Asbesti ja lapset

Asb-esti elämän?

Hei,

Autotallimme putkieristeissä todettiin (asbestianalyysi) olevan jonkun verran asbestia (70-luvun alun rivari). Putket ovat vuosien saatossa kärsineet jonkun verran pintavaurioita varastoinnin takia (välillä on maali halkeillut ja ropissut, kun olen laittanut laatikoita typeryyksissäni/tietämättömänä putkia vasten).
Nyt tuli aivan hirveä olo, koska lapsemme ovat käyneet autotallissa jonkun verran (autotallissa mm. pyörät, lastenrattaat) ja itsekin olen käyttänyt tilaa harrastustilana 2-3 vuotta. Olen myös melko huolettomasti lakaissut pölyistä lattiaa (suurin osa pölystä tulee kyllä vanhasta huonokuntoisesta betonilattiasta).
Mikä neuvoksi? Netistä löytyvät jutut ovat aika hirveetä luettavaa.
Kiitos.
ps. olen yrittänyt järkeillä asiaa siten, että loppujen lopuksi olemme olleet autotallissa vain lyhyitä aikoja kerrallaan ja lisäksi tilassa on koneellinen poisto suoraan katolle eli ilmassa olevat hiukkaset luulisivat menevän suoraan poistoilmakanavaan. Jos niitä yleensäkään on ollut...kuitenkin epätietoisuus tuntuu vievän järjen! Taidan lähettää saman viestin mielenterveys-puolelle..

4

263

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turha hötkyillä

Turha huoli. Itse leikin lapsena asbestikaton levyllä joita rikoin kivillä 60-luvulla. Nyt keuhkot pikku hiljaa tuhoutuvat eikä lääkärit viitsi edes tutkia niitä.Täällä P-Karjalassa voi elää ainakin täysin rauhassa asbestoosinsa kanssa. Suomi on Partekin valtakunta.Korruptio hoitaa ongelman.

• en osaa neuvoa

Onhan se asbesti tutkitusti vaarallista mutta mitä voi enää tehdä kun vahinko jo tapahtunut.

• tyutn

Juuri näin ja rakennusala on muutenkin villiä toimintaa, siellä on ihan tavallista että remontoidaan ja pöllytetään asbestipölyt sekä asunnon asukkaiden että jopa naapureiden keuhkoihin.

• asbasbasbasbasb

Ei voi mitän jos vahinko jo tapahtunut mutta älkää oleskelko asbestissa enää lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1198
    2. 72
      1153
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      95
      899
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      792
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      771
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      39
      733
    7. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      31
      707
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      111
      561
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      536
    Aihe