onko tieto kuinka kauan voi raskauden keskeyttää lääkkeillä ilman, että joutuu kaavintaan. vai onko lääkkeillä tehtävä keskeytys sama kuin katumuspilleri? entäs muistaako kukaan kuinka hyvä ehkäisykeino on jos mieheltä on laitettu "johdot poikki"?
lääkkeillä tehtävä raskauden keskeytys
16
2595
Vastaukset
- kalat
Lääkkeellisen keskeytyksen voi tehdä sikiön ollessa korkeintaan 7 viikkoinen.Lääkkeellinen keskeytys ei ole sama asia kuin katumus pilleri, sillä katumus pilleri otetaan kun varsinainen raskaus ei ole vielä alkanut ja lääkkeellinen keskeytys on raskauden keskeytys ihan alkuvaiheessa.
Jos ns. johdot on laitettu poikki, on se niin miehellä kuin naisellakin varma ehkäisy.Homma on silloin saletti ja lopullinen!- sanni
Kiitos Kalat nopeasta vastauksesta. Menkat vain myöhässä ja tietenkin aloin pelätä sitä "pahinta" vaihtoehto. toisaalta tiesin, että huoli on turha mutta joskus vain meikuvitus laukkata liianlujaa. Hyvää kesän jatkoa sinulle. terv sanni
- annika
on kyllä yhdeksäs raskausviikko, eikä seitsemäs. abortin voi valita lääkkeellisen ja kaavinnan välillä 9:nnelle viikolle asti ja viikoilla 9-12 tehdään kaavinta ja viikon 12 jälkeen taas lääkkeellinen ja tarvittaessa lisäksi kaavinta.
ja tuosta "piuhojen poikki laittamisesta", niin senkin pystyy perumaan nykylääketieteen ansiosta (voidaan kiinnittää uudelleen yhteen), mutta ihan aina se ei onnistu. - kalat
sanni kirjoitti:
Kiitos Kalat nopeasta vastauksesta. Menkat vain myöhässä ja tietenkin aloin pelätä sitä "pahinta" vaihtoehto. toisaalta tiesin, että huoli on turha mutta joskus vain meikuvitus laukkata liianlujaa. Hyvää kesän jatkoa sinulle. terv sanni
toivottavasti saat pelätä turhaan, sillä on todella ikävää jos joutuu kokemaan raskauden keskeytyksen. Itse jouduin käymään sen helvetin läpi koska ensimmäinen sterilisaatio ei onnistunut.Hyvää jatkoa sinullekkin!!
- lija
mä tein lääkkellisen keskeytyksen ja olin jo 9.5 raskausviikolla. joten toi sun 7 vikkoo on sun ite keksimä.
- hippuli
Lääkkeellisen keskeytyksen voi tehdä, kun sikiö on enintään 12 viikkoinen.
- annika
lääkkeellisen keskeytyksen saa aina 9:nnelle rv:lle asti ja sen jälkeen kaavinta. en puhuisi kuitenkaan kaavintaan "joutumisesta", koska se on peraatteessa toimenpiteenä helpompi ja kivuttomampi. itselleni tehtiin molemmat viikolla 14. ensin lääkkein ja koska istukka ei tullut ulos, tehtiin vielä kaavinta. tuon lääkkeellisen keskeytyksen vuoksi makasin koko päivän sairaalassa ja supisteli (jouduin pyytämään kipulääkkeet pisoksina, koska sattui niin kovasti). iltaa kohi helpotti, mutta koska istukka jäi vielä sisään, mulle tehtiin vilä kaavinta yöllä. se oli helppo juttu. minut vietiin sängylä laikkaussaliin ja tehtiin anestesia (helppo juttu ja nukahdin muutamassa sekunnissa) ja herätessäni toimenpide oli ohi, enkä tuntenut mitään kipua missään.
