UFO:ja. Haluaisin tietää, ovatko tämän palstan lukijat sokeita?
Kuka on nähnyt viimeaikoina...
31
430
Vastaukset
- ...
Ei kait sitä sokeita olla.
Viime keväänä näin lautasmallin UFO:n lentävän suht matalalla Kajaanissa.
Aluksen alapinta jotenin "väreili" mustan ja oranssin värejä.
Ehkä tuo talvivaaran kaivos on kiinnostuksen kohde näillä ketä ovatkin kun kaivos ei ole kaukana.
SUTin sivuille en ole havaintoa ilmoittanu kun laiskuus vaivaa.
Ulkomailla näyttäisi UFO havainnot lisääntyneen...- hohhoijakkaa...
Joopa joo....Ihmismieli se onpi perin intressantti.
- ljououkju9y
En ole ikinä hähnyt mitään, minkä olisin yhdistänyt maan ulkoiseen tekniikkaan, vaikka kuljen paljon luonnossa ja ikääkin on jo jonkin verran. Erilaisia valoilmiöitä olen kyllä nähnyt, mutta mielikuvitukseni ei ole niin vilkas, että luulisin helikoptereita, lentokoneita ja satelliitteja UFO:ksi.
- Varaktori
Olen tässä 42 vuotta tätä maailmaa pällistellyt ja tasan yksi ufohavainto löytyy 70-luvulta. Olen siitä behindthethronen sivuilla kirjoittanut ja skepsiksen foorumillakin asiasta keskusteltiin. Näin siis taivaalla leijumassa suuren aluksen ja tilanteeseen liittyy myös ajan katoaminen. Skepsiksen palstalla tultiin siihen tulokseen, että kyseessä on jonkinlainen valemuisto ja kyseessä ei ole oikeasti tapahtunut asia.
Paasiveden alueella olen tehnyt havaintoja ilmeisesti jonkin sortin luonnonilmiöstä josta ei taida alieneiden alusta saada edes tekemällä.
Eipä niitä ufoja ihan joka päivä tunnut tuolla taivaalla lentelevän tai sitten pelkäävät Varaktoria siinä määrin, että kiertävät kaukaa. Ehkä olen ollut avaruuden ölliäisille liian ilkeä. :D- Varaktori
Lisätään vielä, että kyseessä oli ihan selkeästi jonkin sortin "alus" leijumassa talon yläpuolella. Se ei muistuttanut mitään mihin olen jälkeenpäin ufologiassa törmännyt. Se jää kuitenkin yhden ihmisen hataraksi muistikuvaksi jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Eipä siitä märehtimisellä mitään suurempaa voida saavuttaa.
http://keskustelu.skepsis.fi/html/KeskusteluViesti.asp?ViestiID=335273
http://keskustelu.skepsis.fi/html/KeskusteluViesti.asp?ViestiID=335654
Tuossa jälkimmäisessä skepsiksen palstalta kaivetussa kommentissa nimimerkki dawkins osuu uskoakseni melko oikeaan. Tiedä häntä sitten.
- semjase
Minä näen, muut sokeita.
- Kauan sitten
Aikoinani keskikoulussa 70-lvulla oli eräs luokkakaveri ottanut metsässä maisemavalokuvan metsäaukon reunalta aukkoon päin. Aukko ei ollut iso. Aukon raunalla oli iso kuusi.
Kun hän sai valokuvat kehtitettynä, niin ison kuusen latvan kohdalla, hieman oikealla yläviistossa oli kalssinen ufo. Ufo ei ollut valopallo vaan sellainen kaksi lautasta päällekkäin. Ufo oli hieman "kallellaan" aivan kuin lentokone kaartaessa.
Harri näytteli sitä sitten meille ja me ihmeteltiin.
Ei muuta havaintoo- litsi
Tuo seitkytluku oli vilkasta uforintamalla. Ja siihen liittyi paljon muitakin parailmiöitä. Itse näin ensimmäisen ufon 1978 heinäkuussa. Paikalla oli itseni lisäksi kaksi muuta henkilöä. Ufoa tarkasteltiin kiikarilla. Ja lankoni, joka oli valokuvaaja. Otti valokuvia. Myöhemmin saimme tietää, että ufoa oli katsellut myös isompi joukko ihmisiä kylän toisella laidalla. Eli silminnäkijöitä oli tapauksella useita.
Seuraavat kerrat olivat 1990 luvulla. Harmaa, teräväpiirteinen kolmio lensi taivaalla. Ei ollut lintuaura. Seurasin esinettä kiikarin avulla. Ja suuri oranssi valopallo öisen metsän yllä, ei voinut olla bolidi, koska pysytteli hetken ajan paikoillaan. Sen jälkeen sitten onkin ollut hiljaista. Ovat kai kyllästyneet minun tuijottamiseeni? Kaikki tapaukset raportoitu eteenpäin Sutille.
- Kolme
Kyllä olen nähnyt, olen nyt 19 ja jo nyt nähnyt kolme tuntematonta oudosti meneviä valopalloja, nämä havainnot ovat tapahtuneet yöllä, valitettavasti olen ainoa joka näitä on nähnyt. Kaksi kirkasta valopalloa ja yksi punainen kaukana menevä "pallo" teki omituisia 90 asteen kulmia taivaalla meni hyvin nopeasti, voisin verrata sitä laaserin pisteeksi, hyppäsin ikkunaan katsomaan siellä se sitten lenti suoraan katoen horisonttiin, taivas oli kirkas ei pilviä joten silloin kyllä saattoi nähdä kaikenlaista kun katseli tähtitaivaalle. :) Havainnot olivat kumpanenkin 2-3 välillä aamuyöstä.
- On nähty
On nähty aikoja sitten eka kerta 1969 oranssi valopallo pimeän metsän reunassa,
toinen kerta 1981 kevätyönä kun kolme kirkasta valoa loittonee korkealla ja jäljel-
le jää vain utuinen läikkä, kolmas kerta syksyllä 1982 erittäin kirkas valo korkeal-
la tämä tapahtui tähtikirkkaana yönä. Jopa paikkakunnan poliisit pysähtyivät kat-
somaan tuota valoa itse ajoin kavereiden kanssa taajaman ulkopuolelle jotta
katu ym valot eivät häiritsisi, ja siinä me katseltiin sitä kirkasta valoa noin tunti.
Lopulta se valo himmeni ja muuttui vihertäväksi pilveksi että sellaisia havantoja. - retroku
ai viime aikoina... ihan tässä..., mutta kuinkas ollakaan 70-luvulla kanssa.
- Metsän Mies
Näin ehkä jonkinmoisen ufontapaisen viime lauantaina jänismetsällä ollessani.
Odottelin passissa hakkuuaukean reunalla kuulostellen koirani (beagle) ajoa, kun sen haukku yhtäkkiä loppui kuin seinään. Odottelin hetken siinä uskossa että koirani sai jäniksen kiinni, mutta mitään sen suuntaista ääntelyä ei kuulunut. Kohta koirani juoksi hakkuuaukealle ja suoraan luokseni jalkoihini. Luulin että se on satuttanut itsensä mutta mitään vammoja ei näkynyt, ainoastaan kiinnitin huomioni koiran pelokkaaseen käytökseen.
Miieleeni tuli että olisiko kenties susi tai ilves säikäyttänyt koirani, mutta vaikka jonkin aikaa haravoin katseellani metsänreunaa, siltä kohtaa mistä koirani ilmestyi, en havainnut minkäänlaista eläintä missään.
Koirani oli entistä levottomampi joten päätin jättää metsästyksen sikseen, mielessäni kävi mahdollisuus karhun ilmaantumisesta alueelle. Otin koirani hihnaan ja lähdin kävelemään kohti hakkuuaukean reunaa ja paikkaa jossa autoni oli, silloin näin jotain kummallista.
Hakkuuaukean reunaan oli ilmestynyt musta "möykky", joka silminnähden leijui ilmassa paikoillaan. Säpsähdin outoa ilmestystä ja sitä miten ihmeessä se pystyi olemaan ilmassa. Mitään moottorin kaltaista ääntä ei kuulunut ja itse asiassa kaikki luonnon äänetkin olivat vaienneet, ainoa ääni tuli tuulesta humisevista puista. Hämmennyksissäni tarkkailin outoa mustaa esinettä joka tarkemmin katsoessani näytti kuin väärinpäin olevalta vanhalta rautapadalta. Koirani tärisi peloissaan ja alkoi uikuttaa, silloin ajattelin että tämä esine oli todennäköinen syypää koirani pelkoon.
Otin haulikon olalltani ja varauduin käyttämään sitä jos olisi pakko. Silloin vasta mieleeni tuli ajatus ufosta. Esine ei ollut kovin suuri, arvioin että sen halkaisija oli ehkä alle yhden metrin ja korkeus samaa luokkaa, ehkä hivenen vähemmän.
Lähdin jälleen kävelemään autolleni ja silloin esine lähti liikkeelle, se liikahti uskomattoman nopeasti muutaman metrin minusta katsoen vasemmalle ja heti sen jälkeen viistosti ylös, noin kolmen neljän metrin korkeuteen, samalla se näytti pyörivän akselinsa ympäri hitaasti.
Kiihdytin kävelyäni tarkkaillen koko ajan esinettä joka oli jäänyt paikoilleen ilmaan. Kun pääsin metsän reunaan huomasin että esine oli lähtenyt liikkeelle ja lipui hiljalleen minua kohti, pitäen korkeutensa. Tilanne alkoi vaikuttaa jo mielestäni uhkaavalle, jopa vähän pelottavallekkin. Tarkistin nopeasti että patruunat ovat vielä varmasti haulikossani ja päätin että jos esine tulee lähemmäs kuin viisi metriä, avaan tulen sitä kohti. Ajattelin pistää juoksuksi mutta luovuin ajatuksesta muistaessani miten nopeasti esine oli liikkunut, en siis pääsisi sitä pakoon jos se haluaisi päästä lähietäisyydelle. Painoin mieleen tunkevan paniikin väksin taka-alalle ja välillä tarkkaillen esinettä saavuin autolleni, laitoin koirani sisälle ja heitin reppuni auton katolle ja haulikon sen päälle, otin varmistimen pois ja tähtäsin hiljalleen lähestyvää mustaa esinettä.
Kun "pata" oli noin kymmenen metrin etäisyydellä minusta, huusin pelko äänessäni väristen, ÄLÄ TULE LÄHEMMÄS TAI AMMUN! Esine jatkoi leijumistaan minun suuntaani, otin varmistimen pois, tähtäsin esineeseen ja vedin liipasimesta, mitään ei tapahtunut. Vedin uudestaan ja sama juttu, paitsi että esine oli pysähtynyt ja laskeutunut lähes maan tasalle. Avasin paniikissa haulikkoni ja tarkistin jälleen patruunat, löin aseen kiinni ja aloin tähtäämään uudelleen ampuakseni esinettä.
Esine alkoi perääntyä hitaasti samalla korkeuttaan nostaen, sitten se hävisi salamannopeasti suoraan ylöspäin. Hetken järkytyksestä toivuttuani laitoin haulikkoni autoni tavarasäiliöön ja lähdin ajamaan kotiin. Matkan aikana alkoi tärisyttämään kun pelko alkoi laueta, jouduin pysähtymään pariin otteeseen rauhoitellakseni itseäni, pysähdyin tosin vasta maantiellä jolla oli muutakin liikennettä, metsäautoteillä en uskaltanut pysähdellä.
Tapaus sattui Rautavaaralla.- Näitä on
Rautavaaralta päin. Ihmekös sitten...
- Haulikkoäijä
Muuten hyvä, mutta otit kaksi kertaa sen varmistimen pois päältä.
- litsi
Erittäin mielenkiintoinen ja yksityiskohtainen kertomus. Et sitten huomannut tarkistella näkyisikö ympäristössä muita kohteita.
Noita padan näköisiä vempaimia on nähty vähän eri puolilla maailmaa. Yleensä niiden on arvailtu olleen jonkinlaisia luotaimia. Emäalus saattoi lymyillä jossakin kauempana.
Mitähän olisi tapahtunut, jos olisit vain antanut sen lähestyä itseäsi?
Mutta eihän sille mitään voi, kun paniikki iskee ja varsinkin, jos on aivan kaksin koiransa kanssa jossakin korvessa. Mielenkiintoista joka tapauksessa. Ja kiitos rohkeudestasi kertoa tarinasi täällä. :)
Isosiskolleni ja hänen ystävättärelle tapahtui samankaltainen tapaus, joskin siitä on jo useampi vuosikymmen aikaa. Tytöt olivat ottaneet evääät mukaan ja lähteneet pyöräilemään. Oli kuuma kesäpäivä ja he päättivät levähtää ja uida läheisellä Törmäjärvellä. Järveä ympäröi myös sankka metsä. Tullessaan järvenrannalle. Siskoni ystävätär oli huudahtanut. : Katso, mikä tuolla on?
Siskoni oli käännähtänyt katsomaan. Ja he molemmat olivat nähneet mustan pallon pyörivän viereisen rinteen ylä puolella, rinnettä seuraten aina ylös saakka. Keinuvan hetken ylhäällä, ennen kuin se oli kadonnut.
Tuohon aikaan paikkakunnnalta oli ollut kadoksissa nuorinainen. Muutama päivä Siskoni ja hänen kaverinsa järvellä käynnin jälkeen. Tämä nainen naarattiin Törmäjärvestä. Hän oli ollut raskaana ukkomiehelle ja hukuttautunut tuohon järveen. On siis epäselvää liittyikö outo ilmiö järvessä lilluneeseen vainajaan. Vai, oliko se jotakin muuta. Kenties ufo? - onkosnäinettä
Haulikkoäijä kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta otit kaksi kertaa sen varmistimen pois päältä.
eikö aseen varmistinta saa laitettua takaisin, ennen kuin on laukaissut panoksen?
- kaape.tv
Rautavaaralla ryypätään paljon ja liika alkoholin käyttö aiheuttaa deliriumtilan. Olisit luultavasti puhaltanut korttisi hyllylle.
Elämässä voi tulla vastaan vaikka mitä haasteita. Mielestäni juuri omille lapsilleni on tärkeää kuinka he voisivat välttää nämä elämän haasteet. Opiskelun tuomat paineet. Asevelvollisuuden. Työpaineet.
Ja olen keksinyt vastauksen
Joku voi olla sitä mieltä että " Mitä jos kaikki ajattelisivat/tekisivät noin?"
Mutta kun eivät tee!
Lukioon ja ammattioppiin meno on tyhmille. Itse olen opettanut omille lapsille, että jääkää suoraan peruskoulusta eläkkeelle. Saatte katon päänpäälle, elannon ja tarpeeksi rahaa. Vältätte armeijan tai sivarin. Toiset tyhmyrit ahertavat koulussa tai töissä kostatutumatta siitä mitään.
Siksi eläkkeelläolo on yhtä kannattavaa, kun ei ole sitonut itseään mihinkään velvollisuuksiin. Voi mennä nukkumaan kun nukutta ja valvoa kun valvottaa.
Pienet rikkeetkään eivät haittaa mitään vaikka poliisi sakottaisi. Kun ei ole tuloja niin ei ole menoja.
Haluan eläkkeelle ja muuttaa asuntovaunuun- veljes
Siihen samaa asuntovaunuun, missä mutsis jo on?
- litsi
Jos ei ole muuta sanottavanaan kuin pilkkaa, niin silloin voisi olla hiljaakin.
- Ufot kakkasi
Mutsi ei ole asuntovaunussa. Mutta itse haluaisin olla.
No niin vielä pitää käydä tarpeilla ennen nukkumkaan menoa. Joskus voin olla päivänkin kaakaamatta, mutta sitten yleensä viimesitään seuraavanapäivä kakkatulee. Joskus se jopa sattuu kun tulee niin isoja könniäisi.
Kerran istui vessassa ja luin asterixia sitä alppi juttu. Kakkaa tuli. Oli isompi könniäinen tulossa ja sen vierestä tuli pienempää kakkaa.
Ja sitten se iso könniäin putosi pöntöön. Sattui niin valtavasti että oli pakko nousta ja huutaa kivusta.
Siellä se könniäinen irvisteli pöntössä.
Normaalisti tulee mörriä ja puikkoa joskus löysää. Harvemmin sitä kovaa.
Joskus on ollut kova hätä ja on tulut vain pieni papana ja sitä enne kova pieru.
Se on ihemeellinen asia...- könniäinen
*plutsis*
- enihanusko
Naton koneita ovat nuo padat, tai sitten venäjän uusia vakoilulaitteita, eivät UFOJA.
Veikkaisin, että USA on näiden takana. Nillähän on niitä robotti lennokkeja ym.
Jos kyseessä olisi "oikea" UFO niin se olisi paholaisen pelotteeksi lähettämä väline. UFOT ovat henkimaailman asioita. UFOJA on nähty jo ennen lennokkien keksimistä kuuluisat okkultistit kuten Aleister Crowley oli myös Ufoista kiinnostunut
samoin suomessa jo edesmennyt "natsi johtaja" Pekka siitoin.
Ufot ja kummittelu ovat sama asia.
Mutta ihmisen kehittämiä "ufojakin" on.
Eihän siitä atomipommistakaan kokomaailma tiennyt mitään ennen Hiroshimaa.
Mikäli tämän metsämiehen tarina on tosi, mitä epäilen. Käy juttelemassa papin kanssa, kerro mitä näit, ja mitä tunsit. Miksi koira pelkäsi?
Taloissa joissa kummitelee eläimet pelkäävät myös. Verikoiratkin.
Tässä lähellä en sano missä on eräs vanha maalaistalo 1800-luvun lopulla rakennettu. Nainen oli yksin kotona ison vahtikoiran kanssa ja ullakolta alkoi kuulua pauketta. Koira meni veteläksi.
Emäntä ei. Emäntä meni vintille katsomaan. Oli jälkeenpäin ihmetellyt miten uskalsi mennä.
Mutta jutut ovat juttuja. Niissä on hyviä kirjojen ja elokuvien aiheita... - megamusta-aukko
Noh noh... citybotit.
Välillä on prempi olla sanomatta mitään. ... tai joku hinku saada itesensä kuuluviin?
Mee vaikka kirkkoon sunnuntaiaaumusta joihkhamma latinaa. LÄskit.
Valitukset voi laittaa mulle... käsittelen aikajärjestyksessä... v'h' niiku ronomonisistesti.. .testaa... toimii? No F-sana.Botit. - sekopää
Miksei ufoista ole aitoa valokuvaa tai videota? Laita linkki sellaiseen. Miksi tuon metsämiehen haulikko ei lauennut???
- SilmuRuusuus...
... pöakko niitten ka näkeä tai aistia jollain muull tavalla, koska ilahduttavasti saanu huomata, miten on ... kappaleita... joku jopa osannu oikeenkirjoittaa, jos ei ennen .... ihanaa.
Tää... mitä sää niiku meinasit? - kirkassilma
nain ufon 20 v. sitten finnairin koneesta atlantin ylapuolella puolen tunnin paassa gronlandia.
ufo oli hiilenmusta pallo. ainakin kymmenkerroksisen talon kokoinen.
sina ei ollut gondolia eika koysia.,
pallo nakyin n. 500 m. paassa koneesta aamuauringossa. mutta kaksi ikkunarivia oli. ainakin 20 ikkunaa rivissaan. loytyy mauno peltosen artikkelista. - pitkamuistinen
outoja ilmioita
http://www.netikka.net/mpeltonen/
tosijuttuja- proffaksi heti
Linkissä murskataan evoluutioteoriakin mennen tullen.
Mikseikähän tuo herra tai rouva tai neiti mpeltonen ole jo joku hyväpalkkainen maailmankuulu professori biotieteiden alalla? proffaksi heti kirjoitti:
Linkissä murskataan evoluutioteoriakin mennen tullen.
Mikseikähän tuo herra tai rouva tai neiti mpeltonen ole jo joku hyväpalkkainen maailmankuulu professori biotieteiden alalla?Hänen evoluutionmurskajaisistaan saa ainakin sen käsityksen ettei hallussa ole edes peruskoulun biologian opetukseen sisältyvät perinnöllisyystieteen alkeet.
- huohhh
Kaiken maailman hyväuskoisia hölömöjä niitä maa päällänsä kantaakin: yksi uskoo kummituksiin, toinen ufoihin ja kolmas tonttu-ukkoihin.
- kmari
Ja minä Neuvostoliittoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669