Moraali?

Mikä on moraali ja mikä on ihmisen vastuu. Ihminen saa koulutusta valtion kustantamassa yliopistossa, jossa hänellä annetaan kaikki viimeisin tieto. Tämän jälkeen hän siirtyy uskonnolliseen järjestöön, jossa hänen kaikki tietämyksensä syrjäytetään. Ihan sama kuin lääkäri velvoitettaisiin käyttämään homeopatiaa, koska hänen työnantajansa pitää sitä oikeana...ja oikeastaan koko suomen lääkäritoiminta perustuisi homeopatialle. Lääkärit kyllä tietäisi miten oikeasti asiat olisi, mutta silti tekisivät homeopatian keinoilla hoidot..Sama tilanne on päällä kirkoissakin. Ensin opetellaan miten asiat on oikeasti mennyt ja sitten siirryttään uskomuksia saarnaan..Missä menee siis moraali...Tämä on kuitenkin tärkeä kysymys sillä tälläiset henkilöt sitten määrittele oikeaa ja väärää ...Luovat suuntaviivoja kansalle miten voi tomia..Miten tälläinen henkilö voi luoda suuntaviivoja jossain naispappeudessa tai homostelussa, jos hänen omat arvonsa on vinksallaan?

9

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ensin opetellaan miten asiat on oikeasti mennyt ja sitten siirryttään [sic?] uskomuksia saarnaan.."

Olisiko sinulla antaa joku konkreettinen esimerkki tällaisesta tilanteesta?

• Ei papin työtä voi verrata lääkärin työhön. Ei me siirrytä tiedosta uskomuksiin. Yllättävän vähän ihmiset ehkä tietävät teologia opiskelusta.

Leena, pappi

• Sen verran mä ainakin tiedän, että papiksi opiskelu on valtiorahoitteista eli täysin moraalitonta!

• Pa5i

Raamattuun luottaminen totena tarkoittaa hurjan pitkän uskomusketjun hyväksymistä.

Jos ei näe tuossa eroa Yliopisto opiskeluun, niin ihmettelen.

• Ent. nimikristitty

Länsimainen sivistys ja myös Euroopan yliopistojen olemassaolo perustuvat alunperin Raamattuun ja Jeesuksen opetuksiin, joita edelleenkin pidetään arvossa useimmissa sivistysmaissa.
      Ilman niitä moraali lepää tyhjän päällä niinkuin ateistiset valtiot, rikolliset, ateistit ja nimikristityt ovat toiminnallaan todistaneet. Ateismin todellinen piilossa pidetty peruste on siinä, ettei haluta luopua helmasynneistä, vaikka tiedetään niiden vahingoittavan lähimmäisiä, perhettä ja omia lapsia.

• Pa5i

Jopas oli vahva trolli. :)

Kommentoidaan nyt lyhyesti kumminkin, että olipas hassu ajatus, että me elettäisiin Raamatun moraalin mukaisesti täällä heh-heh. Oletko ajatellut millaista moraali on ollut silloin kuin Raamatun vaikutus on ollut kovimmillaan. Tai millainen se on nyt maissa missä Koraanin vaikutus on kovimmillaan. Entäs sitten maissa jossa uskonto ei ole niin vakava juttu kuten pohjoismaissa.

Raamatun moraali on ohitettu jo satoja vuosia sitten. Raamatustakaan ei kelpaa enää kuin pieni osaa, mitä kehdataan julkisesti väittää hyvänä ja todellisena.

• muuta sinne ..

Mirka oletko käynyt koskaan ateistisissa maissa ? Tai edes lukenut millasta elämä niissä on ?

• Tiesitkö, että Yhdysvaltojakin teidän tulisi pitää "ateistisena valtiona", koska se on sekulaarinen eli valtio on irroitettu uskonnoista, mutta yllätys yllätys se on maana kristillisempi maa kuin useimpi Euroopan maa. Ranska on myöskin sekulaarinen valtio, jossa moni suomalainen kristittykin on varmasti käynyt.

Oletko itse käynyt Ranskassa tai Yhdysvalloissa?

• papaglu

Mitä enemmän uskonnot määrittelevät moraalia sitä enemmän perseelleen mennään. Varsinkin jos uskontojen moraalikäsitys perustuu satoja vuosia vanhoihin teksteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4247
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3080
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2227
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1999
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1328
    Aihe