Kolikkiin apuja

sivusta kuullut

Suvussamme on ilmeisesti koliikkia jokaisella lapsella ja se on ollut uuvuuttavaa aikaa.

Seuraavat keinot ovat kuulemma tepsineet koliikkivauvan huutoon:
- pölynimurin pitäminen päällä (kun pölynimuri hurisee, loppuu huuto kuin seinään)
- Vauvan ottaminen mukaan autoajelulle - lopulta hiljenee ja nukahtaa
- vauvahieronta/ vyöhyketerapia
- ja vanhemmille suosittelisin ihan kunnon korvasuojuksien (ei mitkään korvatulpat) ostamista, että ainakin toinen vanhemmista voisi nukkua ilman vauvan parkumisen kuuntelua.

Yrittäkään kestää, kyllä se huuto loppuu.

6

3373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisnava

      Joittenkin lasten koliikki on parantunut, kun imettävä äiti on siirtynyt tavallisesta maidosta luomumaitoon. Luomumaidon rasvaa ei pilkota epäluonnollisen pieneksi, minkä vuoksi monet aikuisetkin, jotka saavat tavallisesta maidosta mahan kipeäksi, pystyvät juomaan luomumaitoa.

      http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263

    • jaana

      .. myös koliikki-tutti pullo. Halleluja sille!! :)

      • Tietämätön

        Kerro mulle mikä on koliikki-tutti pullo?!


      • ammi
        Tietämätön kirjoitti:

        Kerro mulle mikä on koliikki-tutti pullo?!

        Itselläni on sellainen "mutkalla" oleva koliikkituttipullo. Idea on se, että sillä voi syöttää lapsen ollessa suht pystyssä asennossa...


    • 2xäiti

      Sen koliikkiajan muistan kuin eilinen päivä, vaikka aikaa on kulunut kohta 12 vuotta. Koville otti. Luulin ennen esikoisen syntymää, että tuleva aika on auvoista onnea, näinhän synnytysvalmennuksessakin annettiin ymmärtää. Vaan arki oli toista.

      Vauva huusi yöt ja päivät. Mikäli kanniskelin koko ajan, hän vain kitisi. Sängylle laskettuani huusi naama punaisena. Minä laihduin, kun en ruokaa saanut tehtyä, vessassa käydessänikin vauva oli sylissä. Olin tulla hulluksi. Neuvolassa vähäteltiin ongelmaa, kun yritin olla urhea äiti, enkä purskahtanut itkemään. Jälkeenpäin näin olisi kannattanut tehdä. Olisin voinut saada apua.
      Mies yritti käydä töissä, tosin oli nukahtanut työpöytänsä ääreen. Rankkaa oli hänelläkin.

      Huutoa kesti 2vk:n iästä 2 kk:n ikään. Huuto loppui yhtenä päivänä, kun ystävättäreni sanoi, ettei vauva ole huutanut. Olin häntä etukäteen pelotellut, että voi tulla kylään, jos jaksaa kuunnella jatkuvaa kitinää.

      Seuraavan lapsen kanssa olin paniikissa. Joka yö syötön jälkeen pelkäsin, että nytkö se alkaa, ei nukahda enään, vaan alkaa itkemään. Vein kuopuksen vyöhyketerapeutillekin ja maksoin itseni kipeäksi. Yöunista olin valmis maksamaan mitä tahansa. Kuopus ei koskaan kuitenkaan itkenyt. Muutaman kuukauden iässä aloin uskoa, että näinkö on, selviän helpommalla.

      Tämä kirjoitus on tarkoitettu sinulle, joka tuskailet itkevän vauvasi kanssa siellä kotona juuri nyt.
      Yritä kestää, se loppuu aikanaan, eikä vauvasi sille mitään mahda.

      Hae apua, jos et jaksa. Et ole sen huonompi äiti, vaikka vauvasi itkee. Itku ei ole merkki sinun huonosta hoidosta.
      Kun itku joskus loppuu, huomaat miten ihana ja vastaanottava vauva sinulla on. Itkuvaiheessa sitä on vaikea huomata.

    • Tosca

      että meillä poitsu (vaikka hänellä ei koliikkia varsinaisesti olekaan, vähän vaan massuvaivoja...) useimmiten rauhoittuu ja joskus nukahtaa kun hänet ottaa sitterissä oleilemaan kylpyhuoneeseen ja kuuntelemaan äitin tai iskän suihkuilua. Se suihkun lorina/"suhina" voisi kai olla verrattavissa ehdottamaasi pölynimurin hurinaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe