Isoveli on narkkari

Pikkuveli ahdistunut

isoveljeni on narkomaani, olen häntä 6 vuotta nuorempi. tätä on jatkunut nyt vuosia, välillä ollut parempia jaksoja ja välillä taas huonompia, kerran ollut laitoksessa ja ratkennut taas sen jälkeen. Nyt taas sama jatkuu.. Tilanne ahdistaa mua niin maan perkeleesti, äsken katsoin juuri vanhoja valokuvia kun oltiin pieniä ja itketti suunnattomasti :( Veli on puhunut äidille jo itsemurhasta ettei jaksa tätä enään ja pelottaa koko ajan että hän tekis itselleen jotain. mitä vittua tässä voi enään tehdä??? itsellä on niin avuton olo, vanhemmat ovat kaikkensa tehnyt että olis hyvä olla, majoittanut aina kotiin, maksaa autojen verot ja antaa rahaa jos tarvinnut, varmaa myös osasyy huumeiden käyttöön ettei ole oppinut elämään omillansa. veli on nytten 23v.

Vanhemmat ovat nytten aivan avuttomia, ei tiedä mitä tehdä. En uskaltanut tähän aivan kirjottaa kaikkea koska pelkään jonkun tunnistavan tästä. Haluaisin jutella jonkun kanssa jonka oma veli on myös ollut huumeriippuvuudessa, enkä tarkoita mitään kannabista vaan subutexia. Miten saa kuiville jos itse siihen ei kykene, pakko hoitoonhan ei voi laittaa. ollaan asuttu tässä samassa kapungissa aina ja tämä on tosi pieni paikka mutta huumeita liikkuu ihan helvetisti. välillä tuntuu ja olen myös kuullut että huumeita saa helpommin kuin alaikäisenä kaljaa..

Mitä vanhemmat voisi nyt tehdä, äiti ainakin pelkää vähän tehdä radikaali muutoksia tai sanoa veljelle suoraan, koska hänellä on mm. ADHD ja ehkä myös 2 suuntainen mielialahäiriö jos oikein muistan.

nyt nopeasti jotain vinkkejä tähän myös sekä sähköpostiini jos jollain muulla ollut samanlainen tilanne tai sinnepäin!!


[email protected]

18

1653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8758345

      voi ei! ihan hirveää! syvimmät myötätunnot sinne :(

      • subutexia on helppo saada koska se on heroiinin vieroitus huume. sun veljes käyttää vanhempiaan hyväkseen, koska saa ne maksaa ruokansa ja ite joutuu maksaa siitä vaan niin vähän kuin oman henkensä


    • Parempaa uutta vuotta

      Valitettavasti ainoa keino päästä eroon on oma halu. Itsellä vastaava tilanne, läheinen on narkkari. Tekisin mitä vain jos voisin auttaa mutta voin vain kertoa että tuen, kuuntelen ja toivon paranemista. Kovemmat tuomiot huumeiden myyjille ja välittäjille!!!!!! Tsemppiä sinne!

      • entäs teollisten huumeiden kuten LSD valmistajille


      • stnantotta
        The.Chosen.One kirjoitti:

        entäs teollisten huumeiden kuten LSD valmistajille

        Niille aplodit koska LSD on parasta


    • 4potenssiin4

      ite rupesin aatteleen iha hulluja :D mutta .. lukitkaa se kellariin, mutta ottakaa sieltä kaikki tavarat pois ja ikkunat lukitkaa, ja vaatteiden tarkistus .. näin hän ei saa ainaaa huumeita käsiin .. ruokaa annatta sitte aina päivittäin :DDD PS. Sori jos loukkasin

    • puutarhatonttu

      Mulla on itelläni vastaava tilanne. Läheinen käyttäny kaikkee mahollista 7 vuotta, ikä loppua näy. Ollaan yritetty kaikkemme, mut mikään ei auta. Pahinta täs on et henkilö ei oikeen ite näytä tajuuvan miten pahassa jamassa se on. Nyt kaikki valmistautuu peläten siihen et menetetään tää tyyppi, mikä ahistaa ja pelottaa ihan kamalasti. Tsemppiä!

    • totuus.

      1. hän käyttää päihteitä koska hänellä on paha olla, ei toisinpäin.
      2. hän tarvitsee säännöllisen adhd-lääkityksen, joka rauhoittaa häntä ja estää impulsseja.
      3. tutustu häneen paremmin, osoita et välität, soittele useasti ja pyydä yhteisiin tekemisiin.
      4. hän tarvitsee myös mielialalääkityksen jos hänellä on 2 suuntainen.