- kalat
minulle sanottiin että 7 viikko ja siispä se ei sinulla onnistunutkaan koska viikkoja oli niin paljon.Tottakai lääkkeellisessä keskeytyksessä on kipuja, koska siinä nimenomaan aiheutetaan supistukset lääkkeellä ja tuntuuhan se.Itse sain tehdä keskeytyksen kotona, koska olin jo synnyttänyt ja viikoja oli niin vähän.Koko operaatio oli ohitse 3 tunnissa ja se siitä, onnistui täydellisesti.Mutta tapauksiahan on monenlaisia.Minulle myös sanottiin, että jos raskaus olisi ollut pidemmällä, ei lääkkeellistä keskeytystä olisi tehty, vaan kaavinta, koska se olisi ollut varmempi. Ja itseltäni on myös katkaistu munasarjat ja sanottiin että se on todellakin lopullinen ratkaisu.Jos niitä aletaan liittelemään takaisin, sen onnistuminen on hyvin epätodennäköistä.(ja ylipäätään aletaanko koko operaatioon...)Silloin kun munanjohtimet suljetaan klipseillä, on sen purkamisessa paremmat onnistumis mahdollisuudet. Mutta eikös sterilisaation tarkoitus olekkin olla lopullinen?Täytyy vaan itse olla varma päätöksestä!
- annika
kalat kirjoitti:
minulle sanottiin että 7 viikko ja siispä se ei sinulla onnistunutkaan koska viikkoja oli niin paljon.Tottakai lääkkeellisessä keskeytyksessä on kipuja, koska siinä nimenomaan aiheutetaan supistukset lääkkeellä ja tuntuuhan se.Itse sain tehdä keskeytyksen kotona, koska olin jo synnyttänyt ja viikoja oli niin vähän.Koko operaatio oli ohitse 3 tunnissa ja se siitä, onnistui täydellisesti.Mutta tapauksiahan on monenlaisia.Minulle myös sanottiin, että jos raskaus olisi ollut pidemmällä, ei lääkkeellistä keskeytystä olisi tehty, vaan kaavinta, koska se olisi ollut varmempi. Ja itseltäni on myös katkaistu munasarjat ja sanottiin että se on todellakin lopullinen ratkaisu.Jos niitä aletaan liittelemään takaisin, sen onnistuminen on hyvin epätodennäköistä.(ja ylipäätään aletaanko koko operaatioon...)Silloin kun munanjohtimet suljetaan klipseillä, on sen purkamisessa paremmat onnistumis mahdollisuudet. Mutta eikös sterilisaation tarkoitus olekkin olla lopullinen?Täytyy vaan itse olla varma päätöksestä!
miten munasarjat voi katklaista? -johtimet, mutta ei sarjoja.
miehilläpä tuo sterilisaatio ei ole ihan samanlainen toimenpide kuin naisella.
no sairaaloiden sivuilla on nähtävissä potilasohjeita ja abortista on maassamme laki ja lääkkeellisen saa 9:nnelle viikolle. ja kuten sanoin, sen jälkeen kolmen viikon ajan kaavinta on ainoa mahdollisuus ja sen jälkeen taas lääkkellinen ja kaavinta suoritetaav vain tarvittaessa. normaalisti istukka tulee itsellään uos. minulla ei tullut. samoin voi käydä ihan normaalissa synnytyksessä, että istukka jää sisään (tosin napanuora on tällöin vahvempi ja istukka, tai osia siitä, tulee ulos vetämällä) ja joudutaan suorittamaan kaavinta - kalat
annika kirjoitti:
miten munasarjat voi katklaista? -johtimet, mutta ei sarjoja.
miehilläpä tuo sterilisaatio ei ole ihan samanlainen toimenpide kuin naisella.
