Veikkauksenne

veikatkaa

Ajattelin kokeilla yhtä juttua..tai siis ei tää mikään mullistava keksintö ole,olette varmaan itsekki kokeilleet niin paljo erilaisii suunnitelmii mut kuitenki...lyhyesti tilanteeni, että osaisitte verrata..olen 21 v. mittani tänään mitattuna 157cm/54kg. Bulimia alkoi n 1,5 vuotta sitten,oksentelu päivittäistä 1-5 (yleensä3-5) kertaa päivässä. Olen yliopistossa kirjoilla,mutta tällä hetkellä virallisesti sairaslomalla ja opintotukeni luultavasti katkaistaan tammikuussa,sillä en ole suorittanut läheskään tarpeeks opintopisteitä. Olen siis vailla minkäänlaista puuhaa tällä hetkellä. Sosiaalisesta elämästä sen verran: 1 lapsuudenkaveri, jonka kanssa puhuminen ja muutenkin yhdessäolo on todella helppoa, mutta näen hänet (omasta tahdostaan) n. kerran kuukaudessa, vaikka hän asuukin ihan lähellä ja haluaisi tavata vaikka päivittäinkin. Yliopistossa 4 hyvää tuttua, joihin en nyt ole juurikaan yhteydessä osittain johtuen tosta opiskelun keskeyttämisestä ja muutenkin..Tietoisesti siis vältän kaikkia kontakteja..vaikka sisimmissäni tiedän, että haluan seuraa..mulla on myös 2 siskoa, joiden kanssa en ole viime aikoina ollut paljon tekemisissä,vaikka asutaan saman katon alla..näin ohimennen tietysti tulee jotain sanottuu toisillee,mut ei sen kummemmin..Olen kertonut toissapäivänä ongelmastani äidille (pikkusisko tiesi ennenkin,mutta käskin hänen olla puuttumatta) ja hän tavallaan ymmärsi ongelmani ja haluaa auttaa (olen kirjoittanut tästä toiseenkin keskusteluaiheeseen). Ensinnäkin hän haluaa totutella mut syömään vähitellen normaaliruokaa..siis aluksi palanen makkaraa ja lusikallinen muusia,palanen leipää jne..pieniä määriä siis..en oikee usko tohon "pienen määrän"-taktiikkaan, koska en ole KOSKAAN syönyt pieniä määriä..en osaa syödä VÄHÄN..osaan vaan ahmia..äitini haluaa myös vahtia minua aina kun voi..lisäksi hän haluaa auttaa mua löytämään mieluisaa tekemistä (itsekin haluan niin kipeästi löytää jotakin, mistä voisi kiinnostua ja suunnata kaiken energian ja ajatukset siihen)..hän haluaa mut omalle työpaikalleen lasten kanssa leikkimään ja viettämään aikaa..saatankin kokeilla sitä, koska enhän menetä siin mitään..osittain normaalin elämän ongelmana on jatkuva energian puute, josta alkaa se masentuminenkin..sellane asenne et "no ei nyt kuitenkaan jaksa" ei vie pitkälle..:( kai itsensä on vain pakotettava joihinkin asioihin et sais vähitellen käyntiin elämän normaalit toiminnat..mut sitä syömistä ajattelin, et kun en nyt pysty/halua syömään täysin normaalia ruokaa..siis lihaa,kalaa,perunaa,riisiä yms. niin ajattelin menyyks seuraavaa...

pieni kulho puuroa (ihan sama mitä,paitsi mannaa tai riisipuuroa) tuoreita vihanneksii viipaloituina kahvi hedelmä
Jos söisin tällaista settii 4 kertaa päiväs..KLO 9, 13, 17 ja 21 viimeisel kerral määrät vois olla pinempii ja kahvi vaihtuu tietenkin teeksi..ja muutenkin kahvin voi välillä vaihtaa myös maitoon ja hedelmän esim. yhteen jogurttiin..Nyt tulee 2 KYSYMYSTÄ..jos noudatan tätä sanotaan nyt kuukauden ENKÄ harrasta mitään liikuntaa tuona aikana (vaikka varmaan aion, mut jos en) NIIN
1) USKOTTEKO, että lihoan ja jos kyllä, niin kuinka paljon?
2) Uskotteko, että saan tarpeeksi energiaa arjen aktiviteetteihin??

4

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dessverre

      No suurinpiirtein:
      -puuro (esim. kaurapuuro veteen keitetty) 100g - 197 kcal
      -hedelmä (omena 100 g) 136 kcal
      -vihannekset: noin 25-45 kcal / 100g

      syöt esim. 4 x tuon=noin 1500 kcal.
      Niukasti on, ja liian yksipuolista. Ei muutu miksikään kalorien osalta jos vaihdat hedelmän jogurttiin, tosin saat vähän kalsiumia ja se on kyllä todella tärkeää.

      Suosittelen kunnon asiantuntija-apua. Olet nuori, älä tuhoa terveyttäsi.
      Ja nyt puhun kuuroille korville mutta sanon kuitenkin.

    • 17+16

      Mee ihmeessä äitisi töihin lasten pariin! Siitä seuraa vain hyvää ja lasten kanssa leikkiminen/oleskelu varmasti helpottaa sitä masennustasi! Sinähän sen sanoit, että kaipaat jotain tekemistä/harrastusta, johon suunnata kaiken energian! Voimia sinne♥

    • A

      Hahah, omenassa 100 grammassa muka 136 kaloria! hahhahaaa:D

    • luulisin kans, etta hieman yläkanttiin nuo kalorimäärät, kokonaissaantisi jää reippaasti alle suositusten eli et varmasti liho.

      tekstisi kuulosti hyvinkin tutulta. mua on kans kehotettu syömään tosi pieniä määriä monta kertaa päivässä ja säännöllisin väliajoin, niin ongelmaksi muodostuu juuri se, että en osaa syödä vähää kerralla, on melkeinpä helpompaa jättää kokonaan syömättä tai sitten vetää överit. Pienestä etenkin, kun jopa normaaliannoksesta (jos tiedän, mitä se on), tulee ikään kuin "vajarit". Ja sit se paastoaminen kun ei tee sille ahminnan hallinalle hyvää. Eli aikas kinkkinen tilanne, jota ei-sairastavan on lähes mahdoton ymmärtää. Nykyisin, kun yritän skarpata, yritän syödä suht kevyesti, koska syön määrällisesti paljon. Illat on vaikeimmat, jos ei ole tekemistä. Muutenkin tarinassasi on paljon tuttua, olen toistaiseksi voimassaolevalla työkyvyttömyyseläkkeellä eli normaalisti ei ole mitään päiväohjelmaa. Nyt olen muista syistä kuntoutuslaitoksessa, jossa työskentelen vapaaehtoisperiaatteella kahvilassa, mutta vapaa-aikana törmään tähän samaan ongelmaan,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      170
      29882
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      219
      19193
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      396
      10075
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6445
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      20
      4359
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3883
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      60
      3100
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1527
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1309
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      62
      1306
    Aihe