      • ADHD lääke jossa käytetään muuten lääkeainetta nimeltä alza on erittäin vahva suoraan keskushermostoon vaikuttava lääke jota voi helposti käyttää huumaus tarkoituksiin sillä se aiheuttaa helposti hallusinaatioita


      • Wonders

        Olisko hyvä perehtyä aiheeseen, ennen kuin yrität vaikuttaa fiksulta? Aine ei ole alza, vaan metyylifenidaatti. Se ei vaikuta keskushermostoon, vaan aivojen välittäjäainereseptoreihin. Aineen viihdekäyttöpotentiaali ei perustu hallusinaatioihin, jotka ovat vain sivuoireena yliannostuksen sattuessa vaan sen stimuloivaan (kiihdyttävään) vaikutukseen. ADHD:sta kärsivä ei muutenkaan koe tätä kiihtyneisyyttä, vaan enemmänkin rauhoittuu ja kykenee keskittymään paremmin.
        Tulevaisuudessa, perehdy ennen kuin pädet.


      • Wonders
        Wonders kirjoitti:

        Olisko hyvä perehtyä aiheeseen, ennen kuin yrität vaikuttaa fiksulta? Aine ei ole alza, vaan metyylifenidaatti. Se ei vaikuta keskushermostoon, vaan aivojen välittäjäainereseptoreihin. Aineen viihdekäyttöpotentiaali ei perustu hallusinaatioihin, jotka ovat vain sivuoireena yliannostuksen sattuessa vaan sen stimuloivaan (kiihdyttävään) vaikutukseen. ADHD:sta kärsivä ei muutenkaan koe tätä kiihtyneisyyttä, vaan enemmänkin rauhoittuu ja kykenee keskittymään paremmin.
        Tulevaisuudessa, perehdy ennen kuin pädet.

        Vittu, luin päivämäärän toisinpäin (7.5 -> 5.7). No, pääsinpä silti latomaan faktoja.


    • marraskuinenuni

      Mulla on sisko samassa tilanteessa. Pikkusisko. Samaistun täysin. En vain enää jaksa pahoinpitelyuhkauksia joten katkaisin välit. Ehkä se tajuaa, ehkä ei, mutta en koe sillä olevan väliä olenko mä siinä hyväksymässä kaiken ja esittämässä tyhmää (kieltää käyttävänsä mut en oo tyhmä) vai en... Oman mielenterveyden takia en..

    • Heittäkää pihalle. On selvää, että isoveljesi on menetetty tapaus.

    • sossukingi

      Ala itsekin käyttämään et kadu... itsekin viettäny jo 6 vuotta ihanaa subutex arkea..

    • Paavonkyyppä

      Olen itse 20-vuotias nuori mies. Käytän säännöllisesti LSD:tä sekä satunnaisesti poltan pilveä, alkoholia käytän vähän. Olen myös kokeilut MXP:tä, 2C-B:tä, ja lähiaikoina testiin menee 5-Meo-Mipt.

      Käyn päivätöissä ja en ole valmistumisen jälkeen ollut kuin pari kuukautta työttömänä ja olen heinäkuussa menossa suorittamaan asepalvelustani, jossa en tule lopettamaan päihteiden käyttöäni.

    • huhuhuhuh

      Ammattiapua, mitään muuta ei oikeen tohon voi sanoa, kun/jos sun vanhemmatkaan ei uskalla tehä mitään ton eteen.

    • 25v

      Oon 25v nainen, naimisissa ihanan miehen kanssa ja kahden lapsen äiti. Mun iso veli on narkkari ja ollut lähes puolet elämästään. Ikää on 37v... mulla on koko ajan niin paska olo... joka kerta kun puhelin soi, luulen et poliisi soittaa ilmottaakseen et veli on kuollu. En tiiä mitä tehdä ollaan ainakin mun mielestä tehty kaikki mitä voidaan tehdä. Mikään ei oo auttanut. Mua hävettää puhua tästä kenellekään edes miehelle. Vaikka hän olisi ymmärtäväinen mutta silti.... ahdistaa jatkuvasti tuntuu ettei voi edes elää normaali elämää koska tulee syyllinen olo että on ”onnellinen” en oo nyt melkein 8kk jutellu veljen kanssa koska en tiedä mitä sanoa... pahoittelut jos tää on vähän epäselvää mut en vaan oikeesti tiedä mitä tehdä tai sanoa. 😞

    • Anonyymi

      Toivottavasti isoveljesi vetää kunnon od:t ja hop ei ole enään isoaveljeä niin voit huokaista helpotuksesta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe