Juldeppig.

käringen

Nu borde man vara glad och tänka positivt när vi snart har julen här.Jag tror att det är bäst att inte läsa tidningar eller se på tv någon vecka.Bara svarta nyheter,mera folk som blir arbetslösa ,kommande "lama",åldringar svälter ihjäl på vårdhem osv.Nu skall jag värma litet glögg (ospetsad) och se på en romantisk film,kanske det ser ljusare ut i morgon.

10

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mormor marianne

      .Mitt barnbarn kommer några dagar till mormor,ungar är bra medicin om man är deppig.Vi ska baka pepparkakor i morgon,jag köpte färdig pepparkaksdeg,det är så bekvämt.Den går bra att äta också,av någon anledning tycker alla ungar om kaksmet och pepparkaksdeg.Visst får man julstämmning av nygräddade, ofta litet brända pepparkakor.Och det roligaste av allt är ju att dekorera dem med kladdig sockerglasyr som aldrig vill torka.

      • tant röd

        Litet svårt är det nog att hitta den rätta julstämningen när det ösregnar och gräset lyser grönt.Dra för gardinerna och sätt på en cd med julmusik så känns det genast litet bättre.Tända ljus är mysigt ,men nu har de ju kommit fram till att det är lika ohälsosamt som tobaksrökning.Underligt att vi ändå lever och mår relativt bra när allt är så livsfarligt.


      • mormor marianne
        tant röd kirjoitti:

        Litet svårt är det nog att hitta den rätta julstämningen när det ösregnar och gräset lyser grönt.Dra för gardinerna och sätt på en cd med julmusik så känns det genast litet bättre.Tända ljus är mysigt ,men nu har de ju kommit fram till att det är lika ohälsosamt som tobaksrökning.Underligt att vi ändå lever och mår relativt bra när allt är så livsfarligt.

        Så hade vi då en dag vinter,barnbarnet hann bygga en snögubbe (med mycket sand )Gubben levde ett kort och häftigt liv,nu finns bara morotsnäsan och en vattenpöl kvar.Tyvärr ser det ut att bli en svart jul,nå visst kan man ju hoppas på snö ännu,man vet aldrig.


      • hjälpredan
        mormor marianne kirjoitti:

        Så hade vi då en dag vinter,barnbarnet hann bygga en snögubbe (med mycket sand )Gubben levde ett kort och häftigt liv,nu finns bara morotsnäsan och en vattenpöl kvar.Tyvärr ser det ut att bli en svart jul,nå visst kan man ju hoppas på snö ännu,man vet aldrig.

        Visst är det häftigt med de här hastiga förändringarna i väderleken.Igår kväll hade vi snöstorm och nu ösregnar det.Inte lönar det sig att åka utomlands heller,där är ännu större risk för allehanda naturkatastrofer,voj,voj.Det blir nog inget besök av julgubben i år,ingen snö och säkert startförbud för helikopter när det bara stormar.


      • käringen
        hjälpredan kirjoitti:

        Visst är det häftigt med de här hastiga förändringarna i väderleken.Igår kväll hade vi snöstorm och nu ösregnar det.Inte lönar det sig att åka utomlands heller,där är ännu större risk för allehanda naturkatastrofer,voj,voj.Det blir nog inget besök av julgubben i år,ingen snö och säkert startförbud för helikopter när det bara stormar.

        Min dotter hade fått en burk nattkräm som bonusgåva.Hon har inga rynkor ännu så hon gav den åt mig.På burken står det att hyn blir så fast ock slät om man regelbundet använder den.Månne det skulle hjälpa att smörja in det här gumfläsket som hänger och dinglar ?


      • pepparkakan
        käringen kirjoitti:

        Min dotter hade fått en burk nattkräm som bonusgåva.Hon har inga rynkor ännu så hon gav den åt mig.På burken står det att hyn blir så fast ock slät om man regelbundet använder den.Månne det skulle hjälpa att smörja in det här gumfläsket som hänger och dinglar ?

        Nu kunde det nog sluta regna,regn dag ut och dag in.Det har nog blivit något fel där upp uppe,om sommaren torkar man bort och nu regnar man bort.Varför kan det inte vara litet mera lagom ?Och ingenting kan man göra utom att titta på julfilmer med mycket snö,det hjälper litet.


      • backstugusittare
        pepparkakan kirjoitti:

        Nu kunde det nog sluta regna,regn dag ut och dag in.Det har nog blivit något fel där upp uppe,om sommaren torkar man bort och nu regnar man bort.Varför kan det inte vara litet mera lagom ?Och ingenting kan man göra utom att titta på julfilmer med mycket snö,det hjälper litet.

        Jag köpte min första kålrotslåda idag,en av mina älsklingsrätter.Kålrotslåda är god tillochmed kall,men riktigt rumsrent är det väl inte att älska kålrotslåda.Det är väl litet fatifolksmat.I min barndom fanns det inte alltid sill att lägga i sillsalladen,men saltströmming gick också bra,man tager vad man haver.Nu ska jag steka en liten fläskbit till min låda.Mums ,mums.


      • klimatförändringar
        backstugusittare kirjoitti:

        Jag köpte min första kålrotslåda idag,en av mina älsklingsrätter.Kålrotslåda är god tillochmed kall,men riktigt rumsrent är det väl inte att älska kålrotslåda.Det är väl litet fatifolksmat.I min barndom fanns det inte alltid sill att lägga i sillsalladen,men saltströmming gick också bra,man tager vad man haver.Nu ska jag steka en liten fläskbit till min låda.Mums ,mums.

        Så överlevde man då julafton,tack för det !Nu har vi ett helt år att dra andan på.De andra helgerna kan man i princip hoppa över.De är inte alls lika fyllda med MÅSTEN som julen.Hade varit roligt att promenera litet under julhelgen,men inte kan man gå ut här som jag bor åtminstone.Blåsten härjar så att man tror att taket skall lyfta.Barnbarnet som övernattade hos mormor vaknade och frågade vem som springer på mormors tak.


      • tanten
        klimatförändringar kirjoitti:

        Så överlevde man då julafton,tack för det !Nu har vi ett helt år att dra andan på.De andra helgerna kan man i princip hoppa över.De är inte alls lika fyllda med MÅSTEN som julen.Hade varit roligt att promenera litet under julhelgen,men inte kan man gå ut här som jag bor åtminstone.Blåsten härjar så att man tror att taket skall lyfta.Barnbarnet som övernattade hos mormor vaknade och frågade vem som springer på mormors tak.

        Tackars alla människor som måste klara sig utan el.Hur går det riktigt i praktiken till ?Herregud,man kan ju inte ens koka en kopp kaffe,värme,vatten ?Igen blev vi påminda om hur små vi människor är när naturen gör uppror.


      • bättre år 2012 ?
        tanten kirjoitti:

        Tackars alla människor som måste klara sig utan el.Hur går det riktigt i praktiken till ?Herregud,man kan ju inte ens koka en kopp kaffe,värme,vatten ?Igen blev vi påminda om hur små vi människor är när naturen gör uppror.

        Så var det slut då på det här året.Bättre kunde det ha varit,det har varit ett väldigt skrämmande år på många sätt.Mord och förfärliga våldsdåd nästan varje vecka.Vi mår väldigt dåligt,det tycks då åtminstone vara fakta.Väldigt sällan får man läsa om något positivt.Jag är nog pessimist ,jag tror att trenden fortsätter.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe