Hei,
istutin keväällä kaksi timanttituijaa. Kasvutavaltaan näyttävät olevan melko kapeita. Nyt ensilumi näyttää painavan latvan alaspäin. Olen muuttanut pohjoisesta etelään, joten piha on nyt täynnä näitä minulle eksoottisia kasveja. Pitäisikö latva sitoa jotenkin, vai nouseeko puu muotoonsa taas keväällä?
timanttituija
4
659
Vastaukset
- Istuttanut kyllä
Kyllä se voi nousta. Mutta pitää varoa, ettei latva mene poikki. Ja ei ole keväällä kiva katsoa, kun latvat sojottavat sinne tänne.
- marcus siuntiosta
Keväällä leikkaat sen alas, kuten niin monet muutkin pensaat on soveliasta.
- jalumenpaino
Hei,
vaikka pohjoisesta olenkin, entinen koulutus on puutarhurin. Siksipä en taida leikata timanttituijaa alas ; ), Tästä sain kyllä hyvät naurut, Marcus åh håh.
Mutta kenties sidon latvat yhteen vaikka hamppuköydellä. Kyllä ne ruåtsinkieliset osaa veistellä, mutta tämähän käsitys kaikilla on jo... - ent. labbilainen
Mulla ollut vuosia tuijat VII-VIII- vyöhykkeellä, eikä mitään ongelmia. Kestää aika rajua taipumista, lumi on suoja, ei harmi.
Täällä etelässä ei tarvi mitenkään huolehtia kartiotuijista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1852368
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,891703Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1831494Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141385Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2431213Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita441154- 451027
- 98929
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan51857- 85855