På de flesta forum talas det alltid om vilka enorma fördelar vi svenskatalande har.Jag har snart andra foton i graven och ännu har jag inte märkt att jag skulle ha det på något sätt bättre än mina jämnåriga finskspråkiga vänner.
VILKA ENORMA FÖRMÅNER ?
4
114
Vastaukset
- Raaseporilainen
Som svenskspråkig får du läsa landets båda språk redan i trean medan finskspråkiga måste vänta till sjuan! Skulle vara mycket synd om denna förmån tas bort, men man kan ju hoppas att bara svenskan tas bort från finskspråkiga skolor!
I så fall skulle det ju vara en ny förmån för oss!- m o f i
Men om man nu möjligtvis gärna skulle börja med engelska i stället ?
- Raaseporilainen
Kommer inte ihåg hur tidigt man började läsa engelska, var det i femman eller först i högstadiet? Skulle nog vara en bra ide att läsa det språket också i trean, tror att de flesta barn nuförtiden förstår lite engelska redan i den åldern!
- magic flower
Jag är av den åsikten att vi snart har engelska som nationalspråk,mycket viktigare än både svenska och finska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot393447Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132838- 282514
- 421957
- 531799
- 151793
- 461674
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101478- 551463
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2641164