Mitä ihmeen öttiäisiä mun palmussa on? Tai en edes tiedä onko ne kasvi-eläin- vai kivikuntaa?
Sellaisia sormen alla rutistuvia pieniä molluskoja jotka ei lähde mäntysaippualiuos-suihkuttelulla eikä kiroomalla?
Aina kun lehdet vetää puhtaaksi sormien välissä se on niiden menoa, ja parin päivän päästä uudet koristavat lehtiä?
Lehdet on lyhyen kannon juuresta kasvavia latvoja. Vieressä olevaan palmuun ne ei näköjään tartu, mutta noihin taimiin ne tulevat varmasti kuin tippuri ilotyttöön.
Miten noista pääsisi eroon? Suihkutin ensin hyönteismyrkkyä yhteen latvaan niin paljon että koko taimi kuoli. Kun kolme uutta tainta tuli tilalle siinä nää perskuleet taas mulle illistelevät.
Jukkapalmun ötökät?
3
1978
Vastaukset
- kopioitu
Kilpikirvat (Coccdae)
Kilpikirvat näyttävät pieniltä ruskeilta kohoumilta kasvien suonissa ja jäävät usein havaitsematta. Havaittaessa niitä voi jo olla liikaa. Jos kasvi on pahoin saastunut, se on järkevintä heittää pois.
Aikuiset kilpikirvat eivät liiku ollenkaan, ne vain imevät kasvista ravintoa paikoillaan. Toukat sen sijaan etsiytyvät sopiviin kohtiin ja alkavat muodostaa suojakseen kovaa kilpeä, jonka valmistumisen jälkeen ne eivät enää ikinä liiku. Kilpikirva pitää itseään paikoillaan hyvin kehittyneen kärsänsä avulla ja munat kehittyvät kilven takareunan alle. Kun toukka kuoriutumisen jälkeen etsii sopivaa kohtaa, saattavat ne tällöin vaeltaa ja tartuttaa toisen kasvin.
Kilpikirvoja on vaikea saada pois, sillä myrkyt tepsivät vain kilpeä valmistaviin toukkiin. Aikuiset kilpikirvat raaputetaan irti esim. teroitetulla puutikulla tai ohuella, teräväkärkisellä veitsellä. Toukat hävitetään ruiskutuksella (esim. pyretriinillä tai Neem-öljyllä), joka toistetaan 2-3 kertaa runsaan viikon välein. - Hävitkee öttiäiset.
Kiitos. Lähdenkin heti arjen tultua etsimään tuota pyretiiniä ja Neem-öljyä. Lähtee ne vaikka jokapäivä pitäs pyyhkiä.
- Anonyymi
Mun jukkapalmusta löytyi 2 tuhatjalkaista ni viskasin sen ovesta ulos enkä enään sisälle takas tuo. Ällöttävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279