Sonyn ominaisuudet

Marko

Mistähän syystä ei SONYien kohdalla tarvitse keskustella muistikorttiongelmista tai sopivien ohjelmien käytöstä jotta kamerasta saadaan kuvat siirrettyä PC:lle tai entäpä päiväyksen laitto kuvaan tai saako kameralla enemmän videota kuinn 30 s...

13

4052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daers

      -KUKAAN OIKEASTI VALOKUVAAVA EI VÄLTTÄMÄTTÄ "USKALLA" SONYA OSTAA!

      • Omppupomppu

        Ja miksikä ei? Onko Sonyt huonoja vai....???


      • *kaunis&ylpee*
        Omppupomppu kirjoitti:

        Ja miksikä ei? Onko Sonyt huonoja vai....???

        Siis tuo on suurinta roskaa mitä olen koskaan kuullut!! Sony on tällä hetkellä yksi parhaista suurista digikameroiden valmistajista! Sonyn parhaisiin malleihin linssit tekee saksalainen legenda Carl Zeiss ja sonyn kennot on laadultaan kaikkein parhaat, mm. kasimegasissa kaikki suuret valmistajat käyttävät sonyn tekemää kennoa!
        Jos puhutaan vaikka sonyn V1:sestä tai f828:sta niin viivalle saadaan laittaa samassa hintaluokassa mikäö kamera vaan!! V1: valittiin EISA ja TIPA awardseissa vuoden digikompaktiksi!
        Kummallista touhua että jotku asioista tietämättömät tulee huutaan tänne tuollasia huuhaa kommentteja..
        ja miksi niistä ominaisuuksista ei puhuta, no yksinkertaisesti siitä syystä ettei niihin ole enää mitään lisättävää!
        Et tarvitse erillistä ohjelmaa kuvien siirtämiseksi vaan piuha kliinni ja käyttöjärjestelmä hoitaa loput, videota voi ottaa niin pitkästi ku muistia riittää.. vaikka tunti!


      • Ossi

        Olen tekemässä yhtä lehtijuttua, otan siihen kaikki neljä kuvaa Sony T1:llä. Hyvin tuntuu laatu riittävän.

        Lehti on ihan oikea lehti, levikki yli 100 000.

        En T1:llä kaikkea voi kuvata, mutta aika mainio laite.
        Ammatti- ja harrastuskameran ero on aika suhteellinen nykyisin.


      • Ossi
        *kaunis&ylpee* kirjoitti:

        Siis tuo on suurinta roskaa mitä olen koskaan kuullut!! Sony on tällä hetkellä yksi parhaista suurista digikameroiden valmistajista! Sonyn parhaisiin malleihin linssit tekee saksalainen legenda Carl Zeiss ja sonyn kennot on laadultaan kaikkein parhaat, mm. kasimegasissa kaikki suuret valmistajat käyttävät sonyn tekemää kennoa!
        Jos puhutaan vaikka sonyn V1:sestä tai f828:sta niin viivalle saadaan laittaa samassa hintaluokassa mikäö kamera vaan!! V1: valittiin EISA ja TIPA awardseissa vuoden digikompaktiksi!
        Kummallista touhua että jotku asioista tietämättömät tulee huutaan tänne tuollasia huuhaa kommentteja..
        ja miksi niistä ominaisuuksista ei puhuta, no yksinkertaisesti siitä syystä ettei niihin ole enää mitään lisättävää!
        Et tarvitse erillistä ohjelmaa kuvien siirtämiseksi vaan piuha kliinni ja käyttöjärjestelmä hoitaa loput, videota voi ottaa niin pitkästi ku muistia riittää.. vaikka tunti!

        Niiden linssien nimissä on saksalaista, mutta taitavat tulla samoista pajoista moniin kameroihin Kauko-Idästä.

        Se ei suinkaan huononna niiden laatua, mutta Saksaan en usko muun kuin nimen johtavan.

        Uudessa Kamera-lehdessä on Asko Vivolinin hyvä juttu 8-megaisista kameroista. Kuvan laadussa on aika vähän eroa, sitä syntyy muista ominaisuuksista.

        Asko on hyvä ja asiallinen jäbä, on seurannut tarkkaan digihommia.


      • daers
        Ossi kirjoitti:

        Olen tekemässä yhtä lehtijuttua, otan siihen kaikki neljä kuvaa Sony T1:llä. Hyvin tuntuu laatu riittävän.

        Lehti on ihan oikea lehti, levikki yli 100 000.

        En T1:llä kaikkea voi kuvata, mutta aika mainio laite.
        Ammatti- ja harrastuskameran ero on aika suhteellinen nykyisin.

        ..vetää herneitä nenään noin paljon.


      • Ohrapuuro
        *kaunis&ylpee* kirjoitti:

        Siis tuo on suurinta roskaa mitä olen koskaan kuullut!! Sony on tällä hetkellä yksi parhaista suurista digikameroiden valmistajista! Sonyn parhaisiin malleihin linssit tekee saksalainen legenda Carl Zeiss ja sonyn kennot on laadultaan kaikkein parhaat, mm. kasimegasissa kaikki suuret valmistajat käyttävät sonyn tekemää kennoa!
        Jos puhutaan vaikka sonyn V1:sestä tai f828:sta niin viivalle saadaan laittaa samassa hintaluokassa mikäö kamera vaan!! V1: valittiin EISA ja TIPA awardseissa vuoden digikompaktiksi!
        Kummallista touhua että jotku asioista tietämättömät tulee huutaan tänne tuollasia huuhaa kommentteja..
        ja miksi niistä ominaisuuksista ei puhuta, no yksinkertaisesti siitä syystä ettei niihin ole enää mitään lisättävää!
        Et tarvitse erillistä ohjelmaa kuvien siirtämiseksi vaan piuha kliinni ja käyttöjärjestelmä hoitaa loput, videota voi ottaa niin pitkästi ku muistia riittää.. vaikka tunti!

        Eikö tarvitse Sonyn Digeihin erillistä ohjelmaa, vai koskeeko tämä vain osaa sen kameroista?
        Olen miettinyt W-1:sen hankkimista ja koska kielitaitoni on hiukan surkea, niin toihan olisi tosi hyvä PLUSSA.

        Voisitko selittää, että miten se siirto toimii ja mihin ne kuvat sitten menee, josta niitä voi myöhemmin katsella?
        Pitääkö olla erikseen sitten vielä joku ohjelma vai riittääkö esim.Irfanview??


      • *kaunis&ylpee*
        Ohrapuuro kirjoitti:

        Eikö tarvitse Sonyn Digeihin erillistä ohjelmaa, vai koskeeko tämä vain osaa sen kameroista?
        Olen miettinyt W-1:sen hankkimista ja koska kielitaitoni on hiukan surkea, niin toihan olisi tosi hyvä PLUSSA.

        Voisitko selittää, että miten se siirto toimii ja mihin ne kuvat sitten menee, josta niitä voi myöhemmin katsella?
        Pitääkö olla erikseen sitten vielä joku ohjelma vai riittääkö esim.Irfanview??

        Mulla on V1:nen ja uskoisin että W1 pelaa samalla lailla, riittää että omistat tietokoneen jossa on usb-liitäntä sekä xp-käyttis (muutkin käy).
        Laitat kamerasi kiinni piuhalla usb:hen ja laitat kameran päälle kuvienkatselu toiminnolle!
        Tietokoneelle käynnistyy ensin ilmoitus uudesta kytketystä usb-laitteesta ja sen jälkeen windowsin oma ohjattu tiedostojen siirto, painelet next-näppäintä ja homma on sitämyöten bueno!
        Osta ihmeessä se sony, takuuvarma huippupeli ja videoa voit ottaa niinpaljon kuin muistikortille mahtuu!


      • Ohrapuuro
        *kaunis&ylpee* kirjoitti:

        Mulla on V1:nen ja uskoisin että W1 pelaa samalla lailla, riittää että omistat tietokoneen jossa on usb-liitäntä sekä xp-käyttis (muutkin käy).
        Laitat kamerasi kiinni piuhalla usb:hen ja laitat kameran päälle kuvienkatselu toiminnolle!
        Tietokoneelle käynnistyy ensin ilmoitus uudesta kytketystä usb-laitteesta ja sen jälkeen windowsin oma ohjattu tiedostojen siirto, painelet next-näppäintä ja homma on sitämyöten bueno!
        Osta ihmeessä se sony, takuuvarma huippupeli ja videoa voit ottaa niinpaljon kuin muistikortille mahtuu!

        Että on noin yksinkertaista win-98:n kanssa?
        Huomasin eilen, että kameran mukana tulee CD? Mitähän sillä sitten tekee?


      • *kaunis&ylpee*
        Ohrapuuro kirjoitti:

        Että on noin yksinkertaista win-98:n kanssa?
        Huomasin eilen, että kameran mukana tulee CD? Mitähän sillä sitten tekee?

        sillä asennetaan ohjelma kuvien katselua ja arkistointia varten.. jos sulla ei ole photoshoppia tai paint shop prota niin voi olla hyödyllinen.. itse en käytä sitä lainkaan..! ja on se ihan yhtä yksinkertaista sillä 98:lla!


      • Ossi
        *kaunis&ylpee* kirjoitti:

        sillä asennetaan ohjelma kuvien katselua ja arkistointia varten.. jos sulla ei ole photoshoppia tai paint shop prota niin voi olla hyödyllinen.. itse en käytä sitä lainkaan..! ja on se ihan yhtä yksinkertaista sillä 98:lla!

        Macissa USB-kamerat näkyvät ulkoisena muistilaitteena. Maksuton iPhoto-valopöytäohjelma siirtää kuvat kovalevylle ja tyhjentää haluttaessa musitikortin. Ohjelmalla voi myös katsoa kuvia ja tehdä itsestään vaihtuvia esityksiä valituista kuvista.

        iPhoto on kuvankäsittelyssä vaatimaton, käytän Photop CS:ää.


      • linukka
        *kaunis&ylpee* kirjoitti:

        Mulla on V1:nen ja uskoisin että W1 pelaa samalla lailla, riittää että omistat tietokoneen jossa on usb-liitäntä sekä xp-käyttis (muutkin käy).
        Laitat kamerasi kiinni piuhalla usb:hen ja laitat kameran päälle kuvienkatselu toiminnolle!
        Tietokoneelle käynnistyy ensin ilmoitus uudesta kytketystä usb-laitteesta ja sen jälkeen windowsin oma ohjattu tiedostojen siirto, painelet next-näppäintä ja homma on sitämyöten bueno!
        Osta ihmeessä se sony, takuuvarma huippupeli ja videoa voit ottaa niinpaljon kuin muistikortille mahtuu!

        Omistan W-12:en ja toimii hyvin myös Linux Red Hat 9:ssä. Kesti kyllä aikansa että löysin kameran päästä oikeat asetukset ko. käyttistä varten. Ohjeissa ei niistä puhuta mitään. GIMPillä onnistuu sitten kuvankäsittely, ohjelmahan on ilmainen ja silti lähes photoshopin veroinen.

        W-12 ottaa tarkkoja ja luonnollisia kuvia. Kameran olen omistanut pari kuukautta eikä ole vielä mitään valittamista.

        Carl Zeiss on muuten sveitsiläinen eikä sakemanni. Tosin se tieto ei ainakaan laatua huononna :-)


    • Mikonpoika

      Hyvät kokemukset, paitsi sormi tahtoi jäädä kuvatessa osittain linssin eteen. Päivänmäärä kuvissa on hyvä juttu. Annoin kameran tyttärelle, joka kuvaa ahkerasti kolmen kissansa elämää. Olympuksen etuna on ulkoneva linssi. (Objektiivihan se on hienommin sanottuna)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe