"Ryssäviha"

dievuska

On mielestäni kummallista, että valitatte ja haukutte venäläisiä ihmisiä, ku itse kuitenkin käytte rajan tuollapuolen tankkaamassa ja miehet tyhjennyksellä.
Jonakin päivänä rajat varmasti aukeaa ihan totaalisesti, joten kannattaisi totutella siihen jo nyt.
Ilman venäläisten naisten työpanosta täällä Suomessa moni firma olis hätää kärsimässä. Enkä tarkoita mitään seksityötä, vaan ihan oikeaa palkallista työtä.
Ovat muuten työkavereina paljon mukavampia kuin useammat paikkakuntalaiset.
Eivät puhu selän takana eivätkä aseta itseään toisen yläpuolelle vaikka resursseja kyllä olisi siihen. Ovat kiinnostuneempia opiskelemaan alaansa ja kunnioittavat työkavereitaan. Mutta, "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".
Itse olen saanut paljon arvostusta heiltä koska en aseta itseäni heidän yläpuolelleen. Minua kuunnellaan ja ohjaustani arvostetaan. Näitä asioita ei suomalaisilta yleensä saa, kas kun kateus astuu kuvaan.

162

6082

Vastaukset

• friidlander

Joo! Henkensä kaupalla ja autonsa vahinkoja vältellen saa kaupungilla liikkua, kun ne rysyt tunkee sielläkin eteen, vaikka on oikealta tulevan etuajo-oikeus!

• tossupolulta

Olen ihan tarkoituksella seurannut tuota liikennekäyttäytymistä täällä Lappeenrannassa. JOS olisikin niin, että se on aina venäläinen, kuka töppäilee, niin oltaisiin hieman paremmassa jamassa, MUTTA kun ei se ole niin. Hyvä osa suomalaisista kuskeista on välinpitämättömiä mm. niin suojatien kuin vilkunkäytön suhteen. Ensin ois syytä parantaa omia asenteita liikenteessä ja toisia kohtaan ylipäätään, kaivaa malka omasta silmästä, ja sitten alkaa syyttelemään tosia, jos on enää syytä.

• Paistettu mikä paist

Mitä ihmeen kummallista valittamista siinä nyt on, jos suoraan länsimaisittain ajateltuna syvältä perslävestä ilman minkäänlaisia tapoja tänne tunkevat juntit ovat vallanneet koko kaupunkimme? Rajojen aukaisemista nämä venäläiset ovat jo pariin otteeseen yrittäneet, eivät onneksi ihan kokonaan siinä onnistuneet. Siihen totuttelemista en aloita, ennenkuin on pakko. Viimeisten uutisten perusteella en kyllä tiedä, mitä ajatella. Yleensä kun sisäpolitiikassa tulee ongelmia, on kansan huomio käännettävä ulkoisiin uhkiin.
      Ilman venakkojen työpanosta moni ylikansallinen firma ei olisi täällä olemassakaan elämässä ilmaiseksi suomalaisten veronmaksajien maksamaa infrastruktuuria käyttäen.

• just joo?????????

No ovatpa yli-ihmisiä voi voi. Ihan samanlaisia ovat puhumaan kuin muutkin.
      Ne just asettavat itsensä meidän yläpuolelle, se on fakta.

• devuska23

Olemme jo täällä ja lisä tulossa. Asumme ja liikkumme missä haluamme. Pese sinä vaan vessoja, että on puhdassa sitten :)

• J555SSAA

VALITETTAVASTI TAITAA TULLA TUOLLE SUOMEN VALLOITUKSELLE TAAS STOPPI! TOIVOTTAVASTI JOKU EDES HUOMAA, MITEN ILKEITÄ OSAATTE TE RYSYT OLLA!

• 9+6

Kerroppa miten teidän aivot toimii? Esimerkki: Liikkeessä oli joulukynttelikkö otettu pakkauksesta ulos malliksi, seurasin kun 2 venäläistä maatuskaa tuli siihen ja molemmat avasivat yhden pakkauksen ja ottivat kynttelikön pois sieltä.
        Eikö aivot kerro että siinä on malli, ei tarvitse avata enempää pakkauksia?

• devuska23

jummarran, jummaran :)

• sergei Novikov
        9+6 kirjoitti:

Kerroppa miten teidän aivot toimii? Esimerkki: Liikkeessä oli joulukynttelikkö otettu pakkauksesta ulos malliksi, seurasin kun 2 venäläistä maatuskaa tuli siihen ja molemmat avasivat yhden pakkauksen ja ottivat kynttelikön pois sieltä.

NäIn kerran suomalaisen vanhan akan Venäjällä, miten se yrittii iskeä nuoreen mieheen. Hän oli aivan kännissä ja kuset oli housuissa. Eli noin. Noita juttuja löytyy meilläkin.

• 9+6
        sergei Novikov kirjoitti:

NäIn kerran suomalaisen vanhan akan Venäjällä, miten se yrittii iskeä nuoreen mieheen. Hän oli aivan kännissä ja kuset oli housuissa. Eli noin. Noita juttuja löytyy meilläkin.

Ja miten tuo liittyy esittämääni kysymykseen?

• niinpä niiiiin!!!

eihän se vessan rynkylä,mitään tajua.

• hyvä kysymys
        9+6 kirjoitti:

Mitkä aivot ;D ai sekö millä ne istuu?

• HAHAH

• fjkjhgjj

Venäläiset tekee tarpeensa seisaaltaan koska pitävät suomalaisia epäsiisteinä....
        Eikö olekin outoa?

• Hildan

Juu mutta Ryssä viha kasvaa ja voi hyvin Suomessa

• FinnLady

Kuse sinä vaan ympäri vessaa niin pidät kiinni kansasi pitkistä perinteistä.
      Rehellistä työtähän te ruskit ette ole koskaan ymmärtäneet.
      Huvittavaa kun ei älykkyytenne riitä edes opettelemaan suomenkieltä kunnolla, tuo sönkötys on säälittävää.
      Kertooko tuo nikkisi numero äo: si?

• olgaqw

Älä ole vihainen, mutta läskit alkoivat kiehumaan :)

• Vihaamasi

Osaatko sinä, mukamas lady, mitään vastaavan vaikeaa kieltä kuin suomi ja venäjä ovat, niin hyvin kuin minä näitä molempia osaan? Enpä usko! Äläkä kutsu itseäsi ladyksi, koska kirjoittamasi tyyli eikä näin ollen älyllinen tasosi anna siihen mitään perustetta.

• trallallaalaa

Jos tänne kirjoittava siivooja (nimimerkit FinnLady, YleisetWc:tPuhtaiksi jne) noin paljon inhoaa vessojen siivousta, niin kannattaisi etsiä muuta työtä. Olisit vaan onnellinen että sinulla riittää töitä vessojen siivouksessa ;)

• FinnLady

Mitäs vikaa on rehellisessä työssä? Kai sinäkin mieluummin käyt vessassa jonka joku on siivonnut?
        En siivoa työkseni vessoja ja kotona meillä opetettiin jo taaperoille miten vessassa toimitaan. Myös käsien pesu asioimisen jälkeen. Rysyt ei osaa edes käyttää pönttöä, saati varmasti pestä käsiään. Voi hitto miten täynnä pöpöjä kahvat ja muut paikat on niiden jäljiltä. Ja voi vaan kuvitella kun ne raplaa kaikkia tavaroita kaupoissa, yäk. Käytän aina paperia kun kosken kahvoihin etten saa rysyiltä bakteereja.
        Ihan tiedoksesi...olen käyttänyt vain tätä samaa nikkiä.
        Sinä olga tuossa toisessa viestissä, harmi jos läskisi alkoivat kiehumaan. Se voi tehdä hyvää jos vaikka laihtuisit.

• ggi¤¤¤$$jj7777

Kaiken tään on rysyt itse saaneet aikaan = vihamielisyyden, omalla käytöksellään. Ei tuo pelkästään suomalaisia harmita, vaan kaikkialla siellä, missä rysyt matkailee. Aina ne on yhtä ylimielisiä ja röyhkeitä, mut siisteydestä ne ei tiedä mitään! Olkaa varovaisia, sillä laukuista leviää torakoita ja lutetita!

• Pääsiskös keskustelu

Saman olen kuullut monilta, jotka ovat olleet rysyjen kanssa lomalla samassa paikassa.

• Tytöntyllerö.

Käsittämätöntä kielenkäyttöä aikuisilta ihmisiltä lähes kaikki tämän keskustelun tekstit. Oletan että olette aikuisia. Eikö päätänne ala särkemään moinen vihapuhe?
      En voi kuin halveksia ihmisiä jotka noin kirjoittavat. Suhtaudutte oletettavasti samalla lailla muihinkin vähemmistön edustajiin. Moukkamaista.
      Aivan samallatavalla ne sotkee suomalaisetkin ulkomailla lomaillessaan jos eivät täällä kotimaassa.
      Tarkoitukseni ei ole puolustella venäläisiä muuten kuin että ei ne kaikki sotkut ole heidän aikaansaannostaan. Suurin osa kyllä. Pitäisihän heille jonkunlainen kuri saada mutta vihapuheet eivät varmasti auta. Pitäisi olla vessapoliisi joka vahtisi ja pistäisi heidät itse siivoamaan jälkensä ja neuvoisi kuinka vessaa käytetään.
      Olen itse kerran mennyt venäläisen naisen jälkeen vessaan ja haju oli niin sanoinkuvaamaton että täytyi kääntyä ovelta takaisin etten olisi oksentanut.
      En tiedä mitä hän oli syönyt ja sitten tyhjentänyt. Huhhuh!

• jöö ,jöö

mikä hiton viha puhe,oletko rasisti,mistä vähemmisstöstä sinä puhut,ruskit enemmistönä,älä morkkaa ruskia koska siitä tulee syyte,kokemusta on.valitin hirveästä möykästä ven.asunnosta,minun vuka koska olen rasisti,kohta joudun asunnosta pois ja saan syytteen rasismista

• Tytöntyllerö...
        jöö ,jöö kirjoitti:

mikä hiton viha puhe,oletko rasisti,mistä vähemmisstöstä sinä puhut,ruskit enemmistönä,älä morkkaa ruskia koska siitä tulee syyte,kokemusta on.valitin hirveästä möykästä ven.asunnosta,minun vuka koska olen rasisti,kohta joudun asunnosta pois ja saan syytteen rasismista

Voisitko kertoa suomen kielellä asiasi?

• kuuusviis

Ja oli pitkäsäärinen lady. "Paikat" pyyhitty, siis levitetty ympäri ...... Mut upee lady risman käytävillä.

• gäää{{{{tyyy

Sinä, tytöntyllerö, et varmaan ole joutunut seisiskelemaan jonoissa etkä ollut tyrkittävänä kaupoissa! Ylimielisten katseiden ja käytöksen sinäkin varmaan huomaat, mutta täytyyhän tänne voida kirjoittaa moukkamaisesti, sinunkin!

• kiitos, itänaapuri

Venäläiset tuo leivän monen Lappeenrantalaisen pöytään. Jos ei niitä olis, olis moni asiakaspalvelija vailla työtä! Kuin myös yrittäjä!

• eii7io

Ja ilmaiset meikit saa Prisman hyllyjen välissä. Tarkkaalkaapa.

• voi ei
        eii7io kirjoitti:

Ja ilmaiset meikit saa Prisman hyllyjen välissä. Tarkkaalkaapa.

Mistähän siellä turvamiehille maksetaan... tupakkatauoista varmaan.

• hhyyyyyhhhh

No ei ainakaan yhdellekään eläkeläiselle ole mitään etua tuoneet nuo haisevat rysyt!

• l,tolstoi

tuovat leivän mutta olen tottunut laittamaan voita leivän päälle,miksi eivät tuo voita vaan pelkkää leipää,tiedän kyllä että ruskit eivät käytä voita leivän päällä mutta?

• Hilllevina

Mitää muuta en sano kun sain nämä Ryssä turistit lähtemään Kaakois- Suomesta se olisi ihanaa ei ne enää palaisi koskaan SUOMEEN

• ha998rre

Juuri noin sitä pittääkin raivota, rysy ku on!Ei mittää järkee! On ne vaan ihan ei porukat, ku rajan takan käy.

• Satunnainen lukija

-Ei suuret sanat suuta halkase-
      On varmasti olemassa kansallinen identiteettiki mutta tässä muuttuvassa maailmassa jokainen ihminen toimii enenevässä määrin aivan omana itsenään.Jos joku käyttäytyy huonosti ,ei ota toisia huomioon ,aiheuttaa turhaa työtä ja pahaa mieltä.Hän on ihan itse vastuussa siitä,minusta on turha selitellä että käyttäydyn huonosti kun olen Venäläinen ja se kuuluu Venäläisyyteen tai ryyppään ja rällään kun olen Suomalainen ja se kuuluu Suomalaisuuteen.
      Sitten niihin yleisiin vessoihin,jos ihan kuka tahansa pissii ja kakkii lattioille ,sotkee seinät ja heittelee paperit minne sattuu on hän mielestäni tyhmä ja sivistymätöön.Oli sitten kansallisuus ja lähtömaa ihan mikä tahansa.
      Jos vessoja ei siivota kunnolla niin niistä leviää aikaamyöten melkoinen bakteerikanta eikä se ainakaan terveyttä ja hyvinvointia edistä ei edes Venäläisten.Puhumattakaan viihtyvydestä.Joten siivousalan ammatilaiset ovat kullanarvoisia työntekijöitä ja arvostan heitä suuresti.
      Jätetään myös Suomen valloitus ja keskitytään edistämään edes hitusen kaikkien hyvinvointia täällä kauniissa kotimaassamme Suomessa.

• mie.

kyl on nii hauskaa käyvä lidlis ostoksil ko on 7 ryssäbussia pihas...

• svetlana :)

kyllä on huono itsetunto suomalaisilla naisilla.

• suomalainen nainen

Minulla on positiiviset kokemukset Venäläisistä!
        Esim. sain apua polkupyörän nostamiseen ja sitomiseen auton pyöränkuljetustankoon. Suomalaiset eivät vaivautuneet auttamaan minua vaikka näkivät pulmani.
        Herrasmiehiä löytyy joka maasta.

• Ei enää suomalaista

Mikä urbaanilegenda tää venäläisten vessa touhu oikein on? Kyllä venäläinen nainen voittaa suomalaisen naisen 100-0 henkilöohtaisessa hygieniassa. Suomalaiset siiderimörköhiivasienituulpukuvalaat ovat vain kateellisia jos venäläiset näyttävät naiselta.
      Kaikkien venäläisnaisten toosa jota olen päässyt tarkastelemaan on ollut kyllä puhdas ja tuoksunut raikkaalle sekä se on ajeltu siistiksi, toisin kuin suomalaisten.

• mä.

tuota et takuulla usko itsekkään.... jos olet mies et nähtävästi ole käynyt naisten vessassa vai oletko???

• hihhuli.

mut jos se on transu?...

• Memento
      • kauppias kiittää

Vaan eipä ole sitä rahaa näkynyt missään!

• Niin...

Muistan elävästi ajan, kun rajat olivat kiinni. Kerjäläisiä oltiin koko kansa...Vai muistinkohan väärin?

• -
        Niin... kirjoitti:

Muistan elävästi ajan, kun rajat olivat kiinni. Kerjäläisiä oltiin koko kansa...Vai muistinkohan väärin?

Heh heh, taitaa dementia olla ottanut yliotteen!

• minä....

VOI KUN NAMA kouluttamattomat ihmiset ( suomalaiset) osaisivat edes klikata tuota linkkia, jospa viha vahan laantuisi....

• Holda

Juu ja toi myös rikolliset hivin ja kaikki muut taudit Vihaan RYSSIÄ ja pidän huolen siitä että lapseni vihaavat Ryssiä ja Mamuja

• Ruso Turisto

Ryssien syyttä kaikki?
      Venäjä teki Suomesta autonomian, Lenin-setä antoi itsenäisyyden.
      Rahaa tulee Itä-rajalta tänne. Me ihmiset ollan ihan samanlaiset, puhutaan vaan erilailla. Ryssä-viha on valkoisten propaganda temppu, joka onnistui. Syytettiin naapuria kommunismista ja punaisesta vallankumouksesta. Venäläiset eivät tehneet Suomessa kumousta, vaan työläiset jotka eivät olleet tyytyväisiä elämäänsä.
      Ihan vaan lopuksi missä tahansa olisitkaan ja minkämaalinen olisitkaan löytyy paskiaisia jotka tahravat kuvan muista. Olkoon venäläinen itä-suomessa tai suomalainen Pietarissa. Näin vaan on!

• OlaviEsa

Toveri Lenin ei suinkaan antanut meille itsenäisyyttä. Lenin halusi SDP:n (ei ihan sama SDP kuin kykyisin) masinoimaan vallankumouksen Suomessa. Vallankumous piti aloittaa marraskuussa 1917, mutta se ei toteutunut Leninin harmiksi. SDP sai aikaan vain yleislakon. Leninin Neuvosto-Venäjä oli loppuvuonna 1917 sekasortoisessa tilassa ja lisäksi vielä sodassa Saksaa vastaan. Suomi toimitti tässä sekasortoisessa tilanteessa oman itsenäisyys julkistuken Leninille. Hän oli itseasiassa pakotettu hyväksymään (31.12.17) Suomen itsenäisyys, koska ongelmia oli enemmän kuin pystyi ratkomaan. Suomen itsenäisyys siis poisti tai yritti poistaa yhden ongelman. Yritti-sana siksi, että Neuvosto-Venäjä auttoi punaisia sisällissodassa 1918 (siis sama Lenin) saavuttamatta kuitenkaan tavoittelemiaan tuloksia. Tätä "pakkovirhettä" (suomen itsenäsyys) yritettiin sitten kovasti korjata 1939-1940 ja 1941-1944. Ei silloinkaan tulosta. Lenin-setä ei todellakaan antanut meille itsenäisyyttä, hänen vain oli pakko vasten tahtoaan. Ihmeellistä, että ihmiset eivät tunne meidän omaa lähi-historiaamme.

• Loimaan nainen

Lappeenrantalaiset miehet kohtelevat naisia reissuillaan kuin Venäläisiä h****a, kun pääsevät kotoa lähtemään vaimon silmien alta, ei mitään arvostusta, alkoa kuluu ja seksiä harrastetaan. Onko Venäläis kulttuuri ja käytös niin syvällä teissä kaikissa Lappeenrantalaisissa miehissä ja naisissa. Melkein toivoisin että koko etelä-karjan voisi liittää takaisin venäjään. Sen verrrean kieroja hyväksi käyttäjiä olette koko sakki.

• pysyy omassa kämpäss

Mitä ihmeen naisia ja millä ihmeen reissuillaan ? ei lpr juntti lähde mihinkään koska siellä joutuisi tekemisiin tuntemattomien ihmisten kanssa,se on järkytys ja shokki sisäänpäinlämiäväiselle lpr geenit omaavalle, tämä pätee lappeenrantalaisiin miehiin sekä naisiin.

• Loimaan nainen
        pysyy omassa kämpäss kirjoitti:

Mitä ihmeen naisia ja millä ihmeen reissuillaan ? ei lpr juntti lähde mihinkään koska siellä joutuisi tekemisiin tuntemattomien ihmisten kanssa,se on järkytys ja shokki sisäänpäinlämiäväiselle lpr geenit omaavalle, tämä pätee lappeenrantalaisiin miehiin sekä naisiin.

Herpes keppiä osaavat ainakin miehet jakaa, oli geenit sitten sisään tai ulos lämmenneet.

• LK

Ihan yhtä perseestä ne on kun suomalaisetkin.

• Pakkasaho

"...se on järkytys ja shokki sisäänpäinlämiäväiselle lpr geenit omaavalle..."

Tuo on jo loukkaus kokonaista kansanryhmää vastaan. Sakkoja!! ;-)

• Natasha 25

Ilman venäläisiä ostosmatkailijoita Lappeenrannasta menisi nurin monta suurta kauppaa ja työlisyys lisääntyisi.Muistakaa se,ennen kuin karkoitatte ostosmatkalaiset!

• khggcf

Kuule, kyllä täällä oli asiat paremmin ennen venäläisten tuloa. "Työlisyys lisääntyisi"? Tarkoitat kai työttömyys lisääntyisi?

• Hildan

Moi Natasha 25 eilen tuli ohjelma Viipuri 360 aika hienosti teillä siellä Venäjällä vuonna 2017 menee oli hienosti hoidettu yhteis kunnan asiat tiet ja talot mahtavassa kunnossa ja Pietari ihmiset asuu todella kivasti suuressa kaupungissa hyvin on hoidettu talot ja kadut ehkä 1950 luvut tasolla ihanaa kun venäjällä pidetään huolta vanhan ajan tyylistä ainut maa African jälkeen missä eletään noin 50v jäljessä nykyajasta.

• Natasha 25

Kävi pieni ajatusvirhe,koska en hallitse suomen kieltä vielä täydellisesti ja olen alunperin Pietarista kotoisin.

Anteeksi virhe.

Eli:Ilman venäläisiä ostosmatkailijoita Lappeenrannasta menisi nurin monta suurta kauppaa ja työttömyys lisääntyisi.

Muistakaa se,ennen kuin karkoitatte ostosmatkalaiset!

• Nyt Nyt

Hyvä, hyvä....olen samaa mieltä Natasha !!

• Halpaa bensaa

Lappeenrantalaiset ovat vain kateellisia Venäläisille joilla on ostovoimaa kukkarossa.
        Älä välitä niistä itse keskeisitä ihmisistä. 4v jaksoin heitä katsoa ja muutin takas pirkanmaalle.

• Pakkasaho

"Muistakaa se,ennen kuin karkoitatte ostosmatkalaiset!"

Ei heitä karkoteta. Todellakin päinvastoin. Täällä joku hölisee mitä sattuu.

• Pakkasaho

"Itse en ole huomannut naapureiden tuomien eurojen taikka ruplien tipahtavan omaan taskuun, mutta kaikki pakolliset maksut ovat nousseet täällä ryssien periferiessa pilviin mallia vesimaksu, sähkö, kaukolämpö etc"

Energia on kallistunut kaikkialla, kuvittelet ihan hölmöjä. Silläkö muka kaikki tuo halpenisi, jos matkailuala pysäytettäisiin? Luultavasti juuri päinvastoin.

Jos haluat hyötyä matkailusta, hakeudu sellaiseen työhön missä matkailijoita palvellaan. Ja tee se kohteliasti, ettet heti saa potkuja. Mutta ei venäläisten matkailu sinulta ainakaan pois ole.

• Nashi?

Perhana edellinen kommentti piti mennä pakkaslahon osioon:(

• Miettelijäs
      • propelli

no venäläisiltä pitäis lailla kieltää koko autoilu suomessa

• Pakkasaho

"...no venäläisiltä pitäis lailla kieltää koko autoilu suomessa"

Ainakin ovat kohteliaampia jalankulkijoille ja pyöräilijöille kuin suomalaiset.

• Nashi?

No ehkä pikkasen voi vieraskoreutta olla liikenteesä, mutta parkkipaikoilla ryssän maasturin ovet kopsavat aika tiuhaan tahtiin perus finskin nissanin kylkeen prkl....

• läheltä piti

Vai muka kohteliaita jalankulkijoille? Huhhuh, Ei tosiaankaan ole. Ainakin keskustassa saa kävellä henkensä kaupalla kun eivät välitä suojateistä eivätkä kääntymissuunnistaan. Monta kertaa ollut läheltäpiti tilanne niitten takia.

• Pakkasaho

Vaaratilanteissa, joihin olen joutunut, on aina ollut röyhkeä suomalainen autoilija.
      Suomessahan autoin omistaja kuvittelee vieläkin olevansa "herra" liikenteessä. Venäläisiä autoilijoitakin kohtaan ollaan sitten niin "herraa".

• torvi99

Aika yllättävää. Olethan käsittääkseni suomalainen!

• Pakkasaho

"Olethan käsittääkseni suomalainen!"

Totta kai olen suomalainen. Kaikki suomalaiset eivät parjaa eivätkä valehtele. Sekö sinusta on yllättävää, torvi99?

• torvi99

Ei.

• jkeöf

Itse asiassa Venäjällä suojatiellä oleville annetaan paljon paremmin tilaa kulkea kuin Suomessa. Vaikka vauhti on kova niin silti se hiljenee sitten suojatien kohdalla.

• Rikinä

Muuta hyväihmnen venäjälle!!! Venäläisistä ei ole kaakkois-suomelle mitään hyötyä jos lasketaan kaikki mitä kustannetaan suomalaisten verovaroilla.
        Esim. VT6 kärki-Muukko saatiin valmiiksi niin ensimmäinen asfaltti oli jo urilla ennenkuin asfalttimiehet pääsivät muukkoon. Et sillein se hyöty häviää..
        Mene käymään LPR prisman/Kespron tukun kulmille niin näet siellä laummoittain porsaita. Toivottavasti Putin sulkee rajan ja nato kiireesti puolustamaan eu:n
        pisitä rajaa. Sitä ootellessa - hyvää kesän jatkoa. Kohta pääsen lentämään pois sinne missä ei nuolla ........... ............tä.

• AstonMartin

http://www.esaimaa.fi/Online/2012/07/03/Autoilija kaahasi tytön päälle Kauppakadulla/2012113706339/4

Kuljettaja on vuonna 1978 Neuvostoliitossa syntynyt nainen..

Hups. Olisikohan näin saanut kirjoittaa. Tässähän käy liian selvästi että yliajaja on venäläinen. Lukekaa äkkiä ennenkuin sensuuri iskee.

• rivienvälistälukemalla
        AstonMartin kirjoitti:

http://www.esaimaa.fi/Online/2012/07/03/Autoilija kaahasi tytön päälle Kauppakadulla/2012113706339/4

Kuljettaja on vuonna 1978 Neuvostoliitossa syntynyt nainen..

Hups. Olisikohan näin saanut kirjoittaa. Tässähän käy liian selvästi että yliajaja on venäläinen. Lukekaa äkkiä ennenkuin sensuuri iskee.

"Kuljettaja on vuonna 1978 ... syntynyt."
        Kyseessähän on ilmiselvä hevosen vuonna syntynyt, ja ne tiedetään hurjastelijoiksi. Mikä mahtoi olla kuukausiluonne? Oinas vai jousimies, kun niin kiire? Ja yhdistettynä hevoseen. Kyllä nyt hölmönkin pitäisi tajuta.

• Pakkasaho

"Venäläisistä ei ole kaakkois-suomelle mitään hyötyä jos lasketaan kaikki mitä kustannetaan suomalaisten verovaroilla."

"Rikinähän" sen muka tietää? Kysy matkailun ja liike-elämän asiantuntijoilta.

• ujo piimä

Tässä ketjussa joku tuolla aiemmin kertoi venäläisten naisten huonosta WC-hygieniasta, ja jossain toisessa ketjussa joku kertoi itähiivan hajuista. Luulisin, että yksi suomalaisen ”ryssävihan” eli russofobian yksi stereotypia eli yleistys on, että venäläiset naiset ovat huoria, irstaita ja heidän vaginansa haisee pahalta.

Ketjussa tämän tärkeän asian oikeellisuuden joku toinen on omakohtaisesti päässyt tarkasteleman, kertoo asian oikeellisuuden tästä asiasta miten ”venäläisnaisten toosa jota olen päässyt tarkastelemaan on ollut kyllä puhdas ja tuoksunut raikkaalle sekä se on ajeltu siistiksi, toisin kuin suomalaisten”. Asian oikeellisuuden kertominen ei ilmeisesti mitään auta, venäläisten naisten vagina haisee ”, se on fakta ja piste.

Ujolla, kiltillä naista kunnioittavalla miehellä ei ole mitään omakohtaista faktaa tästä asiasta, muuta kuin se, että venäläiset naiset ovat maailman kauneimpia naisia.

Kerran istuin terassilla huurteisella, ja pöytääni istahti siiderilasin kera hoikka, kaunis, naisellisen kauniisti pukeutunut suurisilmäinen venäläinen nainen, jonka sinisiin silmiin ujo, kiltti ja hyvätapainen mies upposi, ja rakastumisen mielenhäiriöön.

Kaunis suurisilmäinen venäläinen nainen sytytti kalliin näköisen savukkeen, ja sanoi jotain venäjäksi, ja jonkinlaista small talkkia höpötimmekin, kun paikalle ryntäsi vihaisen näköinen Seinfieldin Cosmo Kramerin näköinen suomalaismies, joka oli naisen aviomies, ja venäjää posmottaen pian roudasikin vaimonsa käsikynkkää terassin ulkopuolella Mercedes Bentz – merkkiseen nakuttavaan taksiin ujon kiltin hyvätapaisen miehen jäädessä yksin hyljättynä istumaan huurteisensa ääreen.

• SUUREMPIAJATTELIA

aivan oikein monetkin luulevat olevansa oiken ihmiskunnan napoja mutta eivät osaa olla etes naapureiden kanssa kavereita vaan kun saadaan jotain avustusta jonka ovat muut maksaneet heti ollaan muita arvimassa vaikka oma ihmisyys on aivan muulla metsä ehkä vastaa joskus kuyin sinne huudetaan johan jo järkikin sanoo että ihmisiä kaikki ovat kyllä älykäskin voi vittuilla!

• Just wondering

Mikä teitä lappeenrantalaisia vaivaa?

Voisiko joku lappeenrantalainen selventää teidän mielenliikkeitä, koska olette todella outoa porukkaa. Eroatte, ettekä eduksenne, koko Suomen (puhumattakaan muusta maailmasta) väestöstä eriskummallisella, törkeällä ja sisäänpäin kieroutuneesti kääntyneellä käytöksellänne.

Ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn, koska en ole ainut ulkopaikkakuntalainen kuka pohtii samaa kysymystä aina lappeenrantalaisen tökeröön käytökseen törmätessään.

Kateutta, sivistyksen puutetta, epäkunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan ja silkkaa ilkeyttä löytyy joka paikasta, mutta eritoten lappeenrantalaisista. En tekstilläni viittaa vain tähän keskustelun röyhkeyteen, vaan röyhkeyteen ylipäänsä. Oli asia mikä hyvänsä, niin kyllä aito lappeenrantalainen sen ikäväksi vääntää.

Teillä on hieno pikku kaupunki upeine luontomaisemineen, luulisi että täältä tulisi iloisia ja hyväntahtoisia ihmisiä mutta tilanne on täysin päinvastainen. Tällä tekstillä en halua loukata ketään, olen vain aidosti kiinnostunut että onko täällä vedessä jotain vai kenties tehtaan päästötkö mädätyttävät paikallisten aivot jo vaippaiästä lähtien.

• masa100100

ei pidä yleistää!Suomi24 on vaan saattunu "ne" ihmiset :)

• Pakkasaho

"...vai kenties tehtaan päästötkö mädätyttävät paikallisten aivot jo vaippaiästä lähtien."

Ei tuokaan ollut kovin sivistyneen ihmisen kielenkäyttöä. ;-)

Oikeassa voit jossain määrin ollakin, mutta kyllä täällä myös kivoja ihmisiä löytyy. Sinulla taitaa olla vahva negatiivinen asenne itselläsi.

• Kaalisoppaa

Venäläisillä on puolet maapallosta ja eivät mahdu omaan maahansa. Luulisi Siperiassa olevan tilaa kaikille ettei tarvitsisi muuttaa Suomeen. Täällä pärjätään kyllä ilman yhtäkään venäläistä,niin että pysykööt vaan omassa maassaan. Meiltäkin veivät osan maata joten asuttakoot nyt omat läävänsä. Venäläiset maatuskat kauppojen kassoilla vievät ne vähät työpaikat suomalaisilta. Ärsyttää kuunneella hjuva hjuva.

• Voiruskipolot

Köyhäksi on mennyt venäläisten matkaajien joukko. katselin tuossa kylpylän venäläisiä vierailijoita, köyhiä ja alempaa sakkia koko joukko. Rahat loppuu kesään mennessä venäläisiltä, minkä jälkeen alkaa etsikkoaika koko tarinassa... Ei puutu enää kuin Iranin ydinase, mikä onkin aika lähellä...

• Potuttaaa

Sekopää putin keksii koko ajan uusia valheita saadakseen syyn hyökkäillä millon mihinkin. Mielipuolen kiilto silmissä paukuttelee pommejan. Mistä näitä hihhuleita sikiää venäjän johtoon ja kansa senkun kärsii ja köyhtyy kun mafiosot rikastuu ja lihoo.

• Kukkokiekuuu

Eikö venäläisilllä ole aivoja kun uskovat putinin valheita vuodesta toiseen? Ukko ajaa maansa täyteen ahdinkoon ja siellä vaan jaksetaan ihannoida tätä sekopäätä. Luulisi noin isossa kansassa olevan joukossa omilla aivoillaan ajattelevakin.

• Igor32v

Te suomi juntit elätte 1900-luvun alkupuolella viellä ;) Mulla on Mersu venäläisillä kilvillä, mutta käyn hakee imasta ruokaa joka viikko katon vaa kui paskasti ihmisillä menee :p

• turistikatoa

Kyllähän tässä niin kävi, että turistien kaikottua alkoi kauppoja menemään nurin.
      Palvelut ja kaupan tavaratarjonta pieneni huomattavasti.
      Aikoinaan kirjoiteltiin että ei haittaa vaikka turistit häviävät liikkeistä - taitaa kuitenkin haitata ?

• huomioitava

Vuodenvaihteen venäläisturistit ovat vähentyneet, mutta palvelut pysyneet ennallaan. Täällä ei ole rakennettu mitään venäläisten varaan.

Tietty varauksellinen suhtautuminen itänaapuriin on pelkästään järkevää. Maa on arvaamaton ja aggressiivinen, kuuluu ihan eri kulttuuripiiriin.

Itselläkin on muutama venäläistaustainen työkaveri ja tuota .. mitä enemmän ihmisessä on venäläistä vaikutusta, sitä vähemmän häneen pätee sanonta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kaveri vaikuttaa tooosi mukavalta ja fiksulta tiimityöläiseltä, mutta vetääkin välistä missä pystyy. Suuttuu kun jää siitä kiinni. Venäläinen pitää ystävällisyyttä ja hyvää käytöstä hölmöytenä ja haluaa jymäyttää hölmöä. Tästä heidän asenteestaan on paljon haittaa puolin ja toisin. Itsekkyyttä ja ylimielisyyttä paljastuu miellyttävän kuoren alta.

• qweryu
        huomioitava kirjoitti:

Vuodenvaihteen venäläisturistit ovat vähentyneet, mutta palvelut pysyneet ennallaan. Täällä ei ole rakennettu mitään venäläisten varaan.

Tietty varauksellinen suhtautuminen itänaapuriin on pelkästään järkevää. Maa on arvaamaton ja aggressiivinen, kuuluu ihan eri kulttuuripiiriin.

Itselläkin on muutama venäläistaustainen työkaveri ja tuota .. mitä enemmän ihmisessä on venäläistä vaikutusta, sitä vähemmän häneen pätee sanonta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kaveri vaikuttaa tooosi mukavalta ja fiksulta tiimityöläiseltä, mutta vetääkin välistä missä pystyy. Suuttuu kun jää siitä kiinni. Venäläinen pitää ystävällisyyttä ja hyvää käytöstä hölmöytenä ja haluaa jymäyttää hölmöä. Tästä heidän asenteestaan on paljon haittaa puolin ja toisin. Itsekkyyttä ja ylimielisyyttä paljastuu miellyttävän kuoren alta.

Olet kivikauden tasolla mielipiteissäsi. Kyse ei ole kansalaisuudesta, vaan kasvatuksesta ja luonteesta. Kaksonen on kaksonen niin suomessa kuin venäjälläkin.

• mirane

Poistakaa tämä viesti saktiper!!!!!!!!!!!!

• kieliäopiskellut

Onko toi sakti juttu ranskaa? SIltä se näyttää.

• uraliin.että.tutajaa

Tätä ryssäviha-ilmiötä ei muuten ollut siihen aikaan, kun sotiemme veteraaneja oli elossa vielä pilvin pimein, sanotaanko vaikka 1980-luvulle saakka.
      Ja nyt en tarkoita sillä sitä, että Neuvostoliitto oli voimissaan, YYA kukoisti ja kuulemma "kyyristeltiin". Vaan nyt tarkoitan ihan yksittäisiä ihmisiä.
      Sotaveteraanit nimittäin antoivat arvostuksen entiselle vastustajalle sen olen heidän puheistaan kuullut. Olisi tietysti voinut kuvitella asian olevan toisin, koska siinä savotassa oli monilla kulunut jopa 5 vuotta, monilta oli kodit jääneet uuden rajan taakse ja Suomi oli joutunut maksamaan isot sotakorvaukset.
      Nykyinen ryssäviha on jotakin hyvin omituista tuota aikaa vasten. En täysin tajua mistä se pulppuaa. Mutta nykyisinhän pulppuaa ihan mitä hyvänsä mistä tahansa.
      Samanlainen juttu oli se, että sotaveteraanit eivät katsoneet toistensa puoluekantaa. Se oli ihan toissijainen asia. Aseveljeys yhdisti. Sitä vastoin kun nykyisin ollaan hakemalla hakemassa konfliktia ihmisten kesken; niin se siitä yhteishengestä.

• nappiotsaan-

Ryssä mun leipääni syö ja paskaiset sormensa hillooni upottaa.Maarosvo kansaa .Miehet varkaita ja Naiset huoria oikeen hyva naapuri meilla on

• djkolikuj

Tällä palstalla venäjä vihaa levittää natopalstan sairas fundamentalistinen natokannattaja. Haluaa kiihottaa ihmisiä toisiaan vastaan kansalaisuuteen vedoten. Ei usko edes Jumalaan, ja tekstit sen mukaisia - pääosin 30-40 luvun tapahtumista solkottaa.

• palvelutennallaan

" Vuodenvaihteen venäläisturistit ovat vähentyneet, mutta palvelut pysyneet ennallaan ".
      Ohhoh - johan oli lausunto ! ! !
      Puoli kaupunkia täynnä tyhjiä liikehuoneistoja, valikoimat vähentyneet,,,,
      Työttömyyttä...

• yksrasisti

Lrantalaiset haluu somaleita rikastuttamaan katukuvaa niissä on teidän kaupunkinne toivo,lihavat somppuakat useimpine paskatykkineen elävöittävät kaunista kaupunkianne,mitä venäläisistä vaikka he tuovat kyläänne isot summat rahaa.

• Oltermanniako

Mikä siinä mättää kun venäläisten pitää tulla tänne juustoa ja pesuaineita hamstraamaan? Ostoskärryt täynnä oltermannia vaikka muutama kuukausi sitten kehuskelivat että Venäjällä on kaikkea mitä lännestäkin eikä tarvitse tulla hakemaan. Nyt on helkutinmoiset pinot juustoa ja comfortia mukana. Luulisi nyt ryssien kannattavan oman maan taloutta ja pysyvän kotimaassaan juustoinensa. Hahhahhaaaa.

• semaku

No onhan niillä kaikkea, vaan laatu on monesti mitä sattuu.
      Samoin maku.

• Rosvoja

Pelkkää paskaa. Muuta ei heillä ole kuin öljyä ja kaasua mutta kohta niitä ei tarvita. Koko maa takapajula paitsi muutama kaupunki pidetään hienona että on edes jotain näyttää ulkomaille. Suurin osa maasta köyhää ja ilman mitään kehitystä vuosikymmeniin. Kuinka kauan venäläiset sietävät tämmöistä Putinia joka käärii miljardit kavereittensa lompsaan? Korruptio kukkii ja rosvot rikastuu.

• eikaikkiasiatkuulu

En ole ennen nähnyt missään niin surkeaa valehtelijaa, kuin mitä venäjävihaaja voi olla. Suurin osa rikoksista tapahtuu maahanmuuttajien toimesta. Venäläiset on ollu todella kiltisti.

• Pyssyt

Tyynessä vedessä isot kalat kutee. Ryssä riehuu nyt Ukrainassa ja pullistelee sotaharjoituksissa suomen rajan lähellä. Roskasakkia koko venäjän duuma,vailla mitään järkeä vaan mielipuolisen presidentin palvojia.

• SUOMI_NATOON_HETI

!!!! SUOMI NATOON JA HETI RAJAT KIINNI PASKA RYSSILTÄ HETI

• Viisuja

Olipa nautinto katsoa euroviisuja,kun ryssä ei voittanut vaikka oli veikattu ekaks. Taas tuli todistettua ettei itänaapuri ole missään suosiossa paitsi valko-Venäjällä,mutta se maahan on ihan samaa ryssää. Toivottavasti eivät venäläiset pääse olympialaisiin kun kaikki heidän urheilijansa ovat kärynneet dopingista. No sehän tietenkin on taas länsimaiden panettelua puhtaita venäläisurheilijoita vastaan. Onko Venäjällä mitään rehellistä toimintaa missään? Kaikki pelkkää valhetta ja korruptiota.

• OlaviEsa

Ei ole kummallista hakkua venäläisiä, vaikka pienessä määrin positiivista löytyy. Kerrataan hieman historiaa, koska sielä monet asiat kumpuaa. Aloitetaan vaikka 1) Suuresta Pohjan Sodasta (1700-1721). Venäläiset valloittivat Suomen ja aikakausi tunnetaan isovihan aikana. Venäläiset ryöstivät ja polttivat kaikki eteen tulleet talot, naiset ja tytöt raiskattiin, miehet tapettiin ja pojat vietiin maaorjiksi ja tytöt viihdykkeeksi Venäjälle. Käskynä oli länsi-rannikolla polttaa 10 km merirajasta kaikki, siis ihan kaikki. On aivan turha kuvitella, että me suomalaiset antaisimme tämän venäläisille anteeksi aivan heti. Ehkä 300 vuoden kuluttua. 2) Hattujen sota ja pikkuviha (1741-1743). Venäläiset miehittävät taas Suomen. Hirmuteot eivät olleet aivan yhtäsuuria kuin isovihan aikaan, mutta talojen piti majoittaa ja muonittaa venäläisiä kuoleman uhalla ilman korvausta. 3) Suomen sota (1808-1809). Suomen liittäminen osaksi Venäjää. Alku oli hyvä, koska Suomi sai pitää omat veronsa. Ensimmäinen sortokausi 1899-1905 vei tai pyrki viemään suomalaisilta nationalistisen ajattelun. Päättyi Bobrikovin murhaan (kiitos Eugen!). Toinen sortokausi 1908-1917 samoilla päämäärillä. Erityisen kovakouraista kohtelua suomalaisia kohtaan. 4) Suomen sisällissota tai Suomen ja Venäjän sota kuten venäläiset sen ilmoittavat. Neuvosto-Venäjän bolsevikkien voimakas tuki suomalaisille kommunisteille ja vallankumouksellisille. 5) Talvisota: Neuvostoliiton hyökkäys (ilman ilmoitus) Suomeen tavoitteena itsenäisyytemme murtaminen ja Suomen siirtyminen osaksi Neuvostoliittoa. Valtavia siviilipommituksia, joissa kuolee naisia, lapsia, vanhuksia, avuttomia ihmisiä. Yhteensä n. 25.000 kuollutta suomalaista. Tuhannet menettävät kotinsa ja Neuvostoliitto varastaa/ryöstää suomalaisten maata. Miltei mahdotonta antaa anteeksi, varsinkin vaimojemme, äitiemme ja lapsiemme tappamisia. 6) Jatkosota: Neuvostoliitto aloittaa sotatoimet 22.6.41 ja muutamaa päivää myöhemmin aloittaa Helsingin, Turun, Porvoon ja monen muun kaupungin siviilipommitukset. Naisia, lapsia, vanhuksia, avuttomia kuolee taas. Helsinki yritetään pommittaa maantasalle. Haloo! Siviilikohde!! Jatkosota vie 60.000 suomalaisen hengen. Ihan oikeesti joku voi antaa tämän anteeksi? Ja oikeesti joku luulee, että tämä ei aiheuta vihaa? No way. Omassa suvussamme vihaa/katkeruutta pidetään yllä ja historia kerrotaan ja opetetaan tasan tarkkaan lapsille, ja se on oikein. On mahdollista, että n. 300..400 vuoden kuluttua voidaan pohtia, annetaanko jotain pientä anteeksi, mutta epäilen vastauksen olevan kielteinen. Minä ihmettelisin enemmänkin, jos maassamme ei olisi venäläisvastaisuutta.

• suuruudenhulluus

Niin kerrottu on ja jätetty kertomatta.Pakkasukko kiittää ja kumartaa kauniisti............

• Avantoono

Pakkasukko voi painua Siperiaan ja pilkkiä siellä lopun ikäänsä. Ei ole ikävä.

• Ertoovali

Olipahan OlaviEsan kirjoitus todella hyvä ja perusteltu. Lukenut ihminen, epäilen.

• todettuon

Ei tietoa, että missää muualla suomessa. Kolme Kebab paikkaa auki Jouluaattona Torikebab, SusanKebab ja SuperKebab Kolme karva käden paikaa aivan täynnä aattona kl.12-16. Hyvän liikeidean tajunnu kolme karvista pakkasukkoa juhlitaan Venäjäjällä ihan eri päivä kaupat menee kiinni Lpr aattona keskimääräisesti klo.14 Venakot tarvii ruokaa,kun kaupoista ei saa moteleissa vaan aamupala yleensä. Jotain hyötyä heistä ainakin karvakäsille. Ja ketkään muut Lpr ei syö Kebabbia tai Pizzaa aattona kuin Venäläiset.

• durakk

eikös venäläiset miehetkin tarvii ruokaa eikä pelkät venakot

• ihmetteleekans

Venäjän kauppa(neuvostoliiton) kävi hyvin joskus. ja mäkin aiak nuori vielä, Hyvin pelas. MIkä ihmisiä vaivaa kun ei ymmärrä????..ehkä 90-luvulla syntyneitä?

• Eetvartti__

Kyllä minä ja minun sukuni ainakin vihaa ryssiä kaikkein eniten tässä maailmassa. Minulle ryssävihan opetti isäni ja hänelle ukkini. Itse olen opettanut sen kaikille lapsilleni. Ryssäviha on osa suomalaisuutta ja minä ainakin olen ylpeä siitä!

• ögfds

No maailma muuttuu haluatko tästä muslivaltion, enemmän sieltä uhka tulee kun Venäjältä tähän maailman aikaan.

• Sergein_painajainen

Sama on kyllä meidänkin suvussa. Ryssää vihataan aivan yli kaiken. Niihin ei ole koskaan voinut luottaa. Voimaa ne kyllä uskoo: velipoika veteli yksinään kahta iigoria turpaan viimekesänä grillijonossa, kun tulivat etuilemaan. Eivät kuulemma ole sen jälkeen etuilleet ja velipoikaa pelkäävät yli kaiken.

• Guigkkkdddk
      • Ipatti_33

Mulle ihan yksi ja sama, mitä joku Mäntymaa kirjoittelee aikansa kuluksi. Ei pidä lakata vihaamasta kansaa (ryssiä), joka on vuosisatoja piinannut suomalaisia, tappanut kymmeniä tuhansia suomalaisia, raiskannut naisiamme ja tappanut lapsiamme. En ymmärrä, miksi viha pitäisi lopettaa ja antaa sellaiset teot anteeksi. Ainoa, mikä on ja pysyy, on ryssäviha. Ja se on syvällä.

• gllfgkäkk

Sota on sotaa. Kansa kärsii molemmin puolin.

Mutta: sukuvika on se kun suksi ei luista...

• Aimo_Mättö_
    • Aimo_Mättö_

Tässä vielä lopputulema talvisodasta; Venäläisten ilmapommitusten siviiliuhrit.
      Vihollisen pommitukset koko Suomen alueella
      Talvisodan 105 päivän aikana pudottivat vihollisen lentokoneet noin 55000 räjähdepommia ja yli 41000
      palopommia 690 paikkakunnalle.
      Konekivääreillä ammuttiin kotialueella siviilikohteita 440 kertaa; joko pommituksiin liittyen tai pelkkinä
      konekiväärihyökkäyksinä. (Esim. SB-2 tyyppisessä koneessa oli nokassa 2 suunnattavaa konekivääriä, joilla
      koneen tähystäjä pystyi tulittamaan kaduilla juoksevia "fasisteja" tai kylätiellä kulkevaa "imperialistia".)

Alla tilastoja eräiltä paikkakunnilta koko sodan ajalta

Ilmaterrorin uhreina sai kotialueella surmansa 956 henkeä, haavoittui vaikeasti 540
      ja lievästi yli 1300 henkilöä. Osa haavoittuneista on myöhemmin menehtynyt
      vammoihinsa, mutta näistä ei ole tilastoja.

Aineelliset vahingot olivat suuret: 157 kivitaloa ja noin 1800 puutaloa tuhoutui,
      99 kivitaloa paloi ja 600 vaurioitui muuten. Puutaloja vaurioitui 4100.

• lllllglåg

Eiväthän edes japanilaiset ja amerikkalaiset vihaa toisiiaan vaikka USA teki Hiroshimassa ja Nagasakissa mitä teki ja japanilaiset Pearl Habourissa. Sota on sotaa.

Kansat ovat maailmassa sotineet toisiaan vastaan kautta aikojen mutta rauhan aika on rauhaa. Eivät nykyiset sukupolvet ole syypäitä menneisiin. Vihoittelu ei hyödytä ketään, päinvastoin.

• Tapani_Löfving

Viha hyödyttää. Se muistuttaa niistä pahoista teoista, mitä toinen on tehnyt. Kuuntelin Putinin venäjänkielisen haastattelun viime syksyltä (osaan venäjää varsin hyvin); valitettavasti linkkiä ei minulla ole. Haastattelu keski n. 1,5 h eikä ollut ns. länsimedioissa esillä. Putin otti moneen kertaa haastattelussa esille vuosisatoja vanhoja asioita: sotia, rauhansopimuksia, sodanjulistuksia jne. Ja sinä olet sitä mieltä, että sodat pitää unohtaa, kun ne eivät ole tämän sukupolven käymiä!? Entä Eurooppa? Mene keskieurooppaan, kysy ihmisiltä historiasta vaikka viimeisen 300 vuoden ajalta. Kyllä sielläkin muisti on pitkä. Valitettavasti historia toistaa itseään. Ja historian silmin rauha on ajanjakso sotien välissä.
        Ja siitä ryssien muistosta: meille jäi sukuni maata merenrantoineen Karjalan kannakselle (Vammelsuu) viime sotien aikaan sen verran, että olisin tänä päivänä miljonääri ja merkittävä maanomistaja. Sukumme sai menetetyistä maista korvauksia valtiolta summan, joka vastaa nykyiseltä ostovoimaltaan n. 10.000 €. Ukki tuhlasi rahat "rintamamies taloon" ja 10 aarin perunapeltoon. Maitten arvo (peltoa 38 ha, metsää 420 ha, merenrantaa 3,42 km) tänä päivänä yli 10 M€, jos maat olisivat Suomea. Ja pitäisi vielä unohtaa? Uskomatonta, miten ihmiset miettivät asioita.

• Anonyymi

Putin vihaa kaikkia

• HilmaAntero

Kyllää ryssän kanssa voi laittaa puukon tuppeen, mutta ei pidä laittaa piukkaan.

• llttt

Ryssävihahan on nykyään taas salonkikelpoista. Sitä suorastaan lietsotaan mediassa. Kommaritkin nykyään vihaavat ryssiä sillä toisin kuin Neuvostoliitto, joka oli kommarien ihannevaltio, niin Venäjä on fasistivaltio.

Muut kuin kommarit ovat aina odottaneet tilaisuutta että ryssiä saa taas vihata luvan kanssa. EU johon Suomi on ankkuroitunut on antanut ryssävihalle luvan.

Mielestäni venäläisiin tulee suhtautua epäluuloisesti asenteella että he eivät ole meidän ystäviämme sillä he eivät sitä ole mutta tietenkin toinen asia on että kannattaako sitä päätä aukoa suuremmalleen ihan riidanhakumielessä.

• Fileas

OIkeassa olet. Hyvä kirjoitus.

• Yksittäistasolla

venäläisistä löytyy mukavia ja asioistaan huolehtivia ihmisiä. Valtiontasolla koko maa on mätä. Jo muutaman turistin lauma osaa pilata muiden tunnelman sikailullaan, oltiin sitten etelän lomakohteissa tai vaikka laivassa. On tullut todettua sekin asia monta kertaa.

• Mitäpäluulet

Kysypä ukrainalaisilta.....

• eimeidäpentti

ei ainakaa meidän pentti.muuton vaan käy tämän täst ja tuo"tuliaisia"mulle.jeepsistä.

• tässähänosa

RYSSÄVIHAAN ON MONIA SYITÄ :
      Kun käytte Suomalaisilla sankari hautaus mailla ,selviää yksi syy, lähes 100tuhatta ristiä löytyy!
      Suomen maa alueesta on yli kymmenes edelleen miehitetty,Petsamo -Salla Kuusamo,Kannas ,ym
      Miehitetty myös osa Japania ,Viroa ,Ukrainaa ,Kiinaa sekä muitakin löytyy.Syyrian pommitukset.
      Murhia nykyisin niin Venäjällä ,kuin koko maapallolla vuosi kymmenien aikana.
      Sota ajalta tulee mieleen Lapin desanttien teot ,sekä Puolan upseerien murhat.
      Mitään rikoksia e tunnusteta mm yllä olevat kiistetään,niinkuin Malessialais koneen alasampuminen ja myrkytykset Englannissa sekä raivokas lännen syyttely jatkuvaa.
      Rehellisyydestä Venäjällä ei voi puhua ,on sitten politiikka tai mikä urheilulaji tahansa .

• muutaeioleodotettavissa

Nuo Venäjän toimet ovat käsittämättömiä ,koko ajan uhotaan pienemmille valtioille mm kauko idässä Georgia ja muitakin valtioita vastaan hyökätään ja valloitetaan alueita kuten Ukrainassa.
      Nyt kiistoja viritetään pohjoiselle jäämerelle ,mm Norjalle kuuluvaa Huippuvuorten aluetta vaaditaan sekä eräitä meri alueita Venäjän omistukseen.
      Kuvitellaan olevansa suurvalta ,niin sotilaallisesti ,kuin poliittisesti jopa urheilun.
      Tämä eleet ovat naurettavia ja halveksattivia , kohdistuu Venäjän ao johto elimiin.
      Kaikki perustuu johdon pelkoon valtansa menettämisestä , ja niin tulee käymään lähi vuosina!

• asiallinen-henkilö

On kummallista, että russofobia on voimissaan nimenomaan Lappeenrannassa, jossa venäjän kansalaisten osuus asukasluvusta oli vuoden 2016 lopussa "vain" 2,3 % eli 1648 ihmistä. Venäjänkielisten osuus Lpr:n asukasluvusta oli "vain" 4,1 % eli 3008 ihmistä.
      Esimerkiksi Kotkassa nuo vastaavat prosenttiosuudet asukasluvusta olivat 2,8 % (1505 hlö) ja 4,8 % (2559 hlö) eli kumpikin prosenttiosuus on suurempi kuin Lpr:ssä.
      Ainakaan veronmaksajia ei ole Kotkassakaan yhtään liikaa, tulkoot mistä maasta tahansa töihin. Jokainen tapaamani venäläinen (tai äidinkieleltään) on ollut hänet kohdatessani rehellistä palkkatyötä tekevä henkilö.

• Anonyymi

Putinin varpuset alkavat heräilemään. Krimi laajenee. Prismassa jo sota kello 21:00. Pulina käy ja 30% aletavarat on kärryissä jo ennen kello 20:00. Nukkuvat alennus agentit.

• Anonyymi

Täytynee se viha unohtaa, ettei käy huonosti ollaan jo nimittäin löysässä hirressä ton venäjän kanssa.

esim: Niinistö soitti jo Puuttinille ja tiedusteli, ettei vaan herne mennyt kovin syvälle nenään kun tulee nuo F35 hävittäjät ja jatkoa varmasti seuraa.

• Anonyymi

Vladimir lähettää rajanylikävelijöitä ihan pian.
        Saadaan turvapaikkahakijakeskuksia perustaa joka niemen notkoon ja saarelmaan.

• Anonyymi

Kokemuksesta voin sanoa että Lappeenrantalaiset on Suomalaisista eniten lähellä venäläisiä.
      Menevät siitä mistä aita on matalin.
      Sovittu ja luvattu ei pidä.
      Ja sekundaa kaupataan laatutavarana.
      Sieltä hankittu vaimokin on vähintään, samaan aikaan, vielä kihloissa toisen kanssa.
      Ne tytöt on tulleet isäänsä.
      Lappeenrantalainen on naaman edessä maireena,
      mutta selän takana aivan jotain muuta.

• Anonyymi

Kyllä siellä ihan mukaviakin ihmisiä on. Osa ihan täys mulkkuja.

• Anonyymi

kunhan raja aukee, niin rynnätään sankoin joukoin hakemaan halpaa bensaa. Pääasia että vihreitä idiootteja vituttaa ku ajetaan vanhoilla saastehirviöilla HAH HAH

• Anonyymi

Hyvä se on siitä Imatralta mennä. Helppoa kuin mikä

• Anonyymi

Veikö ne sulta ukon ? 😂😂😂

• Anonyymi

Se on niin, että huonot ukot annetaan, oikein tyrkytetään pois, eikä ne suomalaista naista enää saa.

• Anonyymi

Ihmettelen miksi venäjän kansalaiset haluaa muuttaa ihanasta isänmaastaan tänne pieneen Suomeen. Moittivat täällä suomalaisia ihmisiä, täältä voi vapaaehtoisesti muuttaa takaisin ihanaan paratiisiin, jota johtaa Wladimir ensimmäinen, omasta mielestään suutrempi ja mahtavampi kuin kukaan muu olento maapallolla.

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4353
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1996
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1657
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1353
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      889
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe