Mietin kuinka paljon Toyota on edellä muita valmistajia ja inovaatiot pitkälti mitä mietitn ovat nyt muiden käytössä. onko niin, että toyota on luonut patentteja ja inovaatiota perheautoista eniten? Alla muutama esimerkki mitä tuli mieleen.
Moottoreiden 16 venttilset koneet
Aikoinaan viitosvaihde vaihdelaatikoihin
hyrbidi tekniikka
Aikoinaan kulutuksen merkkivalo mittaristossa (virheä ja punainen) tästä aloi yhä pienempien co päästöjen kilpailu jota nykyäänkin Toyota johtaa
Virtalukon avain, painetaan napista, että tulee ulos, erittäin tärkeä turvavaruste. Todennäköisesti turvavarustelu saanut tästä alkunsa myös muilla merkeillä
pitkät huoltovälit, kun Taunukset kävi muutaman tonnin välein öljynvaihodossa
Hyrbidi tekniikka
tuleeko teille muuta mieleen?
Toyotan inovaatiot kautta aikain =aikaansa edellä
23
286
Vastaukset
- faktaa pukkaa...
Juu, tulee mieleen, että toyotalta puuttuvat innovaatiot oikeastaan täysin, lexukselta löytyy sentään jotakin, mutta käytännössä toyota on kopioinut kaiken muilta.
siinä innovaatioita
http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
Hybriditekniikka on myös keksitty aikoina jolloin tojo teki vielä ompelukoneita, tosin tojo otti sen kyllä ensimmäisenä massatuotantoon.
Niin, että painuisin toyota apina helvettiin täältä valehtelemasta ja ylistämästä ehkä maailman onnettominta automerkkiä!!- paljon nähnyt
Niin eli missä autoissa ollut ensimmäisenä. ei tarkoita sitä, että missä kehitetty. Eikä ole mitään sertihikaattia, että lista on aito.
ja pysytään asiassa eikä aleta asiattomuuksiin.
- Faktaa pukkaa..
Koita nyt vaan tajuta, että toyota ei ole kehittänyt yhtään mitään, toyota on autona täyttä sontaa...
Vielä kerran
http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
Lue sieltä, kai tojo mies lukea osaa ja vähän laskeakkin, tosin kun kirjoitat, että "Moottoreiden 16 venttilset koneet" niin pistää kyllä epäilyttämään...
Vähäjärkisen toyota miehen jorinaa koko aloitus..- Paljon nähnyt
Lukeminen on tyhjänkanssa jos lista ei ole aito vaan jonkun epävirallisen tahdon pitämä. Mikä aiheuttaa noin paljon närää, oletko kateellinen? jos juttusi totta, niin toyota ei olisi asemassa missä on, joten olet jo oletusarvoisesti väärässä
- faktaa pukkaa..
Juu, ei jaksa kaltaisesi idiootin kanssa vääntää...
JATKA JUOMISTA...MORO!!!- Paljon nähnyt
Luovutit!
- Faktaa pukkaa..
Pakko luovuttaa kun ei sulla idiootilla ole tietenkään esittää mitään lähdettä väärien väitteittesi tueksi.
Kiemurtelet kuin mato koukussa...MUTTA JUU JATKA TOSIAAN VAAN SITÄ PUTKEASI. - Paljon nähnyt
eipä ole sinullakaan mitään faktaa, joku jonkun kyhäämä linkki joka ei todista mitään. Mieti nyt mailman suurin valmistaja vastaan höpinäsi ja onneton linkkisi, mitähän pitäisu uskoa.
Ei maailman suurimmaksi nousta millään Eurooppakyhäelmillä joissa tekniikka suoraan 60 luvulta, joku mersu ja pemari ovat vielä takavetosia. Miti! - Faktaa pukkaa..
Voi jeesus, kun esim. 4-venttiilitekniikka oli vuonna 1908 julkaistussa Delagessa niin ei, kun se oli mielestäsi jossakin ruosteisessa toyotassa...voi ei olet tosiaan täysi idiootti?
- ei tarvitse luulla
Sinulle sanoisin, että tuollaisten seköpääteinien kanssa ei kannata lähteä kinaamaan. Parempi on olla kommentoimatta ollenkaan tuollaisia avauksia. Millään faktoilla ei tuollaisia fiilistelyjä, kuten "Mietin kuinka paljon Toyota on edellä muita valmistajia ja inovaatiot pitkälti mitä mietitn ovat nyt muiden käytössä", voi kumota. Tyyppihän ei kerro tuossa mitään Toyotasta, vaan itsestään ja omasta tietämättömyydestään. Oman tyhmyyden ääneen julistamista teinin elämä tuppaa olemaan yleisemminkin.
- Paljon nähnyt
Meneppä ostamaan se Delege! Toyotan voit ostaa vaikka huomenna ja se onkin eniten ostettu. toyota on ottanut 16 venttiilisen koneen moottorissa käyttöön 80 luvulla, uskoppas jo.
- ei tarvitse luulla
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
Pyydäpä äitiäsi kääntämään tämä suomeksi niin opit, että Toyota ei ole moniventtiilirintamalla keksinyt yhtään mitään. Itse asiassa Toyotankin ensimmäiset moniventtiilikoneet olivat jonkun muun osaajan (Yamaha) suunnittelemia. - HAHHAHAHAHAHAHAAHHA
Vajakkitero ei tiedä mitään,Peugeot[ käytti moniventtiilimoottoreita 1912.
An early example was the 1912 Peugeot . Starting in 1922, many Bugatti engines used three valves per cylinder actuated by a single overhead camshaft (SOHC) and multi-valve engines continued to be popular in racing and sports engines.
The first mass-produced car using four valves per cylinder was the British Triumph Dolomite Sprint of 1973 which used a chain-driven SOHC 16-valve engine (four valves per cylinder) producing 127 bhp (95 kW; 129 PS). Such engines soon became common as Japanese manufacturers adopted the multi-valve concept. Nissan's 1988-1992 SOHC KA24E engine had three valves per cylinder (two intakes, one exhaust). Nissan upgraded to the DOHC after 1992 for some of the sports cars, including the 240SX. Mercedes and Ford also produce three-valve V6 and V8 engines, Ford claiming an 80% improvement in high RPM breathing without the added cost of a DOHC valve train. The Ford design uses one spark plug per cylinder located in the centre, but the Mercedes design uses two spark plugs per cylinder located on opposite sides, leaving the centre free to add a direct-to-cylinder fuel injector at a later date.
Examples of SOHC four-valve engines include: the Honda F-series engines, D-series engines, all J-series engines, the R-series engines, the Mazda B8-ME, the Chrysler 3.5 L V6 engine. The V12 engines of many World War II fighter aircraft also used a SOHC configuration with four valves for each cylinder.
Yamaha designed the cylinder head for the Toyota 4A-GE 20V Silvertop and Blacktop engine used in the MR2 and some Corollas. Mitsubishi were the first to market a car engine with five valves per cylinder, with the 548 cc 3G81 engine in their Minica Dangan ZZ kei car in 1989.[2][3] Bugatti EB110, Ferrari F355, Volkswagen-Audi-Skoda and Toyota have all produced five-valve engined vehicles.
Maserati made an experimental 2.0 L turbo-V6 engine with six valves per cylinder 1985 (three intakes, three exhaust).[4]
Although most multi-valve engines have overhead camshafts, either SOHC or DOHC; but a multivalve engine may be a pushrod overhead valve engine (OHV) design. Chevrolet has revealed a three-valve version of its Generation IV V8 which uses pushrods to actuate forked rockers, and Cummins makes a four-valve OHV straight six diesel, the Cummins B Series (now known as ISB). - Tekniikka hallussa
Kyllähän se niin on että toyota ym. japskit ovat pääasiassa kopioineet innovaatiot länsiautoista, aina tulevat tekniikassa noin 3 vuotta perässä, jopa enemmänkin.
Esim. Etuveto, automaattivaihteistot, väyläsähköt, dieselmoottorit henkilöautoihin ja niihin automaattivaihteistot ja hiukkas-suodattimet, pikkuturbot, turvatyynyt ym.
Hybriditekniikka taitaa olla ainoo jossa tojota on ollu ennen länsimaisia valmistajia, joskin ovat jo siinäkin jälessä kun PSA.n dieselhybridit tuli markkinoille. - kopio
Jep, 80-luvulla tuli corollaan 12- venttiiliset koneet ja 5- vaihteisia lootia ja kahta yläpuolista nokka-akselia käytti Alfa-Romeo jo 60-luvulla ellei aiemmin, tuon 60-luvun muistan kun kaverilla oli semmoinen Giulietta. Etuveto autoja teki Citikka ja Rellu jo 60-luvulla ja Minikin tuli jo 50-luvulla. Että, kannattais ottaa asioista vähän selvää, vaikka se toitsu aloittajan ikoni ilmeisesti on, kun ei paremmasta tiedä.
- Paljon nähnyt
Täälläpaljon heittoja erillaisista keksinnöistä muiden merkkien osalta, mutta yhtään faktaa en ole nähnyt. Ajovalo linkkejä ja jokaisen ylläpitämiä vikipedioita, mutta fakta puuttuu. hyrbidi tekniikka, turvbavarustelu, 16 valve venttiiliset koneet, viitosvaihde laatikko, niimpä niin. Faktaa pojat, faktaa.
- 7+11
Ei päästään sairaan avohoitopotilaan kanssa ole tarvetta keskustella....
Siinä sulle sitä kaipaamasi FAKTAA!! - odottaa faktaa!
Yhtään faktaa et ole "mietintöjesi" tueksi esittänyt. Todistelutaakka on vain ja ainoastaan sinulla, koska otit Toyotan innovaatiot alunperin puheeksi. Faktaa poika, faktaa!
On päivän selvää, että yksikään noista miettimistäsi Toyotan innovaatioista ei ole Toyotan innovaatioita. Ei "hyrbidi tekniikka, turvbavarustelu, 16 valve venttiiliset koneet, viitosvaihde laatikko", ei mikään noista.
- 15+3
Faktaa molemmin puolin. Kiitos!
- ghtdrh
Tumputin Toyossa 16v.
- järistykset,,,,,,
Huumorimiehiä, näjemmä. Vai Toyotan keksinnöt. Japskit aloitti lisenssituotannolla autojen teot, samalla tavalla kopioineet kaiken muunkin. Tosin parannelleet tuotteita kylläkin alkuperäisiin nähden. Lueppas Toyotan historiikki.
- Japani ja Kiina
Ja kiinalaiset ovat nyt tekemässä samaa Japanista oppimaansa temppua eli hankkimassa ja ostamassa autojen tekniikkaa, osaamista ja patentteja esim. Saabin ostamisella. GM haraa vielä vastaan kun niitä sen omistamia lukuisia patentteja on samalla siirtymässä Kiinaan. Kiinalaiset vaativat myös, että kaikissa yhteisyrityksissä heillä pitää olla omistusenemmistö ja tekninen osaaminen pitää myös siirtää yhteisyrityksiin Kiinassa. Näin se lännen nykytekniikka on siirtynyt itään. Ja kohta ne työpaikatkin ja tuotanto ovat siellä. Sen jälkeen täällä pyöritellään peukaloita ja ihaillaan kuinka "innovatiivisia" ne itämaan ihmeet ovat.
- Toi ota kun et ...
Siinä tuli faktaa tojoterolle, että mietippä sitä ja lue läksysi paremmin ja opettele suomen kieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851