Sanat sanomattomat, niitä eniten kaipaamme.
Sanat sanotut, niitä eniten kadumme.
Teot tekemättömät, niitä eniten tahtoisimme tehdä.
Tehdyt teot, niitä eniten kadumme.
Näin se on, näin se menee, milloin sen opimme,
että voisi olla toisinkin.
Oppisimmeko ilman virheitä, olisiko opittavaa,
olisiko parannettavaa?
Lensi lintu, kaunis ja vapaa.
Suljimme sen häkkiin pieneen.
Hieman se oli väärän värinen,
olisin tahtonut punaisen.
hieman se on myös tyhmä,
kun häkin seiniä päin lentelee,
Eikä se osaakaan laulaa niin hienosti,
kuin muut sen kaltaiset luonnossa.
Sen kaltaiset laulavat iloisesti,
tämän vaikerointia ei lauluksi voi kutsua.
Voi kuinka virheellisen linnun luonto loikaan,
täynnä vikoja, miksi aina saan kaikki virheelliset?
Paha lintu, paha luonto, mitään täydellistä ei osaa antaa.
Kuinka ihminen vaatiikaan,
kuinka kiittämätön onkaan.
Kuinka kaiken yläpuolelle on kohonnut,
kuinka kaikkea hallita tahtookaan.
on tehnyt myös itselleen häkin,
sieltä ei pois osaa tulla.
Häkkiänsä kiillottaa päivin öin,
rakentaa ja parantaa suurin töin.
Onneton kahlittu, itsensä vanki.
ei onnea aitoa häkissään hanki.
Milloin näkee hän asiat aidot,
ja saavuttaa elämän tärkeimmät taidot?
Etsi ja löydä, tiesi ulos nyt murra,
ei kannata häkissä kurjuutta surra.
Jos häkkiä ei nää, eikä tiedä sen rajoja,
voi palvella häkkejä tekeviä pajoja.
hyvältä voi asiat jotkin näyttää,
mutta paljon voidaan väärin käyttää.
Poljetaan toista ja toiselle hyöty,
näin hyvä tarkoitus on maahan lyöty.
Oikeuden nimissä vääryyttä tehdään,
vastuut muille, näin kädet pestään.
Nyt me elämme, maksakoon lapset,
ja leikatkoon heiltä valtion sakset.
Kun oma napa on tärkein asia,
ja avattu on tuo pandoran rasia.
Mut toivo on vielä, se aina pysyy,
pian monet ihmiset neuvoja kysyy.
Vanha pian sortuu, ei kauan kestä,
Sortumista suurta ei mikään estä.
Eihän kukaan tahdo orjana olla,
jonka kunnioitus on pyöreä nolla.
siks tulkaa kaikki uutta luomaan,
maailmaan suurta totuutta tuomaan.
Ja lopulta rakkaus, totuus voittaa,
maailman rauha ja vapaus koittaa.
ajatuksesta se lähtee
2
119
Vastaukset
- vaihtuva nimimerkki
Kiitos kommentista, maduixa. :)
kolme osaiselta se vähän vaikuttaakin, mutta se vain tuli.
lähti liikkeelle ilmeisesti se kaipaamani sanojen virta....
Lähdinpähän vaan kirjoittamaan ajatuksen joka mieleen tuli, niin siitä se lähti, eikä se kaavoja noudattanut vaan antoi tulla, eli eipä ainakaan se häkissä pysynyt vaan vapaasti juoksi.... :)
Ja niinhän se on, että öisin sitä "asiaa" vasta onkin, mieli tulvillaan kysymyksiä ja ajatuksia pitämässä hereillä.
Tunnustan, että tein sen väkisin tehdynkin, ja aika väkisin se tulikin tehtyä. - :/
Sinäkö?
Sinäkö?
Katos, tuossa on metsää
Ai niin, et sä näe kun on liikaa
puita edessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560