Omien ja ostettujen viimeiset hetket kopsata. Miten sen vois tehä itse?
Vanhojen videoiden tallennus?
7
93
Vastaukset
Mene tietokonetarvikekauppaan ja kerro tarpeesi.
Laite maksaa vajaan satasen.
Scart-kaapeli, sopivine RCA-liittimineen parikymppiä = kaapeli nauhurista laitteeseen.
Jos elokuva kestää 1,5 tuntia, kestää sen kopioiminen tietokoneen kovalevylle yhtä kauan.
Jos siirrät elokuvan parhaalla mahdollisella laadulla tulee tiedostosta mahdottoman iso, eli levytilaa pitää olla paljon.
SItten vaan polttamaan siitä DVD, Sopivia ohjelmistoja on paljon, punulla on PowerDVD 10.
Itse kuvattuissa videoissa on yleensä paljon mikä joutaa poistaa = leikata pois ennen polttamista.
Ohjelmassani on sekin ominaisuus.
Sit on tietty firmoja jotka tekevät tuon homman, kalliisti.
Ja vielä kalliimmaksi se tulee kun sinun pitäisi osata kertoa heille, kirjoittaa ylös, mitä haluaisit editoitavaksi pois.
Kopiointi on helppoa, editointi vaatii enemmän tietoa ja taitoa.
H.Läheltä liipaten:
Onko kokemuksia näistä uusista levysoittimista, joilla saa savikiekot ym tallennettua suoraan muistitikulle? Onko jossakin lehdessä ollut testejä ja jos, niin missä?
Levysoittimen, stereovahvistimen, tietokoneen ja sopivan ohjelman avulla homman voi kyllä tehdä, mutta on työlästä ja pitäisi monta välijohtoa tehdä."sitroen"
Minulla ei moisia laitteita ole, mutta kaverillani on ja G O O G L E L L A.
Ja muista nyt, kaikessa soi blues, ja laiton kopiointi saattaa aiheuttaa vankilamaista masennusta lisää.
H.- keppihevonen
Kävin muutamien tuntien kurssilla tutustumassa asiaan. Soitin ei ole kovin kallis (Ei kai kuitenkaan saa savikiekkoja soitettua) Ilmainen ohjelma löytyy netistä. Sillä saa kohinat ja naarmutkin häivytettyä. Lopputuloksena katsoin kuitenkin että en ryhdy moiseen hommaan, aikaa kuluu tolkuttomasti - mieluummin soittelen niitä levyinä.
keppihevonen kirjoitti:
Kävin muutamien tuntien kurssilla tutustumassa asiaan. Soitin ei ole kovin kallis (Ei kai kuitenkaan saa savikiekkoja soitettua) Ilmainen ohjelma löytyy netistä. Sillä saa kohinat ja naarmutkin häivytettyä. Lopputuloksena katsoin kuitenkin että en ryhdy moiseen hommaan, aikaa kuluu tolkuttomasti - mieluummin soittelen niitä levyinä.
Ymmärsitköhän nyt oikein?
On myynnissä levysoittimia joilla saa musiikin siirrettyä levyltä suoraan muistitikulle ilman sen suurempia metkuja. Näin ainakin mainostetaan lehdissä.
Nyt kyselen, onko näistä soittimista missään näkynyt testejä.
Soittimet maksavat satasen luokkaa.
Minulla on periaatteessa kaikki tarvittava sille, että saan työläämmällä tavalla vanhat levyt muistitikulle, mutta juuri sen työläyden takia haluaisin oikotien. Tämä oikotie kylläkin johtaa satasen kustannuksiin ja soitin jää tarpeettomaksi romuksi muitten tarpeettomien romujen joukkoon sitten, kun työ on tehty, mutta säästyypä aikaa jota ei liene enää määrättömästi näillä kymmenillä.
Kyse onkin siitä, että tekeekö näillä laitteilla mitään vai ovatko pelkkää roskaa.
Nähtävästi kukaan ei tiedä.
Kiitos mielenkiinnosta.
"keppihevonen"
Aikasti viisas päätös.
Digitointi on parenpi jos sen ottaa satunnaisena harrastuksena.
Minä olen 62v. ja "perintönä" on minulla kamala määrä valokuvia, dioja, negatiivejä.
Odotan kauhulla aikaa kun olen suvun vanhin ja lapsenlapset jne. alkavat "lahjoittaa" minulle lisää suvun historiaa, ne saastanansikiöt tietävät varsin hyvin että en raaski luopua naarmuisemmastakaan, surkeasta otoksesta.
Mitä tulee äänilevyihin ja elokuviin, niitä ei pahemmin tarvitse alkaa digitoimaan, melkein jokaisen voi jo ostaa jostain digitaalisena, YLE: ltä saa vanhat TV- sarjatkin. Joten jos omistaa alkuperäisen äänitteen, laittaa sen vain ilmatiiviisti vintille.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka363545- 113278
- 1443064
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032635Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv742615- 441435
Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61388Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3971148Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos511067Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6900