Yhdet lapsenlapseni asuvat parinsadan metrin päässä kodistani, ja muut paljon kauempana, eräät toisessa kaupungissa.
"Lähilapset" käyvät usein, tulevat suoraan koulusta kaakaolle. Usein koko perhe tulee syömään, ihan vain makaroonilaatikkoa, ei toki mihinkään pitoihin.
Kauempana asuvat käyvät silloin tällöin, mutta kukaan ei enää tarvitse yökyläilyä, kaikilla on harrastuksensa ja menonsa.
Nyt kuulin sivusta, miten miniät keskenään tiuskivat lapsien iltapäivistä: "Helppohan sun on, kun voit pyytää mummun koska tahansa, mutta meidän lapset..."
Mitä tulisi tehdä! En kai minä voi kieltää lapsenlapsia tulemasta ja perustella kieltoa sanomalla, että serkutkaan eivät voi tulla milloin tahansa.
En kai minä voi sanoa lapsille, että käydä saa, mutta serkuille ei saa kertoa.
Miniä ei ole pyytänyt erityisesti lasten paimentamista, mutta hyvä mielihän hänelläkin on, kun lapsilla on aikuinen turva tarvittaessa.
Kauempana oleva miniä ei voine tosissaan tarkoittaa, että minä pidän yksiä lapsenlapsia erikoisasemassa. Minä vain satun asumaan lähinnä heitä.
Aika harmillinen tilanne, enkä haluaisi edes keskustella siitä, koska minun ei ollut ilmeisesti tarkoituskaan kuulla heidän kinasteluaan, mutta suutuksissaan korottivat ääntään liikaa. Toistaiseksi tilanne on jatkunut kuten ennenkin.
Onko aihetta?
5
197
Vastaukset
- Tätönen
Äh, ole välittämättä koko jutusta, varsinkin kun se ei ollut edes sun korville tarkoitettu. Voit olla ylpeä jos sinusta ollaan peräti kateellisia! Toki jos sinun kuulten vastedes tuommoista kuuluu voit todeta että muuttakaa tänne vaan kaikki lähemmäksi, kyllä mummu hoitaa ;)
- poliiko
Niin kaipa se näyttää suosimiselta muiden silmissä. Näin se vaan on.
- ei uutta alla auring
Kateus on kalvava tauti joka on myötäsyntyinen joillain ihmisillä vaikka ei kateutta herättävää asiaa itse tarvitse sitä ei muille suo.
- tyhjä syli
Kateeksi käy sinua, kun lapsenlapsia olisi tulossa hoitoosi kasapäin.
Meillä taas tilanne, että eron jälkeen suhteet ollaan repimässä totaalisesti irti. Kukaan ei tappele mummolaan pääsystä. - toinen mummo
Viestin avaajalle:
Sano miniöille, että lapset ovat tervetulleita kaakaolle ja vanhemmillekin tarjotaan kahvit. Sillä hoituu turhat pulinat ja kadehtiminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa625182Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370