Bensa-Fabia vm. 2005, pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo syttyi.
Ohjekirjan mukaan "...voidaan ajaa varovaisella ajotavalla lähimpään Skoda-huoltoon".
Huolto on jo tilattu huomiseksi, mutta jollain pitäisi päästä kotiin ja huomenna huoltoon. Onko tietoa siitä, paljonko autolla oikein voi ajaa sen jälkeen kun valo on syttynyt? Parikymmentä kilometriä jo ajetun 15 päälle vielä tarvittaisiin.
Onko todellista vaaraa, että ajamisen jatkaminen nyt aiheuttaisi vielä kalliimman korjauksen?
Pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo
24
30255
Vastaukset
- en tiiä sit
"Onko todellista vaaraa, että ajamisen jatkaminen nyt aiheuttaisi vielä kalliimman korjauksen? "
Tuohon on tietty mahdoton vastata, kun ei tiedä missä nyt on vika. Monestihan moottorinohjaus menee tuossa tilanteessa ns. vikasietotilaan, jolloin autolla voi ajaa, mutta mitään turhaa rääkkäämistä ei suositella.
Minä ajelisin huoletta, mikäli ajaessa ei tunnu mitään voimakkaita oireita esim. nykiminen.- Vastauksen saanut
Noh, onneksi ei ole tapana rääkätä. Kiitos asiallisesta ja pikaisesta vastauksesta.
- Anonyymi
Kyllä minä olen ajanut muutamankymmenentuhatta Eihän se vaikuta kuin PAKOKAASUJEN JÄLKIPOLTTOON Eihän ennen sellaisia rimpuloita autoissa ollut Pakokaasut saattoivat joskus paukkuakin pakoputkessa kuten sinullakin
- egr????
Bensa-Audissa 2005 FSI syttyi myös vastaava keltainen valo. Huollossa sanoivat, että keltaiset valot eivät ole vaarallisia, voi ajaa. Voi kuulemma jopa hävitä itsestään ajan kanssa.
- octavia 2 vm.2006
egr-venttiili jumissa (rikki) ei hajoita mitään ,voit vaikka huollossa sanoa että poistavat testerillä käytöstä.häviää samalla nykimis-ongelmat 1500-2000 kierroksilla ja tasakaasulla.
- Anonyymi
Häviää itsestään jos venttiili alkaa liikkumaan
- HÄN NÄKEE
Valoja.No entä sitten ? Minä ajan seuraavaan huoltoon tai autonvaihtoon ja kiinnostaa siis tosi vähän.
- Rosterix
Siinä mikään pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo syttynyt, vaan sohloissa on autonvaihto -merkkivalo vakiona. Tämä varoittaa kommunistikotteron omistajaa siitä, että olisi syytä älytä vaihtaa se vihreää varista pois ennen kuin kokonaan leimaantuu umpikommariksi.
- samaavaivaaa
Mikä oli vialla pakokaasujärjestelmässä ja mitä korjaus maksoi?
- Minulla sammui
Itsekseen. Paljon kaupunkiajoa ja parituntia kun motarilla ajoi kunnon kierroksilla niin johan syttyi merkkivalo. Sammui kotvan kuluttua itsekseen. Veikkaus jotta lähti vain karstat liikkeelle ja lambda/egr oli hiukan aikaa ihmeissään. Mitään eroa en moottorin käyttäytymisessa huomannut.
- RUAHAHAHAAA
Minulla sammui kirjoitti:
Itsekseen. Paljon kaupunkiajoa ja parituntia kun motarilla ajoi kunnon kierroksilla niin johan syttyi merkkivalo. Sammui kotvan kuluttua itsekseen. Veikkaus jotta lähti vain karstat liikkeelle ja lambda/egr oli hiukan aikaa ihmeissään. Mitään eroa en moottorin käyttäytymisessa huomannut.
HEH HEH HEE!
Hurjasti oli sitten karstaa. Todellinen syy on kyllä jotain ihan muuta. - No kerro mikä
RUAHAHAHAAA kirjoitti:
HEH HEH HEE!
Hurjasti oli sitten karstaa. Todellinen syy on kyllä jotain ihan muuta.kun ei ole tuon jälkeen syttynyt ?
Katsos kun kaikki eivät aja sataa kilometriä päivässä motarilla jotta pääsee landelta duuniin vaan vaikkapa seitsemän kilometriä kaupunkiajoa.
- fabia06
Mikä mahtoi olla ap:n auton diagnoosi ja kustannus?
Mulla syttyi - tai siis mun Fabiassa - eilen sekä ECS (moottorin ohjausjärjestelmän vika) sekä että tuo pakokaasujen ohjausjärjestelmän valo.
Huolto tilattu huomiselle, mutta tässä jo mietin, mitä tulee maksamaan... - ei skodaa enää koska
kannattaa myydä skoda pois jos vaan joku ostaa ja vaihdat merkkiä,muuta vaihtoehtoa ei voi suositella,kun yhdestä viasta selviää toinen kalliimpi on jo aluillaan,valitan mutta skodan kohdalla tämä on totisinta totta,
- fabia06
ei huono idea :(
auto oli tänään vuosihuollossa ja sen yhteydessä katsottiin noi vikakoodit, ECP (muistin eilen väärin ja voi olla että muistan vieläkin) herjas vakionopeudensäädintä, jota siis autossani ei edes ole ja pakokaasujärjestelmän valon syytä en nyt just muista, mut ei ollut mitään vakavaa. Huollon jälkeen ei mennyt montaa minuuttia, kun molemmat s'tanan valot paloi taas. Huomenna olis katsastus, pääseekö läpi noiden valojen kanssa? :( - toimii ku kuivuu
fabia06 kirjoitti:
ei huono idea :(
auto oli tänään vuosihuollossa ja sen yhteydessä katsottiin noi vikakoodit, ECP (muistin eilen väärin ja voi olla että muistan vieläkin) herjas vakionopeudensäädintä, jota siis autossani ei edes ole ja pakokaasujärjestelmän valon syytä en nyt just muista, mut ei ollut mitään vakavaa. Huollon jälkeen ei mennyt montaa minuuttia, kun molemmat s'tanan valot paloi taas. Huomenna olis katsastus, pääseekö läpi noiden valojen kanssa? :(sähkökeskukseen pannuhuoneessa on päässyt vettä /kosteutta.
Miten lie tiiviyden laita - valitettavasti
fabia06 kirjoitti:
ei huono idea :(
auto oli tänään vuosihuollossa ja sen yhteydessä katsottiin noi vikakoodit, ECP (muistin eilen väärin ja voi olla että muistan vieläkin) herjas vakionopeudensäädintä, jota siis autossani ei edes ole ja pakokaasujärjestelmän valon syytä en nyt just muista, mut ei ollut mitään vakavaa. Huollon jälkeen ei mennyt montaa minuuttia, kun molemmat s'tanan valot paloi taas. Huomenna olis katsastus, pääseekö läpi noiden valojen kanssa? :(Ei mene läpi, jos vikavalo loistaa mittaristossa.
- 44
Itsellänikin palanut tuo valo useampaan otteeseen (Octavia FSI -06). Tähän asti se on huollossa kuitattu sieltä vain pois, mutta viimeksi sanoivat että pitäis käydä merkkihuollossa vaihdattamassa sinne jotkut anturit, jos valo vielä syttyy. Toisaalta eräs Skoda-myyjä sanoi, että kone kaipaa vain isoja kierroksia... Toisaalta mä kyllä niitä annan kiihdytyksissä aina kunnolla muutenkin, mutta se, että pitäiskö tasamaalla maantienopeuksissakin ajella pykälää pienemmällä jatkuvasti? Se tuntuis hullulta. Mutta nyt siis valo taas palaa, on palanut jo ainakin pari vkoa! En tiedä käviskö taas vain kuittauttamassa sen pois? Onko joku muu ajellut pitkään "valon kanssa"? Kone ei siis nyi tms, vaan on toiminut aivan moitteettomasti koko ajan. Kommentteja? (=
- 44
ylös
- 44
Olisko kokemuksia? Mitä huolto/vaihtotyö on tullut maksamaan?
- Ch
Kysäsepäs sieltä huoltopisteestäsi Forte-käsittelyä.
Saattaisi osittain korvata sitä isojen kierrosten käsittelyä.
- 44
Mikä Forte-käsittely?
- Ch
"Kysäsepäs sieltä huoltopisteestäsi Forte-käsittelyä."
Asiantuntevassa huoltoliikkeessä osaavat kertoa tarkemmin.
Lyhyesti: Kemiallinen karstanpoistokäsittely vain ammattikäyttöön.
- 44
Oletko teettänyt tai tiedätkö jonkun, joka on teettänyt kyseisen käsittelyn?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849