Hakaniemenkuja
Kertokaa, pliis, millasta aluetta tämä on.
Siellä olisi asunto myynnissä, mutta Google mapsilla ei ole kuvaa sieltä.
Millainen status tällä alueella on? Onko liian paljon autoja ja pakokaasuja? Meteliä? Muuta?
KIITOS TEILLE!
Minna,--
Helsinkiä tuntevat! Hakaniemenkuja ?
51
578
Vastaukset
Jaa..kannattaisko tota kysyä ehkä Helsinki sivuilta ennemmin, ku täältä jossa porukka on mistä sattuu. Ai sä olet jo siellläkin kysynyt samaa asiaa. No toivottavasti joku vastaa.
- pääsiäisakkaå
no ei sillä välii mitä täällä kysyy, eikö tarkoitus lähinnä ole et saa avun. tää on vain nettifoorumi, ei sen virallisempi, höhlä!
pääsiäisakkaå kirjoitti:
no ei sillä välii mitä täällä kysyy, eikö tarkoitus lähinnä ole et saa avun. tää on vain nettifoorumi, ei sen virallisempi, höhlä!
Ja heti ruvetaan vihtuilemaan vaikka vaan vastaa. Ryömi koloos.
- ei ei saa
Anna sefun hoidella saa-eisaa kirjoittaa asiat
ei ei saa kirjoitti:
Anna sefun hoidella saa-eisaa kirjoittaa asiat
Missä edellä puhutaan saako kirjoitella vaiko ei? Ja tääl ei ole sefua.
- ei ei saa
Nittaminax kirjoitti:
Missä edellä puhutaan saako kirjoitella vaiko ei? Ja tääl ei ole sefua.
Elä riehu !
"minna.-.-"
Hah! hah!
Aikasti hauska uteluprovo.
Stadi on kaikkein tarkemmin valvottu saasteistaan koska Stadin 3000 päättäjää haluavat autot pois maailmasta, ainakin Stadista, ja tietysti parkkitaloihin koska joku niistä tienaa sillä hyvin ja haluaa tienata vielä paremmin. Kavereillaan on tietysti ilmainen parkkipaikka.
Ja siksi ovat he luoneet väkisin "ruuhkahelsingin", jonkunhan pitää kerätä se kolehti ja tilittää jokunen ropo niistä Stadille.
He haluavat myös tupakoinnin omaan haltuunsa VIP-tiloihinsa.
Harmillista on tietysti se että laatimansa lainsäädäntö vaikuttaa muuallekin maahamme.
Siksi Eduskunnassa on paljon paikallisia, maan tunnettuja julkkiksia hoitamassa asioita.
Kaikenmaailman väreissä.
Pres. Halonen haluaa myöskin jatkaa elämäänsä syntymäkorttelinsa nurkilla.
Se kertoo jo jotain statuksesta, eikö vain?
Sporien kolina on Stadilaiselle vain Jouluista helinää. Dösien murina kuin Joulupukin Ho! Ho! Ho!
H.Tuosta tupakoinnista vielä.
Heille tuottaa sanomatonta tuskaa se että joku alhainen Betoniraudoittaja pystyy ostamaan kalliimpia sikareita kun he. Ja se että joku eläkeläinen tulee keväällä Suomeen ja polttaa Las Vegasin viimeisintä muotiröökiä.
H.- minnna,.-
hunksz kirjoitti:
Tuosta tupakoinnista vielä.
Heille tuottaa sanomatonta tuskaa se että joku alhainen Betoniraudoittaja pystyy ostamaan kalliimpia sikareita kun he. Ja se että joku eläkeläinen tulee keväällä Suomeen ja polttaa Las Vegasin viimeisintä muotiröökiä.
H.kyl minusta betoniraudoittaja ei ole sen alhaisemoi kuin joku toinenkaan!
minnna,.- kirjoitti:
kyl minusta betoniraudoittaja ei ole sen alhaisemoi kuin joku toinenkaan!
"minnna,.-"
Eipä hän olekaan, ihmisten mielestä, vaan yli-ihmisten kuvitelmissa tilanne on toinen.
H.- minnnna.
hunksz kirjoitti:
"minnna,.-"
Eipä hän olekaan, ihmisten mielestä, vaan yli-ihmisten kuvitelmissa tilanne on toinen.
H.minun mielestäni ei ole yli-ihmisiä.sinun kai on?
minnnna. kirjoitti:
minun mielestäni ei ole yli-ihmisiä.sinun kai on?
"minnnna."
Ei minunkaan mielestäni, joiden mielestä ehkä.
Heidän joilla on valtaa enemmän kuin raudoittajalla.
Hekin kyllä nöyrtyvät kun talo pitäs rakentaa. Ja heillä ei työmaallaan ole koskaan vierastyöläisiä, he pitävät huolen siitä että "Vithun tunari" tulee ymmärretyksi.
H.
- minnna.,.
Kyllä se on sitten kumma juttu ettei täällä voi vastailla ystävällisesti tällaiseen kysyykseen, jos joku tietää tästä. Mikähän se syy on ettei asiallisuutta riitä.
Mutta kiitos kummiskin jos joku viitsii kommentoida oikeasti,- keskeltä suomee
Tääl on noita elämänsä palstalle antaneita viisastelijoita ihan liikaa, haistata peet niille. Kun ei oo muuta mielenkiintoo ku palsta niin väkisinhän siin sekoaa ja luulottelu lisääntyy. Olen asunut Helsingissä ja kyl Hakaniemi on meluisa paikka.
- minnna.-,.
keskeltä suomee kirjoitti:
Tääl on noita elämänsä palstalle antaneita viisastelijoita ihan liikaa, haistata peet niille. Kun ei oo muuta mielenkiintoo ku palsta niin väkisinhän siin sekoaa ja luulottelu lisääntyy. Olen asunut Helsingissä ja kyl Hakaniemi on meluisa paikka.
Minäkin olen keskeltä Suomea :) , etsiskelen asuntoa Helsingistä, enkä tunne kaupunkia kovin paljoa.
Olin linkittämässä sinulle hesan keskustelulinkkiä, mutta kysymyksesi ON jo siellä, niin oliko sen mainitseminen väärin. Toisekseen jossain säännöissä sanotaan että saman asian esittäminen on kielletty monille palstoille. No toi nyt on tois-sijainen asia.
Ja vastahan sulle on muutama vastannut joten älä heti syyllistä kaikkia.keskeltä suomee kirjoitti:
"keskeltä suomee"
Onhan se kait ihqu kivaa että joidenkin Keski-Suomalaisten turinoissa on mukana aina jokunen helmi:
"Pres. Halonen haluaa myöskin jatkaa elämäänsä syntymäkorttelinsa nurkilla.
Se kertoo jo jotain statuksesta, eikö vain?"
Jopa senlaisen jutuissa joka on asunut Hagiksessa yli 22v.
H.- keskeltä suomee
hunksz kirjoitti:
"keskeltä suomee"
Onhan se kait ihqu kivaa että joidenkin Keski-Suomalaisten turinoissa on mukana aina jokunen helmi:
"Pres. Halonen haluaa myöskin jatkaa elämäänsä syntymäkorttelinsa nurkilla.
Se kertoo jo jotain statuksesta, eikö vain?"
Jopa senlaisen jutuissa joka on asunut Hagiksessa yli 22v.
H.Status on kai jotain muuta kuin meteli josta siitäkin ehkä joku pitää.
keskeltä suomee kirjoitti:
Status on kai jotain muuta kuin meteli josta siitäkin ehkä joku pitää.
"keskeltä suomee"
Stadilla on kyllä vähän ongelma, se on liian statukseltaan viehko.
Enemmän viehko kun "Karjalan kunnaaat"
Kaikki nuoret haluavat Stadiin.
Mustamakkara ei kiehdo paljon Tampereellakaan enää.
Satunnainen Hirvikiväärin- tai Haulikonlaukaus ei ole nuorelle tarpeeksi, Chileläinen hölpöti-hölpöti musiikki kiehtoo enemmän ja saa kiertelemään toreja.
Toreja joilla on muutakin kuin Perunakauppias ja Haitarinsoittaja.
H.- Tsau.
hunksz kirjoitti:
"keskeltä suomee"
Stadilla on kyllä vähän ongelma, se on liian statukseltaan viehko.
Enemmän viehko kun "Karjalan kunnaaat"
Kaikki nuoret haluavat Stadiin.
Mustamakkara ei kiehdo paljon Tampereellakaan enää.
Satunnainen Hirvikiväärin- tai Haulikonlaukaus ei ole nuorelle tarpeeksi, Chileläinen hölpöti-hölpöti musiikki kiehtoo enemmän ja saa kiertelemään toreja.
Toreja joilla on muutakin kuin Perunakauppias ja Haitarinsoittaja.
H.;))) vaikka välimme ovat mitä ovat...Hunksz...en voi muuta kuin yhtyä näkemykseesi. Kiitti naurusta. Nauraa täällä kippurassa ihan niinku joskus kauan sitten..edes jonkun verran Stadilaisuus on sinuun tarttunut ok..myönnän. Mutta en koskaan yhtä asiaa: Stadilainen et ole;))) ja sitäpaitsi väitän edelleenkin vastaan kliffa...on aina skrivattava sitten k:oolla ei l:llä. (sainpas viimeisen sanan;)))
Tsau:Friidu Tsau. kirjoitti:
;))) vaikka välimme ovat mitä ovat...Hunksz...en voi muuta kuin yhtyä näkemykseesi. Kiitti naurusta. Nauraa täällä kippurassa ihan niinku joskus kauan sitten..edes jonkun verran Stadilaisuus on sinuun tarttunut ok..myönnän. Mutta en koskaan yhtä asiaa: Stadilainen et ole;))) ja sitäpaitsi väitän edelleenkin vastaan kliffa...on aina skrivattava sitten k:oolla ei l:llä. (sainpas viimeisen sanan;)))
Tsau:Friidu"Tsau."
Vaan eipä ole minun välini mihinkään muuttunut.
Ei ainakaan huonompaan suuntaan.
Stadilaiseksi en ole koskaan itseäni maininnutkaan.
Mutta Stadissa asun, sillee..niinku..budjaan, ja meinaan delatakin tänne.
Tuhkat olen määrännyt levitettäväksi maailman tuuliin, jokeen ja yhden talon pihanurmelle. 80 pros. jokeen.
Ja siks toisekseen, tuo pahainen rotankolo jonka rakkaaksi syntymäkunnakseni tunnustan, oli aikanaan aikasti isohko teollisuuspaikkakunta, ollakseen landella.
Ja siellä kuuli jo ammoin kaikenmaailman kieliä, ja näki kummallisia ihmisiä.
Neekerinkin näin siellä eka kerran.
Kyläpahasen nimessä on Koski kuten Vuosaaressa Vuo....
H.
- onneaetsintään!
Haepa Googlen kuvahaun tulokset, josko niistä pientä apua olisi. Itse en muuta osaa sanoa.
- 23
Torille pääset nopeasti.
Onko meteliä, niin se vähän riippuu, monesko kerros ja mihin suuntaan ikkunat.
Keskeinen sijainti ja Kallion rähinäkadut kaukana.
Voisin muuttaa jos rahani riittäisi sieltä kämpän ostoon. - laahustajana
huonoa aluetta.en asuisi mielelläni
- -60 alaikäinen.
No Hagiksellahan on juoppojen ja rappioalkoholistinen maine, oikea spurgujen paratiisi, joka korostuu keväästä syksyyn näkyvämmin ja näkyvämmin. Lie sitten maineensa veroinen.
Autojahan sinne tulee ja menee läpi lähes kaikista ilmansuunnista. Vaikka aikoinaan rakensivat uuden Pitkänsillan suojatakseen Hakaniemen haalari- ja työasu kansaa, ei se liikenne ole paljoa hiljentynyt. Saasteista seutua mukaan lukien Hanasaaren voimala joka pössäyttelee omat mausteensa.
Hakaniemi ja Kallio ovat jäänne työläiskulttuurista, mainettaan paljon huonompi ja vähäarvoisempi mitä hinnat antavat ymmärtää. Rööperistä saat kämpän varmaan samalla hinnalla. Onhan se lähempänä Eiraa. Hiljaisempi ja rauhallisempi, eivätkä spuget nuku rappukäytävässäsi.
Itte häippäsin stadista ajat sitten. Nyt on luontoa ja ennen kaikkea happea ympärillä. Jää keuhkoissakin enemmän tilaa tupakalle kun ei tarvitse impata Helsssinkkin saasteita :)
En ostaisi. - -edellinen-
-60 alaikäinen. kirjoitti:
No Hagiksellahan on juoppojen ja rappioalkoholistinen maine, oikea spurgujen paratiisi, joka korostuu keväästä syksyyn näkyvämmin ja näkyvämmin. Lie sitten maineensa veroinen.
Autojahan sinne tulee ja menee läpi lähes kaikista ilmansuunnista. Vaikka aikoinaan rakensivat uuden Pitkänsillan suojatakseen Hakaniemen haalari- ja työasu kansaa, ei se liikenne ole paljoa hiljentynyt. Saasteista seutua mukaan lukien Hanasaaren voimala joka pössäyttelee omat mausteensa.
Hakaniemi ja Kallio ovat jäänne työläiskulttuurista, mainettaan paljon huonompi ja vähäarvoisempi mitä hinnat antavat ymmärtää. Rööperistä saat kämpän varmaan samalla hinnalla. Onhan se lähempänä Eiraa. Hiljaisempi ja rauhallisempi, eivätkä spuget nuku rappukäytävässäsi.
Itte häippäsin stadista ajat sitten. Nyt on luontoa ja ennen kaikkea happea ympärillä. Jää keuhkoissakin enemmän tilaa tupakalle kun ei tarvitse impata Helsssinkkin saasteita :)
En ostaisi.Olisi tietysti kliffaa et aloittaja ostaisi sen kämpän, budjaisi vuoden ja tulisi kertoon mielipiteensä. Olis vertailukelpoinen ajatus/hinta/laatu ketju luettavissa:)
- naapurin eki
Hagiksen torilla oli taas eilen HUrstin itsenäisyys juhlat, ja jos köyhistä saa näppylöitä niin kai se sit kantsuu sit maksaa kämpästä tuplahinta että pääsee, johonkin eiraan... eli rööperiin (suo siellä vetelä täällä) :))
- Tsau.
joo..ei kandee Stadiin tulla ollenkaan jos, köyhiä pelkää että, tarttuu pahus...;))) se köyhyys? Suvaitsemattomuus ei kyllä kuulu aitoon Stadilaisuuteen;))) ne jotka muuta luulee eivät sitten syntyperäisiä Stadilaisia ole. Ovat aina muualta muuttaneita...kysymys ei siitä oletko missä sosiaaliluokassa tai siitä onko itselläsi sitä omaisuutta vai ei...joillekin se juttu ei aukene koskaan. Eivät vaan ymmärrä sitä että, se on elämänasenne joka on viisasta oppia... Joka täällä opittu...elämä voi potkaista myös itseään pahasti..odottamatta....ja silloin on paha homma jos ei ole ystäviä ympärillä...
Tsau:Friidu
- 1.1947
En menisi niin keskustaan asumaan. Tuo kuja tms. on vieras, mutta seutuna tuttua. Voisin arvella olevan ennen sotia rakennettuja taloja. Merihaka on uusinta siellä.
Hesassa on hyvät kulkuyhteydet n. 10km.n säteellä. Bussit ja metro kulkevat lähes jatkuvasti. Ainakin, kun vertaa maaseudun vastaavaan, yksi aamulla ja yksi i.p.llä takasin..
Etsi vaikka Lauttasaaresta. Siellä on luontoa lähellä. Tai Pakilasta, urheilumahdollisuudet luontoreitteinä tosi lähellä.- misssna.
Mutta kun olen niin kranttu. ;)
Olen aiemmin katellutkin Larusta.
Mutta en haluaisi rumasat talosta, anteeks.
Talon pitää ollla komea myös ulkoa, siis et katselee mielellään ja kaduillaan on siisti" pasteerata. ;)
Minulla on liikaa kriteerejä asunnonhankinnassa, tiedän, kriteerejä, joita sopivassa asunnossa pitäs olla.
Aivan upeeta olisi myös vanhantyylinen kiva sisäpiha.
Ei saa olla mustat ikkunapokat sisällä.
Ikkunasta kivan näköistä katseltavaa.
Parveke ei saa olla kiinni naapurin partsissa, jne jne. - mietiskelijätär
Eikös ne talot siellä Hakanimenkujalla ole aika uusia? Uudempia paljon kuin Merihaan korkeat talot. Olen joskus kulkenut noilla seuduilla ja ihan rauhallinen ympäristöhän tuo on. Ei sinne melu juuri kuulu. Ja lähellä on Hakaniemen tori ja kauppahalli. Myöskin Tokoinranta ja kaupungin teatteri. Matka ei ole pitkä keskustaan ja metrokin kulkee läheltä. Hyviä puolia on vaikka kuinka. Merikin lähellä. Suosittelen kyllä. Makuasioitahan nämäkin ovat ja mitä sitten kukin arvostaa.
- vanhempia, kuin mä
mietiskelijätär kirjoitti:
Eikös ne talot siellä Hakanimenkujalla ole aika uusia? Uudempia paljon kuin Merihaan korkeat talot. Olen joskus kulkenut noilla seuduilla ja ihan rauhallinen ympäristöhän tuo on. Ei sinne melu juuri kuulu. Ja lähellä on Hakaniemen tori ja kauppahalli. Myöskin Tokoinranta ja kaupungin teatteri. Matka ei ole pitkä keskustaan ja metrokin kulkee läheltä. Hyviä puolia on vaikka kuinka. Merikin lähellä. Suosittelen kyllä. Makuasioitahan nämäkin ovat ja mitä sitten kukin arvostaa.
Vanhempia ovat, kuin Merihaka.
- Tsau.
misssna. kirjoitti:
Talon pitää ollla komea myös ulkoa, siis et katselee mielellään ja kaduillaan on siisti" pasteerata. ;)
Minulla on liikaa kriteerejä asunnonhankinnassa, tiedän, kriteerejä, joita sopivassa asunnossa pitäs olla.
Ikkunasta kivan näköistä katseltavaa.
Parveke ei saa olla kiinni naapurin partsissa, jne jne.jos, sinulla fyrkkaa riippuu siitä. Täällä missä asun on 50-luvulla rakennetuja kuuluisan arkkitehdin suunnittelemia rivitaloja tämä talot on rakennettu ja se ympäristö myöskin (kadut suunniteltu myöskin että, tällaisia alueita ei enää rakenneta koska silloin oli vielä tilaa mihin rakentaa huomiotiin myös tuo maasto eritavoin....kesäisin näiden katujen varsin ihanat tuuheat ruusupensaat kaunistavat vielä tätä ympäristöä...rivitaloasunnot ovat todella persoonallisia tällaisia ei osata enää tehdä. Moni suomalainen ns. julkkis myös näissä asunut..mutta lähtöhinnat sitten aika kalliit. Tuo keskupuisto tuossa ja hyvät kulkuyhteydet ja palvelut lähellä jos, auto käytössäsi....sitten myös lisäävät hintaa..Asuinalueena Stadin vanhempiin ja ensimmäisiin ns. lähiöihin kuuluva alue..jonne ei saa rakentaa lisää. Nämä rivitalokin museoviraomaisten suojelun kohteena alueella on ns. suojelupäätös.. Suosittelen.. omat piha-alueet näissä verrattain isot.. tuota Pakilaa ja Paloheinää myös suosittelen..aivan ihana alueena samoin Pirkkola.. ja tämä Pohjois-alue muutenkin Stadissa..täällä on vielä vihreätä..koska alue on asuin alueena vanha...uudet asuinalueet rakennetaan sitten toisin..aivan liian tiheästi....
Hakaniemenkujalla kuuluu varmasti aika paljon liikenteen ääniä, on sellaisessa paikassa eli vilkkaiden väylien välikatu, mutta on sillä puolensakin, jos asunto kuitenkin on rauhallinen, sillä silloin asuisit keskellä kaupunkia palvelujen ja hyvien yhteyksien tuntumassa. Jos olisi valittava asuminen jossain kaukaisessa lähiössä tai Hakaniemenkujalla, valitsisin ehkä tuon Hakaniemenkujan. Nämä ovat makuasioita ja riippuu tosi paljon talosta ja itse asunnosta houkutteleeko osoite. On siis vaikea neuvoa, kun ei itse ole asuntoa nähnyt. Enkä muutenkaan ole asunut itse koskaan Hakaniemen tai Kallion kulmilla, joten omaa kokemusta ei ole, mutta tiedän Kalliossa monen viihtyvän tosi hyvin. Keskikaupungilta saa asuntonta myytyä nopeasti pois, jos asunnon ostat ja sitten kuitenkin osoittautuu, ettei paikka ollutkaan sinulle sopiva.
Lisäys. Itse asiassa Kallio Hämeentien toisella puolella on varmasti liikenteellisesti rauhallisempi kuin tuo Hämeentien rantapuolella oleva Hakaniemenkuja. Ehkä itse hakeutuisin ennemmin Kallion puolelle. Mutta kuten edellä kerroin, en ole asunut itse kummassakaan paikassa. (Yrittää siis auttaa, vaikkei ilmeisesti tiedä mistään mitään, sorry!)
- naapurin eki
Sillä ilmansuunnalla olis sitten parempi mesta " Kallion Kaivopuisto" eli Torkkelinmäki kun kerroit noi toiveesi.
Se on kyllä kalliimpi kuin Hagis mutta kaikki on niin suhteellista, varsinkin jos vertaa hintaa oikeeseen kaivariin :)- I lova my Kallio.
No Torkkelinmäki Kalliossa on kyllä niin tosi upea paikka! kaunista.
Olen siellä kuljeskellut ja ihaillut joskus. Meinattiin kaverin kanssa selällemme lentää kun kattelimme taloja alhaalta ylös ja ihalimme. Ihastuttavaa seuta.
"Missä kuljimme kerran- seutua" :) - Tsau.
I lova my Kallio. kirjoitti:
No Torkkelinmäki Kalliossa on kyllä niin tosi upea paikka! kaunista.
Olen siellä kuljeskellut ja ihaillut joskus. Meinattiin kaverin kanssa selällemme lentää kun kattelimme taloja alhaalta ylös ja ihalimme. Ihastuttavaa seuta.
"Missä kuljimme kerran- seutua" :)Onnistuttiin samaan toiselle kundille kämppä Torkkelinmäen läheltä. On viihtynyt todella koska, alue nuorten suosiossa. Nykyisin. Tosin ei oma.. asuu vuokralla. Eikä enää muuttaisi. Asunto tosin vähän;)) epäkäytännöllinen. Snadi kylppäri tässäkin kämpässä mutta nämä asunnot ulkopäin ovat kyllä kauniita. Kanssasi samaa mieltä.
- Canthi
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7047015
Tätäkö tarkoitat?
Tämä on Hakiksenkujalla myynnissä välityksessä. "Canthi"
Se on Hagis,
Ai, tämä olikin välitysfirman mainos...
H.- Canthi.
Tuli virhe.
Hagis.
Tämä ei ole välitysfirman mainos.
- Darja Niemi
Hyvä paikka asua. Liikennettä, melua ja saastetta on tietysti, mutta lyhyt matka torille. Omaa autoa ei tarvita. Sitä ei saa pysäköityä mihkään, mutta omaa autoa ei tarvitakaan, koska Hakaniemestä pääsee julkisilla mihkä tahansa.
- Tsau.
Asuin alueena haluaisin kyllä sinne itsekin mielelläni tässä iässä muuttaa..miksen haluaisi;)). Hagiksen halli on lähellä sekä tietysti tori. Ystävä asuu aika lähellä osaomistusasunto heilläkin asuneet jo pian 30 vuotta ja ovat viihtyneet hyvin. Toisella nuoruuden miespuolisella toverilla oli asunto näissä korttelissa mistä puhut aikanaan. Ja takaisin hänkin kaipaa Stadilaisena...mutta, hinnat ovat nousseet pilviin samoin käynyt Kallion ja Alppilan ja Valkan..ja Käpylässä tämä puutalojen hinnat ajat sitten pilvissä..vain pieniä luukkuja löytyy kohtuuhinnalla..mikä sitten lasketaan neliöhinta kohtuulliseksi? Hinnathan ovat nousseet.. ..Kyllä ihmiset varmaan siellä viihtyvät. Ei tuo spårakiskojen kitinä ole koskaan täällä jotka pitkään asuneet Kalliossa tai Alppilassa tai Valkassa häirinyt mitenkään päin vastoin kätsä kulkuväline... Tuosta liikeenteen melusta ylipäätään...siihen tottuu tai sitten ei... Mäkelänkadulla asuneena tiedän fönsteriä ei voinut pitää auki siis olohuoneen... Alppilassa ja Kalliossa tosin saattoin pitää fönsteriä auki..;))..Tervetuloa vaan. Stadiin asumaan. ja jos ei viihdy? ainahan sitä veks pääsee..?
Tsau:Friidu - naapurin eki
Fönärit ja dörtsit syytä pitää bosessa jo tähän vuodenaikaan, tai tulee niin holotna että saa stikkaa kledjuja saman verran kuin on kartsalla luudatessa.
Budjannut ekat 25 vuotta Kallion linjoilla ja tori sekä halli tullut tutuksi mutta noi rajat ei aina hirveen hyvin selvillä.Jos esim. Näkinpuisto kuuluu Hagikseen niin kyllä se on uudempi alue kuin Merihaka joka sekin voi yhtä hyvin kuulua sörkkaan kuin hagikseen ? :)"naapurin eki"
Hämiksen eteläpuoli on Hagista, Pohjoispuoli Kalliota.
Fisis on sit Sörkkaa jo.
Hagis alkaa Pitkästäsillasta ja loppuu noin Stadin teatterin nurkille. Siinä kun on ne galtsit.
Tosin Tokoinrantsu on jo Kallioo.
Harmi et skagisjengejä ei enää oo.
Ne tiesivät rajat tarkalleen.
Ja joo, Merihaka on Hagista ja niin on Sörkan rantsutiekin, Kuliksensillasta alkaen.
Näistä puhutaan monesti ihan skeidaa ja yritetään fuulata jengiä, niinku Pajusen kartturitkin, mäkin alan olla jo vähän pihalla ja aikasti dille koko hommassa.
Mut mä strittaan tasapuolisesti. Nääs kun ei jengejä enää oikeesti oo.
H.- 1943
hunksz kirjoitti:
"naapurin eki"
Hämiksen eteläpuoli on Hagista, Pohjoispuoli Kalliota.
Fisis on sit Sörkkaa jo.
Hagis alkaa Pitkästäsillasta ja loppuu noin Stadin teatterin nurkille. Siinä kun on ne galtsit.
Tosin Tokoinrantsu on jo Kallioo.
Harmi et skagisjengejä ei enää oo.
Ne tiesivät rajat tarkalleen.
Ja joo, Merihaka on Hagista ja niin on Sörkan rantsutiekin, Kuliksensillasta alkaen.
Näistä puhutaan monesti ihan skeidaa ja yritetään fuulata jengiä, niinku Pajusen kartturitkin, mäkin alan olla jo vähän pihalla ja aikasti dille koko hommassa.
Mut mä strittaan tasapuolisesti. Nääs kun ei jengejä enää oikeesti oo.
H.Hämis on mulle Hämäläinen osakunta ja sehän on Kampissa. Mutta ilmeisesti Hämis on monelle yhtä kuin Hämeentie. Kalliossa oli katsastuskonttori ja inssiajossa töppäilin Ympyrätalon luona. Jouduin yrittämään kolmannen kerran ja järjestelmä muuttui niin, että inssi tulikin Vuorimiehenkadulle autokoululle. Ei tarvinnut pörrätä Kalliossa.
- misssna-
No auta sinä "naapurin Eki" minuu näis asuntoasioissa.
Laitan tähän aiemmin kirjoittamani tekstin.:
Ikkunasta kivan näköistä katseltavaa. Tää on aika tärkeä seikka, ei rumaa kateltavaa.
Ei liian rauhaton alue, ei liikaa autoja.
Parveke ei saa olla kiinni naapurin partsissa, jne jne.
En voi luonteelleni paljookaan. Kodin hankkisin, mutta se vie aikaa ja voimia. Olen jo yhen aikanaan hankkinut, mutta se oli väärä alue minulle. Nyt olen varovainen toisen hankinnassa. Mutta kun asun muualla kuin Helsingissä, se on hankalaa. Neuvojia on niin joka lähtöön.
kiitos, että luit.- naapurin eki
En minä osaa tai halua sen enempää ketään neuvoa, mutta jos itse olisi muuttamassa takaisin tuolle seudulle eikä olisi yhtään fyrkasta kiinni, niin
kyllä ne olisi tuo aikaisemmin mainittu Torkkelinmäki taikka sitten Pitkänsillan
kupeesta alkava Pitkänsillanrannan-Säästöpankinrannan alue Eläintarhan lahden rannalla.
missnalle siis tämä.
- naapurin eki
"hunksz"
Kyllä ensimmäisenä Pitkänsillan jälkeen tulee Siltasaari ja sitten Hagis.
Hämeentie taas on stadin pisin katu ja sen eteläpuolelle jää tosi monta mestaa kuten Hakanieni,Sörnäinen,Verkkosaari (Kalasatama), Kyläsaari, Arabianranta (viimeinen rantojen miesten reservaatti tällä rantsualueella).
Pikkukundina myös tuli metskattua skitareita ja muita fisuja Sörkan rantsussa, ja siihen kuului myös nyk. Merihaan alue jossa sijaitsi joku tehdas, mahd. Kone ja Silta.
Ja näyttää edelleen lukeutuvan Merihaan alue Sörkkaan kuten vähän uumoilinkin aikaisemmin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sörnäinen
Jos jaksaa tsiikaa niin tässä lisää ihan virallista tietoa, valitse sivu 85 eli Kallion peruspiiri:
http://www.hel2.fi/tietokeskus/julkaisut/pdf/08_10_24_Tilasto_Vuori_hki_alueittain.pdf- naapurin eki
hunksz kirjoitti:
"naapurin eki"
"Harmi et skagisjengejä ei enää oo.
Ne tiesivät rajat tarkalleen"
H.Juuh hunksz, Hagiksen lössiä ei tarttenut snärkätä kun niin paljon koulukavereita
ja muita tuttuja, mutta toista oli Vasiksen lössin kanssa koska jätkiä piti olla ainakin 20 jos meinas mennä Hesarin yli Vaasankadulle:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061