Näinkö se menee; lapsuuden kultamaat mielessä!

7

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä en kaiaa lapsuudesta omenaa en isoa en pientä, en ede niitä kahta jotka varasti naapurin Anniln puusta, mutta rääkymisellään ne jäivät kuitenkin sinne hänen puutarhansa puolelle.
      Mutta kaipaan sittä suurtä työv. taloa jossa asuimme ja niitä ihania leeverin kartanon villiintyineitä orvokki peltoja jotka sinipuna-keltaisena silmämme häikäsi
      Samoin kuujärvenrannalla ollutta uimapaaikkaaamme ja Halilan mahtavia parantoloita joka sitä hienosto paikkaa esitteli.
      Nyt kroppa kaipaa unta ja kyllä see sitäkin saa. heips.

• uupunut

Mitähän Katri Helena tarkoittaa pienellä omenalla, onko se vertaus jostain jota ei ole, vaikka lapsi tai jokin. Nämä laulut ovat usein niin monella tavalla ymmärrettäviä, mutta todella nätti laulu.
      Nyt kaipaan pehkuihin menoa raskaan työn jälkeen

• lapsi-leikkii

Eiköhän hän tarkoita vain sitä, että aikuisuuden suuret saavutukset, eivät tunne-elämän perustalla tunnu niin ihanilta, kuin vaikkapa joululahjaksi saatu pieni omena?
        Kukin saa tietenkin tulkita asian omalla tavallaan, noin se on minulle ollut aukeavinaan.

Lapsi, viattomana ja ilman saavutuspaineita, on onnellinen osassaan, vaikka kuinkakin vaatimattomassa.
        Oma lapsuudenkoti, pieni hellahuone, silti elämä oli ihanaa ja iloista, leikkiä ja suuria salaisuuksia, joita vain lapsi voi kehitellä.

• muumi mamma,,,,,

Mä en vielä halua muistella lapsuutta, vaikka siellä oli paljon tapahtumia ja elämä oli kihkeää, nyt on nyt, ikävissäni yksin mietin mitä ihmettä alkaisin tekemään että tuntis vielä elävänsä.
      Kunto ei kyllä fyysitä rasitusta kestä, mutta jotain missä olisi muita ihmisiä.
      Käyn säännöllisesti uimahallissa parikertaa viikossa, mutta se ei riitä, mitä te muut teette, oletteko yksin, käyttekö päivittäin jossain harrastus piirissä.

• samettinen yö

En tiedä miten se menee, tavallaan se sama lapsi on sisälläni, se minä joka vanhenee ja kuitenkin kysyvänä ihmettelee.

Mikä on unen vienyt? Noustava se on sängystä, ei siellä viitsi maata, kun tavallaan on virkeäkin ja ajatuksia täynnä.

Miten ihanaa se olisikaan käpertyä rakkaan kainaloon, höpötellä suloisia ja läheisiä asioita, hyväillä kasvoja ja tuntea lämmön ja läheisyyden!

• Katri Helenan esittämän laulun sanojen kirjoittajaa en tiedä, mutta menestystarina hänellä on kerrottavanaan pääosin.
      Polvijärveltä reissuun lähtenyt tyttö päätyi suomalaisten suosikiksi laulamalla.

Omaan lapsuuteeni liittyy sekä hienoja, että painajaismaisia muistoja. Aika on kullannut lapsuudenmaisemat, mutta koskaan en voisi muuttaa sinne.
      Ennemmin vaikka kokonaan uuteen maahan kuin entisiin maisemiin.

• muumi-mamma,,,

juu, aivan samoin viimmeksi tänää yksikseni mietin, pois muuttaisin vaikka ulkomaille tai uudelle paikkakunnalle, mutta olisi hyvä yksi hyvä ystävä, eli ihminen olla lähistöllä, varsinki jos aikoo jäädä loppuelämäseen uusiin maisemiin, rohkeuttakin se kyllä vaatii, muutos uudelle paikkakunnalle on todella iso asia.

Olen sotaajan lapsi, samoin kokenu ihanan ja pahan lapsuuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      81
      3437
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1434
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      4
      1211
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1136
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      832
    6. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      47
      806
    7. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      754
    8. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      32
      752
    9. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      749
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      707
    Aihe