Itsenäisyyspäivä

2011

Silloin miehet ojat kaivoi,
otsa hiessä paljon toivoi,
käyttäen kirvestä ja kuokkaa,
suopellon viljavaksi muokkaa.

Kirkkoon kulki nöyränä ja hiljaa,
työ raskas vaati hengen viljaa.
Veisasi virret maan oman,
tunsi tuskat väen uskottoman.

Vaistosi suuren vaaran esivalta,
nyt maata viedään meidän alta.
Rauhanmieheltäkin käskyin kysyy,
kodin puolesta kai ase kädessäsi pysyy.

Monet vuodet nuoren miehen,
vastuu kutsui taiston tiehen.
Sitä kunnioittaa ei liioin saata,
kuinka puolustivat silloin isänmaata.

15

10879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6.12

      Ihana runo!!

      • Kirjeitä.

        Tykinkuulat rintamalla metsiä kaatoi,
        naiset yksin pellolla ja kotona raatoi.
        Kirje tuli joskus kaukaa sieltä,
        lähetetty Summasta ja ehkä Raatteentietä.

        Sinne täältä sukat ja voita pakettiin laitan,
        hänelle kirjeen takaisin sisälle taitan.
        Täällä pärjätty on hyvin, pidä itsestäsi huolta,
        rakkain terveisin täältä kodin puolta.


      • horo97

        suomi on derbi ja 70cc ja teho
        suomi on jonne,keuli ja lintta


      • huorepenike

        suomi on kelta sininen tehi, siin on 70cc kehis,se ranteet venyttää,se billeä tuottaa,se 112 suutin naukaa ja sen jaxin fättis raukaa


      • homopoika1232

        suomi on gilsu biltema fättis
        mk,dellorto,koro ja vauhti


      • hellhuora761

        suomen vaakuna ch,sen tehi uskomaton, se ranteet katkaisee,se burniksella ojan kaivoi,monta gummia meni,monta power tuli,se bemarit jättää gilerat tappaa se huorat raiskaa se homo vittu saatana muna penis


      • huoredikki99

        kiitos


    • huore22

      silloin persettä kaivoi,

      • Anonyymi

        Kihomato


    • 123456horo

      täällä on hyviä runoja

    • chimeemunaa

      ch on pågen fazer ja paska

    • gilsudiepie

      Joku keksi gilsun tehon sillä saa nopeen menon.ei sun gilsu kovaa kule jos ei sillä pilluu tule.oot vitun iso kehari jos ei sul oo mk:n tehari.pakko olla iso kaasari ku oot tommone vitun kaahari.fobba sanoo iso nee nee ku sul on 70see see. Mun gilsu on täysin musta, ch on täyttä kusta.sä tiiät et ohi tulee määni ku kuuluu jo pelkkä ääni

      • Anonyymi

        Näit lisää


    • Anonyymi

      Vapaa isänmaa,
      Aina sua tahdon,
      Yli kaiken kunnioittaa

      Ei maailmassa,
      Voi olla olemassa,
      Tärkeämpää kuin vapaus,
      Suvereenius,
      Ja Isänmaa

      Niin raskain sydämin,
      Puolestasi taistelivat,
      Veteraanit.

      Vaan nyt vapauden päivä nousee,
      Sen huomaan lipussamme,
      Sininen ja valkoinen,
      Ain' suojanamme

      Suuri on Gustaf Mannerheim,
      Suuri on Niinistön Sauli,
      Täällä laulaa Kari Tapio,
      Ja Somerjoen Rauli.

      Vapaa kansa,
      Onnensa seppä,
      Nousee talot kankahalle,
      Kaatuu metsässä leppä.

      Isät puolestamme kaatui,
      Ihantalaan ja Raatteelle maatui,
      Meidän on huolehdittava,
      Ettei heidän voittamaa,
      Perintöä tuhota!

    • Anonyymi

      Vanhoja kuluneota, mikä näissä kiinnostaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe