Forssan kirkossa

Vaikka jotkut Tapsan vastustajat ovatkin kieltäneet mua kirjoittamasta ja ylistämästä, niin kirjoitanpa ja ylistänpä silti, sillä niin hyvä konsertti oli eilen Forssassa kuin joulukonsertti vaan voi olla.
Tapsan ääni soi mahtavasti. Tuntu ihan että meikäläisellä sisuskalut sulaa, niin kauniisti hän lauloi. Kirkon permannolla olevat penkkirivit oli tupaten täynnä porukkaa vain urkuparvella oli vähän tilaa.
Forssassakin taputettiin joka laulun perään isot ablodit ja ohjelmistoon viimeiseksi merkityn, eli Adamin Oi jouluyön jälkeen yleisö nousi seisaaltaan taputtamaan hurjat ablodit. Tapsa tuli vielä takaisin ja lauloi encorena ylimääräisen laulun joka oli kanssa todella upea.
Tapsa oli iloinen ja kertoili monesta laulusta taustatietoja. Se on minusta kiva tapa, että juttelee hiukan laulujen lomassa eikä vedä vaan kiiruusti niitä lauluja yhtäputkea edes laulujen nimiä sanomatta. Tapsa kun osaa vielä puhua niin fiksusti niistä lauluista. Huomaa ,että on perehtynyt itsekkin tarkasti siihen miten, missä ja milloin ne laulut ovat syntyneet.

Konsertin jälkeen Tapsa tuli aulaan jakamaan nimmareita ja mäkin sain omani :-D
Kaikenkaikkiaan konsertti oli todella upea joulumielen-ja tunnelman kohottaja.


ps.Oon aina pitänyt Veskun tulkintaa " Sydämeeni joulun teen"- laulusta ylittämättömänä, mutta kyllä tuo Tapsan versio on niin aistikas ja , kaunis ja koskettava että se vie kyllä voiton Veskun alkuperäisversiostakin.

9

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monica.

      Hei Justiinax, itse olet johtanut tilanteen siihen omalla käyttäytymiselläsi että sua on kielletty tänne kirjoittamasta.
      Nythän kirjoituksesi oli ihan ok.
      Muista että jos provosoidut jostain älyttömästä kirjoituksesta täällä niin sillä vain lietsot lisää riitaa ja provosointia. Se käy vain sinua itseäsi vastaan. Kannattaa siis miettiä mihin viestiin vastaa ja miten...

    • ********************

      Kiitokset konsertti - jutusta. Minkä laulun Tapani lauloi ylimääräisenä ?

      • Tapsa lauloi ylimääräisenä " A deste fideles ". lauloi puolet siitä suomeksi ( eli nyt riemuiten tänne ) ja sitten puolet laulusta tuolla toisella kielellä .

        Nim.merk. "Monica". Tapsan vastustajia koskee myös toi sama minkä kirjoitit, eli ei niittenkä tarttis aina niin provosoida ja riitaa haastaa.


    • Annu.

      Minusta kyllä on tyhmää että konserttiin mennään puhumaan koska yleisö maksaa siitä että kuulee laulua. Tosin Tapsukan kohdalla maksaisin siitä ettei laulais... Älä nyt taas suutu ;) tuo ei ollut tarkoitettu riidan haastamiseksi.
      Mut ihan hyvä että nautit Justiinax, niin pitääkin. Itse kävin Korisevan Arjan konsertissa ja koin saman tunteen.

      • Ja sun kohdalla mä maksaisin siitä ettet kirjoittelis noita tyhmiä kommenttajas tänne.
        Konsertti kesti ehkä n.1h 10min ja tottahantoki Tapsa suurimman osan siitä ajasta lauloi . Lauluja oli 17 pianistin sooloesitys , joten ei Tapsa niin montaa minuuttia puhumiseen käyttänyt, mut lyhyesti kertoi lauluista ja se on mun mielestä kiva tapa. Ei kaikki lauluajat vaan ehkä oo viittinyt niin tarkkaan ottaa selvää siitä milloin laulu on tehty ja mikä on sen syntyhistoria, niin ei ne osaa kertoa niistä lauluista silleen kuin Tapsa.


      • solenzara_

        Arja Koriseva on Tapani Kansan lisäksi toinen kevyenmusiikin artisti jonka joulukonserttiin mieluusti menisin. Harmi vaan ,että kummankaan konsertti ei tänä vuonna ulotu lähellekkään meikäläisen asuinkuntaa :o(


      • Annu.
        Justiinax kirjoitti:

        Ja sun kohdalla mä maksaisin siitä ettet kirjoittelis noita tyhmiä kommenttajas tänne.
        Konsertti kesti ehkä n.1h 10min ja tottahantoki Tapsa suurimman osan siitä ajasta lauloi . Lauluja oli 17 pianistin sooloesitys , joten ei Tapsa niin montaa minuuttia puhumiseen käyttänyt, mut lyhyesti kertoi lauluista ja se on mun mielestä kiva tapa. Ei kaikki lauluajat vaan ehkä oo viittinyt niin tarkkaan ottaa selvää siitä milloin laulu on tehty ja mikä on sen syntyhistoria, niin ei ne osaa kertoa niistä lauluista silleen kuin Tapsa.

        No mutta jos se joka vuosi sepostaa samat tarinat niin eikö ne osaa jo ulkoa?
        Ja suutuit kuin suutuitkin, et oo ollut kotona kun huumoria on jaettu.


    • No en pääse Tapsan joulukonserttiin tänä vuonna kun ei osunut kohdalle mutta Arjan konserttiin olen menossa ja Dannyäkin kävin katsomassa joulun tunnelmissa mutta siitä en pitänyt mutta se siitä

      • Annu.

        Hienoa että pääset sitten Arjan konserttiin :) Hyviä tunnelmia vaan. Konsertti on aina yhtä upea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe