Milloin kirjat lukioon pitää ostaa? Kesän aikana vai milloin? Ennen koulun alkua? Koulu eli lukioni alkaa 17.8........
Milloin lukion kirjat
9
1089
Vastaukset
- Chihiro
Jos haluat ostaa koko vuoden kirjat heti, niin voit tilata lukiolaisten kirjakaupasta tai jostain muusta samanlaisesta. Tai sitten menet yksinkertaisesti kirjakauppaan tai käytettyjä lukion kirjoja myyvään kauppaan ja ostat 1. jakson kirjat kesällä. Tai sitten voit tehdä niin (ettei vahingossakaan pääse tulemaan vääriä kirjoja), että odotat koulun alkuun, koska opettajat näyttävät aina kurssin ensimmäisellä tunnilla mitä kirjaa käytätte. Voit sitten ensimmäisen viikon aikana/viikonloppuna ostaa jakson kirjat. Viimeinen vaihtoehto riippuu tietysti lukiostasi. En ole kyllä vielä tähän mennessä kuullut mistään lukiosta, joka ei sallisi viimeksi mainittua menettelyä.
- gezikat
Jos olet aloittamassa lukiota, ei ehkä kannata ostaa koko vuoden kirjoja kerralla...mielesi saattaa vielä muuttua kurssien suhteen!
Ihan hyvin voit mennä kurssien ensimmäisille tunneille ilman kirjaa, varsinkin lukion alussa ensimmäiset tunnit on usein aihepiiriin ja muihin kurssitovereihin tutustumista jne. Hyvin pärjäät, jos otat tavaksi ostaa kurssikirjat aina kunkin jakson alussa! - Xelectius
Minä tilasin ykköselle mennessäni koko vuoden kirjat kerralla Lukiolaisten Kirjakaupasta. Mikäli koulunne tekee yhteistyötä LK:n kanssa saat tarjouskirjeen heinäkuussa (alkupuoliskolla). Mikäli haluat varmuuden asiasta voit soittaa LK:hon ja tiedustella onko koulunne tehnyt yhteistyösopimuksen heidän kanssaan. Tässä tapauksessa saat tilattua kaikki haluamasi kirjat ja tarvikkeet suoraan koulullesi ilman postimaksuja, tilaus tapahtuu kesän aikana tiettyyn päivämäärään mennessä. Puhelinnumero on 0303 9898 (pvm).
- hmm
...halvalla. Ainakin mä laitan kirjojani kohta kirpparille myyntiin (en halua muuten niitä myydä) ja näkyi siellä mm. filosofian kirja jollain muullakin olevan myynnissä.
- mie
jotku koulut lähettää kirjalistat jo kesälomalla ja toiset ei anna ollenkaan kirjalistoja.on ihan hyvä ostaa kirjat ennen jos tietää varmasti mitä ostaa ettei tule ostettua vääriä kirjoja.mutta ei opettajat sua lahtaa vaikkei niitä olis vielä ekoilla tunneilla.en mäkään ostanu niitä ennen alkua vaan ensimmäisellä ja toisella viikolla enkä aio ostaa vielä muutenkaan....ja käytettynä kannattaa yrittää ostaa:) tulee halvemmaks! eli ei kiirettä:)
- katieh
Itse aion ostaa lukion kirjat noin kuukautta ennen koulun alkua, sillä haluan tutustua niihin jo ennen kuin menen kouluun. Ajattelin viedä tilauslomakkeen kirjakauppaan juhannuksen jälkeen.
Mutta jos ei etukäteen halua tutustua kirjoihin, ei ole vielä kiirettä. Tietysti on sillä eroa ostaako suoraan kaupan hyllyltä vai tilaako ne. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa täytyy ottaa huomioon toimitusaika. - Timppa
Mun mielipiteeni on se, että koko vuoden kirjoja ei kannata ostaa sen vuoksi että niitä saatetaan vielä muuttaa. Näin on käynyt monen kaverini lukiossa ja sitten saat palautella tai myydä kirjoja kavereille...
- Mie
Tilasin tällä viikolla lukion ensimmäisen vuoden kirjat. Ne saapuvat joskus heinäkuun puolivälissä. Menin vain kirjakauppaan kurssivalinta-paperi kädessäni ja siitä sitten vain kirjakaupantäti laittoi ne paperille ja tilaukseen. Kesti noin 10 minuuttia.
- scathach
Helpointa tietenkin jos tekee kuten Mie, mutta mulla ei ainakaan ole sellaiseen varaa; 450 euron lasku joka lukuvuosi? Päälle asumis- matkustus- sun muut kulut? Turha toivo. Etsin kirjani miljoonasta eri kohteesta, käytettynä yksityisiltä ihmisiltä ja kaupoista ym.
Netti on keksitty ja etsivä löytää, aika moni kuitenkin haluaa eroon kirjoistaan lukion päätyttyä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767