Onko laillista, että joku kopioi sinun fb.n profiilikuvan ja käyttää sitä omin luvin toisella sivustolla?
Ei siis missään treffipalstalla.
Onko siis yleensäkin muilla oikeus kopioida toisten valokuvia netistä?
Profiilikuva
3
281
Vastaukset
- Digitaalikopioitsija
Tekijänoikeudet ovat kuvaajalla eikä kuvan kohteella. Kuvan ottaja voi tietenkin käyttää kuvaa toisella sivustolla, ellei se ole kohdetta halventava. Tuskinpa kukaan laittaakaan profiiliinsa sellaisia kuvia.
Toisten kuvien kopiointi on myös sallittua, jos kuvat on laitettu verkkoon laillisesti. Voit siis kerätä kovalevyllesi vaikka miljoonan profiilikuvan kokoelman. Mutta niiden laittaminen uudelleen verkkoon on kiellettyä ilman kuvaajan lupaa. - hannakaisavaan
Kyseinen henkilö on useamman kuvan vienyt minun fb profiilista ja laittanut ne toiselle saitille omaan kansioon ja kertoo että olen hänen exä.
Kuvat eivät ole siis hänen ottamiaan enkä ollut tuolloin missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.
Ennen kuulemma kuvat olivat siellä julkisesti nyt jonkun salasanan takana mikä täytyy häneltä pyytää, että pääsee katsomaan niitä.
Poliisia tuskin kiinnostaa moinen pikkujuttu, mutta itseäni suorastaan oksettaa moinen varastaminen ja valehtelu.
En uskalla enää laittaa omakuvaa profiiliini. Onko joku ohjelma jolla voisin estää tällaisen kuvien kopioinnin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431279Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521086Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551058- 51775
- 65754
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44681- 30637