Heippa. olen 22 vuotias nainen ja kärsin vatsaongelmista.
maha turpoaa ilmapalloksi lähes päivittäin.
olen miettinyt viljojen, maidon, omenan, kahvin ja palkokasvien, sokerin sopimattomuutta, mutta en ole varma mikä voisi noista olla syypää, kun vähän kaikki ovat sellaisia joista voi aiheutua haittaa?
maidon voin vaihtaa soijaan/kauramaitoon koska tahansa, mutta leivästä ja mysleistä ja puurosta luopuminen onkin sitten jo vaikeampi ja pelkään että ruokavaliosta tulee ankea. vaikka tietysti hyvä olo olisi se pääpointti.
muistelen, että mulla saattoi joskus olla jotkut vasta-aineet viljojen kohdalla koholla, mutta en ole varma...
voinko varata ajan allergiatesteihin ja miten niissä menetellään eli mitkä aineet testataan, pitääkö pyytää erikseen mitkä aineet haluan testattavan?
olen niin kyllästynyt näihin vatsaongelmiin. välillä on ummetusta, toisinaan ripulia, harvoin toimii normaalisti... ja se turvotus :(((
ja jos on ideoita joita voisin omatoimisesti kokeilla ilman yhteydenottoa lääkäriin, kiitos jo etukäteen!
menee hermot!
2
168
Vastaukset
- tiiän tunteen
Omatoiminen kokeilu tapahtuu helposti. Jätä pariksi viikoksi epäilemäsi aine pois (yksi kerrallaan selvyyden saamiseksi) ja ota aine takaisin ruokavalioosi.
Mutta tässä on se huono puoli, että jos elimistössäsi ei ole vasta-aineita allergiaa aiheuttavalle, sitä ei myöskään testissä näy. Eli suosittelisin ensin mennä lääkäriin testeihin ja jos siellä ei näy mitään erityistä, niin vasta sitten välttämiskoe. Allergioille ja yliherkkyyksille on niin monta ilmenemismuotoa, ettei kaikki näy lääkärin testeissä, etenkään suolisto-oireiset. Mutta jotta testi olis luotettavampi, ensin testiin, sitten välttäminen. - terve_ onnelline
Olen samaa mieltä, itselläni muutama vuosi takaperin kurkku meni haavoille, sitä särki/ poltteli, kieleen tuli rakkuloita, ihoon tuli pientä ihottumaa, kantapäitä särki, ikenet aukesi ja olo muutenkin ajoittain ihan p. Kirjasin mahdolliset vaihtoehdot ja aloin kokeilemaan aiheuttajia. Niitä olikin sit useampi, mutta, kun olen nyt ollut 2 vuotta ruokavaliolla, jossa kaikki aiheuttajat on karsittu =) olen elämäni kunnossa... Mutta totta tosiaan ensin testeihin, sit välttely..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865