no sairaaloiden sivuilla on nähtävissä potilasohjeita ja abortista on maassamme laki ja lääkkeellisen saa 9:nnelle viikolle. ja kuten sanoin, sen jälkeen kolmen viikon ajan kaavinta on ainoa mahdollisuus ja sen jälkeen taas lääkkellinen ja kaavinta suoritetaav vain tarvittaessa. normaalisti istukka tulee itsellään uos. minulla ei tullut. samoin voi käydä ihan normaalissa synnytyksessä, että istukka jää sisään (tosin napanuora on tällöin vahvempi ja istukka, tai osia siitä, tulee ulos vetämällä) ja joudutaan suorittamaan kaavintaharmi että tuli kirjoitettua virheellisesti, mutta toivottavasti ei sinun asiasi mennyt piloille sen takia...jokatapauksessa johtimien katkaisu on aina lopullisempi kuin niiden sulkeminen klipseillä.JOhtimien yhdistäminen ei enää ole niin yksinkertaista puuhaa eikä kukaan voi anta takuita onnistumisesta.JA siitähän kai oli alunpitäen kyse ymmärtääkseni.Ja edelleenkin sterilisaatiossa lähdetään siitä, että se on lopullinen ratkaisu ja ennenkuin siihen päädytään on monenmoiset haastattelut.
- hippuli
kalat kirjoitti:
Mulla oli 9. raskausviikko ja keskeytys tehtiin kemiallisesti, siis lääkkeillä. Aamulla osastolle sairaalaalaan sisään ja iltapäivällä homma oli ohi. Toki supistukset tuntui, mutta ei mitään synnytyssupistuksiin verrattuna...Vuotoa oli muutama päivä sen jälkeen, mutta sairaslomaa tuli vain päivä. Ei ollenkaan niin paha juttu kuin olin aatellut ja oli mukavampi tehdä se sairaalassa valvovan silmän alla.
- 2 viikkoa myöhässä
Voiko tuon lääkinnällisen keskeytyksen hoitaa ihan kotona?
- kalat
ainakin jos on synnyttänyt ja itse haluaa.Onhan se rankka juttu, mutta näin voi tehdä.Jälkitarkastus tehdään sairaalassa.
- harkitseva
kalat kirjoitti:
ainakin jos on synnyttänyt ja itse haluaa.Onhan se rankka juttu, mutta näin voi tehdä.Jälkitarkastus tehdään sairaalassa.
Minä olen vähän pakon edessä aborttia tekemässä jos ei ala kuukautisia näkyä. Ehkäisy petti roacuttan kuurin aikana eli lapsi olisi kuollut tai kehitysvammainen syntyessään. Pahalta tuntuu kun olisi poikani saanut sentään pikkusiskon tai velipojan. On tämä elämä kanssa valintoja täynnä.
- kalat
harkitseva kirjoitti:
Minä olen vähän pakon edessä aborttia tekemässä jos ei ala kuukautisia näkyä. Ehkäisy petti roacuttan kuurin aikana eli lapsi olisi kuollut tai kehitysvammainen syntyessään. Pahalta tuntuu kun olisi poikani saanut sentään pikkusiskon tai velipojan. On tämä elämä kanssa valintoja täynnä.
keskeytys on aina tosi vaikea valinta varsinkin kun tulee raskaaksi vaikka on luullut huolehtivansa ehkäisystä.Minäkin luotin sterilisaatioon ja tulin silti raskaaksi vaikka en olisi enää missään nimessä halunnut lasta ja niinpä sitten jouduin tekemään abortin koska olisi ollut väärin lasta ja minuakin kohtaan tehdä lasta jota ei todellakaan halunnut. Elämä on joskus tosi epäreilu mutta me jatkamme eteenpäin kaikesta huolimatta.
- vasta ...
kalat kirjoitti:
keskeytys on aina tosi vaikea valinta varsinkin kun tulee raskaaksi vaikka on luullut huolehtivansa ehkäisystä.Minäkin luotin sterilisaatioon ja tulin silti raskaaksi vaikka en olisi enää missään nimessä halunnut lasta ja niinpä sitten jouduin tekemään abortin koska olisi ollut väärin lasta ja minuakin kohtaan tehdä lasta jota ei todellakaan halunnut. Elämä on joskus tosi epäreilu mutta me jatkamme eteenpäin kaikesta huolimatta.
epäreilun vääryyden teit lapselle joka olisi voinut elää onnellista elämää jonkun toisen luona!! Varmaan ois kivempi jatkaa itsekin eteenpäin tietäen ettei ole riistänyt itsekkyydellä kenenkään henkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951660
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151531- 1361422
- 981420
- 761326
- 1181195
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2651075- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947