400 HA MANTTAALIA MINULLA..

ISO ISÄNTÄ

en tiedä oikein tarkkaan paljonko sitä on, perunalla ehkä 50 ha siitä saa hyvät tuet ja varmat markkinat Venäjälle hyvästä hinnasta. Ohraa ja vehnää loput, tuet ei ole niin hyvät mutta hyvät toimitus sopimuksen ulkomaille takaa hyvän tuoton, Viron projektista en ole oikein selvillä mutta lähinnä se takaa Virolaisen halvan työvoiman saannin, hyvin menee minulla.

19

11733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 37

Kerroppas, "viisas" kun olet, mikä on manttaali?
      Kannattais sun käyttää termejä joita ymmärrät ite.

• Manttaali..

on mittayksikkö jota käytettiin ennen verotuksessa, manttaalit on vieläkin kiinteistöregisterissä..

• -

-

• -

-

• -
        - kirjoitti:

-

-

• manttaaaliii

Kuinka monta hehtaaria on manttaali. Manttaali on epämääräinen mitta, jollekin se voi olla kymmenen ha, toiselle noi aloittajan neljäsataa.

• Manttaali..

on yksi tila eli noin 1000 hehtaaria, ISOLLA ISÄNNÄLLÄ lienee tilan koko 1 manttaali jos tuota metssää olisi 600 hehtaaria pellon lisäksi..

• -
        Manttaali.. kirjoitti:

on yksi tila eli noin 1000 hehtaaria, ISOLLA ISÄNNÄLLÄ lienee tilan koko 1 manttaali jos tuota metssää olisi 600 hehtaaria pellon lisäksi..

-

• hämm

Jos omistaa maata, kyllä tietää paljonko sitä on, taitaa olla ainut omistamasi maa kynsien alla. Mikä muuten on "kiinteistöregisteri" ?

• Kirotusvirheisiin

tarttuminen ei kuulu hyviin tapoihin. Kiinteistörekisteri on eräs yhteiskunnan perusrekistereistä. Kiinteistörekisterissä on lueteltu kiinteistöt ja niistä luovutetut määräalat, sekä muina rekisteriyksikköinä yhteiset alueet ja eräät teiden liitännäisalueet.

• manttaali

"Manttaali (ruots. mantal, 'miesluku') oli Ruotsin valtakunnassa käytetty veroyksikkö, jonka pohjalta laskettiin maatilojen verotus.
      1500-luvulla se tarkoitti ensin yhtä normaalikokoista tilaa".

Jos nykyinen tilojen keskikoko on jotain 42ha, on silloin 400 manttaalia 16800 ha. Suomen suurin tila taitaa olla jotain 700ha, eli missähän maassa isolla isännällä se tila lienee.

• Ei ole sanonut..

Tuntu ilevan monenlaista toimintaa, perunaa, urakointia, metsän myyntiä, Virossakin tohuaa ja ulkomaankauppaa, pitäisikö tuosta ottaa mallia..

• """"

Vilkas mielikuvitus on "ISOLLA" ""ISÄNNÄLLÄ"".

• lhhkjghkgkg

jhgjhjhjhg

• -

-

• -

-

• -

-

• Miksi arskan

paskat saa olla palstalla mutta ison isännän juttuja poistetaan ?

• -

-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53