Kuorolaulu on esikoisuudessa saarnattu synniksi, viimeksi viime pyhänä. Mikä siinä on syntiä? Veisaavathan eskoisetkin Siionin virsiä kuorossa. Joukkoon on tosin tullutn paljon ns. hengellisiä lauluja syrjäyttäen perinteiset virret! Mitä eroa niillä on?
Miksi kuorolaulu on syntiä?
48
572
Vastaukset
- lapin leukku
Lahkoudessa on ihmisten keksimät säännöt ja esikoiset on lahko. Siinä syy.
Kuorolaulu on kaunista ja viihdyttävää.- imehellä pittää tota
Niin... ehkäpä kuorolaulu saarnataan synniksi juuri sen vuoksi, kun ajatellaan sen olevan kaunista ja viihdyttävää, ja ennen kaikkea kuvitellaan kuorolaulun tuovan laulajille kunniaa.
Näinhän omavanhurskaus per(k)ele perustelee tekosyillä tekosiaan ja vaatimuksiaan. Nauttiminen, ilo, ja vapaus Kristus-yhteydessä, on omassa vanhurskaudessa kiellettyä. Poru, parku, pelko, häpeä, syyllisyys, itseinho ja teennäisyys ovat oman vanhurskauden voimia.
Kuorolaulu Jeesuksesta antaa kunnian ja ylistyksen yksin Jumalalle. Sen verran hyvin tunnen näitä ystäviäni jotka Jumalalle kunniaa kuoroissa laulavat, vaikka en itse kuorolainen olekaan.
Esikoislestadiolaisuudessa luottamusta kunniaa ja tottelemista vaaditaan Kristuksen opin sijasta lapinmiehille, siihen kuvioon kurolaulu Kristukselle ei sovi, se kuulema hajottaa seurakuntaa.
Tosiasiassa lain omainen pakottaminen ihmisoppeja seuraamaan hajottaa esikoislestadiolaisuutta hyvin paljon. Kuorolaulu kokoaa kansaa Jeesuksen Kristuksen ympärille, hyvin merkittävää että kokoaa yhteen kanssamme niitäkin jotka eivät enää seuroissamme käy. Näissä yhteyksissä lahjoitetaan myös varoja erittäin tärkeälle pyhäköulutyölle Venäjällä.
Joitakin aikoja sittem Hämeenlinnalaiset saarnaajat tekivät vaadittuina parannusta siitä, että joku nuori säesti lähetysmatkalla hengellisiä lauluja kitaralla. Ja matkan vaiheita esitettiin televisio-ohjelmassa. Hyvin puhutteleva ohjelma, kun itsekin sen katsoin internetistä.
Kaikki tällainen muista ihmisistä eristyksiin pyrkivä touhu osoittaa, että meidän uskossa valvovien esikoislestadiolaisten on aika sanoa ei kiitos tällaisille oman vanhurskauden kotkotuksille. Tähän samaan kategoriaan liittyy aiemmin tehtyjä Kristuksesta todistavien saarnaajien määräaikaisia erottamisia tehtävistään lähetyssaarnaajina. Ja ainakin yksi paikallissaarnaaja erotettiin kun hän luki papiksi ja hakeutui evankelisluterilaisen kirkon papin virkaan. Joitain aikoja sitten pommitettiin myös Ruukku lehteä, toimittajia ja lehden tilaajia voimakkailla propagandasaarnoilla, joissa ei ollut pienintäkään raamatullista perustetta.
Kaiken lisäksi kuorojen kieltämiset tai lehtien painatuksien estämiset ovat suomen lain vastaista toimintaa. Rikollista siis! Herätysliikkeen nimeä ei tietenkään saa käyttää sellaisissa toiminnoissa, jotka eivät ole herätysliikkeen sisäisiä kuvioita. - Jeesus on tie
imehellä pittää tota kirjoitti:
Niin... ehkäpä kuorolaulu saarnataan synniksi juuri sen vuoksi, kun ajatellaan sen olevan kaunista ja viihdyttävää, ja ennen kaikkea kuvitellaan kuorolaulun tuovan laulajille kunniaa.
Näinhän omavanhurskaus per(k)ele perustelee tekosyillä tekosiaan ja vaatimuksiaan. Nauttiminen, ilo, ja vapaus Kristus-yhteydessä, on omassa vanhurskaudessa kiellettyä. Poru, parku, pelko, häpeä, syyllisyys, itseinho ja teennäisyys ovat oman vanhurskauden voimia.
Kuorolaulu Jeesuksesta antaa kunnian ja ylistyksen yksin Jumalalle. Sen verran hyvin tunnen näitä ystäviäni jotka Jumalalle kunniaa kuoroissa laulavat, vaikka en itse kuorolainen olekaan.
Esikoislestadiolaisuudessa luottamusta kunniaa ja tottelemista vaaditaan Kristuksen opin sijasta lapinmiehille, siihen kuvioon kurolaulu Kristukselle ei sovi, se kuulema hajottaa seurakuntaa.
Tosiasiassa lain omainen pakottaminen ihmisoppeja seuraamaan hajottaa esikoislestadiolaisuutta hyvin paljon. Kuorolaulu kokoaa kansaa Jeesuksen Kristuksen ympärille, hyvin merkittävää että kokoaa yhteen kanssamme niitäkin jotka eivät enää seuroissamme käy. Näissä yhteyksissä lahjoitetaan myös varoja erittäin tärkeälle pyhäköulutyölle Venäjällä.
Joitakin aikoja sittem Hämeenlinnalaiset saarnaajat tekivät vaadittuina parannusta siitä, että joku nuori säesti lähetysmatkalla hengellisiä lauluja kitaralla. Ja matkan vaiheita esitettiin televisio-ohjelmassa. Hyvin puhutteleva ohjelma, kun itsekin sen katsoin internetistä.
Kaikki tällainen muista ihmisistä eristyksiin pyrkivä touhu osoittaa, että meidän uskossa valvovien esikoislestadiolaisten on aika sanoa ei kiitos tällaisille oman vanhurskauden kotkotuksille. Tähän samaan kategoriaan liittyy aiemmin tehtyjä Kristuksesta todistavien saarnaajien määräaikaisia erottamisia tehtävistään lähetyssaarnaajina. Ja ainakin yksi paikallissaarnaaja erotettiin kun hän luki papiksi ja hakeutui evankelisluterilaisen kirkon papin virkaan. Joitain aikoja sitten pommitettiin myös Ruukku lehteä, toimittajia ja lehden tilaajia voimakkailla propagandasaarnoilla, joissa ei ollut pienintäkään raamatullista perustetta.
Kaiken lisäksi kuorojen kieltämiset tai lehtien painatuksien estämiset ovat suomen lain vastaista toimintaa. Rikollista siis! Herätysliikkeen nimeä ei tietenkään saa käyttää sellaisissa toiminnoissa, jotka eivät ole herätysliikkeen sisäisiä kuvioita.Tämä voihkiminen voivottelu ja mustiin pukeutuminen on toki peräisin vanhemmalta ajalta kun lestadiolaisuus. Kaikki tunnemme munkki ja nunnalaitokset, eli luostarit ainakin 1000 vuoden ajalta.
Pylväspyhimykset, kuohitut ja nasiirit ovat vieläkin vanhemmalta ajalta.
Idea on niissä täysin sama kun Jeesusta tuntemattomassa lestadiolaisuudessakin on, siis narsistinen itseen keskittynyt jumalanpalvelus.
Eristyksissä muista ihmisistä yritetään kehoa ajatuksia ja ruumiintoimintoja muokata jumalalle mieleisiksi. Tällaisesta sairaalla tavalla itseen keskittyneestä uskonnollisuudesta puuttuu Jeesus Kristus Vapahtaja, joka on sovittanut meidät Jumalan kanssa, antanut anteeksi kaikki syntimme ja pyhittänyt omalla verellään kansansa Jumalan omiksi. imehellä pittää tota kirjoitti:
Niin... ehkäpä kuorolaulu saarnataan synniksi juuri sen vuoksi, kun ajatellaan sen olevan kaunista ja viihdyttävää, ja ennen kaikkea kuvitellaan kuorolaulun tuovan laulajille kunniaa.
Näinhän omavanhurskaus per(k)ele perustelee tekosyillä tekosiaan ja vaatimuksiaan. Nauttiminen, ilo, ja vapaus Kristus-yhteydessä, on omassa vanhurskaudessa kiellettyä. Poru, parku, pelko, häpeä, syyllisyys, itseinho ja teennäisyys ovat oman vanhurskauden voimia.
Kuorolaulu Jeesuksesta antaa kunnian ja ylistyksen yksin Jumalalle. Sen verran hyvin tunnen näitä ystäviäni jotka Jumalalle kunniaa kuoroissa laulavat, vaikka en itse kuorolainen olekaan.
Esikoislestadiolaisuudessa luottamusta kunniaa ja tottelemista vaaditaan Kristuksen opin sijasta lapinmiehille, siihen kuvioon kurolaulu Kristukselle ei sovi, se kuulema hajottaa seurakuntaa.
Tosiasiassa lain omainen pakottaminen ihmisoppeja seuraamaan hajottaa esikoislestadiolaisuutta hyvin paljon. Kuorolaulu kokoaa kansaa Jeesuksen Kristuksen ympärille, hyvin merkittävää että kokoaa yhteen kanssamme niitäkin jotka eivät enää seuroissamme käy. Näissä yhteyksissä lahjoitetaan myös varoja erittäin tärkeälle pyhäköulutyölle Venäjällä.
Joitakin aikoja sittem Hämeenlinnalaiset saarnaajat tekivät vaadittuina parannusta siitä, että joku nuori säesti lähetysmatkalla hengellisiä lauluja kitaralla. Ja matkan vaiheita esitettiin televisio-ohjelmassa. Hyvin puhutteleva ohjelma, kun itsekin sen katsoin internetistä.
Kaikki tällainen muista ihmisistä eristyksiin pyrkivä touhu osoittaa, että meidän uskossa valvovien esikoislestadiolaisten on aika sanoa ei kiitos tällaisille oman vanhurskauden kotkotuksille. Tähän samaan kategoriaan liittyy aiemmin tehtyjä Kristuksesta todistavien saarnaajien määräaikaisia erottamisia tehtävistään lähetyssaarnaajina. Ja ainakin yksi paikallissaarnaaja erotettiin kun hän luki papiksi ja hakeutui evankelisluterilaisen kirkon papin virkaan. Joitain aikoja sitten pommitettiin myös Ruukku lehteä, toimittajia ja lehden tilaajia voimakkailla propagandasaarnoilla, joissa ei ollut pienintäkään raamatullista perustetta.
Kaiken lisäksi kuorojen kieltämiset tai lehtien painatuksien estämiset ovat suomen lain vastaista toimintaa. Rikollista siis! Herätysliikkeen nimeä ei tietenkään saa käyttää sellaisissa toiminnoissa, jotka eivät ole herätysliikkeen sisäisiä kuvioita.Muutama sana siitä ohjelmasta.
Asian ratkaisee pitkälti se kenen hallussa oli kässäri ja kenen ohjelmasta oli kyse. Jos ohjelmaa tehdään niin, etteivät kohteet saa vaikuttaa lppputulokseen, eipä juuri ole nokan koputtamista kellään.
Sen sijaan, jos oli tehty yhteistyötä ja sovittu mitä ohjelmaan tulee, niin kitaraa on pidettävä muotovirheenä, koska se ei ole virallisessa käytössä liikken piirissä.
Toinen momentti oli siinä, että tällä annetaan joillekkin piireille aihetta olettaa, ettei tehty työ ole puhdasoppista ja siksi sellaista ei saisi tehdä liikkeen nimissä.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että parannuksen teko oli arveluittava vaatimus ja suoritus. Nimittäin sillä toimella ei korjattu mitään rikosta, vaan nöyryytettiin sananpalvelijoita. Eri asia kokonaan olisi ollut, jos sitten liikkeen johto olisi julkaissut oikaisun asian suhteen ja katsojat olisivat saaneet tarkoituksenmukaisen käsityksen asiasta.- Kalle.
Niin kauan kuin meillä ollaan Valtakirkossa , olemme usko .
mutta kun alamme erkantua valtakirkosta lahkous alkaa . - C-molli
imehellä pittää tota kirjoitti:
Niin... ehkäpä kuorolaulu saarnataan synniksi juuri sen vuoksi, kun ajatellaan sen olevan kaunista ja viihdyttävää, ja ennen kaikkea kuvitellaan kuorolaulun tuovan laulajille kunniaa.
Näinhän omavanhurskaus per(k)ele perustelee tekosyillä tekosiaan ja vaatimuksiaan. Nauttiminen, ilo, ja vapaus Kristus-yhteydessä, on omassa vanhurskaudessa kiellettyä. Poru, parku, pelko, häpeä, syyllisyys, itseinho ja teennäisyys ovat oman vanhurskauden voimia.
Kuorolaulu Jeesuksesta antaa kunnian ja ylistyksen yksin Jumalalle. Sen verran hyvin tunnen näitä ystäviäni jotka Jumalalle kunniaa kuoroissa laulavat, vaikka en itse kuorolainen olekaan.
Esikoislestadiolaisuudessa luottamusta kunniaa ja tottelemista vaaditaan Kristuksen opin sijasta lapinmiehille, siihen kuvioon kurolaulu Kristukselle ei sovi, se kuulema hajottaa seurakuntaa.
Tosiasiassa lain omainen pakottaminen ihmisoppeja seuraamaan hajottaa esikoislestadiolaisuutta hyvin paljon. Kuorolaulu kokoaa kansaa Jeesuksen Kristuksen ympärille, hyvin merkittävää että kokoaa yhteen kanssamme niitäkin jotka eivät enää seuroissamme käy. Näissä yhteyksissä lahjoitetaan myös varoja erittäin tärkeälle pyhäköulutyölle Venäjällä.
Joitakin aikoja sittem Hämeenlinnalaiset saarnaajat tekivät vaadittuina parannusta siitä, että joku nuori säesti lähetysmatkalla hengellisiä lauluja kitaralla. Ja matkan vaiheita esitettiin televisio-ohjelmassa. Hyvin puhutteleva ohjelma, kun itsekin sen katsoin internetistä.
Kaikki tällainen muista ihmisistä eristyksiin pyrkivä touhu osoittaa, että meidän uskossa valvovien esikoislestadiolaisten on aika sanoa ei kiitos tällaisille oman vanhurskauden kotkotuksille. Tähän samaan kategoriaan liittyy aiemmin tehtyjä Kristuksesta todistavien saarnaajien määräaikaisia erottamisia tehtävistään lähetyssaarnaajina. Ja ainakin yksi paikallissaarnaaja erotettiin kun hän luki papiksi ja hakeutui evankelisluterilaisen kirkon papin virkaan. Joitain aikoja sitten pommitettiin myös Ruukku lehteä, toimittajia ja lehden tilaajia voimakkailla propagandasaarnoilla, joissa ei ollut pienintäkään raamatullista perustetta.
Kaiken lisäksi kuorojen kieltämiset tai lehtien painatuksien estämiset ovat suomen lain vastaista toimintaa. Rikollista siis! Herätysliikkeen nimeä ei tietenkään saa käyttää sellaisissa toiminnoissa, jotka eivät ole herätysliikkeen sisäisiä kuvioita.Anteeksi tyhmä kysymykseni, vaan mitä eroa on siinä kunnian tavoittelussa, verrattuna kuorolaulantaan tai seurakunnan esilaulajan komeaan bassoääneen? Hyvä esilaulaja saa (?) kunniaa seurakunnalta äänellään. Eikö se ole kunnian tavoittelua niinkuin kuorolaulukin? Miksi ihmiselle on annettu ääni, laulun taito? Sekin lienee syntiä että osaa laulaa? Seuroissa ainakin lauletaan kovaa ja korkealta ja piiitkäääänn venyttäen, hartaasti. Nykyään ovat lapsuuteni ihanat virret jo unohdettu ja veisataan kurkku suorana hengellisiä lauluja, siis ei virsiä? Eikö hengellisten laulujen laulaminen seuroissa ole synti?
- Kallelle
Kalle. kirjoitti:
Niin kauan kuin meillä ollaan Valtakirkossa , olemme usko .
mutta kun alamme erkantua valtakirkosta lahkous alkaa .Tarkoittanet uskontoa. Usko tulee Pyhästä Hengestä.
- Anonyymi
Kallelle kirjoitti:
Tarkoittanet uskontoa. Usko tulee Pyhästä Hengestä.
Loiri lauleskeli kirkossa ja takataskussa oli litteä viskipullo Johnny walkeria.
Näin me uskovaiset VEISATAAN. - Anonyymi
Juutalaiset 666 teki uskonnosta säännöstön ihmiskäskyjä eikä ne ole Jumalasta.
- Anonyymi
Jeesus on tie kirjoitti:
Tämä voihkiminen voivottelu ja mustiin pukeutuminen on toki peräisin vanhemmalta ajalta kun lestadiolaisuus. Kaikki tunnemme munkki ja nunnalaitokset, eli luostarit ainakin 1000 vuoden ajalta.
Pylväspyhimykset, kuohitut ja nasiirit ovat vieläkin vanhemmalta ajalta.
Idea on niissä täysin sama kun Jeesusta tuntemattomassa lestadiolaisuudessakin on, siis narsistinen itseen keskittynyt jumalanpalvelus.
Eristyksissä muista ihmisistä yritetään kehoa ajatuksia ja ruumiintoimintoja muokata jumalalle mieleisiksi. Tällaisesta sairaalla tavalla itseen keskittyneestä uskonnollisuudesta puuttuu Jeesus Kristus Vapahtaja, joka on sovittanut meidät Jumalan kanssa, antanut anteeksi kaikki syntimme ja pyhittänyt omalla verellään kansansa Jumalan omiksi.Nasiirit oli synagogaa 666 siellä voitte leikkiä juutalaista mm.helsingin synagogalla tai Turun tai hellareissa uhraatte elukkaa ja käytte tuska festivaaleilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loiri lauleskeli kirkossa ja takataskussa oli litteä viskipullo Johnny walkeria.
Näin me uskovaiset VEISATAAN.Mitä pahaa siinä on että juo viskiä. Pahoille kaikki on pahaa hyville kaikki on hyvää.
- Anonyymi
Juutalaiset rabbit 666 synagogaa lesta ja hellarit vaparit jehovat ylpeilee näyillään ja JEESUS VAI KÄSKI ALKAA LISÄÄNTYKÄÄ TÄYTTÄKÄÄ MAA vai käskikö mennä kastamaan ja jopa Paulus mieluummin pysymään naimattomana.
- Anonyymi
imehellä pittää tota kirjoitti:
Niin... ehkäpä kuorolaulu saarnataan synniksi juuri sen vuoksi, kun ajatellaan sen olevan kaunista ja viihdyttävää, ja ennen kaikkea kuvitellaan kuorolaulun tuovan laulajille kunniaa.
Näinhän omavanhurskaus per(k)ele perustelee tekosyillä tekosiaan ja vaatimuksiaan. Nauttiminen, ilo, ja vapaus Kristus-yhteydessä, on omassa vanhurskaudessa kiellettyä. Poru, parku, pelko, häpeä, syyllisyys, itseinho ja teennäisyys ovat oman vanhurskauden voimia.
Kuorolaulu Jeesuksesta antaa kunnian ja ylistyksen yksin Jumalalle. Sen verran hyvin tunnen näitä ystäviäni jotka Jumalalle kunniaa kuoroissa laulavat, vaikka en itse kuorolainen olekaan.
Esikoislestadiolaisuudessa luottamusta kunniaa ja tottelemista vaaditaan Kristuksen opin sijasta lapinmiehille, siihen kuvioon kurolaulu Kristukselle ei sovi, se kuulema hajottaa seurakuntaa.
Tosiasiassa lain omainen pakottaminen ihmisoppeja seuraamaan hajottaa esikoislestadiolaisuutta hyvin paljon. Kuorolaulu kokoaa kansaa Jeesuksen Kristuksen ympärille, hyvin merkittävää että kokoaa yhteen kanssamme niitäkin jotka eivät enää seuroissamme käy. Näissä yhteyksissä lahjoitetaan myös varoja erittäin tärkeälle pyhäköulutyölle Venäjällä.
Joitakin aikoja sittem Hämeenlinnalaiset saarnaajat tekivät vaadittuina parannusta siitä, että joku nuori säesti lähetysmatkalla hengellisiä lauluja kitaralla. Ja matkan vaiheita esitettiin televisio-ohjelmassa. Hyvin puhutteleva ohjelma, kun itsekin sen katsoin internetistä.
Kaikki tällainen muista ihmisistä eristyksiin pyrkivä touhu osoittaa, että meidän uskossa valvovien esikoislestadiolaisten on aika sanoa ei kiitos tällaisille oman vanhurskauden kotkotuksille. Tähän samaan kategoriaan liittyy aiemmin tehtyjä Kristuksesta todistavien saarnaajien määräaikaisia erottamisia tehtävistään lähetyssaarnaajina. Ja ainakin yksi paikallissaarnaaja erotettiin kun hän luki papiksi ja hakeutui evankelisluterilaisen kirkon papin virkaan. Joitain aikoja sitten pommitettiin myös Ruukku lehteä, toimittajia ja lehden tilaajia voimakkailla propagandasaarnoilla, joissa ei ollut pienintäkään raamatullista perustetta.
Kaiken lisäksi kuorojen kieltämiset tai lehtien painatuksien estämiset ovat suomen lain vastaista toimintaa. Rikollista siis! Herätysliikkeen nimeä ei tietenkään saa käyttää sellaisissa toiminnoissa, jotka eivät ole herätysliikkeen sisäisiä kuvioita.Mitään ei voi tehdä kun se on syntiä FARISEUKSILLE synagogalla. 666 ääntelee psalmia 91 Jeesusta kiusatessa. Ja jumppa on syntiä laulu on soitto on kengät on pesukoneet on TV on radio on peilit on meikit on ihmeellistä miten kaikki maallinen noin kiinnostaa ! Mammona !
- Anonyymi
Kalle. kirjoitti:
Niin kauan kuin meillä ollaan Valtakirkossa , olemme usko .
mutta kun alamme erkantua valtakirkosta lahkous alkaa .TE OLETTE PAHEMPIA KUIN SYNAGOGAT
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loiri lauleskeli kirkossa ja takataskussa oli litteä viskipullo Johnny walkeria.
Näin me uskovaiset VEISATAAN.Loiri juo nyt elämän viiniä taivaassa Jeesuksen kanssa mihin te ette pääse. Ikinä. Jeesus tuli pelastamaan VAIN syntisiä joi ja söi heidän kanssaan.
- Anonyymi
EI VOI LUKEA PÄIVÄ MIESTÄ naiset kun lehti on miesten ja miehetkin tekee syntejä päivittäin myös naiset vihaa omia lapsiaankin. Fariseukset rabbit on niitä kun salaa pimeässä tekee syntinsä ettei muut nää ja ovat sisältä täynnä saastaa ulospäin ulkokultaa.
- Anonyymi
Jeesus on tie kirjoitti:
Tämä voihkiminen voivottelu ja mustiin pukeutuminen on toki peräisin vanhemmalta ajalta kun lestadiolaisuus. Kaikki tunnemme munkki ja nunnalaitokset, eli luostarit ainakin 1000 vuoden ajalta.
Pylväspyhimykset, kuohitut ja nasiirit ovat vieläkin vanhemmalta ajalta.
Idea on niissä täysin sama kun Jeesusta tuntemattomassa lestadiolaisuudessakin on, siis narsistinen itseen keskittynyt jumalanpalvelus.
Eristyksissä muista ihmisistä yritetään kehoa ajatuksia ja ruumiintoimintoja muokata jumalalle mieleisiksi. Tällaisesta sairaalla tavalla itseen keskittyneestä uskonnollisuudesta puuttuu Jeesus Kristus Vapahtaja, joka on sovittanut meidät Jumalan kanssa, antanut anteeksi kaikki syntimme ja pyhittänyt omalla verellään kansansa Jumalan omiksi.Valittajat ei päässytkään luvattuun maahan !
- ammuvainaan
Ehkä se olis hyväksyttyä kun laulas yhteen ääneen ja tarpeeksi venyttäs...
- Vaaran paikkoja
Onhan siinä niitä vaaran paikkoja. Voi joutua kuoroilemaan esim. sellaisessa messussa jossa naispastori on paikalla pitämässä tilaisuutta, joko saarnaamassa tai alttarilla. Lisäksi harjoitukset ja esiintymiset ovat yleensä pyhäisin jolloin jää kallis kanssakäyminen seuroissa vähälle ja ehkä jopa kokonaan pois. Se siis tällaisten haitallisten esimerkkien myötä voi vieroittaa pikku hiljaa pois kristittyjen joukosta. Siksi niistä varmaan varoitetaan...
- ketku kele
Sanos muuta, kyllä tuo omavanhurskaus per(k)ele on oikea ketku ja mestari karkoittamaan seurakunnasta rakkautta rauhaa iloa ja vapautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Kamalinta asiassa on tuon ketkun esiintyminen saarnatuoleissa ja valon enkelinä. - lapin mielistely
ketku kele kirjoitti:
Sanos muuta, kyllä tuo omavanhurskaus per(k)ele on oikea ketku ja mestari karkoittamaan seurakunnasta rakkautta rauhaa iloa ja vapautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Kamalinta asiassa on tuon ketkun esiintyminen saarnatuoleissa ja valon enkelinä.lahkoilua
- ?
Vaaran paikkoja kirjoitti:
Onhan siinä niitä vaaran paikkoja. Voi joutua kuoroilemaan esim. sellaisessa messussa jossa naispastori on paikalla pitämässä tilaisuutta, joko saarnaamassa tai alttarilla. Lisäksi harjoitukset ja esiintymiset ovat yleensä pyhäisin jolloin jää kallis kanssakäyminen seuroissa vähälle ja ehkä jopa kokonaan pois. Se siis tällaisten haitallisten esimerkkien myötä voi vieroittaa pikku hiljaa pois kristittyjen joukosta. Siksi niistä varmaan varoitetaan...
Vaaran paikka voi olla myös itse seuroissa.
Onkohan kukaan puhuvainen miettinyt sitä, että ne saarnat siellä voivat itsessään vierottaa kristittyjä pikku hiljaa pois siitä joukosta...? Kuorolaululla ei ehkä ole mitään tekemistä sen asian eli seurareissujen vähenemisen ja kenties kokonaan loppumisen kanssa. - matti.
lapin mielistely kirjoitti:
lahkoilua
Se on omavanhurskauttelua , kun joku haluaa mieliastellä
Lappia ( siellä se on kyllä lahkoilua koska on eronneet valtakirkosta). Tai muusta ei o0le kirjoitettu , eikä puhuttu. - fered.
ketku kele kirjoitti:
Sanos muuta, kyllä tuo omavanhurskaus per(k)ele on oikea ketku ja mestari karkoittamaan seurakunnasta rakkautta rauhaa iloa ja vapautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Kamalinta asiassa on tuon ketkun esiintyminen saarnatuoleissa ja valon enkelinä.NIIN ON . Jo Jeesus sanoi aikanaa: Se vihollinen on vaarallisin kun tulee vastaan enkelinä.
- matti.
Ei venytys kuulu mihinkään lauluihin , sinne päin on es. lestois.
alettu mennä , se se vata kamalaa on , olen sen verran käynyt Kirkkokuoroissa , että tiedän tämän .
Hernhutiset on tehneet kauneimmat VIRRET. JO NOIN 1600.
paikkeilla Niissä ei ole yhtäkään ammuvainaan nuotilla .
Ammuvainaan nuotti on tullut siitä , että sillä ei ole ollut koskaan
nuottikorvaa , vanna se veisaa kaikki nuotit yhtä pitkaksi.. se
koskee hirveeti tälläistä 10. laulajaa ( korvaan). - Anonyymi
Vaaran paikkoja kirjoitti:
Onhan siinä niitä vaaran paikkoja. Voi joutua kuoroilemaan esim. sellaisessa messussa jossa naispastori on paikalla pitämässä tilaisuutta, joko saarnaamassa tai alttarilla. Lisäksi harjoitukset ja esiintymiset ovat yleensä pyhäisin jolloin jää kallis kanssakäyminen seuroissa vähälle ja ehkä jopa kokonaan pois. Se siis tällaisten haitallisten esimerkkien myötä voi vieroittaa pikku hiljaa pois kristittyjen joukosta. Siksi niistä varmaan varoitetaan...
Naiset pitää turpaansa kiinni esimerkiksi ovat häissä loukanneet hääparia kehtaavat tuoda ilkeytensä esiin.
- Anonyymi
ketku kele kirjoitti:
Sanos muuta, kyllä tuo omavanhurskaus per(k)ele on oikea ketku ja mestari karkoittamaan seurakunnasta rakkautta rauhaa iloa ja vapautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Kamalinta asiassa on tuon ketkun esiintyminen saarnatuoleissa ja valon enkelinä.Ovat laittaneet lapsiaan saatanalle nämä fariseukset.
- Anonyymi
Vaaran paikkoja kirjoitti:
Onhan siinä niitä vaaran paikkoja. Voi joutua kuoroilemaan esim. sellaisessa messussa jossa naispastori on paikalla pitämässä tilaisuutta, joko saarnaamassa tai alttarilla. Lisäksi harjoitukset ja esiintymiset ovat yleensä pyhäisin jolloin jää kallis kanssakäyminen seuroissa vähälle ja ehkä jopa kokonaan pois. Se siis tällaisten haitallisten esimerkkien myötä voi vieroittaa pikku hiljaa pois kristittyjen joukosta. Siksi niistä varmaan varoitetaan...
Hellarit erottaa kristittyjä kirkoista pakottaa liittymään heihin.
- essu lahdesta
Kivaa keksiä kaikenlaisia asioita vältettäväksi, että paremmin kelpaisi Jumalalle (ja toiselle välttelijälle).
Kun joutuu omanvanhurskauden kelkkaan, niin kristityn vapaus katoaa, ja alkaa osamaksukauppa sielun autuuden toivossa.
Siinä pelissä vaan jää naru vetäjän käteen ja vanhurskaus saavuttamatta.
Sääli, että esikoisuudessa on menty tuossa pahasti harhaan.- .--d§.wa-
menty!!! ...ainahan no ovat harhassa olleet niinkuin muutkin uskovaiset. Jumalan Valtakunnassa ei uskota, siellä vallitsee Jumalallisuuden tietous.
- fered.
Es,lessulle . ,. Esikois lessuts ei ole kokonaan harhassa .
