BMW dieslmoottorit Toyotiin

Teroittamaton Tero.

BMW ja Toyota ovat sopineet tulevasta yhteistyöstä. Yhtiöt aikoivat muun muassa yhdessä kehittää parempaa akkuteknologiaa.

BMW Group (BMW) ja Toyota Motor Corporation (TMC) ovat allekirjoittaneet 1.12.2011 aiesopimuksen keskipitkän ja pitkän aikavälin yhteistyöstä seuraavan sukupolven ympäristöystävällisten teknologioiden kehittämiseksi. Lisäksi Toyota Europe ja BMW ovat sopineet dieselmoottoreiden toimittamisesta Toyotiin.

Aiesopimuksen mukaan yhtiöt sopivat tutkimusyhteistyöstä, mikä liittyy seuraavan sukupolven litium-ioni-akun teknologioihin. Yhtiöt ovat sopineet myös etsivänsä muita mahdollisia yhteisiä projekteja.

Lisäksi Toyota Motor Europe (TME) ja BMW ovat tehneet sopimuksen, jonka mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen. Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin. Tämän yhteistyön avulla Toyota aikoo laajentaa Euroopassa myytävien taloudellisten ja vähäpäästöisten dieselautojensa tarjontaa.

20

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tojolle osaamista
    • Luonnollista

      Luonnollisesti BMW on kääntynyt Toyotan puoleen kun se haluaa luotettavaa tekniikkaa tuleviin autoihinsa.

      • fghfghfg88

        No Toyota ei olekaan koskaan osannut tehdä hyviä diesel koneita ja joutuu nyt pyytämään BMW:tä apuun kun sen omat moottorit on niin surkeita ja tainnut tulla Toyotalle myös akkujen kanssa ongelmia. Sama myös bensa puolella kun uusimassa Toyotassa käytetään Subarun konetta.


      • Kustannustehokas?
        fghfghfg88 kirjoitti:

        No Toyota ei olekaan koskaan osannut tehdä hyviä diesel koneita ja joutuu nyt pyytämään BMW:tä apuun kun sen omat moottorit on niin surkeita ja tainnut tulla Toyotalle myös akkujen kanssa ongelmia. Sama myös bensa puolella kun uusimassa Toyotassa käytetään Subarun konetta.

        Mikä on "hyvä" dieselkone? Sellainenko missä on enemmän tehoa mutta joudut maksamaan puolet extraa? Kaksinkertaisella rahalla saa siis vielä paremman vai saako.


      • 4+4
        Kustannustehokas? kirjoitti:

        Mikä on "hyvä" dieselkone? Sellainenko missä on enemmän tehoa mutta joudut maksamaan puolet extraa? Kaksinkertaisella rahalla saa siis vielä paremman vai saako.

        Ainakin sellainen on hyvä, jota saa myydä. Eli vähäpäästöinen. Toyotalla kun ei osaamista löydy tiukentuvien määräysten noudattamiseksi. Esim.Hiace.

        Toyota tietää tämän itsekin ja viisaasti hakee yhteistyökumppaneja. Toyota itse toimii viisaasti. Fanaatikkojen vain mahdoton asiaa itselleen myöntää. Omissa mielikuvissa kun Toyota on ollut kaikilla osa-alueilla ylivoimainen.


      • -oSMo-
        fghfghfg88 kirjoitti:

        No Toyota ei olekaan koskaan osannut tehdä hyviä diesel koneita ja joutuu nyt pyytämään BMW:tä apuun kun sen omat moottorit on niin surkeita ja tainnut tulla Toyotalle myös akkujen kanssa ongelmia. Sama myös bensa puolella kun uusimassa Toyotassa käytetään Subarun konetta.

        Toyota ei ole panostanut diesel moottoreihin ja siksi kai ottaa Bempsun dieselit käyttöönsä.

        Maailmassa myytävistä autoista noin 80 prosenttia on bensa koneella ja siksi ilmeisesti Toitsulla ei ole niin paljon ollut intressejä nokivasaroihin.


    • Luonnollisesti.

      Eli luonnollisesti se olikin niin, että BMW saa Toyotan dieselit?

      • Hyvä kelpaa monelle

        Taitavat kyseessä olla ne samat, alunperin PSA-BMW yhteistyö dieselit, joita käyetään jo Minissä, Fordeissa, Citroenissa ja Peugeotissa.


      • bayern wald
        Hyvä kelpaa monelle kirjoitti:

        Taitavat kyseessä olla ne samat, alunperin PSA-BMW yhteistyö dieselit, joita käyetään jo Minissä, Fordeissa, Citroenissa ja Peugeotissa.

        Toiminta on järkevää ja taloudellista. Automaailma on menossa siihen suuntaan.
        Miksi kehittää kalliisti omaa konetta, kun valmis vaihtoehto on jo olemassa.
        Tälläistä symbioosia on jo NIssan-rellu-dacia akselilla.
        Pakuissa tehdään jo useita autovaihtoehtoja samalla linjalla, keulamerkki vaan vaihtuu myyntimaan mukaan.
        Kun bmw-diesel on tehokas, kestävä ja luotettava, niin se on myös luonnollinen valinta tojon keulalle. Tojon laatukriteereitä ei voisi mitenkään täyttää vaikka reistaileva VW-diesel jäätyvine ahtoputkineen, reistailevine egr-venttiileineen tai öljynkulutuksineen.


      • E 350 CDI
        bayern wald kirjoitti:

        Toiminta on järkevää ja taloudellista. Automaailma on menossa siihen suuntaan.
        Miksi kehittää kalliisti omaa konetta, kun valmis vaihtoehto on jo olemassa.
        Tälläistä symbioosia on jo NIssan-rellu-dacia akselilla.
        Pakuissa tehdään jo useita autovaihtoehtoja samalla linjalla, keulamerkki vaan vaihtuu myyntimaan mukaan.
        Kun bmw-diesel on tehokas, kestävä ja luotettava, niin se on myös luonnollinen valinta tojon keulalle. Tojon laatukriteereitä ei voisi mitenkään täyttää vaikka reistaileva VW-diesel jäätyvine ahtoputkineen, reistailevine egr-venttiileineen tai öljynkulutuksineen.

        Mites ne BMW:n irtoavat imusarjanläpät? Aika kalliiksi tulee kun ne irtoaa.


      • näin...
        Hyvä kelpaa monelle kirjoitti:

        Taitavat kyseessä olla ne samat, alunperin PSA-BMW yhteistyö dieselit, joita käyetään jo Minissä, Fordeissa, Citroenissa ja Peugeotissa.

        PSA-BMW yhteistyö-dieseleitä ei ole. Dieselit ovat siis PSA omaa valmistetta/suunnittelua.
        Yhteistyö ko. konsernien välillä on ainoastaan bensaturbo koneet, joita käytetään minissä, BMW -sarjassa, citroenissa ja pesossa.


    • tekniikkaguru.

      Nyt voi alkaa jo BMW:kin kiinnostamaan jos se saa Toyotan avulla luotettavuuden kuntoon.

      • Totuus on julmaa

        tutustuppas vuoden 2010 ADAC- tilastoon luotettavuudesta, BMW kokonaisuutena paras ja oli siellä Toyotakin, kun jaksaa kahlata tilastoa tarpeeksi alas.


      • Beameristi

        En minäkään merkkiä vaihda jos tekniikka-apua tulee Toyotalta.


      • rctvyghu8o
        Totuus on julmaa kirjoitti:

        tutustuppas vuoden 2010 ADAC- tilastoon luotettavuudesta, BMW kokonaisuutena paras ja oli siellä Toyotakin, kun jaksaa kahlata tilastoa tarpeeksi alas.

        Ainakin SUOMESSA missä asumme ja ajamme ei Bwm tilastoissa juhli.


      • rctvyghu90
        rctvyghu8o kirjoitti:

        Ainakin SUOMESSA missä asumme ja ajamme ei Bwm tilastoissa juhli.

        Eli BMW on muualla hyvä, mutta täällä Suomessa huono.
        Toyota on muualla Euroopassa huono ja vähän myyty, mutta Suomessa paras.
        VolksWagen ryhmä nyt Suomessa suurin, mutta siitä ei puhuta ja siten Toyota esdelleen suurin ja paras.


      • Juuri noin
        rctvyghu90 kirjoitti:

        Eli BMW on muualla hyvä, mutta täällä Suomessa huono.
        Toyota on muualla Euroopassa huono ja vähän myyty, mutta Suomessa paras.
        VolksWagen ryhmä nyt Suomessa suurin, mutta siitä ei puhuta ja siten Toyota esdelleen suurin ja paras.

        ne "vähemmän terävien terojen" jutut menee, joten terojen teroitukselle olisi todellakin aihetta jos se vain olisi mahdollista. Mutta kun ei ole, sillä idiootiksi syntyneet tulee myös idiootteina kuolemaan.


      • E 350 CDI
        Totuus on julmaa kirjoitti:

        tutustuppas vuoden 2010 ADAC- tilastoon luotettavuudesta, BMW kokonaisuutena paras ja oli siellä Toyotakin, kun jaksaa kahlata tilastoa tarpeeksi alas.

        Ja vuonna 2011 se oli kolmas. Edelle meni Audi ja Mersu. Ketään ei kiinnosta mikään vuoden 2010 tilasto.


    • Olisko lukihäiriö??

      Minulle tuli kyllä aloittajan jutusta semmoinen käsitys, että Bemarin kone laitetaan tojoon eikä päinvastoin! Että kuka siinä nyt auttoi ja ketä???

    • hyvä hyvä

      Tuleehan edes jotain laatua tuohon nipponien lantalaatikkoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe