Stronghold lääkitys ja kuseskeleva kissa!

Mikä kissaani vaivaa

Kävin eilen eläinlääkärissä tarkistuttamassa kollikissani korvat koska niissä oli purumaista töhnää (kirjoittelin niistä tänne aikaisemminkin) ja selvisi että kyseessä on kuin onkin korvapunkki. Lääkäri puhdisti korvat (mistä kissa ei tietenkään riemastunut) ja laittoi sen jälkeen tippoja korviin. Sitten strongold -lääkitys niskakarvojen jakaukseen iholle.

No.. sen jälkeen kissani on ollut suoraan sanottuna outo! Ensinnäkin alkoi heti kuolaamaan kun laitoin kantokoppaan (eli heti sen jälkeen kun lääke oli laitettu) mutta rauhoittui pian ja oli koko matkan nätisti vaikka bussilla piti kulkea. Kotona ollut ihan apaattinen.. makoilee missä sattuu masentuneen näköisenä ja jo eilen huomasin että menee esim. lattialla olleen reppnu päälle asentoon ihan kuin olisi pissalla. Tänään aamulla kun tuli sängylle meni housujeni päälle ja näytti pissaavan. Pistin käteni alle ja tunsin kuinka pieni tilkka pissaa ehti tulla. Kissa ei ole KOSKAAN kuseksinut muualle kuin hiekkakippoon joten mistä moinen nyt?

Johtuuko läkkeen sivuvaikutuksista? Eläinlääkäri itsessään ei sanonut mitään siitä millainen kissa tulisi olemaan seuraavat pari päivää kun aine alkaa vaikuttamaan.. pisti stressin piikkiin kuolan tai että kissa oli nuollut itseään. Mitä tämä oikein on? Kissani on muuten terve. Virtsakiviä sillä oli viime kesänä mutta ne on hoidettu pois ja kokeilin vatsaa niin ei se ainakaan kova ole ja kun pissakin kerta näyttää tulevan ilman erityistä ponnistamista.

Huoh! Olen niin untuvikko tälläisissä asioissa ja stressaan aivan mahdottomasti (olen kovin nuorikin vielä.. päälle parikymppinen vasta) kissoistani kun ne on minulle kuin omia lapsia. Meneekö tuo apaattisuus ohitse? Ja loppuuko myös tuo kuseksiminen (vaikkei se nyt periaatteessa kuse oikein isoa länttiä vaan sellaisen pikkuruisen juuri havaittavan kohdan) ?

Alkaa hyvä mieli kissan paranemisesta lääkkeen saannin jälkeen kadota kun toinen on ihan apaattinen ja maansa myynyt. Kertokaa kohtalotoverit omia mielipiteitä. Tulen tätä menoa meinaan hulluksi alta aika yksikön!

Kiitos!

3

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      Omalle kissalleni laitettiin tota lääkettä ja sain tehdä viikon töitä että sain kuntoutettua kissan. Samanlaisia oireita: makaili apaattisena,pissi minne sattu,ei syönyt jne. Haín apteekista Nutri Plus geeliä ja pakkosyötin sitä ja huolehdin et juo. Kannattaa kysyä lekurilta oisko jotain oloa helpottavaa lääkettä. Aiemmin ei ollut. Oireet hävisivät viikossa ja päätin ettei minun lemmikeilleni k.o lääkettä anneta koskaan. Toisille sopii varmaan todella hyvin mutta mun kissalle ei sopinut.

    • pena 54

      Minusta kyllä tuntuu, että kissallasi on myös virtsapuolella jotain vikaa joka tekee sen sairaaksi. Minä olen itse laittanut omalle kissalleni tuon strongholdin kun sen korvia näyttää kutittavan ja aina se on tehonnut ja ilman sivuvaikutuksia. Voihan se toki olla kuten kaikilla lääkkeillä, että tuo valmiste ei sovi sinun kissalle. Otapa uudestaan yhteys tuohon lääkäriin tai johonkin pieneläinklinikkaan niin sitten se syy selviää.

    • nopeasti lääkäriin

      Kuulostaa virtsatulehdukselta / -kiteiltä, silloin kissa yrittää tikistää pissiä ja sitä tulee vain vähän. Ei Stronghold tuollaisia oireita aiheuta. Kannattaa mennä nopeasti takaisin eläinlääkäriin, sillä tila kuulostaa siltä että olisi jo kehittymässä virtsamyrkytykseksi tai tukokseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe