Forssan kirkossa

Vaikka jotkut Tapsan vastustajat ovatkin kieltäneet mua kirjoittamasta ja ylistämästä, niin kirjoitanpa ja ylistänpä silti, sillä niin hyvä konsertti oli eilen Forssassa kuin joulukonsertti vaan voi olla.
Tapsan ääni soi mahtavasti. Tuntu ihan että meikäläisellä sisuskalut sulaa, niin kauniisti hän lauloi. Kirkon permannolla olevat penkkirivit oli tupaten täynnä porukkaa vain urkuparvella oli vähän tilaa.
Forssassakin taputettiin joka laulun perään isot ablodit ja ohjelmistoon viimeiseksi merkityn, eli Adamin Oi jouluyön jälkeen yleisö nousi seisaaltaan taputtamaan hurjat ablodit. Tapsa tuli vielä takaisin ja lauloi encorena ylimääräisen laulun joka oli kanssa todella upea.
Tapsa oli iloinen ja kertoili monesta laulusta taustatietoja. Se on minusta kiva tapa, että juttelee hiukan laulujen lomassa eikä vedä vaan kiiruusti niitä lauluja yhtäputkea edes laulujen nimiä sanomatta. Tapsa kun osaa vielä puhua niin fiksusti niistä lauluista. Huomaa ,että on perehtynyt itsekkin tarkasti siihen miten, missä ja milloin ne laulut ovat syntyneet.

Konsertin jälkeen Tapsa tuli aulaan jakamaan nimmareita ja mäkin sain omani :-D
Kaikenkaikkiaan konsertti oli todella upea joulumielen-ja tunnelman kohottaja.

ps.Oon aina pitänyt Veskun tulkintaa " Sydämeeni joulun teen"- laulusta ylittämättömänä, mutta kyllä tuo Tapsan versio on niin aistikas ja , kaunis ja koskettava että se vie kyllä voiton Veskun alkuperäisversiostakin.

9

323

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monica.

Hei Justiinax, itse olet johtanut tilanteen siihen omalla käyttäytymiselläsi että sua on kielletty tänne kirjoittamasta.
      Nythän kirjoituksesi oli ihan ok.
      Muista että jos provosoidut jostain älyttömästä kirjoituksesta täällä niin sillä vain lietsot lisää riitaa ja provosointia. Se käy vain sinua itseäsi vastaan. Kannattaa siis miettiä mihin viestiin vastaa ja miten...

Kiitokset konsertti - jutusta. Minkä laulun Tapani lauloi ylimääräisenä ?

• Tapsa lauloi ylimääräisenä " A deste fideles ". lauloi puolet siitä suomeksi ( eli nyt riemuiten tänne ) ja sitten puolet laulusta tuolla toisella kielellä .

Nim.merk. "Monica". Tapsan vastustajia koskee myös toi sama minkä kirjoitit, eli ei niittenkä tarttis aina niin provosoida ja riitaa haastaa.

• Annu.

Minusta kyllä on tyhmää että konserttiin mennään puhumaan koska yleisö maksaa siitä että kuulee laulua. Tosin Tapsukan kohdalla maksaisin siitä ettei laulais... Älä nyt taas suutu ;) tuo ei ollut tarkoitettu riidan haastamiseksi.
      Mut ihan hyvä että nautit Justiinax, niin pitääkin. Itse kävin Korisevan Arjan konsertissa ja koin saman tunteen.

• Ja sun kohdalla mä maksaisin siitä ettet kirjoittelis noita tyhmiä kommenttajas tänne.
        Konsertti kesti ehkä n.1h 10min ja tottahantoki Tapsa suurimman osan siitä ajasta lauloi . Lauluja oli 17 pianistin sooloesitys , joten ei Tapsa niin montaa minuuttia puhumiseen käyttänyt, mut lyhyesti kertoi lauluista ja se on mun mielestä kiva tapa. Ei kaikki lauluajat vaan ehkä oo viittinyt niin tarkkaan ottaa selvää siitä milloin laulu on tehty ja mikä on sen syntyhistoria, niin ei ne osaa kertoa niistä lauluista silleen kuin Tapsa.

• solenzara_

Arja Koriseva on Tapani Kansan lisäksi toinen kevyenmusiikin artisti jonka joulukonserttiin mieluusti menisin. Harmi vaan ,että kummankaan konsertti ei tänä vuonna ulotu lähellekkään meikäläisen asuinkuntaa :o(

• Annu.
        Justiinax kirjoitti:

Ja sun kohdalla mä maksaisin siitä ettet kirjoittelis noita tyhmiä kommenttajas tänne.
        Konsertti kesti ehkä n.1h 10min ja tottahantoki Tapsa suurimman osan siitä ajasta lauloi . Lauluja oli 17 pianistin sooloesitys , joten ei Tapsa niin montaa minuuttia puhumiseen käyttänyt, mut lyhyesti kertoi lauluista ja se on mun mielestä kiva tapa. Ei kaikki lauluajat vaan ehkä oo viittinyt niin tarkkaan ottaa selvää siitä milloin laulu on tehty ja mikä on sen syntyhistoria, niin ei ne osaa kertoa niistä lauluista silleen kuin Tapsa.

No mutta jos se joka vuosi sepostaa samat tarinat niin eikö ne osaa jo ulkoa?
        Ja suutuit kuin suutuitkin, et oo ollut kotona kun huumoria on jaettu.

• No en pääse Tapsan joulukonserttiin tänä vuonna kun ei osunut kohdalle mutta Arjan konserttiin olen menossa ja Dannyäkin kävin katsomassa joulun tunnelmissa mutta siitä en pitänyt mutta se siitä

• Annu.

Hienoa että pääset sitten Arjan konserttiin :) Hyviä tunnelmia vaan. Konsertti on aina yhtä upea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      8
      1010
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      956
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      939
    4. 53
      882
    5. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      802
    6. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      42
      756
    7. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      701
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      151
      692
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      55
      635
    10. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      576
    11. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      551
    12. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    13. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      52
      521
    14. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      36
      489
    15. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      487
    16. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      22
      476
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      52
      449
    18. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      433
    19. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      24
      430
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      246
      408
    Aihe