Miten tämän voisi parantaa:
Seurustelua takana n 3vuotta, 1 lapsi. Naiseni on todella sairaalloisen mustasukkainen, Puhelin on ainaisessa syynissä, ja eikä siellä mitään salattavaa olekkaan.
Omasta mielestäni olen todella luotettava, en vilkuile muita naisia, en textaile kenenkään muun naisen kanssa, en petä, rakastan ja luotan naiseeni todella paljon, olenhan minäkin hänestä hiukan mustis, mutta, hei, jos käännän päätä autoa ajaessa hiukan katsoakseni sivupeilistä taakse, niin jo aletaan mököttämään, sitten saa selitellä, joka päivä mun menemiset ja tekemiset, ja natsaako ne just puhelin tapahtumiin, huh.
Saatikka kaupassa, en saa edes moi sanoa, tai hymyillä kassaneidille, tai puhua kenenkään muun naisen kanssa,
Tämä on jo rikkonut mun sisällä seillaista masennuksen rajaa, ei kiinnosta tehdä mitään enää, lopetin vuosi sitten salilla käynnin, lenkkeily tai ulkoilu ei kiinnosta, vaikka haluisin, alkaa taas salilla käymisen, mutta ei huvita, kun masentaa ja sisälläni on pettynyt olo, pettynyt itseeni.
oman firman ajattelin nyt lopettaa, koska en jaksa tehdä töitä enää.
jos sanon just jotain väärin, tai teen väärin jotain, niin siitä seuraa 2-4 päivän mökötystä ja valitusta, ihan vaikka töihin lähen vaikka 5 min aikaisemmin, niin siitä seuraa sen päivän textiviesti sota.
Luuleeko mun naiseni, että tuolla käytöksellään saa mut rakastamaan sitä enemmän?
Mun omasta mielestäni nää tunteet ei ole viilentyny, masentaa, kun ei tiedä että mitä pitäis tehdä?
En oikeesti tiedä kuinka kauan jaksan tätä.
Tiskaan, imuroin ja hoidan muutenkin taloutta yllä, en omasta mielestäni laiminlyö tehtäviäni.
, ei ole iloa tässä suhteessa, muutakuin oma lapsi.
masentaa kun toinen ei luota
13
919
Vastaukset
- kohtalotoveriXXX
Tähän ois kyllä mukava kuulla vastuksia, ees palstan vakiovääräleuoilta. Itsellä saman tyyppinen tilanne päällä, muttei ihan yhtä kriittinen. Ja mustis muijani siis on se, jolla sitten tosipaikassa on vaikeuksia pitää housut jalassa.
- 12+18
Naisesi on varmaan juuri sen takia hyvin epäileväinen ja mustasukkainen, koska tietää itsekin ettei ehkä pystyisi sopivan tilanteen tullen pitämään housujaan jalassa. Ja soveltaa sitten tämän tiedon sinuun. Hän ei voi luottaa omaan toimintaansa -> ei luota myöskään sinun toimintaasi. Ainakin itse epäilen muita sellaisista asioista, joita itse teen tai joita on vaikea jättää tekemättä, mutta joita en kuitenkaan toivoisi tekeväni tai että kukaan muukaan tekisi.
- mk
Lopeta mielisteleminen ja älä tee niinkuin joksu sairraalloisen mustasukkainen nainen ja elä omaa elämää ja teeppä selväksi naisellesi että nyt toimin näin ja jos ei suostu niin silloin pitää erota kun yhteiselämä ei suju ja naisesi taitaa olla narsistinen luonne jos ei miestään päästä mihinkään. Itse miehenä ikäni liikuntaa harrastaneena en voi olla pelkästään kotona koksa fysiikka ei kestä laiskottelua vaan kroppa kaipaa treeniä ja sitä en naiseltani kysy saanko treenata vai en. Teepp äniinkuin itse haluat ja jos ero tulee niin tulee koska sinun mielenterveys on tärkeämpi kuin naisesi kotrollointi. Älkää miehet antako naisten hyppiä solmille ja vaikka parisuhteessa ollaan niin täyty olla se omakin elämä vaikka perhettä on.
- parempaa
Sehän on selvää tuon viestisi perusteella, että vika on puolisosi käytöksessä. Taidat olla aika hyvä mies ja menet hukkaan jos suhteenne ei muutu.
Kuinka paljon olette puhuneet asioista? Mikä häntä vaivaa kun ei voi luottaa? Mikä on perimmäinen syy mustasukkaisuuteen? Onko naisesi vain hirvittävän epävarma itsestään? Oletko kysynyt näitä asioita ja selittänyt miltä sinusta koko tilanne tuntuu? Vai onko kysymyksistä seurauksena vain lisää mökötystä? Tilanteeseen tuskin auttaa mikään muu kuin keskusteleminen asiasta (as usual). Mutta jos sekin on kokeiltu, niin en usko että omaa toimintaa muuttamalla pystyisit tilannetta parantamaan. Puolisosi on muututtava. Noin vahvaa mustasukkaisuutta voi olla vaikea muuttaa, mutta eiköhän se ole mahdollista jos vain puolisosi ymmärtäisi oman käyttäytymisensä seuraukset ja ettei sillä ainakaan parempaan suhteeseen päästä.
Toivottavasti saat asioita selvitettyä, sillä ansaitset luottamuksen ja myös kokonaisuudessaan paremman elämän. - 2016
En ymmärrä. Siis joshän on ollut tuollainen kokoajan niin miksi piti mennä yhteen ja tehdä lapsi? Mikä SINUSSA on vialla kun annat kohdella itseäsi noin? Etkö ansaitse normaalia parisuhdetta? Etkö uskaltaisi kohdata tasa-arvoista naista?
Jossain kohtaa olet kasvanut vinoon, koska annat tehdä itsellesi noin. - nallenainen j
Ota ja lähde siitä suhteesta, sanon vaan että pahemmaksi tulee koko ajan, lähde kun vielä voit. Jos ei saa edes olla kassaneidillekkään kohtelias niin silloin on naisessasi todella jtain vakavaa psyykkeen kanssa. Normaalit ihmiset saavat keskustella ihan vaaasti ja heihin luotetaan, jos naisesi nyt on näin alussa tuollainen niin arvaa miksi muuttuu seuraavina vuosina. Minä sinuna lähtisin, vai haluatko kulkea varpaillasi koko elämäsi tämän naisen kanssa. Elä ainut elämäsi omilla ehdoillasi, eikä naisen joka on sairas mieleltään.
- Unsure 3
Entäs jos autat puolisoasi kohtaamaan sen mustasukkaisuuden takana olevan tunteen ? Siellähän on epävarmuutta omasta itsestä.
Entäs jos hän ei jostain syystä ole varma rakkaudestasi ? Entäs jos hän kokeee ettei ole riittävän hyvä ?
Tunnistin tuosta itseni nuorempana ja nykyisin pelkään aloittaa suhdetta tuon takia; entäs jos käyttäydyn toisenkin kerran samalla tavoin ? Yritän nyt opetella käyttäytymäään aikuisen tavoin; pitkä tie mutta kaiketi lopussa palkitseva.- Samaa mieltä
Lapsen syntymä on aina kriisi. Positiivinenkin iso asia voi sellainen olla, kuten "baby blues" osoittaa. Naisesi joutuu lapsensa myötä määrittelemään itsensä uudelleen, samoin suhteensa mieheensä. Moniin muihinkin. Jos taustalla vanhoja epävarmuuksia, voi asia olla hyvinkin rankka.
Naiset ovat hyviä huomaamaan sanatonta viestintää (pienet lapset kun eivät osaa kertoa mitä tarvitsevat), ja on varmaankin huomannut ensin hämmennyksesi, seuraavaksi masentuneisuutesi, ja päättelee sen johtuvan itsestään ja omasta riittämättömyydestään. Ja koittaa nyt saada jonkinlaista ratkaisua, selvyyttä tilanteeseen, käymällä ylikierroksilla.
Puhukaa toisillenne, asioiden oikeilla nimillä. Ei syyttäen, vaan miltä tuntuu. Kuunnelkaa myös.
Toisten voi olla vaikea oppia puhumaan "oikeasti", kuuntelemaankaan, kun suojamekanismit tulevat väliin. Jolloin leskustelu on "rikinäinen puhelin" tyyppistä.
Olkaa avoimia. Jos toinen tulee silmille, pyydät rauhoittumaan, ja kerrot,ettet aio lähteä mukaan riitelyyn, vaan haluat keskustella.
- Ota ero
Niin miksi aloittaja edes seurustelet sen naisen kanssa? Jos et saa tehdä mitään ilman et toinen mököttää tai suuttuu niin kannattaa erota. Ei tollanen naisen käytös ole rakkautta.
Itsekin jonkun verran mustasukkaisena voin sanoa että mustasukkaisuus johtuu omasta epävarmuudesta, itsetunnon puutteesta. Sitä kuvittelee että jos toinen löytääkin jonkun paremman. Luottamuksen puutteesta ei varmasti ole kyse jos todella olet noin uskollinen. Mun neuvoni on se että vaimosi hakisi ihan ammattiapua, eihän tuommoista toinen osapuoli voi kestää eikä saakaan kestää.
Toivotaan että asiat selkiintyisivät.- White-Wolf
Itse olen kanssa mustasukkainen nuori neiti ja minulla on huono itsetunto ja jatkuva pelko riitänkö minä varmasti vai en ym.. Mustasukkaisuuteen on aina syy. Minua on moni kehunut kauniiksi mutta en itse itseäni kauniina pidä. Itse menetin luottamuksen nykysee ukkooni jo suhteen alussa, alkoi siitä kun rupes häiritsemään kun ukko kirjotteli jatkuvasti jotain viestejä puhelimellaan ja hymyili vähän väliä, sit kun saunaa lähti päätin katsoa että mitä viestejä on tullu kun niin hymyilyttää nii toisen naisen kanssa oli viestitelly tyyliin: ``haluan sua!``ym.. nii kyllä järkytyin todella paljon kun muutenkin herkkä olen. Todella raastavaa on seurustella kun ei luota toisee. Pari vuotta ollaan seurusteltu ja vasta nyt muutamina kuukausina olo helpottunu eli en epäile enää niin paljoa. Siihen on auttanu se kun asiat ollaan läpi puhuttu eli: mikä häiritsee/mistä on paha olo jne. ja myös se että mieheni on ottanut minua enemmän huomioon, tuntuu että olen todella tärkeä hänellä eikä ole katoamassa mihinkään. Itselläni on ollut parempi olla, toivottavasti myös miehelläni!(=
- lmjklmjklmjklmpois
Ei mustasukkaisuusa aina johdu huonosta itsetunnosta.Itselläni pitkä avioliitto takana, jonka aikana en kertaakaan ollut mustasukkainen vaikka rakastinkin miestäni ja hän oli kunnollinen eli ei vilkuillut toisia...Nyt toisessa suhteessa olen jatkuvasti varpaillani, koska tämä mies itse aiheuttaa sanomisillaan ja tekemisillään mustasukkaisia tunteita ehkä jopa tahallaann..ja olen sen arvioinut että johtuu mihen huonosta itsetunnosta...täytyy testata onko tärkeä toiselle..on vaan ajan kysymys etä suhde menee poikki koska en jaksa vahtia toista. Naiset älkää alistuko mihin vaan, jos mies vilkuilee koko ajan ympärille, antakaa sen mennä-olette itse juuri niin tärkeitä kun haluatte.
- tuntuu että
taisi entinen miehes olla tossun alla kun ei uskaltanut muita vilkuilla, vai keksitkö laittaa silmälaput sille. Nyt yrität samaa temppua nyk. miehelle, ei taida onnistua jos miehessä on vähänkään miestä olla alistumatta talutusnuoraasi, sä olet just samanlainen kun se ämmä joka mua kiusas aikansa ja aneli aina takaisin, kunnes otin hatkat lopullisesti. Se vahvistaa kummasti itsetuntoasi kun opit kävelemään varpaisillasi ja voit alistua kohtaloosi ja rypeä mustasukkaisuudessasi loppuikäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747414Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583163- 342410
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj62031Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto281971- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151633- 181579
- 521578