Kysymyksiä Lontoosta

TaasKysytään

Olemme lähdössä Lontooseen viideksi päiväksi vuoden vaihteessa, nelihenkinen perhe, lapset 15 ja 16v. Hotellimme on Hannover Victoria, kokemuksia kyseisestä hotellista? Entä paras kuljetusmuoto kentältä sinne? Olisimme myös kiinnostuneita Chelsean pelistä, mistä liput kannattaisi hankkia ja missä vaiheessa? Mitä nähtävyyksiä/retkiä kannattaisi käydä läpi viiden pvän aikana, joka tietenkään ei riitä kaikkiin mielenkiintoisiin kohteisiin...? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

11

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvihjesentään

      Tiedän erään kaverin Lontoon keskustasta, joka on pyytänyt käymään, mutta vain henkilökohtaisia juttuja.

      noh.. jotain... Brighton on hyvä paikka pojille, halpoja tyttöjä kuten Suomen yliopistoissa :)

    • travelbag

      Lontoossa on Gatwick, Standsted, Heathrow, ja Luton lentokentat. Eri sijainti. Mihin te saavutte siis ?
      Gatwickista on hyva suora yhteys bussilla Victoria asemalle, jossa hotellinne on.

      Ota huomioon etta monet museot yms ovat suljettuina joulupaivina.

    • TaasKysytään

      Lentokentä on Heathrow.

      • pe2101

        Itse menisin bussilla Heathrowsta Victoria Coach Stationille. Seuratkaa Heathrowssa Central Bus Station -opasteita. Laukut ovat bussin alla kuten Suomessa ja voitte nauttia koko matkasta bussin hyvistä näköalaikkunoista eikä mistään turisteja täynnä olevia ruuhkaisista junista ja metroista.

        Bussit ovat pikavuoroja ja matka kestää muistaakseni n. 45 min.

        Lisäksi bussin päätepysäkki on juuri lähinnä oleva asema ennen hotelliasi.

        Itse kävin Arsenalin pelissä ja ostin lipun päivää aiemmin eräästä Lontoon lippumyymälästä. Hintakin oli silloin yli 100 puntaa.

        Liityin aiemmin Arsenalin fan clubiin ja yritin sieltäkin lippuja, mutta ei onnistunut. Yritä liittyä Chelsean clubiin ja ehkä sitä kautta onnistuisi. Pelkään, että nyt on jo myöhäistä. Tosin Arsenalin stadionin ulkopuolella myytiin "mustan pörssin" lippujakin. Tosin paikallinen poliisi ratsasi näitä myyjiä.


    • TaasKysytään

      Liput on ostettu chelsean sivulta (2aik 2junior) 180 puntaa, muutamaan päivää postissa ennen kun ne on suomessa.
      Bussi (lentokentä-hoteli) on jees:). lipun hinta? saako maksaa oyster kortilla(ladatuna)?

      • pe2101

        Onneksi olkoon, pelissä on mahtava tunnelma. Kokonaishintakin oli "halpa". Itse olin loppuunmyydyssä Lontoon paikallispelissä, 60000 katsojaa.

        Itse tämä bussiasema on suhteessa verrattuna kuin Tampereen linja-autoasema, siis pieni ja hyvin selkeä. Bussit lähtevät ulkoa, yksi laituri, "lähtökarsinoita" on kymmenkunta ja bussit ovat suoraan nokittain siihen. Asemalla on National Expressin henkilökuntaa varattuna opastukseen.

        Oyster ei käy Nationalille. Itselläni on ollut aina Oysterille ladattu Travelcard 7 päiväksi 1-2 -zoneille. Tämä voisi olla kätevin teillekin. Hinta on jotain alle 30 puntaa/henkilö.

        Lippu Victorialle maksaa muistaakseni 5 tai 5,50 puntaa/henkilö. Liput ostetaan luukulta sisältä, automaattikin on käytössä, jos haluaa itsepalvelua. Tosin kahdella kertaa siinä on ollut opastajakin paikalla, kun olen ostanut lipun.


      • pe2101

        Kerkisin jo vastaamaan asiallisesti aiemmin, mutta jotenkin alkoi ihmetyttää täydellinen nimimerkin kirjoitustyylin muutos alkuperäiseen aloitukseen kielioppivirheineen? Katsokaa itse.

        Oliko kiire vai onko tämä taas "TaasKysytään" sama kuin aiemminkin häiriköi täällä? Epäilen pahinta...

        En ainakaan enää vastaa mihinkään ennen kuin tämä kielipuolinen henkilö kirjoittaa asiallisesti. Älkää siis muutkaan. En jaksa samoja asioita kirjoitella uudestaan muuta kuin asiallisille kyselijöille.

        Jos olen väärässä, niin jatketaan ja anteeksi, mutta...


    • TaasKysytään

      Kiitos hyödyllisistä kuljetukseen liittyvistä vinkeistä! En ole tietoinen kyseisestä häiriköstä, virheet johtuivat tosiaan puhelimella kiireessä naputtelusta. Olemme perheen kanssa vielä pohtineet nähtävyyksien kiertelyä, vaikea koota aikatauluja kun vaihtoehtoja olisi niin paljon. Löytyisikö vinkkejä tähän asiaan liittyen? Lapset haluaisivat ainakin vahakabinetissa käydä ja tietenkin Oxford-streetin kaupoilla.

      • pe2101

        Sorry, kerkisin jo ajatella liian pitkälle...

        Joskus aloitin tällaisen viestiketjun ennen viimekertaista lähtöäni Lontooseen. Klikkaa tätä linkkiä: Duck Tours oli ihan ehdoton viime kerralla, mutta lisää siitäkin tosiaan ko. linkistä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9842905#comment-49491184

        Palaan vielä myöhemmin näihin Oxford Streetin ja lähistön vaatekauppoihin, koska itselläni on monia kokemuksia. Ikävä kyllä miehenä sain ostoslistan mukaan. Primark on ihan pakollinen ja samoin kuin TopShop.

        Yksi mieleentuleva must on tietysti Hamleys, yksi maailman suurimmista lasten (ja aikuistenkin) lelukaupoista.


      • pe2101

        Tässä on juttua kaupoista omien muistiinpanojeni mukaan kaverille, joka oli lähdössä tyttöjen kanssa Lontooseen

        Jos haluat selvitä tyttöjen kanssa vähän helpommalla shoppailussa ja vähemmällä rahalla, vie heidät ensin Primarkiin. Kävin siellä itsekin tosiaan tytölle ostamassa vaatteita. Yläkerrassa oli tosin miestenosastokin.

        Lähde itse oluelle ja anna tyttöjen soittaa, kun ovat valmiit. Tee
        etukäteen myös selväksi rajat, montako vaatetta saa ostaa, koska kaikki
        siellä keräsivät mahdottomasti omiin Primarkin koreihin sovitettavaksi.

        Ensiksi tässä on pari videolinkkiä Primarkin avajaisista Oxford
        Streetillä, katso ja hämmästy:

        http://www.youtube.com/watch?v=QFPr5F_p5so

        http://www.youtube.com/watch?v=FUh1GEPHSwA

        Primarkin sijainti löytyy tästä linkistä: paras mennä Marble Archiin ja siitä suoraan Oxford Streetin alkuun.

        Tässä osa keskustelusta suomalaisella nettisivustolla Primarkista:

        http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/t1615478

        Oma suosikkini tytöille on lisäksi:

        Nuorisomuodin n:o 1 on Topshop. Se on myös Oxford Streetillä vastapäätä kulmittain Oxford Circusin metroasemaa.

        Oikeastaan helpoiten kävelee Primarkista Topshopiin Oxford Streetiä "alaspäin" (n. 2-4 tunnin jälkeen Primarkista). Topshopiin joutuu varaamaan kylläkin pikkuisen enemmän rahaa, mutta vaatteet ovat kuitenkin aika kohtuuhintaisia. Sinnekin mennessä voi sopia, että max 1 tai 2 vaatetta. Alakerrassa heti on tytöille sopivaa.

        Sitten jos haluat perehtyä paremmin "pintamuotiin", niin Oxford Streetiltä löytyy kaikkea: yksi hyvin tutustumisen arvoinen paikka on mm. Urban Outfitters (tulee vastaan kävellessä). Toinen paikka on nimeltään FCUK Regent Streetiä alaspäin Oxford Streetiltä. Lyhenne tulee sanasta French Collection UK. Näissäkin paikoissa hintataso on taas hieman kalliimpi, tosin ostin esim. FCUKista 20 eurolla tytölle hienon puseron.

        Jos Regent Streetiä kävelee alaspäin kohti Piccadilly Circusta, vastaan tulee entisaikojen huippumuotipaikka yhden mutkan takaa: Carnaby Street. Regent Streetillä on lisäksi mm. maailman suuri lelukauppa: Hamley's, ihan tutustumisen arvoinen paikka myös aikuisille. Olen käynyt aina ja hämmästellyt kaikkea valikoimaa, mitä on tarjolla.


    • travelbag

      Tiedoksi : Lontoossa on ilmoitettu maanalaisen lakko 26.joulukuuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe