Kulttuuriporukat hoi

OK, minä nyt pikkisen buustaan, mutta olen tavattoman iloinen yhdestä asiasta. Nightwish-orkesteri on saanut älpyn valmiiksi, leffa tulossa ja maailmankiertue alkamassa.

Vaikka täällä enimmäkseen veisattaisiin virsiä ja kuunneltaisiin Kutri Helunaa, tiedän, että tälläkin palstalla on musiikki-ihmisiä.

Pitkä juttu selittää suomen menestyneimmän pändin historia lyhyesti. Ok valtava kv- menestys. Sitten potkut Tarja Turuselle, tunnettu oopperapiireissäkin. Ruotsista Anette tilalle, uus levy, kahden vuoden maailmankiertue. Pari vuotta taukoa ja nyt uuslevy julki, leffa tulossa, maailmankiertue ja pari keikkaa suomessakin.

Suomen kautta aikojen menestyneinein rock-yhtye Nightwish:

http://www.voice.fi/index.php?option=com_sbsarticle&cat=1&tmpl=blog&cid=32805

BTW. Mr. Michael Monroe Linnan juhlissa illemmalla. On meinaan aika iso juttu sekin.

8

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

Rokki on omituista räminää ja kauheeta karjuntaa.
      Mun rehellinen mielipire.

• Juuuu, kävin sattumalta eilen kaupassa, ja sattumalta mukaan tarttui 27 levyä. Näin tuonkin, mutta ei sattunut mukaani. Voi olla että mulla on huonohko käsitys suomalaisesta hevistä ja voi olla että olen väärässäkin, aika näyttää ...

• ....

kukaan täysjärkinen kuuntele moista soopaa, niin paitsi homot.

• tii-na-...

täällä on näköjään ollu yks homo jo heti aamusta aikaisin liikkeellä jännittääkö illan tanssiaiset niin paljon ettei nukuttanu pidenpään.

• Pidin tuohon maailman melskettä kuvaavaan visuaalisuuteen
        liittetystä musikaalisuudesta, josta solistin osa raikkaudessaan oli jopa nautittava.

• hiidenkirnu
        tii-na-... kirjoitti:

täällä on näköjään ollu yks homo jo heti aamusta aikaisin liikkeellä jännittääkö illan tanssiaiset niin paljon ettei nukuttanu pidenpään.

Ketä sä nimittelet, ämmänläyskä?

• Voi voi kun Tarja olis ollut laulamassa niin olis vienyt tosi eri tasolle koko levyn.
      Paljon puuttuu Tarjan poistuttua.

• ...

Ktos vastauksista.

Mä kai vähän tarkoitushakuisesti laiton aloituksen. Itsenäisyyspäivä. Ja musiikki yks suomen parhaista vientituotteista maailmalla. Omituista kyllä, sitä ei kaikki arvosta.

Noin muuten aiheesta vähän lisää. Mä, kuten kaikki muutkin, paitsi kuuroina syntyneet, opin kuuntelemaan musiikkia ennenkuin opin lukemaan. Mä nyt en tarkalleen osaa määritellä, kumpi vaikuttanut ajatusmaailmaan enenpi. Jotenkin sillä kannalla, että musa menee enenpi tunneosastolle ja kirjallisuus sitten mietiskelyosastolle.

Ite löysin klassisen musan, sinfoniat, oopperan, heavymusan kautta. Sitä jotenkin tottui kuuntelemaan jotenkin suurellisempia juttuja, virtuoosimaisia muusikoita ja jokin Sibelius tai Wagner ei missään nimessä ole pientä rillumareitä.

Jaap, pari valopää kansanedustajaa ilmoitti jättävänsä linnanjuhlat väliin. Siitä vois vetää paljonkin johtopäätöksiä kansasta, jotka net tyypit on eduskuntaan senaattoreiksi äänestäneet. Mitenkö liittyy musaan? Just siten, että ihmiset arvostavat asioita kukin tavallaan. Mike on linnassa ylpeänä, jotkut politiikot kieltäytyivät menemästä. Mikellä suuri ja pitkä kv-ura, nuo pari rivikansanedustajaa tuttuja lähinnä lööpeistä, ei teoistaan.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5117
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3332
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3099
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2428
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1817
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1550
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1494
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1159
    9. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      30
      1129
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1119
    Aihe