kuinka vanhan sopiva viettää opiskelijaelämää?

bileitä, haalareita

siinähän se, minkä ikäisellä haalarit vielä okei?

huom. opiskella voi aina, nyt kyse opiskelijaelämästä.

53

3732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 546543664

      Haalareita voi käyttää niin pitkään kuin kehtaa. Approissa käy nelikymppisiäkin.

      • asgxg

        Onhan se varsinaisissa bileissä vähän kummaksuntaa herättävää jos semmonen nelikymppinen tulee riehumaan, tietysti riippuu porukasta mutta luulen että vähän ulkopuolinen olo jäisi..

        Mutta juu vähän rennomissa tapahtumissa varmasti vanhemmatkin käy


    • 12+23

      Ehkä raja voisi olla siinä, että miten se haalari sopii rollaattorin kanssa yhteen. Ja sopiihan se. Eli aina voi pitää haalareita, näyttää nääs oksennus paremmalta niissä kuin pyhävaatteissa.

    • Imurphy

      Niin kauan kun haluaa. Tasapainoisen aikuisen ihmisen tunnistaa siitä, että hän ei häpeä olla tarpeentullen lapsellinen ja pitä hauskaa. Ikäviä ovat pikku vanhat pätijät joita näkee silloin tällöin yliopistolla. Yleensä hekin sitten jossain vaiheessa huomaavat ettei elämän aina tarvitse olla niin kamalan vakavaa :)

      • hmmh...:/

        Miten sä muka olet yliopistolla käynyt? Käynyt norkoilemassa siellä vai ja katselemassa sivusta, että sellaisia ne akateemiset ihmiset ovat, niinkö? Ihminen joka ei osaa kirjoittaa yhdyssanaa "pikkuvanha" edes oikein,ei tiedä yhtään mitään. Hyvä kun näemmä suurimpia yliopisto-opiskelun asiantuntijoita tällaisilla foorumeilla on olevinaan ihmiset, joiden teksteistä näkee kilometrin päähän, että eivät ikinä missään korkeakoulussa edes ole opiskelleet. Ei akateeminen sentään ikinä niin lapsellinen ole, että omaisi tuollaisia asenteita yliopistoihmisiä kohtaan, kuin tosta nimettömästä tekstistä näkyy.

        Siitä vaan yrittämään, että josko joskus pääsisit yliiopiston approbaturia opiskelemaan - sori vaan, että sinne yliopistoon ei ihan kuka tahansa pääse ainakaan Suomessa, vaan pitää olla keskivertoa enemmän älliä ja ahkeruutta.


      • ES
        hmmh...:/ kirjoitti:

        Miten sä muka olet yliopistolla käynyt? Käynyt norkoilemassa siellä vai ja katselemassa sivusta, että sellaisia ne akateemiset ihmiset ovat, niinkö? Ihminen joka ei osaa kirjoittaa yhdyssanaa "pikkuvanha" edes oikein,ei tiedä yhtään mitään. Hyvä kun näemmä suurimpia yliopisto-opiskelun asiantuntijoita tällaisilla foorumeilla on olevinaan ihmiset, joiden teksteistä näkee kilometrin päähän, että eivät ikinä missään korkeakoulussa edes ole opiskelleet. Ei akateeminen sentään ikinä niin lapsellinen ole, että omaisi tuollaisia asenteita yliopistoihmisiä kohtaan, kuin tosta nimettömästä tekstistä näkyy.

        Siitä vaan yrittämään, että josko joskus pääsisit yliiopiston approbaturia opiskelemaan - sori vaan, että sinne yliopistoon ei ihan kuka tahansa pääse ainakaan Suomessa, vaan pitää olla keskivertoa enemmän älliä ja ahkeruutta.

        Etpä näytä sinäkään osaavan kielioppia.


      • hmmh...:/ kirjoitti:

        Miten sä muka olet yliopistolla käynyt? Käynyt norkoilemassa siellä vai ja katselemassa sivusta, että sellaisia ne akateemiset ihmiset ovat, niinkö? Ihminen joka ei osaa kirjoittaa yhdyssanaa "pikkuvanha" edes oikein,ei tiedä yhtään mitään. Hyvä kun näemmä suurimpia yliopisto-opiskelun asiantuntijoita tällaisilla foorumeilla on olevinaan ihmiset, joiden teksteistä näkee kilometrin päähän, että eivät ikinä missään korkeakoulussa edes ole opiskelleet. Ei akateeminen sentään ikinä niin lapsellinen ole, että omaisi tuollaisia asenteita yliopistoihmisiä kohtaan, kuin tosta nimettömästä tekstistä näkyy.

        Siitä vaan yrittämään, että josko joskus pääsisit yliiopiston approbaturia opiskelemaan - sori vaan, että sinne yliopistoon ei ihan kuka tahansa pääse ainakaan Suomessa, vaan pitää olla keskivertoa enemmän älliä ja ahkeruutta.

        Älliä?
        Olen tyhmä ja ...opistossa.


      • Huru-ukko Hollolasta
        hmmh...:/ kirjoitti:

        Miten sä muka olet yliopistolla käynyt? Käynyt norkoilemassa siellä vai ja katselemassa sivusta, että sellaisia ne akateemiset ihmiset ovat, niinkö? Ihminen joka ei osaa kirjoittaa yhdyssanaa "pikkuvanha" edes oikein,ei tiedä yhtään mitään. Hyvä kun näemmä suurimpia yliopisto-opiskelun asiantuntijoita tällaisilla foorumeilla on olevinaan ihmiset, joiden teksteistä näkee kilometrin päähän, että eivät ikinä missään korkeakoulussa edes ole opiskelleet. Ei akateeminen sentään ikinä niin lapsellinen ole, että omaisi tuollaisia asenteita yliopistoihmisiä kohtaan, kuin tosta nimettömästä tekstistä näkyy.

        Siitä vaan yrittämään, että josko joskus pääsisit yliiopiston approbaturia opiskelemaan - sori vaan, että sinne yliopistoon ei ihan kuka tahansa pääse ainakaan Suomessa, vaan pitää olla keskivertoa enemmän älliä ja ahkeruutta.

        Ei ne aina ole mitään oikeinkirjoituksen mestareita ne ylioppistolla opiskelevatkaan, että sori ny vaa. Ja hmmm nimetön toi sinunkin tekstisi on, vai onko minulla lukihäiriö, kun en näe nimeäsi missään? Itselläni ei ole kuin korkeintaan keskiverto älliä ja ymmärrystä, silti olen muutaman apron suorittanut eri yliopistoissa eri aineissa. Ja tätäkin kirjoitan "aineissa":)


      • Nykyaikainen tyttö
        hmmh...:/ kirjoitti:

        Miten sä muka olet yliopistolla käynyt? Käynyt norkoilemassa siellä vai ja katselemassa sivusta, että sellaisia ne akateemiset ihmiset ovat, niinkö? Ihminen joka ei osaa kirjoittaa yhdyssanaa "pikkuvanha" edes oikein,ei tiedä yhtään mitään. Hyvä kun näemmä suurimpia yliopisto-opiskelun asiantuntijoita tällaisilla foorumeilla on olevinaan ihmiset, joiden teksteistä näkee kilometrin päähän, että eivät ikinä missään korkeakoulussa edes ole opiskelleet. Ei akateeminen sentään ikinä niin lapsellinen ole, että omaisi tuollaisia asenteita yliopistoihmisiä kohtaan, kuin tosta nimettömästä tekstistä näkyy.

        Siitä vaan yrittämään, että josko joskus pääsisit yliiopiston approbaturia opiskelemaan - sori vaan, että sinne yliopistoon ei ihan kuka tahansa pääse ainakaan Suomessa, vaan pitää olla keskivertoa enemmän älliä ja ahkeruutta.

        Miltähän vuosituhannelta se sinäkin olet? Approbaturia ei enää ole, vaan olemme siirtyneet perusopintoihin.


      • kysyn sivusta
        Nykyaikainen tyttö kirjoitti:

        Miltähän vuosituhannelta se sinäkin olet? Approbaturia ei enää ole, vaan olemme siirtyneet perusopintoihin.

        Tunnetko nyt itsesi tärkeäksi?


      • hmmh...:/
        ES kirjoitti:

        Etpä näytä sinäkään osaavan kielioppia.

        Kuka ei näytä osaavan kielioppia? Sekö tyyppi, joka muokkaa mun viesteihin tällä typerällä foorumilla ylimääräisiä kirjoitusvirheitä? Osaan täydellistä kielioppia, mutta miksi kirjoittaisin sitä nimetömille kirjoittajille, jotka eivät kirjoita sellaista minulle? Ja ei kukaan akateeminen kulje kyselemässä mistään haalaribileistä nettipalstoilla... Jos itsetuntoasi nostattaa se, että minä en mielestäsi osaa kielioppia, niin pidä luulosi, mutta se ei pidä paikkaansa. Mun Suomen kielen arvosana oli jo peruskoulussa kiitettävä. Mä sanoisin, että kielioppia näillä nimetömilä palstoilla eivät osaa kirjoittajat, jotka luulevat, että on muka mielenkiintoistakin lukea kahden lauseen kyselyitä. Itse ajattelisin, että sellainen osoittaa omahyväisyyttä, jos olettaa muilta pitkiä vastauksia ja itse ei edes esitä mistään asiasta mielipidettä - mutta kullakin näkemyksensä.

        Kuka tällasilla palstoilla muka jostakin akateemisuudesta haluaisi jutella. Akateemiset palstat on erikseen. Ai mut onhan niitä haalareita tietysti nykyisin muillakin, kuin akateemisilla..sori mulla ei leikannut, anteeks. On muuten pikkusen pipejä nimittömiä näillä palstoilla, kun kaikille oudoimmille kirjoituksille satelee plussaa. Harvemmin mikään fiksu kirjoitus näkyy saavan plussia, eli tarkoittaako se sitä, että tän jäsenet on outoja ja miks ne muuten ei palstoilla kirjoita rekisteröludyillä nimimerkeillä, jos tällä foorumilla muka on ihan jäseniäkin - mä ainakaan en foorumin rekisteröityneisiin jäseniin kuulu, eikä kuulu kukaan mun tuntemani, tietääkseni.

        Ihme inttämistä nää keskustelut.


      • aikuisopiskelija.
        Huru-ukko Hollolasta kirjoitti:

        Ei ne aina ole mitään oikeinkirjoituksen mestareita ne ylioppistolla opiskelevatkaan, että sori ny vaa. Ja hmmm nimetön toi sinunkin tekstisi on, vai onko minulla lukihäiriö, kun en näe nimeäsi missään? Itselläni ei ole kuin korkeintaan keskiverto älliä ja ymmärrystä, silti olen muutaman apron suorittanut eri yliopistoissa eri aineissa. Ja tätäkin kirjoitan "aineissa":)

        Juu :) Mua huvittaa (ja joskus tympiikin) matematiikan/ fysiikan opettajan kömpelö kieli ja alkeelliset kielioppivirheet. Silti hän on todella älykäs, osaa alansa erinomaisesti ja on hyvä opettaja. Kysymys on siis vain minun omasta pikkumaisuudestani, eikä kieliopin hallinta kerro välttämättä ihmisen koulutustasosta ja älykkyydestä yhtään mitään.


      • Popcornit esiin
        hmmh...:/ kirjoitti:

        Kuka ei näytä osaavan kielioppia? Sekö tyyppi, joka muokkaa mun viesteihin tällä typerällä foorumilla ylimääräisiä kirjoitusvirheitä? Osaan täydellistä kielioppia, mutta miksi kirjoittaisin sitä nimetömille kirjoittajille, jotka eivät kirjoita sellaista minulle? Ja ei kukaan akateeminen kulje kyselemässä mistään haalaribileistä nettipalstoilla... Jos itsetuntoasi nostattaa se, että minä en mielestäsi osaa kielioppia, niin pidä luulosi, mutta se ei pidä paikkaansa. Mun Suomen kielen arvosana oli jo peruskoulussa kiitettävä. Mä sanoisin, että kielioppia näillä nimetömilä palstoilla eivät osaa kirjoittajat, jotka luulevat, että on muka mielenkiintoistakin lukea kahden lauseen kyselyitä. Itse ajattelisin, että sellainen osoittaa omahyväisyyttä, jos olettaa muilta pitkiä vastauksia ja itse ei edes esitä mistään asiasta mielipidettä - mutta kullakin näkemyksensä.

        Kuka tällasilla palstoilla muka jostakin akateemisuudesta haluaisi jutella. Akateemiset palstat on erikseen. Ai mut onhan niitä haalareita tietysti nykyisin muillakin, kuin akateemisilla..sori mulla ei leikannut, anteeks. On muuten pikkusen pipejä nimittömiä näillä palstoilla, kun kaikille oudoimmille kirjoituksille satelee plussaa. Harvemmin mikään fiksu kirjoitus näkyy saavan plussia, eli tarkoittaako se sitä, että tän jäsenet on outoja ja miks ne muuten ei palstoilla kirjoita rekisteröludyillä nimimerkeillä, jos tällä foorumilla muka on ihan jäseniäkin - mä ainakaan en foorumin rekisteröityneisiin jäseniin kuulu, eikä kuulu kukaan mun tuntemani, tietääkseni.

        Ihme inttämistä nää keskustelut.

        Suomen kieli muuten kirjoitetaan pienellä, eli suomen kieli.
        Ja olihan tuossa sinun kirjoituksessasi paljon muitakin virheitä. Ensin toruit muita kielioppivirheistä, ja moitit myös kirjoitustaitoa. Seuraavaksi ylistit omaa kielioppitaitoasi, mutta kuitenkin samaan aikaan kerroit, että et viitsi kirjoittaa tänne palstalle oikeaoppisesti.

        Provosoidut hyvin pienistä asioista, luet Suomi24-palstaa huolimatta siitä, että se saa sinut hermostumaan - suosittelenkin, että varaat ajan psykologin vastaanotolta, mikäli aiot roikkua tällä palstalla vielä tästä edeskin päin. :)


    • kandi+master....

      Oletkin jo saanut useita (asiallisia,harvinaista) vastauksia,
      eli itsestäsihän se on kiinni ja jos tuntuu, että sopii jengiin niin ei kait siinä mitään ikärajaa ole.
      Viimeksi kun 40 opiskelin ei enää huvittanut, itselläni,

    • kääk

      Kaikkea sitä viitsitäänkin pohtia.

      • Käyttöarvo

        Niih.Hmm,mutta minä kyllä ajattelin.Hik, vielä osallistua sillä.Hmm,v56.retkikuntaankin.


    • Mun kaverin isä.....

      ....valmistui ylioppilaaksi noin kuukausi ennen 60vuotis synttäreitä.

    • gdgsfdfgsd

      Miksi tämä on etusivulla?

    • Uimamaister

      Tuli sitten mieleen täältä tulla kyselemään? :D

    • hmhh?

      Olipas taas "tasokas" parin lauseen aloitus nostettu etusivulle.:/ Kuka tai ketkä tällä Suomi24:lla päättävät etusivulle nostettavista aiheista? Ne tuntuu olevan usein aika sairaita, ne aloitukset nimittäin ja mä en tykkää siitäkään, että aina on joku raflaava mainoskuva noiden aloitusten ohessa etusivulla ja sitten kun tulee lukemaan, niin se on just tota, eli ei mitäänn asiaa koko teksteissä.

      No mietipä sinä nimetön aloittanut kysymystäsi. Mä ainakaan ole mikään vastausautomaatti joka olisi innostunut kyselyihin vastaamisesta, jollei aloittaneilla nimettömillä ole mielipiteitä, vaikka ilman nimiänsä voivat kirjoittaa ja kirjoittavat.

    • ...........

      Ei opiskelussa mitään ikärajaa ole, tunnen monia ihmisiä jotka ovat alkaneet opiskelemaan uudestaan keski-iän tienoilla.
      Saahan sitä 50vuotias vetää haalarit niskaan, ja lähtee baarikierrokselle parikymppisten kanssa. Eriasia onkin se, että kuinka moni 50vuotias jaksaa kuunnella kännisten parikymppisten juttuja.

      • 3+20

        Ei niiden juttuja jaksa kuunnella vaikka olisivat selvinpäin. Pitäisi olla itse kännissä.


    • 35v opiskelija

      Mikäs siinä, vedä päälles.

      Itse en kyllä enää jaksa sitä ns. opiskelijaelämää vaikka opiskelenkin.

      • Astra543

        Olen opiskellut suuren osan elämästäni mutta ikinä en ole viettänyt ns. opiskelijaelämää. Ei kiinnosta kännäämiset ja haalareitakaan en omista. Mutta minusta ok ikään katsomatta, saa viettää kuka haluaa.


    • opiskelijanainen

      tottakai voi, ei kai opiskelu ja baari-elämä ole iästä kiinni. Ei kannattaisi harrastaa ikärasismia tässäkään asiassa, jokainen on sen ikäinen kun tuntee olevansa ja jos opiskelijaelämä on jostakin syystä jäänyt nuorempana kokematta, niin ei muuta kuin nuorison mukaan vain, jos he kerran hyväksytät joukkoonsa.

    • 19+13=6???

      Mun mielestäni se olis aika huvittavaa ja siistiä jos vanhemmat ihmisetkin jaksaa heittää haalarit niskaan ja juhlia :D siis jos huumorintajua löytyy ja jaksaa 20v porukkaa niin voihan sitä opiskelijaelämää niin kaun viettää ku jaksaa jos haluaan haalareissa hautaan mennä niin mikäs siinä ja niissä haalareissa voi olla haudassakin vaikka ei juhlia voikkaa :D Ja on se kyll vähän outoo että vielä vanhemmalla iällä juhlii kuin opiskelija mutta hei maailma on outo ja elämä on lyhyt joten kannattaa ottaa kaikki irti ja hajoittaa paikka ja joku muu voi ne sitten siivota :DD

    • opiskelijaelämää

      Eivätköhän ne haalarit sovi kaikenikäisille opiskelijoille - ja miksei bilettäminenkin.

    • lehtoora

      Ite oon 36v ja opettajana AMKissa ja kyllähän se on edelleen hauskaa silloin tällöin lähteä omien opiskelijoiden kans oikein kunnolla nollaamaan. Toiset kollegat on sitä mieltä, etteivät ikinä menis vastaaviin juttuihin. Mun mielestä koko homma toimii vaan paremmin, kun ollaan enemmän kavereita, kuin pidetään jotain vanhanaikaista, keinotekoista "etäisyyttä" opiskelijoihin...

      Monia hyviä ystäviä oon omista opiskelijoista saanut vuosien varrella ja on se edelleenkin hauska välillä mennä opiskelijoiden bileisiin, tupareihin yms. vaikkei ihan yhtä pitkään jaksakaan päiväkausia enää riekkua :)

    • "Vanhus"

      Kyllä haalareita voi pitää niin kauan kun tuoppi pysyy kädessä ;-)

    • jotainty6hohypky

      katsokaa tossa http://www.google.fi/imgres?q=kaunis nainen alasti&um=1&hl=fi&sa=N&pwst=1&biw=1024&bih=677&tbm=isch&tbnid=udBk0SD59UYJvM:&imgrefurl=http://uino.newlook.fi/blogit/uino/2010/11/ärsyttäviä-liikkuvia-kuvia-0&docid=eOMDDRbvbV0BXM&imgurl=http://i52.tinypic.com/21181tz.jpg&w=800&h=533&ei=ewTqTuaPCqqN4gTT8oWhCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=431&vpy=353&dur=597&hovh=183&hovw=275&tx=154&ty=75&sig=115599101218919225004&page=8&tbnh=111&tbnw=166&start=106&ndsp=15&ved=1t:429,r:7,s:106 kaunis suomalainen nainen

    • näin onnnn

      Oudolta tuntuu se miksi jotain viiskymppistä ylipäätänsä kiinnostaa joku nuorten bileepaikoissa rymyäminen. No oikealla asenteella mikä hyvänsä käy jos on itse asiasta kiinnostunut.
      Minä muistan niin hyvin sen miten parikymppisenä ajatteli jo jotain 30 ihmisistäkin, puhumattakaan n.s. keski-ilkäisistä. Ne oli jotain aivan muuta väkeä kun jo niin vanhoja olivat. Eihän parikymppisenä vielä oikeasti tajua sitä kuinka nopesti sitä itsekkin vanhenee. Tunnettu slogani "tulevaisuus kuuluu nuorille" ei tarkoita sitä, että se kuuluu meille silloin jos me nuoria olemme, vaan meidän perässä tuleville uusille nuorille polville j.n.e.

    • teme a

      opiskelin inssiksi 37 ja 41 ikävuoden välillä. ihan nuoriso puolella kokopäivä opiskelijana. minut otettiin alusta asti mukaan kaikeen ryhmätoimintaan ja bileisiin sikäli kun minua vain jaksoi kiinnostaa ja olla mukana..haalareita en ostanut, ihan tyhmä idea ostaa haalarit. ei se tee minusta parempaa inssiä kuitenkaan. ei muutkaan ostanut minun luokalalta vaikka olivat 22-25v.
      eli: eikun mukaan vaan rohkeasti. terv. 41v. inssi mies ja 3 ammattitutkinnon omistaja..

    • opsik. 22v

      Mikäs siinä, käy bileissä ja pidä hauskaa ja tutustu muihin opiskelijoihin. Mutta nuorempia opiskelijakavereita ei kannata yrittää iskeä, jos ei halua likaisen sedän/tädin mainetta ja ulos ryhmästä. :)

    • 60v

      Minä olen 60 v.vieläkin joutun kursseja käymään..Ei pysy muuten työ-elämssä mukana..Uutta tekniikkaa tulee koko aika lisää..

    • Nainen 52

      Ikä ei saa rajoittaa, jos haluaa mennä, niin siitä vaan. Itsehän sen päättää mitä haluaa tehdä, mutta nyt yli 50 v opiskelijana ei todellakaan biletys kiinnosta yhtään. Tuntuu ihanaltakun ei tartte mennä. Kohta insinöörin paperit ja niitä meinaan kyllä sitten juhlia oikein kunnolla.

    • työläistorjunta-aine

      en ole koskaan opiskellut yliopistossa mutta haalarit mulla on firman puolesta, siis työpaikalla, vapaa-ajalla ihan muut vermeet :P

    • asdflo

      Mua ei haittaa jos nussitte mua p$rseeseen

    • Ilman muuta voi

      vetää haalarit niskaan viiskymppisenä ja menoks. Voi kuule ne on parikymppiset opiskelijatytöt härillään kun kokeneempi setämies könyää selkään peitsi tanassa..

    • Estudiante viejo

      Mites elämsätä nauttiminen ja sosiaalisessa yhteisössä toimiminen voisi olla kiellettyä tai vastenmielistä iän karttuessa? Ei missään tapauksessa! Sinä Opiskelijanainen olet täysin oikeassa!

      Itse olen 48v kylteri, melkein valmis, ja olen kolunnut haalaribileet ja risteilyt ja kaikilla, myös minulla, on ollut hauskaa. Oli sitten kyse muodollisista akateemisista juhlista tai vapaasta bilettämisestä, ei ikä ole kuin numeroita! Toki ikä ja kokemus tekevät sen, että ne viimeiset tuopit jäävät juomatta, mutta muutoin me kaikki juhlijat olemme samalla viivalla.

      Ja teille, jotka pidätte nuoria opiskelijoita niin kakaroina, että heidän seurassaan ei iäkkäämpi viihtyisi, te olette auttamattoman väärässä. Ainakin kaikki he nuoret opiskelijat, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ja heitä on paljon, ovat aivan samalla tasolla kuin minun ikäiset. No pieni ero on siinä, että nuorena ensin tekee ja sitten ajattelee, noin karrikoiden ilmaistuna, kun vanhempana ensin ajattelee ja sitten tekee, mutta ei tämäkään ole suuri ero arjessa.

      Tietty ei kaikkien iäkkäämpien opiskelijoiden tarvitse ottaa osaa bileisiin, eiväthän kaikki nuoretkaan ota osaa niihin. Eikä biletys aina tarkoita kännäämistä, itselläni on ollut hauskaa mukana selvinkin päin!

      Eli, kaikki ikään, sukupuoleen tai muuhun seikkaan katsomatta tulkaa ihmeessä mukaan juhliin, selvinpäin, pienessä sievässä tai kaatokännissä, mutta tärkeinrtä on, että olkaa osa sitä sosiaalista yhteisöä, jossa te vaikutatte!

      • corvette94

        Ihme että pidän monia nuoria opiskelijoita kauhukakaroina vaikka itsekin olen vasta kaksikymppinen. Siis en iän vaan asenteen takia.


    • neealiina

      Tänään valistun lähihoitajaksi ja ikää 45.... Hauskaa on ollut koko opiskeluajan, sekä koulussa että opiskelukavereiden kanssa bilettämässä ! Opiskelu kannattaa AINA ! Hyvä ME ! ;)

    • imho

      Riippuu varmasti enemmän elämäntilanteesta, intresseistä ja elämänarvoista, kuin iästä. Opiskella tosiaan voi minkä ikäisenä tahansa vaan, itsekin olen jo 35 ja vielä 6-8 vuotta opintoja edessä. Minä en ns. opiskelijaelämästä piittaa, mutta kyllä minut mukaan otettaisiin rientoihin, jos haluaisin osallistua.

      Tässä iässä kuitenkin perhe-elämä rajoittaa menemistä ja myönnän etten edes jaksaisi ja haluaisi riehua. Opiskelen, teen töitä, hoidan lapsia ja kotia, niin ei ole vapaa-ajasta liikatarjontaa. Eikä örveltämisessä ole toisaalta mitään minuun vetoavaakaan. Takana on vuosia työelämässä, ja aina on mahdollisuus, että törmää asiakkaisiin - tai vielä pahempaa: lasten kavereiden vanhempiin. Ei haluaisi tärvellä mainettani. Haluan pitää hyvän maineeni ja valmistuttuani tulen työskentelemään sellaisessa asemassa, että on hyvä säilyttää arvokkuus ihmisten silmissä.

      Jokainen toimii silti tavallaan, vaikka tiettyyn ikään mennessä ehkä odotetaankin ihmisen osoittavan tietynlaista kypsyyttä ja harkintaa tekojensa suhteen.

    • syyssää

      Yhtä asiaa ihmettelen!
      No, tästä voisi aloittaa jossain muualla keskustelun, mutta sujautan tämän ihmettelyni nyt tähän.
      Mistä kummasta on taas ilmestynyt maahamme ilmiö jossa kysellään mikä on SOPIVAA ja mikä ei. Onko tänne taas tullut se "Mitä muutkin ajattelevat, mitä naapuritkin ajattelevat jne. ilmiö? Vai enkö vain itse ole huomannut sen olemassa oloa, kun en pahemmin kyylää ja arvio muiden valintoja.
      Hyvät käytöstavat ja Suomen laki määrittelevät ihan riittävästi SOPIVAT tavat.
      Antakaa ihmisten olla ja elää!
      Jos joku ei ole voinut/saanut tai uskaltanut tms. viettää iloista opiskelijaelämää nuorena, antakaa hänen nyt korjata tilanne. Jos takahikiän tyttö ei yhteisön painostuksen vuoksi ole voinut vaikkapa pukeutua mieleisellään tavalla, annetaan hänen nyt kulkea korkokengissä ja avoimeen kaula-aukkoon sonnustautuneena. Jne....

      • 22

        Annetaan mutta antaako muut? Siitä tässä on kyse että "onko sopivaa". Ei se auta että omasta mielestä on jos muut ei ole samaa mieltä ja selvästi tuovat sen ilmi!


    • Ikärasismia

      Opiskelin yli 40v. uutta ammattia. Kyllä suhtautuminen niin oppilaitoksessa kuin harjoittelussa oli alentavaa. "Mitähän se rouva nyt opiskelee"?, olivat yleisimmät kommentit.

      • .

        Mahtaa olla vaikea ammatti, kun piti yli 40 vuotta opiskella sitä varten. Muistitko opiskella yhtään kielioppia ja oikeinkirjoitusta?


    • tyhmyys ja nuoruus

      Kyllä vanhempi bilettäjä voi olla erittäin vahvoilla, kun suuntaa lihamarkkinoilla. Osallistuin kerran erääseen jatko-opiskelijain seminaariin, opettajina oli sellaisia itsensä tärkeiksi tuntevia märkäkorvia, jotka ei tienneet elämästä mitään. Sen sijaan heistä joillain oli otsaa väheksyä vanhempia, elämän eri sävyt nähneitä opiskelijoita, joista vanhin oli osallistunut jopa talvisotaan!

    • Tsugarin Repa

      Mitä helkkarin väliä on kenenkään muiden mielipiteillä?? Elä unelmaasi ja opiskele sitä mitä ikinä haluat ja milloin haluat. Vedä haalarit niskaan, jos haluat tai ole vetämättä, jos et halua...

      Haluaisin vielä ottaa kantaa viestien oikeinkirjoitukseen. Luuletteko te nipottajat ja keskustelupalstojen kirjoituksia analysoivat ihmiset, että kaikki tänne kirjoittavat yrittää kirjoittaa mielipiteensä virheettömästi? Miksi vit#ssa he niin tekisivät? Itse kirjoitin äikästä laudaturin kun zemppasin huolella, mutta yleensä kirjoitan nopeasti ja ihan suhteellisen huonosti, sillä ei vaan jaksa täydellisyys kiinnostaa -ei ainakaan keskustelupalstoilla. Ja tekeekö aina pilkun viilaus ihmisestä akateemisen? No ei todellakaan! Itse opiskelen stadin lääkiksessä ja olen niin helkkarin kaukana niistä välkyistä teinihinttareista, jotka kulkivat lukiossa salkut kädessä ja puhuivat pillun ja urheilun sijaan oopperasta. He luulivat ja ovat edelleen siinä luulossa, että he ovat jotenkin muiden yläpuolella huomatessaan sen, että joku on tehnyt keskustelupalstalla yhdys-sana virheen. Kuitenkin tosielämässä he elävät yksinäistä surullista elämää ja keskittyvät oman elämisensä sijaan analysoimaan muiden elämiä, jonka he tekevät surullisen virheellisesti. Omalla kuolinvuoteellaan he viimeistään tajuavat, että kaikki mikä heillä on ollut, on ollut turhaa harhaa, josta elämänmakuinen joskus karvaskin todellisuus on täysin puuttunut...Mutta hei, ehkä sitten seuraavassa elämässä...

      • karelia man

        Itse olen vasta 19-vuotias ja aloitan AMK-opinnot ensi syksyllä. Ja olen ajatellut että minua ei saisi kiväärilläkään laittamaan opiskelijahaalareita päälle, vaikka kaikilla muilla olisi. Sillä ne ovat niin typerän näköisiä ja ovat yksi askel paskaan hukkuvaa maailmaa.
        ps. Monet sukulaiseni väittävät että aloitettuaan haluisin semmoiset sosiaalisoitumisen takia. Minun moisen rokkarin mielipiteitä Se tuskin muuttaa sillä en ole omistanut lökärejä varmaankaan 15-vuoteen.


    • jlklm

      23 vuotias max

    • donethatbeenthere

      Siinä kolmenkymmenen tuntumassa alkaa todennäköisesti tuntemaan itsensä aika typeräksi haalareissa. Vähemmän teinimäiseen toimintaan voi tietysti vielä osallistua siinäkin iässä. Lähemmäs nelikymppinen on sitten aika lopullisesti ulkona kaikista bileistä, niissä keskiverto ikä on kuitenkin jotain 23 vuotta ja jutut sen mukaisia. Todennäköisesti aloitan opinnot 27/28-vuotiaana, en halua pukeutua haalareihin enää, olen elänyt jo sen vaiheen elämästä. Saatan ehkä osallistua johonkin opiskelijatoimintaan, jos ehdin. Itse asiassa pidin haalareita typerinä jo silloin 23-vuotiaana, ei kiinnosta.

      • 20 14

        Näin se on.


    • jbjkjkkj

      Minun mielestäni haalareihin voi pukeutua niin vanhana kuin tahtoo, harvemmin niissä menoissa kysytään ikää. Muutenkin opiskelijaelämä ei mielestäni tarkoita vaan niitä viinaralleja, vaan se voi pitää sisällään paljon muutakin. Itse olen ollut mukana proggiksissa, joissa jengin ikä on ollut välillä 18-30 vuotta. On niitä tiettävästi vanhempiakin tyyppejä noissa jutuissa pyörinyt.

      Opiskelijajärjestöjen kautta on mahdollista päästä tekemään kaikenlaisia juttuja esim. matkaamaan maailmalle, vaikuttamaan opiskelijoiden oikeuksiin tai järjestämään isoja tapahtumia. On mahdollista myös löytää samanhenkistä porukkaa eri ikäisistä esim. erilaisten kerhojen kautta, jos vaikka harrastat valokuvausta ja opiskelijajärjestöstä löytyy valokuvaukseen keskittyvä kerho niin sitä kautta voi löytää samoista asioista kiinnostuneita ikään katsomatta.

      Ihan miten itsestä tuntuu. Osa pitää itseään liian vanhana moiseen jo 20 -vuotiaana (tai niitä ei kiinnosta), osa voi olla mukana menossa lähempänä 30v. ikääkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe