Miksi alfan ostaa, kun ?

fiattina halvempi !

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi maksaa alfa romeosta ylihintaa.
Kun saman auton saa fiattina melkein 1/2 hintaan !

- esim joku fiat punto maksaa 13 000 e ja sama auto muutettuna alfa romeoksi
( - peräkontti on lisätty ja alfa merkit ja hienommat vanteet,,,, ), niin sitten se alfaksi muutettu punto myydään jonain alfa romeona,
niin silloin se on puolet kalliimpi.

- value for money !??
Vosihan nääs ostaa punton ja liimailla itse siihen alfa-merkkejä... paljo halvemmalla.

71

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiatin profilointia

      Monesti alfassa on vielä lisänä ralliratti !
      Mutta ei senkään pitäisi hintaa niin paljon nostaa fiatin yläpuolelle.

      • kuuppaistuin

        tulee varmaan myös ?


    • Pujazuba

      Hintaan sisältyy muutakin kuin pelkän merking liimaaminen.
      Mito perustuu Punton pohjaan mutta ei ole Punto. Ne on kuitenkin eri autoja joilla on eri ajo-ominaisuudet, erilaiset varustelutasot, ja eri persoonat.
      Niiden kehittämiseen on käytetty eri muotoiluresursseja, teknologiaa, aikaa, jne.

      Alfa Romeo on Fiatin omistuksessa mutta ei kaikki sen autot perustu Fiatin Autoihin. Esim. Giuliettan alla on on ihan uusi pohja, C-EVO, jota ei ole käytetty vielä muiden Fiat konsernin autojen valmistuksessa.

      Ja vielä se että Fiat on massatuotettu massamyyty luokansa edullisempaa päätä edustava auto joka sopii päivittäiseen ajamiseen.

      Alfa Romeo adustaa urheilullisempaa, harvinaisempaa, vähemmän tuotettua premium autoa jolla on urheilullinen ja tarkka ajotuntuma niille jotka haluavat nauttia ajamisesta ja olla autonsa kanssa yksi samaan aikaan kuin saavat tarvitsemansa jokapäiväiset vaatimuksensa autosta irti.

      • Hähä!

        Niinhän sä luulet.


      • Kungfukid
        Hähä! kirjoitti:

        Niinhän sä luulet.

        Vedä sinä poskeenottava poikahuora turpas kiinni tai läsähtää kyynerpää suoraan nenäluuhun.


    • Maragrande1

      Mulla Grandepunto ,mutta kova kuume Alfaan. Kun sellaisen koeajoin.Olipa puhtia koneessa,verrattuna puntoon.Saahan Punton kyllä tiukemmallakin koneella ,mutta hinta jo Alfan luokkaa.

    • Petrolhead-

      Fiat on hyvä perusauto, Alfa on sitten jo selkeätä pykälää parempi autoilijan auto.
      Itsellä oli Fiat Bravo 150hp T-jet muutaman vuoden, nyt Giulietta 170hp multiair. Alfa on selvästi urheilullisempi, laadukkaampi ja enemmän ajamisen tunnetta, jos haluaa nauttia autoilusta kannattaa antaa Alfalle mahdollisuus.

      • outo naapuri

        Alfakuskit sitten naureskelee itsekseen parvekkeella.


    • kpipip

      aino Fiatiin perustuva Alfa on Mito, muita Fiatteja ei saa Alfana

      • itsepetosta

        Heh. Ettäjotta Giulietta Bravo, vaikka korirakenne on hyvin pitkälti sama (pl. taka-akselin tuenta laitettu Giuliettassa uusiksi ja samalla saatu takakontista tehtyä ahtaampi), moottorit & vaihteistot samoja (pl. ei uusimpia vaihtoehtoja tarjolla Bravoon, kun pitää ensin kuoria kermat Alfan kanssa), mittaristo, ratti yms. kilkkeet 1:1, ainoastaan lämppärin säätimet ja kojelaudan kytkimet laitettu uusiksi.

        Ei ero noiden välillä taida olla sen suurempi kuin GP Mito, joita erottaa mm. ovien lukumäärä.

        Alustat taitavat olla Alfoissa paremmin viritettyjä, mutta laadulla en menisi kehumaan. Koska Giulietta perustuu suurelta osin jo vuosia tuotannossa olleeseen Bravoon, olisi ollut lupa odottaa pientä lastentautien määrää. Näyttää vaan olleen pikkumurheita, nitinöitä, tutisevia peilejä yms. jopa enemmän kuin Bravossa alkuun.


