Yhden päivän menkat?

ihan pihalla...

Minulla on aina olleet aika säännölliset kuukautiset ja runsaat ja kivuliaatkin vielä lisäksi. Pillereitä en elämäni aikana ole syönyt oikeastaan kuin yhteensä noin puoli vuotta tai jotain... Esikoisemme on nyt 4 kk vanha ja minulla on jo tullut yhdet kuukautiset synnytyksen jälkeen ja tuolloin myös aloitin pillerit. Kuitenkin pillereistä tuli vähän turhan äksy olo, joten jätin ne noin puolivälissä listaa pois. Kuukautisten pitäisi alkaa ensi lauantaina, mutta... mulla oli noin 2 vkoa kuukautisista vähän vuotoa, kesti noin päivän, tosi niukkaa. Nyt eilen sama juttu. Vaikutti jo ihan tavallisille kuukautisille, mutta kesti päivän ja loppui kuin seinään, ei olleet yhtään kivuliaat ja tosiaan kuukautisten pitäisi alkaa vasta viikonloppuna. Mitä tämä tämmöinen on? Jotain raskauden jälkeistä vaiko pillereistä johtuvaa? Raskaanakin periaatteessa voisin olla ja ei edes haittaisi, mutta testiäkään on turha tehdä ihan vielä. Kokemuksia kellään??

5

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö

Just ja just kehosi on toipunut raskaudesta, jolloin aloitat hormonilääkityksen ja oma hormonitoimintasi lakkaa. Yhtäkkiä, lyhyellä aikavälillä lopetatkin taas lääkityksen. Onko ihme, jos keho on ihan sekaisin?

Kokeilitko oikeasti vain ½ liuskaa pillereitä? Huono päätös, jos näin teit.

• Hormonitkin pihalla

Kuukautisvuotoa tulee aina kun pillerit lopettaa. Vaikka olisi syönyt vain pari pilleriä. Niitä pitäisi syödä ohjeen mukaan. Lopetus liuskan lopussa. Parissa viikossa ei vielä tiedä mikä olo oikeesti tulee olemaan. Muutenkin on hormonielämä tuossa vaiheessa vuoristorataa: raskaus, synnytys, imetys, kuukautisten alkaminen ja vielä pillerit päälle.. Pyydä PIKAISESTI lääkäriltäsi joku muu ehkäisy (esim. hormonikierukka?) jos et halua tulla heti uudelleen raskaaksi, ellet sitten turvaudu kondomiin.

• 1200 dollaria

No huoh...

mistäköhän johtuisi....

ehkäpä lääkkeen väärästä käytöstä??? Ei mikään ihme, että elimistösi meni sekaisin.

• ihan pihalla...

Väärää käyttöä, juu. Itse asiassa en edes meinannut ensin aloittaa koko pillereitä, koska kun aiemmin niitä söin, muutuin niin kamalaksi ihmiseksi, että nytkin epäilytti niitä aloittaa. Ja kun alkoi taas luonne muuttua, niin mieluummin lopetin pillerit heti kuin odotin, että mahdollisesti alan huutaa kurkku suorana lapselle tai miehelle...

Ja kuten sanoin aiemmin, raskaus ei olisi mikään vahinko. Pieni ikäerohan lapsille tulisi, mutta ei se haittaisi. Ei ole enää kovin monia vuosia aikaa yrittää toista lasta...

Mutta kiitos kun noin hyökkäsitte kirjoitustani vastaan ja piditte minua ilmeisesti tyhmänä. Olen kylläkin ihan terveydenhoitoalan ihmisiä, että tietoa on, mutta lähinnä kokemuksia olisin halunnut kuulla... :)

• Omat kokemukset

No jos kerran olet terveydenhoitoalan ihminen, niin tiedät, että kuvaamasi oireilu on aika tavallista. hormonit sulla on lahjakkaasti sekaisin, kierto säännöllistyy tuosta ajan kanssa, kun elimistön oma hormonituotanto pääsee kunnolla käyntiin. Mulla oli pillerien lopettamisen jälkeen n. puoli vuotta outoja vuotoja ja puuttuvia kuukautisia, enkä tullut raskaaksi kuin noin vuoden yrittämisen jälkeen, kun taas ystäväni napsahti raskaaksi heti kun lopetti pillerit. Näin yksilöllisesti itse kunkin elimistö suhtautuu hormonihoitoihin. Myöskin raskauden jälkeen elimistön plautuminen tappahtuu yksilöllisesti, esim. ensimmäisen raskauden jälkeen kuukautiset alkoivat lähes heti, koska en terveydellisistä syistä imettänyt (enpä välitä tässä selitellä tämän tarkemmin) mutta keskimmäistä lasta imetin lähes 2 v ja koko aikana ei tullut kuukautisia. Eli yksilöllisiä olemme, voit rauhassa odotella oman elimistösi palautumista, tuskin sinussa mitään vaarallista vikaa on... Jos epäilet raskautta, voit rauhassa odotella testin tekemistä ja kuulostella muita mahdollisia oireita, jos kerran raskaus ei olisi katastrofi. Kyllä sen 9 kk aikana kerkiät todeta, oletko raskaana vai et. Vuoto voi olla raskauden tai keskenmenonkin oire, tai sitten ei, aika yleisiä ovat mm. alkuraskauden vaarattomat vuodot. Liian aikaisin testiä on turha tehdä, jos asialla ei ole kiire.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58