Ystäväni pyysi minut kaasokseen ja otin tehtävän iloisesti vastaan. Tiesin, että kaason tehtäviin kuuluu vähän auttaa häävalmisteluissa jne. Mutta tämäpä morsian ei pyydä nätisti, vaan pitää itsestään selvyytenä ja käskee, että autan häntä. Morsian myöskin olettaa, ettei minulla ole muuta tekemistä häitä edeltävinä päivinä kuin hänen korkeutensa häät...
itsestään selvyys???
4
1253
Vastaukset
- vaimo -03
Ehkä teidän kannattaisi jutella siitä, mitä kaason tehtävät teidän tapauksessanne tarkoittavat, eihän toki kaasolle AUTOMAATTISESTI mitkään hommat kuulu. Tai perinteisestihän kaaso on ollut morsiamen pukijana, jne. Kysy mitä hän sinulta odottaa ja kerro mitä kaikkea pystyt aikataulujesi ja resurssiesi puitteissa tekemään, kuinka paljon pystyt häntä auttamaan.
Tuntuu uskomattomalta, että sellaisiakin morsiamia on, jotka automaattisesti olettavat kaason olevan jonkinlainen orja.. Itse ainakin olin ehkä liiankin "varovainen" antaessani tehtäviä kaasolle, tai hän ainakin aina sanoi, että voi hän enemmänkin tehdä. Minä vain en tahtonut vaikuttaa orjapiiskurilta.. Ja miksi antaisin jonkun homman toiselle, kun kerkeän sen itsekin hoitaa, ja mukavahan sitä oli hääjuttujen kanssa näpertää. :) - ***
Olin itse kaasona viime kesänä ja kieltämättä välistä tuntui että elämä oli pelkkiä häitä ja niiden järjestelyjä. Saimme kuitenki bestmanin kanssa tosi tarkat ohjeet mitä meidän ehkä haluttiin tekevän, joten siinä mielessä oli helppoa hoidella hommat. Tosin kyllä se välillä siltä tuntui että oli "pakko" suostua joihinkinjärjestelyihin ettei toinen loukkannu tms...
- vaimo -03
Jos kaaso ja morsian todella ovat hyviä ystäviä, niin luulisi, että hyvät ystävät voivat sanoa toisilleen mielipiteensä ilman, että toinen loukkaantuu.. Minusta ainakin tuntuu hassulle, että kaaso, bestman, morsian ja sulhanen tekisivät yhteistyötä ilman, että pystyvät kommunikoimaan keskenään..
- Aivan
ja itsestäänselvästi viet lahjat nimipäivistä joulujuhliin ja otat penskan mukaan etelänmatkalle.
Kaason tehtäviä ei ole missään laissa määrätty, "kaasous" on ollut Suomessa vanhemman naisen kunniatehtävä saatella nuori morsian alttarille hyvien neuvojen kera. Tämä kaaso-orjuus on tuotu amerikasta jossa maid of honour on häähullun morsiamen ideapankki-orja-mielihyvän tuottaja-kaiken pelastaja.
Itse en suostuisi kaasoksi jos ystäväni olisivat moisia moukkia. Onneksi eivät ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976