powershotin ja nauhakameran videoeditointia moviemakerin jälkeen

SONY VEGAS PROOLLA

Auttakaapa kun mulla on 640x480 poweshotin video ja sitten sd tason videokameran videota editoitavana. muistaakseni toi videokameran nauhalta vedetyt leikkeet sai nopeammin (ehkä pötkönä) movie makerissa sieltä "ylhäältä alas" kuin pokkarikameran leikkeet. nyt kun leikkeitä voi olla 100 niin yksitellen se on HIDASTA (en muista oon ko jollain ilveellä movie makerissa saanut kerralla). Elikkäs nyt on sitte sony vegas ja oopetttelen käyttään sitä. onnistuuko tämä perusasia siinä kuin kätevästi?

Toinen kysymys että polttasin mielellään DVDlle sitten useampia videoita jotka aukeaa nätisti eri playereillä, näin tein movie makerillakin, tiedostomuoto oli paras muoto tietokoneella katselua varten ja .Wmv. Eli en halua niitä VOB juttuja, millasta muotoa sonyllä tulee?

1

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt pitää tunnustaa etten tunne Vegasia, mutta käyttämissäni vähänkään käyttökelpoisissa ohjelmissa leikkeet on aina saanut tuotua ohjelmaan raahaamalla ne hiirellä suoraan resurssinhallinnasta. Resurssinhallinnsatahan voit valita kätevästi useampia leikkeitä kerralla.

      Oletko tehnyt uuden projektin tuolla samalla 640×480 kuvakoolla? Jos projekti on eri kokoa kuin importoitavat videot, ohjelma joutuu muuntamaan ne sisäänvientivaiheessa tai sitten ne pitää renderoida ennen kuin ne kunnolla toimii. Käytäntö on softakohtainen enkä tiedä miten se tehdään Sonyssa. (ensimmäistä editoinnin kannalta ärsyttävää tapaa käyttää ainakin Premiere ja jälkimmäistä editoinnissa jouhevaa mutta importoinnissa hidasta ainakin Avid).

      Itse en kyllä tekisi lopullista videota .wmv, vaan mieluummin .aviksi. Myös Applen .mov on hyvä mutta .avi ehkä vähän paremmin yhteensopiva kaikkien värkkien ja käyttisten kanssa.
      Mutta mikset halua polttaa DVD:lle sen normaalistandardilla (.vob)? Kyllähän senkin kaikki soittimet ja koneet ymmärtävät.

      Uskoakseni Vegas kyllä exporttaa lähes mille tahansa formaatille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe