BMW ja Toyota ovat sopineet tulevasta yhteistyöstä. Yhtiöt aikoivat muun muassa yhdessä kehittää parempaa akkuteknologiaa.
BMW Group (BMW) ja Toyota Motor Corporation (TMC) ovat allekirjoittaneet 1.12.2011 aiesopimuksen keskipitkän ja pitkän aikavälin yhteistyöstä seuraavan sukupolven ympäristöystävällisten teknologioiden kehittämiseksi. Lisäksi Toyota Europe ja BMW ovat sopineet dieselmoottoreiden toimittamisesta Toyotiin.
Aiesopimuksen mukaan yhtiöt sopivat tutkimusyhteistyöstä, mikä liittyy seuraavan sukupolven litium-ioni-akun teknologioihin. Yhtiöt ovat sopineet myös etsivänsä muita mahdollisia yhteisiä projekteja.
Lisäksi Toyota Motor Europe (TME) ja BMW ovat tehneet sopimuksen, jonka mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen. Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin. Tämän yhteistyön avulla Toyota aikoo laajentaa Euroopassa myytävien taloudellisten ja vähäpäästöisten dieselautojensa tarjontaa.
BMW dieslmoottorit Toyotiin
20
437
Vastaukset
- tojolle osaamista
Laitetaan vielä linkki:
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201110103 - Luonnollista
Luonnollisesti BMW on kääntynyt Toyotan puoleen kun se haluaa luotettavaa tekniikkaa tuleviin autoihinsa.
- fghfghfg88
No Toyota ei olekaan koskaan osannut tehdä hyviä diesel koneita ja joutuu nyt pyytämään BMW:tä apuun kun sen omat moottorit on niin surkeita ja tainnut tulla Toyotalle myös akkujen kanssa ongelmia. Sama myös bensa puolella kun uusimassa Toyotassa käytetään Subarun konetta.
- Kustannustehokas?
fghfghfg88 kirjoitti:
No Toyota ei olekaan koskaan osannut tehdä hyviä diesel koneita ja joutuu nyt pyytämään BMW:tä apuun kun sen omat moottorit on niin surkeita ja tainnut tulla Toyotalle myös akkujen kanssa ongelmia. Sama myös bensa puolella kun uusimassa Toyotassa käytetään Subarun konetta.
Mikä on "hyvä" dieselkone? Sellainenko missä on enemmän tehoa mutta joudut maksamaan puolet extraa? Kaksinkertaisella rahalla saa siis vielä paremman vai saako.
- 4+4
Kustannustehokas? kirjoitti:
Mikä on "hyvä" dieselkone? Sellainenko missä on enemmän tehoa mutta joudut maksamaan puolet extraa? Kaksinkertaisella rahalla saa siis vielä paremman vai saako.
Ainakin sellainen on hyvä, jota saa myydä. Eli vähäpäästöinen. Toyotalla kun ei osaamista löydy tiukentuvien määräysten noudattamiseksi. Esim.Hiace.
Toyota tietää tämän itsekin ja viisaasti hakee yhteistyökumppaneja. Toyota itse toimii viisaasti. Fanaatikkojen vain mahdoton asiaa itselleen myöntää. Omissa mielikuvissa kun Toyota on ollut kaikilla osa-alueilla ylivoimainen. - -oSMo-
fghfghfg88 kirjoitti:
No Toyota ei olekaan koskaan osannut tehdä hyviä diesel koneita ja joutuu nyt pyytämään BMW:tä apuun kun sen omat moottorit on niin surkeita ja tainnut tulla Toyotalle myös akkujen kanssa ongelmia. Sama myös bensa puolella kun uusimassa Toyotassa käytetään Subarun konetta.
Toyota ei ole panostanut diesel moottoreihin ja siksi kai ottaa Bempsun dieselit käyttöönsä.
Maailmassa myytävistä autoista noin 80 prosenttia on bensa koneella ja siksi ilmeisesti Toitsulla ei ole niin paljon ollut intressejä nokivasaroihin.
- Luonnollisesti.
Eli luonnollisesti se olikin niin, että BMW saa Toyotan dieselit?
- Hyvä kelpaa monelle
Taitavat kyseessä olla ne samat, alunperin PSA-BMW yhteistyö dieselit, joita käyetään jo Minissä, Fordeissa, Citroenissa ja Peugeotissa.
- bayern wald
Hyvä kelpaa monelle kirjoitti:
Taitavat kyseessä olla ne samat, alunperin PSA-BMW yhteistyö dieselit, joita käyetään jo Minissä, Fordeissa, Citroenissa ja Peugeotissa.
Toiminta on järkevää ja taloudellista. Automaailma on menossa siihen suuntaan.
Miksi kehittää kalliisti omaa konetta, kun valmis vaihtoehto on jo olemassa.
Tälläistä symbioosia on jo NIssan-rellu-dacia akselilla.
Pakuissa tehdään jo useita autovaihtoehtoja samalla linjalla, keulamerkki vaan vaihtuu myyntimaan mukaan.
Kun bmw-diesel on tehokas, kestävä ja luotettava, niin se on myös luonnollinen valinta tojon keulalle. Tojon laatukriteereitä ei voisi mitenkään täyttää vaikka reistaileva VW-diesel jäätyvine ahtoputkineen, reistailevine egr-venttiileineen tai öljynkulutuksineen. - E 350 CDI
bayern wald kirjoitti:
Toiminta on järkevää ja taloudellista. Automaailma on menossa siihen suuntaan.
Miksi kehittää kalliisti omaa konetta, kun valmis vaihtoehto on jo olemassa.
Tälläistä symbioosia on jo NIssan-rellu-dacia akselilla.
Pakuissa tehdään jo useita autovaihtoehtoja samalla linjalla, keulamerkki vaan vaihtuu myyntimaan mukaan.
Kun bmw-diesel on tehokas, kestävä ja luotettava, niin se on myös luonnollinen valinta tojon keulalle. Tojon laatukriteereitä ei voisi mitenkään täyttää vaikka reistaileva VW-diesel jäätyvine ahtoputkineen, reistailevine egr-venttiileineen tai öljynkulutuksineen.Mites ne BMW:n irtoavat imusarjanläpät? Aika kalliiksi tulee kun ne irtoaa.
- näin...
Hyvä kelpaa monelle kirjoitti:
Taitavat kyseessä olla ne samat, alunperin PSA-BMW yhteistyö dieselit, joita käyetään jo Minissä, Fordeissa, Citroenissa ja Peugeotissa.
PSA-BMW yhteistyö-dieseleitä ei ole. Dieselit ovat siis PSA omaa valmistetta/suunnittelua.
Yhteistyö ko. konsernien välillä on ainoastaan bensaturbo koneet, joita käytetään minissä, BMW -sarjassa, citroenissa ja pesossa.
- tekniikkaguru.
Nyt voi alkaa jo BMW:kin kiinnostamaan jos se saa Toyotan avulla luotettavuuden kuntoon.
- Totuus on julmaa
tutustuppas vuoden 2010 ADAC- tilastoon luotettavuudesta, BMW kokonaisuutena paras ja oli siellä Toyotakin, kun jaksaa kahlata tilastoa tarpeeksi alas.
- Beameristi
En minäkään merkkiä vaihda jos tekniikka-apua tulee Toyotalta.
- rctvyghu8o
Totuus on julmaa kirjoitti:
tutustuppas vuoden 2010 ADAC- tilastoon luotettavuudesta, BMW kokonaisuutena paras ja oli siellä Toyotakin, kun jaksaa kahlata tilastoa tarpeeksi alas.
Ainakin SUOMESSA missä asumme ja ajamme ei Bwm tilastoissa juhli.
- rctvyghu90
rctvyghu8o kirjoitti:
Ainakin SUOMESSA missä asumme ja ajamme ei Bwm tilastoissa juhli.
Eli BMW on muualla hyvä, mutta täällä Suomessa huono.
Toyota on muualla Euroopassa huono ja vähän myyty, mutta Suomessa paras.
VolksWagen ryhmä nyt Suomessa suurin, mutta siitä ei puhuta ja siten Toyota esdelleen suurin ja paras. - Juuri noin
rctvyghu90 kirjoitti:
Eli BMW on muualla hyvä, mutta täällä Suomessa huono.
Toyota on muualla Euroopassa huono ja vähän myyty, mutta Suomessa paras.
VolksWagen ryhmä nyt Suomessa suurin, mutta siitä ei puhuta ja siten Toyota esdelleen suurin ja paras.ne "vähemmän terävien terojen" jutut menee, joten terojen teroitukselle olisi todellakin aihetta jos se vain olisi mahdollista. Mutta kun ei ole, sillä idiootiksi syntyneet tulee myös idiootteina kuolemaan.
- E 350 CDI
Totuus on julmaa kirjoitti:
tutustuppas vuoden 2010 ADAC- tilastoon luotettavuudesta, BMW kokonaisuutena paras ja oli siellä Toyotakin, kun jaksaa kahlata tilastoa tarpeeksi alas.
Ja vuonna 2011 se oli kolmas. Edelle meni Audi ja Mersu. Ketään ei kiinnosta mikään vuoden 2010 tilasto.
- Olisko lukihäiriö??
Minulle tuli kyllä aloittajan jutusta semmoinen käsitys, että Bemarin kone laitetaan tojoon eikä päinvastoin! Että kuka siinä nyt auttoi ja ketä???
- hyvä hyvä
Tuleehan edes jotain laatua tuohon nipponien lantalaatikkoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2129840Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen514603Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1304090Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1143979- 2103753
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik453087Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL172281Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1581647Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its991590Nuoret pois politiikasta!
Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!31562