Oksettavaa!!!

Onko tämä totta

Kävin äsken dyykaamassa roskiksesta tavaraa.
Muutin 2 kuukautta aikaa uuteen taloon keskikaupungilla,
jossa roskakatokset ovat lukossa... Syystä että??

Löysin uuden Ikean kellon, kuusi Ikean lamppua,
Hooverin imurin, 10 pakettia erikoismuroja,
erillaisia vitamiineja ja lisäravinteita.

Mitään näistä ei ollut kierrätetty vaan kaikki oli lyöty samojen lasten kakka vaippojen joukkoon.Kuukausi aikaa toin sieltä laser
tulostimen, dvd soittimen,mikroaaltouunin ja kuusi tietokonetta.

Kierrätys näyttää olevan jonkilainen verho..silmillä.

Kierrätykeskukset hakevat, ottavat ilmaiseksi ,vaativat jopa maksua
ja pitävät yllä veroetua ja ilmaista työvoimaa ja silti en voi
työttömänän mennä edes ostoksille,
koska hylly maksaa enemmän kuin kuukauden ruoka.

Kaatopaikalle ei lain mukaan saa mennä,
mutta selittäkää mitä kierrätystä on se,
että täysin käyntikuntoiset autot ,lamput tv:t ja tavarat,
vaateet etc. Menevät ehjänä roskiin?
Ja minkä ihmeen takia en saisi käydä niissä?

Pelkkien avaamattomien ei kakkaisten murojen hinta,
oli jotain 35 € ja siinä oli minulle 5-6 viikon ruoka.
Ikean kello oli vielä paketissa ja imurista pelkkä johtokela hajonnut...

Jos menee vaikka sängystä jalka niin heti se on jossain roskiksessa.
Kun olin asunut täällä alle 48 tuntia sain uuden sini
pyykinkuivatustelineen joka on ehjä ja on käytössä!!!

Kysymys on paitsi perjaateesta myös rahasta.
Ei minulla ole varaa syödä noin hienoja muroja,
tai katsella noin hienoa kelloa.

Kierrätys on sitä, että kaikki menee 150 litran jätesäkkiin ja suoraan kaatopaikalle. Menee kohta hermo kun ihmiset heittävät ehjää
pois ja itse saa syödä roskiksesta.

Ei muuten, mutta en taatusti jätä syömättä päiväyksessä olevaa
säilöttyä ruokaa.

6

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmi L

      Tervehdys,

      Hyvin kirjoitit. On kyllä tosi kierrätyksen vastaista heittää hyviä tavaroita pois. Ihmisille järki käteen!


      Terveisin,

      Helmi L

    • egdsfgsdgd

      Roskikset lukitaan, ettei kukaan ulkopuolinen tuo omia jätteitään. Sekä vaikeuttaa polttamista....

      Nykyihminen ajattelee, että me eletään jotain informaatio aikaa (kivikausi, pronssikausi, rautakausi)
      mutta 500v päästä jos joku vielä elää, ajattelee meistä... kertakäyttökausi ;(

    • Niinpä niin

      Niin no ...Roskiksia ei myöskään sen pahemmin voisi polttaa
      jos ne ei olis puu katkoksissa ja muoviastioissa.
      Ei tuo oo pahemmin estänyt, nyt ne nk.omat jätteet
      heitetään tohon tielle ja pihalle... kertakäyttökausi tosiaan =(

      Että ruokaakin...Mut eipä tarvee enään ihmetellä rottia.

    • käytettykama

      Suomeen olisi hyvä tuoda näitä muiden maiden perinteitä, kuten autotallimyyjäiset, vaihtarikirppikset, kaupungin järjestämät keräykset kaupunginosittain, joissa asukkaat voivat tuoda tarpeettomia tavaroitaan kadun varteen ja ne, mitkä eivät ole kelvanneet ohikulkijoille, kootaan kaupungin puolesta pois ja lajitellaan. Kirppistorit joka viikonloppuiseksi tapahtumaksi. Monelle pienituloiselle kirpparit ovat jopa matkailukohteita! Hinnat tosiaan pitäisi pitää kohtuullisella tasolla.

    • Tuo on kyllä tuttua, että hyvääkin tavaraa päätyy roskikseen liian helposti. Itse jätealalla työskennelleenä olen nähnyt sitä myös. Kaatopaikalle tuotiin hyvääkin tavaraa koska muutakaan paikkaa niille ei keksitty. Myös laiskuus oli joissain tapauksissa, ei vain jaksettu miettiä mitään muuta paikkaa ja mahdollisimman helpolla eroon. Sitten valitetaan vielä jätemaksuista, vaikka ei edes yritetä lajitella jolloin kuorma tulisi halvemmaksi joskus jopa ilmaiseksi. Sitä myös ihmettelin että aina tarjottu kierrätysmahdollisuus ei innostanut, "minä olen tästä maksanut ja saan tehdä mitä haluan" - asenne oli monella. Ei aina järkeä siinäkään touhussa.

      Kauppojen roskikset on sitten toinen juttu myös. Harmittavan paljon hyvää tavaraa menee hukkaan sielläkin. Ymmärrettäväähän se tietenkin on, että viimeisen päiväyksen jälkeen kauppa ei saa enää tuotteita myydä, ja tavaroissa voi olla pieni "virhe" jonka takia se ei ole myynnissä ja menee roskiin. Voisivat silti lahjoittaa niitä vaikka jonnekin hyväntekeväisyytenä.
      Vielä on kiellettyä tavaroiden ottaminen kaatopaikalta ja kauppojen roskiksista, kai olen periaatteessa sitten syyllistynyt varkauteen monet kerrat ;D

    • htt://ww.llk.m.nn

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe