Plekon ruoasta

punainen natsukka

Sain ihastuttavan punasilmän akvan mukana.
Se ei ole kuulemma suostunut koskaan syömään muuta kuin omenapuuta.

Nyt kun hankin katkarapupellettejä niin pleko on tikkana paikalla imeskelemässä suu supussa niitä. Plekon oma ruoka kelpaa harvoin.

Eivätkös plekot ole kuitenkin puun syöjiä ? Vai ovatko myös "kuolleen" syöjiä kuten monet muut pohjakalat ? Eli kaipaavat jotain muutakin ?
No tämä on kelvannut joten ilmeisesti kaikki hyvin ?

1

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karosha

Hei!
      Onnittelut kauniista plekosta :)
      Plekot syövät mielellään puuta, mutta tässä onkin pieni kompa, nimittäin ne ei sitä syö syödäkseen, vaan mutustelevat vain sitä. Hyvä että plekosi on tykännyt katkarapupelleteistä. :) Kaikki monnit syövt edes joten kuten kuolleita kaloja, ne kuuluvat sen ruokaan niin kuin pakastemato herkut. Monissa kavaarioliikkeissä vastaan voi tulla plekoille erilaisia levätabletteja, sellaisia vihreitä ja kevyitä, niitä plekot syövät, muttei varsinaisesti ahmi.

Itse olen käyttänyt pää sääntöisenä ruokana normaaleista prismoista yms. löytyviä Best Frendin pohjakalojen tabletteja, joista ollaan kyllä tykätty. Nämä tabletit löytyvät samasta paikasta mistä kalojen hiutaleruoka, nämä ovat ainoat Best Frendin tarjoamat kalanruuat. Tablettejen kanssa plekoilla saattaa alussa olla hieman vaikeaa ymmärtää, mikä on se ruuan alkuperä - varsinkin jos se on ostettu juuri akvaariokaupasta, missä ruokitaan kaloja suurinpiirtein vain hiutaleruualla. Plekot ovat innokkaita yöllä liikkujia, jotka popsivat mennessään myös pohjalle tippuneet hiutaleet. Sinun plekollasi on kaikki hyvin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe