Hei,
Autotallimme putkieristeissä todettiin (asbestianalyysi) olevan jonkun verran asbestia (70-luvun alun rivari). Putket ovat vuosien saatossa kärsineet jonkun verran pintavaurioita varastoinnin takia (välillä on maali halkeillut ja ropissut, kun olen laittanut laatikoita typeryyksissäni/tietämättömänä putkia vasten).
Nyt tuli aivan hirveä olo, koska lapsemme ovat käyneet autotallissa jonkun verran (autotallissa mm. pyörät, lastenrattaat) ja itsekin olen käyttänyt tilaa harrastustilana 2-3 vuotta. Olen myös melko huolettomasti lakaissut pölyistä lattiaa (suurin osa pölystä tulee kyllä vanhasta huonokuntoisesta betonilattiasta).
Mikä neuvoksi? Netistä löytyvät jutut ovat aika hirveetä luettavaa.
Kiitos.
ps. olen yrittänyt järkeillä asiaa siten, että loppujen lopuksi olemme olleet autotallissa vain lyhyitä aikoja kerrallaan ja lisäksi tilassa on koneellinen poisto suoraan katolle eli ilmassa olevat hiukkaset luulisivat menevän suoraan poistoilmakanavaan. Jos niitä yleensäkään on ollut...kuitenkin epätietoisuus tuntuu vievän järjen! Taidan lähettää saman viestin mielenterveys-puolelle..
Asbesti ja lapset
4
191
Vastaukset
- turha hötkyillä
Turha huoli. Itse leikin lapsena asbestikaton levyllä joita rikoin kivillä 60-luvulla. Nyt keuhkot pikku hiljaa tuhoutuvat eikä lääkärit viitsi edes tutkia niitä.Täällä P-Karjalassa voi elää ainakin täysin rauhassa asbestoosinsa kanssa. Suomi on Partekin valtakunta.Korruptio hoitaa ongelman.
- en osaa neuvoa
Onhan se asbesti tutkitusti vaarallista mutta mitä voi enää tehdä kun vahinko jo tapahtunut.
- tyutn
Juuri näin ja rakennusala on muutenkin villiä toimintaa, siellä on ihan tavallista että remontoidaan ja pöllytetään asbestipölyt sekä asunnon asukkaiden että jopa naapureiden keuhkoihin.
- asbasbasbasbasb
Ei voi mitän jos vahinko jo tapahtunut mutta älkää oleskelko asbestissa enää lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1345632
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2464138- 91745
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1541008- 90923
Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj64923Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii135917- 82821
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei110792- 40786