      • 16+1
        itsepetosta kirjoitti:

        Heh. Ettäjotta Giulietta Bravo, vaikka korirakenne on hyvin pitkälti sama (pl. taka-akselin tuenta laitettu Giuliettassa uusiksi ja samalla saatu takakontista tehtyä ahtaampi), moottorit & vaihteistot samoja (pl. ei uusimpia vaihtoehtoja tarjolla Bravoon, kun pitää ensin kuoria kermat Alfan kanssa), mittaristo, ratti yms. kilkkeet 1:1, ainoastaan lämppärin säätimet ja kojelaudan kytkimet laitettu uusiksi.

        Ei ero noiden välillä taida olla sen suurempi kuin GP Mito, joita erottaa mm. ovien lukumäärä.

        Alustat taitavat olla Alfoissa paremmin viritettyjä, mutta laadulla en menisi kehumaan. Koska Giulietta perustuu suurelta osin jo vuosia tuotannossa olleeseen Bravoon, olisi ollut lupa odottaa pientä lastentautien määrää. Näyttää vaan olleen pikkumurheita, nitinöitä, tutisevia peilejä yms. jopa enemmän kuin Bravossa alkuun.

        "Ettäjotta Giulietta Bravo, vaikka korirakenne on hyvin pitkälti sama (pl. taka-akselin tuenta laitettu Giuliettassa uusiksi ja samalla saatu takakontista tehtyä ahtaampi)"

        Hehe. Tarkoitat siis että kun Fiat käytti 100 miljoonaa euroa C-Evo alustan kehitystyöhön, niin ne sai sillä rahalla pari ripustusta uusiksi ja takakontin kapeammaksi? No ei ihan.

        Fiatin C-Evo platformilta on tehty vain 2010 Alfa Giulietta. Ainoa mikä platformissa on jäljellä vanhasta C-alustasta on teräksinen keskipalkki. Uudet pyöränripustusratkaisut, magnesiumin ja alumiinin käyttöä on lisätty merkittävästi, alusta on kevyt ja venyy moneen. Makea alusta ajo-ominaisuuksiltaan.

        Moottoreita tuetaan 1.4 multiairista 1.750 TBi:hin, Multijet kiisselit, Chryslerin GEMAt ja V6 Pentastar tulevaisuudessa.


      • Forza_
        itsepetosta kirjoitti:

        Heh. Ettäjotta Giulietta Bravo, vaikka korirakenne on hyvin pitkälti sama (pl. taka-akselin tuenta laitettu Giuliettassa uusiksi ja samalla saatu takakontista tehtyä ahtaampi), moottorit & vaihteistot samoja (pl. ei uusimpia vaihtoehtoja tarjolla Bravoon, kun pitää ensin kuoria kermat Alfan kanssa), mittaristo, ratti yms. kilkkeet 1:1, ainoastaan lämppärin säätimet ja kojelaudan kytkimet laitettu uusiksi.

        Ei ero noiden välillä taida olla sen suurempi kuin GP Mito, joita erottaa mm. ovien lukumäärä.

        Alustat taitavat olla Alfoissa paremmin viritettyjä, mutta laadulla en menisi kehumaan. Koska Giulietta perustuu suurelta osin jo vuosia tuotannossa olleeseen Bravoon, olisi ollut lupa odottaa pientä lastentautien määrää. Näyttää vaan olleen pikkumurheita, nitinöitä, tutisevia peilejä yms. jopa enemmän kuin Bravossa alkuun.

        "Koska Giulietta perustuu suurelta osin jo vuosia tuotannossa olleeseen Bravoon, olisi ollut lupa odottaa pientä lastentautien määrää. Näyttää vaan olleen pikkumurheita, nitinöitä, tutisevia peilejä yms. jopa enemmän kuin Bravossa alkuun."

        Oli aiemmin Bravo T-Jet sport 150hp, mitään tutisevia peilejä tai lastentauteja ei Fiatissakaan ollut. Nyt on Giulietta 1.4 Multiair 170 hp ja yhtäläisyyksiä ei ole nähtävissä missään, ainoat taitaa olla moottorin tilavuus, turbo, sylinterilohko ja paksin merkistä painamalla luukku aukeaa. Täysin eri autoja kaikilta ominaisuuksiltaan, Alfa on valovuosia edellä varusteissa, ajo-ominaisuuksissa ja viimeistelyn laadussa.