Vaan siltä osin kun halutaan lapin loistotoa mukaella , sekä
kannustaa sitä omavanhurskautta , jota lp vanhimmast pitää ,
Unohtamatta sellaista seikkaa , että se lahja vanhurskaus on
ainoa oikea , jota entiset vanhimmat ovat yharjoittaneet , kuten
E.Laarsson , Gunnar Jönssön. W.Eerikson. S.Wettainen . ja
moni muukin ,J: Purnu. kunnes J.Raattamaa. ja LLL:n
Jos huomaatte tietyistä väleistä' puuttuu niitä jota ovat kan -
nattaneet omavanhurskautta.
En yhtään meinää ettei siellä olisi voinut joitain olla mutta
näistä päästään niihin saarnaajiin joeka ovat olleet niitä
joidenka päällä tämä kristillisyys lepää uusissa ei ole ketään
sanon vielä varmaan , ei ketään jotka ymmärtäisi lahja van-
hurskauden , mutta omavanhurskauden kyllä .
On aivan helppo verrata sellainen seikka , että onko meidän
seurakunta oikea ja hyvä , se tehdään seureaavasti .- KUN
JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , lukittujen ovien takana
niin kuin tiedämme ,,Asetamme tämän rinnalle omamme
siis seurakunnan , ja vertaamme Raamatun valossa , tulos
ei voi olla väärä , se tulee varmasti seurattua oikein , jos
vertaaja on rehellinen ... mutta ei tietenkään jos vertaaja
on epärehellinen . - tällast se on
Siinä käy sillä tavalla kun isävainaa kertoi kerran. MIes tuli rukoushuoneelta pihalle ja sanoi sälleni että tuo omavanhurskaus ei antaisi pierräkään. Sen sanottuaan hän pieri voimakkaan kuuluvan pierun.
Tällainen asenne, jossa autuutta tienataan itseä kiusaamalla ja kurjistamalla, on peräisin jo 1700 luvulta. Tämä ei ole siis lestadiolaisten keksintöä vaan vanhempaa perua.
Noina aikoina tämä oli ymmärrettävämpää, kun ihmiset valtaosaltaan elivät ilman kunnollsita sairaanhoitoa, köyhyydessä ja puutteessa. Kuoltiin nuorina ja pääasiassa kotiin, kuolema oli näkyvä osa perheiden elämää. 50 luvulla oli vielä ruumisarkutkin pelottavan pikimustia. - Fered.
tällast se on kirjoitti:
Siinä käy sillä tavalla kun isävainaa kertoi kerran. MIes tuli rukoushuoneelta pihalle ja sanoi sälleni että tuo omavanhurskaus ei antaisi pierräkään. Sen sanottuaan hän pieri voimakkaan kuuluvan pierun.
Tällainen asenne, jossa autuutta tienataan itseä kiusaamalla ja kurjistamalla, on peräisin jo 1700 luvulta. Tämä ei ole siis lestadiolaisten keksintöä vaan vanhempaa perua.
Noina aikoina tämä oli ymmärrettävämpää, kun ihmiset valtaosaltaan elivät ilman kunnollsita sairaanhoitoa, köyhyydessä ja puutteessa. Kuoltiin nuorina ja pääasiassa kotiin, kuolema oli näkyvä osa perheiden elämää. 50 luvulla oli vielä ruumisarkutkin pelottavan pikimustia.Avauksessa mainittiin , että se on mainittu saarnassa synnikksi
Miksi sitten Jumala on toista mieltä , Hän on antanut ohjeitä
monien Herran miehen kautta .. Hyvin muistan kun tämä
kuorolaulu kielto tuli Julki T:rn saarnaajan kautta SP; oli antanut määräyksen KV:saaranasi silloin ja perusteli ettei kuorossata
kirjioiteta UT:n aikana mitään .. Nyt on kuitenkin ilmennyt että
4 kohdassa on ainakin siitä mainittu , jaoista yksi Ilmestys
kirjassa . - Anonyymi
Hellarit on vielä pahempi synagoga ylpeilevät ilmestyksillään.
- Anonyymi
.--d§.wa- kirjoitti:
menty!!! ...ainahan no ovat harhassa olleet niinkuin muutkin uskovaiset. Jumalan Valtakunnassa ei uskota, siellä vallitsee Jumalallisuuden tietous.
Hellareissa on ahneus varastaminen iaiheaaaaaaa syntiä ja myyvät varastettua kuljettavat Venäjälle Viroon
- Anonyymi
tällast se on kirjoitti:
Siinä käy sillä tavalla kun isävainaa kertoi kerran. MIes tuli rukoushuoneelta pihalle ja sanoi sälleni että tuo omavanhurskaus ei antaisi pierräkään. Sen sanottuaan hän pieri voimakkaan kuuluvan pierun.
Tällainen asenne, jossa autuutta tienataan itseä kiusaamalla ja kurjistamalla, on peräisin jo 1700 luvulta. Tämä ei ole siis lestadiolaisten keksintöä vaan vanhempaa perua.
Noina aikoina tämä oli ymmärrettävämpää, kun ihmiset valtaosaltaan elivät ilman kunnollsita sairaanhoitoa, köyhyydessä ja puutteessa. Kuoltiin nuorina ja pääasiassa kotiin, kuolema oli näkyvä osa perheiden elämää. 50 luvulla oli vielä ruumisarkutkin pelottavan pikimustia.EI KAI NOI LESTA NAISET VAAN ELÄ MOOSES KIVITTÄJÄN LISÄÄNTYKÄÄ AIKAA.
- matti.
Eikö teillä ole mitään omaa ajatusta Kun se on van saarnattu synniksi , kuinka se tulee Jumalan määrityksen mukaan .
Raamatussa on monia kohtia joissa se ei yhdessäkään kohdassa ole määritettu synniksi .
Mutta ihmismielten mukaan tehdyt määritykset on syntia .- KALLE :
Tässä oli taas sellainen esimerkillinen otsikko
jossa sinetöidään / sementöidään otsikko
sillalailla että siihen ei voi tehdä mittän
muutosta , etteikö jo sinetöity haittaisi
mieti ,,Aloittaja sitä. . - Matti.
KALLE : kirjoitti:
Tässä oli taas sellainen esimerkillinen otsikko
jossa sinetöidään / sementöidään otsikko
sillalailla että siihen ei voi tehdä mittän
muutosta , etteikö jo sinetöity haittaisi
mieti ,,Aloittaja sitä. .Ja jos minä nyt sanon , että se ei ole synti , millä aloittaja vaihtaa otsikkonsa , sillä se on ilmanmuuta väärä . . . E n tiedä mutta
synti asiassa olen tullut siihen tulokseen , että kaikki jotka väittää
sen olevan synti , on väärässä .
Tehkää kaikki asian eteen voitavanne , sillä tulen pommittamaan
asian eteen , ja sitten vasta kun kaikki myöntää , tulen
tekemään tämän asian eteteen vielä jotakin .
On aivan selviö , että Jumalan määritys ei ole synti.
koska muussa tapauksessa sitä ei Mainittasi
Raamatussa Lainkaan. - Anonyymi
Juutalaisille tää on syntiä Joosua 7 kohta 15
Aloittajalle.
En tiedä mikä siinä on syntiä. Minulle ei mikään.
Meidän tulee kuitenkin muistaa, että jos joku ajattelee sen synniksi ja kuitenkin sitä tekee, on se hänelle synti. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se olisi synti kaikille ihmisille. Tämä koskee kaikkia asioita.
Paavali kirjoittaa tästä puhuen mm. siitä miten joku syö kaikkea, toinen pitää jonkun ruuan epäpuhtaana ja siitä että toinen pitää yhden päivän muita parempana, toinen kaikki samanarvoisina. Paavali toteaa, että se joka ei syö kaikkea, on Jumalan kunniaksi syömättä ja se joka syö kaikkea siunaa ruokansa ja kiittää siitä Jumalaa. Kuinka kukaan siis voisi heitä tuomita?
Sama voidaan soveltaa kuorolauluun. Jos toinen pitää sen pahana ja on siksi laulamatta, ja jos hän tekee sen kunnioittaakseen Jumalaa, on se oikein. Ja jos toinen laulaa Jumalan kunniaksi kiittäen Jeesusta, on se oikein. Mutta jos joku ajattelee, että se on syntiä, ja kuitenkin menee laulamaan, tekee hän väärin omaa tuntoaan kohtaan.- kuuntelija etelästä
"Jos toinen pitää sen pahana ja on siksi laulamatta, ja jos hän tekee sen kunnioittaakseen Jumalaa, on se oikein. Ja jos toinen laulaa Jumalan kunniaksi kiittäen Jeesusta, on se oikein."
Pittää paikkaans tuo, mutta silloin, kun ei laulava yrittää laulavaa kieltää laulamasta, tai päinvastoin, silloin ollaan metsässä.
Ja metsässä ollaan myös silloin, kun sellaista sanotaan synniksi, mikä syntiä ei ole. Kuten mm kuorossa laulamista.
Ihmissääntöjä on helppo tehdä, ja niitä voidaan jopa noudattaa, mutta niistä tulee helposti vanhurskauttamisen esteitä, muuttuvat eräänlaisiksi jumaliksi. - fered.
kuuntelija etelästä kirjoitti:
"Jos toinen pitää sen pahana ja on siksi laulamatta, ja jos hän tekee sen kunnioittaakseen Jumalaa, on se oikein. Ja jos toinen laulaa Jumalan kunniaksi kiittäen Jeesusta, on se oikein."
Pittää paikkaans tuo, mutta silloin, kun ei laulava yrittää laulavaa kieltää laulamasta, tai päinvastoin, silloin ollaan metsässä.
Ja metsässä ollaan myös silloin, kun sellaista sanotaan synniksi, mikä syntiä ei ole. Kuten mm kuorossa laulamista.
Ihmissääntöjä on helppo tehdä, ja niitä voidaan jopa noudattaa, mutta niistä tulee helposti vanhurskauttamisen esteitä, muuttuvat eräänlaisiksi jumaliksi.Minä pidän että sinä kirjoitit kauniisti
ja olen itse samaa mieltä aivan tarkasti.
enempi vain tälläaista se on oikein . kuuntelija etelästä kirjoitti:
"Jos toinen pitää sen pahana ja on siksi laulamatta, ja jos hän tekee sen kunnioittaakseen Jumalaa, on se oikein. Ja jos toinen laulaa Jumalan kunniaksi kiittäen Jeesusta, on se oikein."
Pittää paikkaans tuo, mutta silloin, kun ei laulava yrittää laulavaa kieltää laulamasta, tai päinvastoin, silloin ollaan metsässä.
Ja metsässä ollaan myös silloin, kun sellaista sanotaan synniksi, mikä syntiä ei ole. Kuten mm kuorossa laulamista.
Ihmissääntöjä on helppo tehdä, ja niitä voidaan jopa noudattaa, mutta niistä tulee helposti vanhurskauttamisen esteitä, muuttuvat eräänlaisiksi jumaliksi.Niinpä.
Ja jos ei laulava ei suoranaisesti kiellä sitä laulavaa, niin ainakin tuomitsee laulavan mielessään. Ja laulava taas halveksii ei laulavaa ja pitää tyhmänä.
Paavalikin puhuu tästä. Hän sanoo, ettei se joka syö kaikkia, saa halveksia sitä, joka ei syö, ja se joka ei syö ei saa tuomita sitä joka syö.
Siinäpä meille kaikille oppimista.
Mietin vielä tuota aloittajan kysymystä. Miksi se esikoisissa saarnataan synniksi?
Luulen niin, että siinä(kin) on alunperin hyvä tarkoitus takana. Siinä todennäköisesti on alunalkujaan joku halunnut varoittaa ylpeydestä, joka tulisi esiintymisen mukana. Sitten on haluttu suojella laumaa tältä ylpeydeltä, ja niin siitä on tullut synti. Nykyisin ei varmaan edes mietitä, miksi se on synti. Se vaan sanotaan synniksi, kun se on niin opittu
.
Monet tällaiset ihmissäännöt ovat lähtöisin ´paimenten´tarpeesta suojella laumaansa. Lauman suojaksi on keksitty sääntöjä, joita jälkeen tulleet sitten orjallisesti noudattavat, uskaltamatta kysyä miksi.
Toisaalta taas tälle lauman suojelulle on selvä tilaus olemassa. On ihmisryhmä joka haluaa sääntökokoelman, kun teet näin ja näin, olet kunnon kristitty ja pääset taivaaseen.- matti.
joh3.16 kirjoitti:
Niinpä.
Ja jos ei laulava ei suoranaisesti kiellä sitä laulavaa, niin ainakin tuomitsee laulavan mielessään. Ja laulava taas halveksii ei laulavaa ja pitää tyhmänä.
Paavalikin puhuu tästä. Hän sanoo, ettei se joka syö kaikkia, saa halveksia sitä, joka ei syö, ja se joka ei syö ei saa tuomita sitä joka syö.
Siinäpä meille kaikille oppimista.
Mietin vielä tuota aloittajan kysymystä. Miksi se esikoisissa saarnataan synniksi?
Luulen niin, että siinä(kin) on alunperin hyvä tarkoitus takana. Siinä todennäköisesti on alunalkujaan joku halunnut varoittaa ylpeydestä, joka tulisi esiintymisen mukana. Sitten on haluttu suojella laumaa tältä ylpeydeltä, ja niin siitä on tullut synti. Nykyisin ei varmaan edes mietitä, miksi se on synti. Se vaan sanotaan synniksi, kun se on niin opittu
.
Monet tällaiset ihmissäännöt ovat lähtöisin ´paimenten´tarpeesta suojella laumaansa. Lauman suojaksi on keksitty sääntöjä, joita jälkeen tulleet sitten orjallisesti noudattavat, uskaltamatta kysyä miksi.
Toisaalta taas tälle lauman suojelulle on selvä tilaus olemassa. On ihmisryhmä joka haluaa sääntökokoelman, kun teet näin ja näin, olet kunnon kristitty ja pääset taivaaseen.Minä luulen , että olet hyvin oikeassa noissa puheissa ,
Koska noin ne varmaankin ovat käyneet .
Jos taas kerran verrataan meidän seurakuntaa siis EsIlestaa
siihen , seurakuntaan joka on Jeesuksen perustama n. 30 jKr.
Saamme varmasti kaikkein oikeinpia tuloksia.
ja jos emme vertaa siihen , olemme lähellä lahkolaisuutta ,
tässä on sellainen mahdollisuus, että kikki johtuu kaikesta
ja se on näkyvissä , asiassa kuin asiassa .
Jos kaikki on kiinni keksinnöistä , miksi on alettu alunperin
keksimään ihmissääntöjä , koska niistä on kaikki kiinni
Tuo Paavalin kirjeen kohta sopii ,,kuin nyrkki silmään ja
se Oli EH: n teksti monasti , ja hän osasi sen selittää . - Jeesuksen matkassa
joh3.16 kirjoitti:
Niinpä.
Ja jos ei laulava ei suoranaisesti kiellä sitä laulavaa, niin ainakin tuomitsee laulavan mielessään. Ja laulava taas halveksii ei laulavaa ja pitää tyhmänä.
Paavalikin puhuu tästä. Hän sanoo, ettei se joka syö kaikkia, saa halveksia sitä, joka ei syö, ja se joka ei syö ei saa tuomita sitä joka syö.
Siinäpä meille kaikille oppimista.
Mietin vielä tuota aloittajan kysymystä. Miksi se esikoisissa saarnataan synniksi?
Luulen niin, että siinä(kin) on alunperin hyvä tarkoitus takana. Siinä todennäköisesti on alunalkujaan joku halunnut varoittaa ylpeydestä, joka tulisi esiintymisen mukana. Sitten on haluttu suojella laumaa tältä ylpeydeltä, ja niin siitä on tullut synti. Nykyisin ei varmaan edes mietitä, miksi se on synti. Se vaan sanotaan synniksi, kun se on niin opittu
.
Monet tällaiset ihmissäännöt ovat lähtöisin ´paimenten´tarpeesta suojella laumaansa. Lauman suojaksi on keksitty sääntöjä, joita jälkeen tulleet sitten orjallisesti noudattavat, uskaltamatta kysyä miksi.
Toisaalta taas tälle lauman suojelulle on selvä tilaus olemassa. On ihmisryhmä joka haluaa sääntökokoelman, kun teet näin ja näin, olet kunnon kristitty ja pääset taivaaseen.Kirjoitit asiaa joh3. 16
Sääntökokoelma on nimenomaan tuki heikolle uskolle. Heikkouskoiset tarvitsevat tällasia "näyttöjä". Sellaisena ne olisi hyväksyttäväkin. Ongelma on siinä että meillä mitataan päin vastoin usko vahvaksi silloin jos noudatetaan sääntöjä tiukasti. Eritoten väärin on että jonkun tarvitsemia sääntöjä pitää kaikkien noudattaa. Ellei noudata liikkeen tiukkoja sääntöjä, niin häntä kutsutaan tottelemattomaksi lapin vanhinten neuvoille. "Vain me"- oppi muhii hyvin tällaisessa mullassa, jossa Raamattua ei tutkita ja lueta päivittäin.
Jumala on ilmoittanut synnit profeettojensa ja apostoleidensa kautta, nämä on kirjoitettuna Raamatussa. E. Halmetta siteeraten: Meissä kakissa on niin paljon syntiä, ettei sitä tarvitse enää lisää keksiä.
Tälläisen vanhan avauksen esiin nostaminen on vähän ongelmallinen, koska tässä mainitaan Esikoisuus, jot silloin ei vielä ollut, joten yhtäläisyysmerkkejä ei sovi laittaa. Avauksessa tarkoitetaan Esikoislestadiolaisuutta sellaisena kuin se silloin oli. Tässä on muutakin kummallista, koska tunnistan osion, joka on kirjoitettu ihan toiseen avaukseen alunperin. Tiedän, koska olen sen kirjoittanut nimimerkillä:vihne avaukseen joka oli Toksovan kummit!
- Anonyymi
Kuvaa esikoislestadiolaisuuden tilaa vuonna 2011. Kuoro toimi vireästi ollessaan esikoilestadiolaisuudessa kiellettyjen ja paheksuttujen listalla. Kun kuorosta tuli luonnollinen osa esikoisten aikana, niin kuorotoiminta hiipui
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293617- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151651Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541372Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151206VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202- 681089
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28982- 65964
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k99953