      • niinpä niin
        16+1 kirjoitti:

        "Ettäjotta Giulietta Bravo, vaikka korirakenne on hyvin pitkälti sama (pl. taka-akselin tuenta laitettu Giuliettassa uusiksi ja samalla saatu takakontista tehtyä ahtaampi)"

        Hehe. Tarkoitat siis että kun Fiat käytti 100 miljoonaa euroa C-Evo alustan kehitystyöhön, niin ne sai sillä rahalla pari ripustusta uusiksi ja takakontin kapeammaksi? No ei ihan.

        Fiatin C-Evo platformilta on tehty vain 2010 Alfa Giulietta. Ainoa mikä platformissa on jäljellä vanhasta C-alustasta on teräksinen keskipalkki. Uudet pyöränripustusratkaisut, magnesiumin ja alumiinin käyttöä on lisätty merkittävästi, alusta on kevyt ja venyy moneen. Makea alusta ajo-ominaisuuksiltaan.

        Moottoreita tuetaan 1.4 multiairista 1.750 TBi:hin, Multijet kiisselit, Chryslerin GEMAt ja V6 Pentastar tulevaisuudessa.

        Okei, samalla logiikalla 3 ja 5 ovinen Stilokin ovat täysin eri autoja, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Niissähän on vain konepelti ja etulokasuojat identtiset ja tästä taaksepäin aivan erilaiset korit.


      • 9+2
        niinpä niin kirjoitti:

        Okei, samalla logiikalla 3 ja 5 ovinen Stilokin ovat täysin eri autoja, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Niissähän on vain konepelti ja etulokasuojat identtiset ja tästä taaksepäin aivan erilaiset korit.

        Fiatin platformeista:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Compact_platform


      • Guilliettaa siirtyny
        Forza_ kirjoitti:

        "Koska Giulietta perustuu suurelta osin jo vuosia tuotannossa olleeseen Bravoon, olisi ollut lupa odottaa pientä lastentautien määrää. Näyttää vaan olleen pikkumurheita, nitinöitä, tutisevia peilejä yms. jopa enemmän kuin Bravossa alkuun."

        Oli aiemmin Bravo T-Jet sport 150hp, mitään tutisevia peilejä tai lastentauteja ei Fiatissakaan ollut. Nyt on Giulietta 1.4 Multiair 170 hp ja yhtäläisyyksiä ei ole nähtävissä missään, ainoat taitaa olla moottorin tilavuus, turbo, sylinterilohko ja paksin merkistä painamalla luukku aukeaa. Täysin eri autoja kaikilta ominaisuuksiltaan, Alfa on valovuosia edellä varusteissa, ajo-ominaisuuksissa ja viimeistelyn laadussa.

        Minusta taas bravo ei häviä guillietalle pätkänvertaa. Ja onhan siinä huomattavasti enemmin vastinetta rahoillekin ja hienompi muotoilu. Kestotestinkin perusteella fiat bravo vetää myös pisteet kotiinpäin. Ajettavuus on hyvä. Eikä auto nitise ja natise nimeksikään.
        Toisaalta onhan tämä guilliettakin aivan pirun kiva auto!


      • busso6
        Guilliettaa siirtyny kirjoitti:

        Minusta taas bravo ei häviä guillietalle pätkänvertaa. Ja onhan siinä huomattavasti enemmin vastinetta rahoillekin ja hienompi muotoilu. Kestotestinkin perusteella fiat bravo vetää myös pisteet kotiinpäin. Ajettavuus on hyvä. Eikä auto nitise ja natise nimeksikään.
        Toisaalta onhan tämä guilliettakin aivan pirun kiva auto!

        jos et huomaa eroa, lienee aivan sama millä ajat


    • alfa racing

      Osta punainen fiat punto tarjouksksta, 12.900 e !!!!
      Irrota fiat merkit, laita tilalle alfa merkit.
      Ja sitten tietysti ralli-ratti !!

      Ja kas kummaa, sinulla on alfa hintaan 12.900 e !!! Halpaa !!!

      • pyllynkarvahattu

        Ei se merkkitarran vaihtaminen Fiatista Alfaa tee. Sun kaltaiset aivohomokääpiöt pitäs viedä hiekkakuopalle ja antaa armolaaki takaraivoon. Luulis että itekkin tuskin siedät omaa nuijaa persoonaas. hehehehe hehehehehe eheheheh eh eh he he heh eh ehe hhse hse h heh s eh hseh hse h she hse hhse hs ehsekh kseh ksejh ksjeh


    • ei italoa!

      Ei hittolainen, ei voi kellekään suositella makaronimaan tekeleitä. Ne eivät ole tehty maamme oloihin eivätkä kestä rankkaa käyttöä arjessa. Tallin koristeena menee mutta ei ainoana käyttiksenä.

      Käyttisautoksi Ford. Pösö, Opel tai Kia tms.

      • Fiat Laatua

        Huomaa että et ole omistanut/ajanut FIAT tehtaan laatutuotteita!


      • Petrolhead-

        Samassa paikassa Ruotsissa ne Alfat talvitestataan kuin muutkin merkit, uusi Giulietta lähtee pakkasella kuin palmun alta ja lämpenee nopeammin kuin Volvo, lasien huurteenpoisto on myos kiitettävää tasoa.


      • Defrost_
        Petrolhead- kirjoitti:

        Samassa paikassa Ruotsissa ne Alfat talvitestataan kuin muutkin merkit, uusi Giulietta lähtee pakkasella kuin palmun alta ja lämpenee nopeammin kuin Volvo, lasien huurteenpoisto on myos kiitettävää tasoa.

        Giuliettan huurteenpoistotesti:

        http://www.youtube.com/watch?v=XmvD_uB5UBw&feature=relmfu


      • Carking

        Vai niin että tämmönen kirjoittelija,no aina löytyy ihmisiä jotka luulevat vaikka ei ole minkäänlaista kokemusta.
        Saksalaisista ei ole sen kummemmin käyttöautoiksi.
        Hinurin ruokaa...............................


    • edukas alfa

      Kannattaa ostaa urheilullinen turkissa tehty fiat albea.
      Sitä on myyty 9990 e hintaan tarjouksessa !!!

      Siihen kun laittaa alfa-merkit, niin sinulla on dacian hintaan aito alfa-romeo !

      • maskikin uusiksi!

        Fiat albeaan saa varmaan myös vaihdettua Miton tai Giuliettan keulan, siis puskuri-maski-kokonaisuuden! Ainakin tuuning-pojuilta onnistuu, isäpappakin voi viedä albean jonnekin team tuning-porukan tallille ja tulee komea Alfa. Alle vielä 18-alut ja läskit niin a vot.

        Naisia tulee kyytiin sitten ja voit sanoa vielä että on uusin Alfan crossover-maasturi.


      • O4
        maskikin uusiksi! kirjoitti:

        Fiat albeaan saa varmaan myös vaihdettua Miton tai Giuliettan keulan, siis puskuri-maski-kokonaisuuden! Ainakin tuuning-pojuilta onnistuu, isäpappakin voi viedä albean jonnekin team tuning-porukan tallille ja tulee komea Alfa. Alle vielä 18-alut ja läskit niin a vot.

        Naisia tulee kyytiin sitten ja voit sanoa vielä että on uusin Alfan crossover-maasturi.

        Kyllähän mihintahansa romurakettiin saa vaihdettua erilaisen keulan pienillä muutostöillä jos mitat ovat suht lähellä toisiaan... Miltäs kuulostaisi Corollaasi Volvo s60 keula tai Audi A4 niin saisit ledivalaisimet kaupanpäälle. Vähän muutostöitä alle ja uusi "ledi-facelift" Corolla on valmis vai pitäisikö sinun ehkä tehdä kokonaan autosta esim. Ferrari 360 Replica tai Audi RS3 Replica niin voisit talvella suditella etuvetoisella RS3-look-alike Corollalla kylillä


      • hahahahahahahahahaha

        homorunkkuääliömieshuorasissysukkahousuissa.


    • kokkoae

      Miksi ostaa Audi kun voi ostaa Skodan halvemmalla kun ovat samoja autoja?

      • samaa kamaa

        totta puhut. Kun skodasta vaihtaa merkit, niin ei tiedä millä vw-skoda-audi-seat- merkillä ajaa.

        Toimii siis sama kuin fiat-alfa systeemissä.


      • Pujazuba
        samaa kamaa kirjoitti:

        totta puhut. Kun skodasta vaihtaa merkit, niin ei tiedä millä vw-skoda-audi-seat- merkillä ajaa.

        Toimii siis sama kuin fiat-alfa systeemissä.

        Valitettavasti ei toimi niin.

        Annappa esimerkki niin kuulostat asiallisemmalta!


      • Olkaa hyvä
        Pujazuba kirjoitti:

        Valitettavasti ei toimi niin.

        Annappa esimerkki niin kuulostat asiallisemmalta!

        Seat Leon-Vw Golf-Audi A3... Audilla yritetään tehdä pesäeroa lisävarusteisella nelivedolla tiettyjen moottorien yhteyteen, mutta hintapreemio on sitäkin suurempi...Audi A4-Seat Exeo, Exeoon ei saa nelivetoa mutta etuvetoisena halvempi ja ajo-ominaisuuksilta silti sama. Enkö ole yhdessäkään nyky-Fiatissa kuullut että olisi esim. ollut 1750 Tbo konetta asennettu. Enemmän eroa Alfassa ja Fiatissa on kuin esim. Audin ja Seatin perusluokan autoissa. Huippumallit sitten on asia erikseen mutta ei Fiatinkaan mallistosta taida löytyä 8C Comperizione kaltaista mallia...


    • Pujazuba

      Kyllä VAG konsernin eri merkkien autot ovar enimmäkseen eri merkkisiä versioita toisistaan.
      Mutta samaa ei voi sanoa kaikiasta Fiat Groupin henkilöautoista. Lancia Delta/Fiat Bravo, Alfa Mito/Fiat Punto. Siis pohjalevystä puhuen.
      Alfat ja Fiatit käyttävät paljonkin yhteisiä komponentteja kuoriensa alla mutta silti Alfa on yksilöllisempi sillä sen käyttämät tekniikat, esim DNA, ei ole suoraan lainattu Fiatilta vaan ihan Alfalle kehitetty ja tarjottu vain Alfoissa.

      • DNA on typerä!

        Tyhmää laittaa arkiautoon joku dna-valitsin. Giulietta tuntuu mopolta jos ajaa N:llä, mutta D.asennossa taas hidas kaupunkiajo on yhtä helvettiä. Ja luulis että tuo valitsinvipu menee vuosien mittaa rikki.


      • Petrolhead-
        DNA on typerä! kirjoitti:

        Tyhmää laittaa arkiautoon joku dna-valitsin. Giulietta tuntuu mopolta jos ajaa N:llä, mutta D.asennossa taas hidas kaupunkiajo on yhtä helvettiä. Ja luulis että tuo valitsinvipu menee vuosien mittaa rikki.

        Kyllä se paremmin vääntää sillä Dynamicilla alhaalta siellä kaupungissakin, ainoa mikä siinä voi joitakin häiritä on ohjaustehostuksen vähyys.


    • Odotellessa puntolla

      Olisko Hevosmiesten tietoimistolla tietoa, koska saadaan Mito Twin koneella Suomeen.

    • super fiiu

      Tasi olla se 1970-L alfetta se ja alfasund vimeinen aito alfa.
      Sen jälkeen on ollu vaan väärennttyjä fiiatteja alfoina.

      • alfan luonne

        - se etuveto-boxeri pikkualfa oli aito alfa. Aina rikki. Niin ei varmaan ollut fiat päässyt sitä suunnittelemaan.


      • Grandepunto-09

        Näyttää olevan paljon Fiat komponentteja Mito:ssa.


      • ehhei
        alfan luonne kirjoitti:

        - se etuveto-boxeri pikkualfa oli aito alfa. Aina rikki. Niin ei varmaan ollut fiat päässyt sitä suunnittelemaan.

        alfasu´d ei ole alfa,, alfat on nordeja johan sen sanoo nimikin alfasud ei alfa romeo


      • technical suiside
        ehhei kirjoitti:

        alfasu´d ei ole alfa,, alfat on nordeja johan sen sanoo nimikin alfasud ei alfa romeo

        Mut se alfasudin boxer 4 oli miehekäs papattaja. Ja aina rikki. Ihan oikea alfa se oli !


      • Bksertit
        technical suiside kirjoitti:

        Mut se alfasudin boxer 4 oli miehekäs papattaja. Ja aina rikki. Ihan oikea alfa se oli !

        Alfasud ei ollut oikea Alfa, se oli kuin Dino merkki Ferrarilla, eli kaupiteltiin omana juttunaan

        Industria napoletana costruzione autoveicoli Alfa Romeo - Alfasud spa costituita il 17/01/1968 con sede in Napoli. Poi Inca investimenti spa il 30/11/1982. Fusa per incorporazione nella Seat


    • giulio

      Täälläpä onkin vähän ihmisiä jotka olisivat ajaneet Giuliettaa. Kokeilkaa, jumanklaare se vehje kulkee kiukkusesti ja on kyllä pirun hyvä ajettava. Itselle riittää tuo 170hv kone mutta jos haluaisi oikein kyytiä niin sitten QV. Muuta en osaa moittia kuin istuinta, jakkarassa on huonosti sivusta tukea. Autolla muuten ei käytännössä ole mitään tekemistä fiatin kanssa, sama konserni siinä se.

      • Maragrande1

        Olen koeajanut. Kyllä on hyvä ajettava.Kyllä Multiair on Fiatin valmistama moottori.


      • giulio
        Maragrande1 kirjoitti:

        Olen koeajanut. Kyllä on hyvä ajettava.Kyllä Multiair on Fiatin valmistama moottori.

        Totta, vaan onko jossain Fiatissa sama kone? Multiair systeemi löytyy kyllä punto sportista ja on siinäkin erinomainen.


      • miten sen nyt ottaa
        giulio kirjoitti:

        Totta, vaan onko jossain Fiatissa sama kone? Multiair systeemi löytyy kyllä punto sportista ja on siinäkin erinomainen.

        150/155 T-Jet (Fiat/Alfa) oli sama kone. Toki höpötettiin jostain paremmasta moottorinohjauksesta Alfassa, mutta penkityksissä noista Fiateistakin irtosi 155-160 hv, joten ero taisi olla pelkästään markkinointitekninen.

        Sivistyneessä maailmassa Bravoa saa 135/140 hv MultiAirilla, mutta tehokkaampi 165/170 hv on toistaiseksi rajattu pelkästään Alfan ominaisuudeksi. Suomessahan tilanne on taas sellainen, ettei taida enää Fiateja saada kuin max. 90 hv bensavapareina - Autokusetuksen myyntiponnistelut ovat olleet täysin nollassa ja ainoastaan karvalakkia myydään enää.


    • Molempi pahempi

      Italian vehkeistä kannattaa normaalilla mielenterveydellä varustetun ihmisen pysytellä kaukana, ettei saa raivaria ja mielenterveysongelmia. Kokemusta on.

      Fiatin voisi vapaasti suomentaa Viatiksi, sen verta ongelmallisia ja vikaherkkiä vempaimia ne ovat. Ja auta armias, kun takuuaika on ohi, on kallista korjautella ja hankkia tiettyjä varaosia pitkällä tilausajalla kun jokaisessa varaosaputkassa niitä ei löydy. Alfa on samaa kastia, mihinkäs sitä emosta vieraantuisi...

      Jotkut väittävät että Alfassa on tunnetta ja karismaa? Missä nykymallissa sitä on? Pelkkä muotoilu ei tuo tunnetta pidemmällä aikavälillä ja muu osa autoa on ihan tavissarjaa; ohjauskin on pilattu etuvedolla ja tunnottomalla sähkötehostuksella. Moottorit eivät potkussa erotu tavismerkkien vastaavista vehkeistä. Merkin maine eli vahvana kymmeniä vuosia sitten, ei enää. Kilpailunäytötö puuttuvat viimeisen 40 vuoden ajalta, 20-30-lukujen kilpamenestyksellä ei enää juhlita. Kun laulaja Sammy Babitzin vielä 70-luvun alussa eli, oli Alfalla vielä menevän ja erottuvan auton maine ja se oikeasti oli sitä. Alfat kulki nopeimpien joukossa siihen aikaan ja nopeusrajoitusten puuttuessa Alfalla pystyi olemaan Maanteiden Kingi. Nyt ei.

      Mutta, ken haluaa menettää mielenrauhansa sekaantumalla Viatin kasaamaan Alfaan, en voi kun ottaa osaa.

      • Forza_

        Tuuliasi 1/2012

        Neljä sporttista viistoperää testissä
        Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair, BMW 116i, Citroän DS4 Vti 120
        ja Hyundai Veloster 1.6 GDI

        Alfa voitti testin selvästi ajo-ominaisuuksissa ja moottorin suorituskyvyssä, muotoilusta puhumattakaan.


      • alfa viilari

        eikös se alfalla ajanut ulos sekin laulaja. Eli taitaa olla ne ajo-ominaisuudetkin kehnot ?

        Emiten vastinetta saa rahalle, kun ostaa fiat albean, turkissa tehty halpa-fiat. Myyty konelantarjouskessa 9990 e.
        Ja siihen liimaa alfa merkit.
        Tunnelma ja fiilsi on sama. Ja voi puhkoa pakoputkea niin pörisee paremmin, kuin alfa win spark konsanaan !


      • notxh back alfa
        alfa viilari kirjoitti:

        eikös se alfalla ajanut ulos sekin laulaja. Eli taitaa olla ne ajo-ominaisuudetkin kehnot ?

        Emiten vastinetta saa rahalle, kun ostaa fiat albean, turkissa tehty halpa-fiat. Myyty konelantarjouskessa 9990 e.
        Ja siihen liimaa alfa merkit.
        Tunnelma ja fiilsi on sama. Ja voi puhkoa pakoputkea niin pörisee paremmin, kuin alfa win spark konsanaan !

        Jo alkoi heti tehdä mielti tota albea-alfaa !!

        Itte kyllä ensin ajattelin, että Mä ostaisin halvimman punton ja siihen tekisin itse pienen takakontin, vaikka lasikuidusta. Sit alfan merkit , ralliratti ja istuimiin kenonahkapäälliset. Alfa giulia tunnelmaa siin olisi koko rahalla ! Punto 11.900 e.
        Mut toi albea on helpompi, ei tarvi ruuvata takakonttia !

        Niin ja tosiaan takapönttö pois, niin mörisee ja sit viel punanen väri. Niin kumaa, niin kumaa se on !
        italian aasistallion alfa !


    • ffwe3

      voi kun ottaa hermoon kun ei ola rahaa kunnon autoon, kyllä se autotietämys siitä sitten vuosien varrella kasvaa , kunhan ne ekat partahaivenet ensin kasvavat

    • osta fiiu

      fiat grande punto on paljon halvempi kuin alfa tehtaalla alfaksi naamioitu grande punto !

      • halpa-alfa

        - siis se giulietta on grande punto erilaisella ( vtun- näköisellä ) keulalla ?


      • halpa-alfa kirjoitti:

        - siis se giulietta on grande punto erilaisella ( vtun- näköisellä ) keulalla ?

        Ei vaan MiTo on Granden alustalla .Giulietta ja MiTo , molelemmat helevetin hyvän näköisiä LaatuAutoja!


    • egaa

      Miksi ostaa Audi A6 kun Skoda Superb halvempi auto samoilla osilla

    • veteraaniautoilija

      Meillähän on Suomessa autotehdas joka tekee eri ´merkeillä autoja, tällä' keskustelussa esiin tullut fiat-alfa periaatteella Fisker Karma ja Porche on sama auto, vähän vain fiksattu. Kumpi on kumpi, sen saa foorumin väki päättää.( Tiedän,, Porschen valmistus taisi lakata U:kissa)

      Jos oikein tasiallisia halutaan olla, niin samoja osia löytyyy käytännössä joka autosta joita Euroopassakin tehdään, Sähkövehkeet, laakerit, iskarit, kortit saatetaan vetää samalla linjalla, mutta mitä halvatun väliä sillä on? Auton ostamiseen on jokaisella omat syyt, joku vannoo hinnan pitävyyden nimiin, minä taas en osta autoa myytäväksi, vaan ajan sellaisella josta tykkään ja ostan uuden kun kyllästyn tai tarpee muuttuvat. Tällä hetkellä minulla on Giulietta, kerrassaan mainio ajettava ja sitä pitsi se muotoilu on kyllä parasta desingiä mitä pitkään aikaan tuossa autojen kokoluokassa tai yleensä missään luokassa on nähty. Saa olla eri mieltä, ei haittaa.
      Jottei tule mitään vääriä käsityksiä niin minulla on kyllä ehtinyt olemaan tähän ikään meneessä ladoja, fiateja, jaappanilaisia useitakin eri merkkejä, saabeja, volvoja, pari mersua, audi ja viimeksi oli bmw ja kaikissa on ollut hyvät ja huonot puolensa, eikä mikään ole ollut täysin viaton, Autot ovat olleet yleensä uusia tai korkeintaan vuoden vanhoja, paitsi ensimmäinen autoni fiat 1000 joka oli jobbarin kellarista ja tietenkin kirkkoherran viamolla, vähän poli kuulemma kuskattu villasukkia seurakunnan myyjäaiaian sunnuntaisin. Pitkät oli olleet ajomatkat ruustinnalla, sillä pelillä oli ajettu varmasti maapallo ympäri pariinkin kertaan, mutta pelashan tuo kun laitettiin pelaamaan.
      Perimmäinen kysymy: Mitä halvatun väliä sillä on millä joku ajaa ja jokainen saa omaansa kehua, ketä se sitten haittaa?
      Päteminen nyt ´tietenkin on aina kivaa, mutta annetaan ihmisten päteä, he tulevat muuten onnettomaksi ja sileuun tulee vaikeasti parannettava haava.

      • bluffia !

        - kyllä sillä on väliä kun maksaa tyhjästä, esim. alfa romeo, niin se osoittautuukin tuunatuksi fiatiksi....


      • veteraaniautoilija
        bluffia ! kirjoitti:

        - kyllä sillä on väliä kun maksaa tyhjästä, esim. alfa romeo, niin se osoittautuukin tuunatuksi fiatiksi....

        Vaan entä jos ei välitä? Jos haluat pitää alfaa tuunattuna fiatina ja jos se vaikka sitten sellainen olisikin niin entä sitten? Jos joku ostaa omilla rahoillaan ja tykkää niin eikös silloin kaikki ole hyvin?


    • Jos joku haluaa laittaa Fiatiinsa ralliratin ja Alfan merkit, niin siitä vain. Ei se minulta ole pois. Espoossakin liikkuu kullanvärinen 1. korimallin Skoda Octavia, jossa on kulmissa tuplaputket ja keulalla Audin rinkulat. Kukin tyylinsä ja lompakonsa puitteissa.

    • älypäät taas asialla

      Hei mulla on autossa Boschin osia... Hmmm onkohan mun auto nyt merkiltäänkin Bosch?

    • ohohoh

      Teitä on kusetettu. omgeeeeeeeeeee

      • Sportivo_

        Pimpsaa tulee ikkunoista ja ovista, luulen että joitain muita on niistetty.


    • Erikoisuuven tavoiti

      On siinä vaan jotain. Alfa-Romeo on vain vanha perinteikäs ja arvokas automerkki. Merkki, mikä ei jätä ketään kylmäksi. Jokku vihaa, jokku rakastaa ja vain harvat uskaltaa ostaa. Mitä harvempi, sen parempi mulle.

      Pelätkää vaan, älkää ostajo alfaa. En haluakkaan, että niitä tulisi vastaan joka nurkan takaa.

      Ostakaa Audi. Siinä todellinen laatuauto ja naapurikin sen ostaisi. Minä ajan Alfalla.

    • ruohonleikkureita

      Yhteenveton voi todeta, että samaa roskaa ovat molemmat. Siis fiiuja molemmat ja molempien moottorit samoja hihnavetoisia. Niin ja voimansiirtona etuveto kuten ruohonleikkureissakin.

    • vaihda merkit !

      ton fiatin saa 12.500 e - uuden.
      Siihen kun liimaa alfan merkit, niin siinä on halpa alfa. 12.500 e.

      Turha maksaa alfa nimestä. Ne kun on fiatteja kaikki.

      • halpa alfa

        Kannatas viel vaihtaa se alfan vtun näköne keula maski. Niitäkin saa halavalla.


    • Minä oon

      Sinä et ole pillua nähny.

    • GTA 3.2

      Magneetti ^^ ?

    • rumempi fiatti

      alfa on se rumempi fiatti, kaamee maski ja muuten aito fiatti.

    • Eliittialfisti

      Alfa Romeo ei ole Fiat vaain.... ainiin, turha täällä on mitään sanoa. Mehän ollaan Suomi24:ssa. Amisjunttien luvatussa trollionanointiparatiisissa:) Hyvää päivänjatkoa, Suomen pohjasakka;)


      PS: Tehkää sitä mitä teette aina, mitä parhaiten osaatte, mutta muistakaa vaihtaa välillä kättä;)

    • AlfaBrera

      Otin viimekuussa joskus lähdöt paikallisen Bemari-teinin kanssa Jklän messukeskuksen liikennevaloista. Kaveria vitutti seuraavissa valoissa niin paljon, että piti nousta ulos ja alkaa räkiä mun auton takaluukulle ja heitellä kiviä hahaha No, Tourulan Prisman p-alueella blokkasin jannun ruutuun, nousin tyynesti ulos ja kehotin tulemaan ulos. Siellä se näytteli fingeriä ja naureskeli lukittujen ovien takana. No minä otin naureskellen muistoksi siitä sivupeilit ja kirjotin vielä kivellä konepeltiin "HOMO" :) En ole koskaan nähnyt ketään vituttavan niin paljon. Kaveri saattaa ajella vielä pitkään ihan rauhallisesti uhoamatta kenellekään onnettomasti viritetyllä turbo-bemarillaan.

      • jounipa

        On äivät lapsellisia,ihan kuin auto olisi kaikkein rakkain maanpäällä.En tarkoita kaikkia,vaan niitä jotka tunnistat tekstistä. Nämä keskustelut ovat tarkoitettu Miehille,naisille,ei räkänaamoille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1443
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1247
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1229
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      214
      1130
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1068
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      994
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe