kirjoitus edessä ja sehän on mukavaa, mutta askarruttaa eräs juttu. Voiko niihin laittaa oman nimen lisäksi, perheineen?
Perhettä on mutta lapset aikuisia ja asuvat omillaan jo. Tämä koskee heitä, joille kortin laitan ja jonne ei omat lapset laita korttia, eli etäisimmille sukulaisille.
Joulukorttien
41
1535
Vastaukset
- ;;;;;;;;;;
Kyllä minä perheet mukana toivottelen, vaikkeivät enää lapset vanhemmillaan asustelekaan.
Tämä joulu taitaa olla eka lajissaan, jolloin en kortteja lähettelekään. - ärsyttää vaan
Minua ärsyttää, kun saan joulukortin, jossa nimeni jatkeena on perh..
Olen yksin asuva, lapset omillaan. Toisekseen, ei tuo lähettäjäkään laita, kuin oman nimensä ja onhan hänelläkin lapsia.
Samoin mua ärsyttää, kun nimeni edessä on Rouva.Mikä sinun nimesi eteen pitäisi sitten laittaa?
Mä meinasin laittaa sulle just joulukortin, mutta sua ärsyttää niin moni asia että en taida viitsiäkään.- ärsyttää vaan
Paloma.se.co kirjoitti:
Mikä sinun nimesi eteen pitäisi sitten laittaa?
Mä meinasin laittaa sulle just joulukortin, mutta sua ärsyttää niin moni asia että en taida viitsiäkään.Pelkkä nimeni riittää.
Nyyh...vain kaksi asia ärsyttää, ei moni. :-)
(emmää mikkään rouva, eronnut akka) ärsyttää vaan kirjoitti:
Pelkkä nimeni riittää.
(emmää mikkään rouva, eronnut akka)Entinen Rouva on vähintään yhtä hauska titteli kuin Leskirouva. i kannata antaa noin pienten asioiden ärsyttää. Mun oikeee nimeni päättyy kirjaimeen joka espanjankielisissä maissa on AINA miehen nimi, siis postia tuli aina HERRA Palomalle :)
Paloma.se.co kirjoitti:
Entinen Rouva on vähintään yhtä hauska titteli kuin Leskirouva. i kannata antaa noin pienten asioiden ärsyttää. Mun oikeee nimeni päättyy kirjaimeen joka espanjankielisissä maissa on AINA miehen nimi, siis postia tuli aina HERRA Palomalle :)
Yrittäjänä toimiessani minua ärsytti kirjeet, jotka oli osoitettu toimitusjohtajalle. Mikä pirun toimitusjohtaja ajattelin sillä olinhan vain jokapaikanhöylä.
Minä en enää kirjoita poikieni nimiä joulutervehdyksiin. Laitan oman ja P:n nimen.- Yks mies
ärsyttää vaan kirjoitti:
Pelkkä nimeni riittää.
(emmää mikkään rouva, eronnut akka)Ota tästä eronnut ukko , niin voit käyttää rva-titteliä.
Minäkin haluaisin olla vielä muutaman vuoden herra. - 1943
Olen iloinen, kun saan kortteja. Olkoon sitten vaikka undulaatti toivottelemassa ja auton rekkari vastaanottajana.
ärsyttää vaan kirjoitti:
Pelkkä nimeni riittää.
(emmää mikkään rouva, eronnut akka)Kerran rouva, aina rouva :)))
- ärsyttää vaan
Yks mies kirjoitti:
Ota tästä eronnut ukko , niin voit käyttää rva-titteliä.
Minäkin haluaisin olla vielä muutaman vuoden herra.Otanhan mä, jos kriteerini täytät. :-))))
- 1952-
1943 kirjoitti:
Olen iloinen, kun saan kortteja. Olkoon sitten vaikka undulaatti toivottelemassa ja auton rekkari vastaanottajana.
On se sitten niin hienoo, että tyytyy undulaattiin.
Mä en, sillä mä haluan tietää, kuka on kortin lähettäjä.
Kyllä minä laitan perhinen ja toivotan hyvää joulua palomalta perheineen. Tiedän että lapseni ovat "hengessä" mukana ja ovat vain hyvillään siitä että olen laittanut heidät mukaan omaan joulutervehdykseeni. Samoin vastaanottaja saa ottaa mitä kantaa taas haluaa ja välittää terveiset perheelleen tai ei, harkintansa mukaan.
- i_a*''
Tuo korttijuttuhan oli kumppanini juttuja... Yleensä otimme jouluisen digivalokuvan josta valmistin kortteja... Nyt naapurien kanssa vaihdamme pieniä lahjoja, lähinnä suklaan tai jouluviinin merkeissä... Aattona soittokierros sukulaisten kesken... Nuo harmooniset kerrannaisineen tulevatkin joulunviettoon luokseni... Kalkkuna onkin tilattuna lähiluomutilalta joten siitä se alkaa... :)
- bessie*
Aloitukseen
Laittaisin tähän muotoon: t. xxxxxx (ja xxxx)? xxxx, xxxx ja xxxx. - Eronnut mies
Minä käytän herrasväkeä. Se toimii.
- bessie*
Milläs todistat, että se toimii? Onko tullut herräsväeksi kutsumiltas perintöjäi tai jotain?
- Eronnut mies
bessie* kirjoitti:
Milläs todistat, että se toimii? Onko tullut herräsväeksi kutsumiltas perintöjäi tai jotain?
" bessie* "
Ja mitä johtopäätöksiä vedät siitä , että en pysty moista todistamaan.
Väitätkö asiaa huuhaaksi ja jätät minun tehtääkseni todistaa, että
se ei ole huuhaata. - Eronnut mies
Eronnut mies kirjoitti:
" bessie* "
Ja mitä johtopäätöksiä vedät siitä , että en pysty moista todistamaan.
Väitätkö asiaa huuhaaksi ja jätät minun tehtääkseni todistaa, että
se ei ole huuhaata.tuli kirjoitusvirhe: pitää olla tehtäväkseni.
http://naurunappula.com/476881/iltasanomat-12022009.jpg - bessie*
Eronnut mies kirjoitti:
tuli kirjoitusvirhe: pitää olla tehtäväkseni.
http://naurunappula.com/476881/iltasanomat-12022009.jpgMinullehan riittää todisteeksi sinun sanasi. Olisi ollut mukava tietää, että kuinka se toimii. Näin äkkiseltään sitä luulisi, että Itella toimii vaikka kirjoittaisit roskaväki herrasväen tilalle.
- Eronnut mies
bessie* kirjoitti:
Minullehan riittää todisteeksi sinun sanasi. Olisi ollut mukava tietää, että kuinka se toimii. Näin äkkiseltään sitä luulisi, että Itella toimii vaikka kirjoittaisit roskaväki herrasväen tilalle.
Naisen sukunimi on Virtanen ja miehen Järvinen . Mitä etuliitettä käytät ?
- Lokakuussa eronnut N
Eronnut mies kirjoitti:
" Eronnut mies "
Jos Herra Järvisen rouvan nimi on Virtanen , niin kutsuisin heitä vaan esim Matiksi
ja Kristiinaksi . - Eronnut mies
Lokakuussa eronnut N kirjoitti:
" Eronnut mies "
Jos Herra Järvisen rouvan nimi on Virtanen , niin kutsuisin heitä vaan esim Matiksi
ja Kristiinaksi .Eli korttiin laittaisit: Kristiina ja Matti, Museokatu nolla , jos et löydä niin anna olla.
- bessie*
Eronnut mies kirjoitti:
Etuliitteeksi etunimet?
Tai molemmille oma kortti, niitähän on kiva ostella tai tehdä. Ostin just toissapäivänä hienot punaiset satiinilakanat, niistä saisi mukavan jouluiset kulissit Järvisen korttiin. Vielä kun sais tulostimeen mustetta aikaseks. - Eronnut mies
bessie* kirjoitti:
Etuliitteeksi etunimet?
Tai molemmille oma kortti, niitähän on kiva ostella tai tehdä. Ostin just toissapäivänä hienot punaiset satiinilakanat, niistä saisi mukavan jouluiset kulissit Järvisen korttiin. Vielä kun sais tulostimeen mustetta aikaseks.Mitäs kuvia/kulisseja Virtasen Kristiinan korttiin laittaisit ?
- bessie*
Eronnut mies kirjoitti:
Mitäs kuvia/kulisseja Virtasen Kristiinan korttiin laittaisit ?
En mä nyt ehdi miettiä, kun mun täytyy keskittyä varpaankynsien maalaamiseen, sävy sävyyn noiden punaisten lakanoiden kanssa.
Virtaskalle ostokortti, punatulkku toimii aina.
En ole aikoihin käyttänyt mitää etuliitteitä, kuten rouva tai herra.
Pelkät nimet vaan ja perh. jos on lapset kotona.
Pelkkä oma nimeni toivotuksen lisäksi. Lapset laittavat omat korttinsa. Eivät ole enää perhettäni, heillä on omansa...Ajatuksena aivan outo ja ihmeellinen, maarina. Miten niin? Kun lapset menevät naimisiin ja saavat lapsia niin perhe KASVAA eikä pienene. Ei sillä ole merkitystä että jokainen ruokakunta asuu erillään,..."lapset eivät ole enää perhettäni" on kummallisin lause mitä olen kuullut pitkään aikaan. Koska he lakkasivat olemasta lapsiasi?
- .-.
Paloma.se.co kirjoitti:
Ajatuksena aivan outo ja ihmeellinen, maarina. Miten niin? Kun lapset menevät naimisiin ja saavat lapsia niin perhe KASVAA eikä pienene. Ei sillä ole merkitystä että jokainen ruokakunta asuu erillään,..."lapset eivät ole enää perhettäni" on kummallisin lause mitä olen kuullut pitkään aikaan. Koska he lakkasivat olemasta lapsiasi?
Ehkäpä Maarina halua puhua vain omalla suullaan?
.-. kirjoitti:
Ehkäpä Maarina halua puhua vain omalla suullaan?
Maarina ehkä haluaa vastata itse.
- .-.
Paloma.se.co kirjoitti:
Maarina ehkä haluaa vastata itse.
Niin, varmaan, on siihen kykenevä.
Silti ja sen sijaan, tämä kai on kaikkien yhteinen leikkipuisto.
Aikoinaan, sinne oli ilo ottaa omat eväät mukaan, ja niitä nassuttella kesken leikkien. :))
Tarkoitin, etten heidän puolestaan lähettele joulukortteja. Laittavat itse omat korttinsa, jos laittavat. Paloma nyt ihmettelee vaan rauhassa. Tottakai he ovat lapsiani, mutta heillä on omat perheet.
Emme elä yhteistaloudessa, joten minä en liitä heidän nimiään lähettämiini joulukortteihin.
Onko tämä nyt tyydyttävästi selitetty, eikö ole ihan oma asiani miten perheeni ilmaisen.- MIUNKIN XKSÄ
Olen kanssasi tasan samaa mieltä. Ei aikuiset lapsesi perheineen kuulu enää ydinperheeseesi. Jos kaikki entiset perhekokonaisuudet lasketaan ydinperheeksesi niin kortin pinta-ala ei riitä. Jos ukki ja mummikin elää niin lisätäänkö heidätkin ja siskot ja niiden veljetkin ja serkut ja kummin kaimat :DDD
Erotapauksissa entinen eukko ja sen nykyinen mies jne. sekä kaikki uusioperheen lapset . Ei tarvitse loukkaantua jos pyysin selitystä aika oudolle tavallesi ilmaista perheesi koostumusta. Mun perhe tulee aina olemaan lapset ja vielä lapsenlapsetkin (eikä kaikkia tarvi korttiin nimeltä laittaa) vaan "perheineen" ilmaisee sopivasti juuri mun "porukoita".
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei tarvitse loukkaantua jos pyysin selitystä aika oudolle tavallesi ilmaista perheesi koostumusta. Mun perhe tulee aina olemaan lapset ja vielä lapsenlapsetkin (eikä kaikkia tarvi korttiin nimeltä laittaa) vaan "perheineen" ilmaisee sopivasti juuri mun "porukoita".
Minä laitan vaan oman nimeni, en muiden puolesta kortteja lähettele. Perheineen, oli silloin kun kaikki asui kotona.
Ehkä olen sitten outo, sinun tapojesi mukaan. Kukin taablaa tyylillään, minun tyylini on tämä.
Kyllä kait voi laittaa jos lapsesi ovat antaneet siihen luvan. Voit laittaa kysymättäkin, mutta onko se sit korrektia.
Nittaminaxille: ilman lupaa laitan minäkin koska tiedän jo etukäteen mitä he sanoisivat jos kysyisin: nämä luvat ovat jo muodostuneet traditioiksi. Lähetän muutaman kortin lähisukulaisille ja kaukaisimmille perheenjäsenille ja lapseni tuntevat heidät myös ja ovat mielellään mukana, vaikka omat kortit jää joskus laittamatta.
Tyttäreni on myös alkanut lähettää kortteja kaukana asuville serkuilleen ja tädeilleen ja sedilleen.
Perheen sisäinen työnjako.
Elämäni sulostuttaja hoitaa kaikki muistamiset.
Merkki- ja juhlapäivät, joululahjukset sekä joulu-, pääsiäis- ym. kortit.
Ainoastaan ulkkareille meneviin kortteihin kirjoittelen terveiset.
Nyt nekin ovat riveistä poistumisten vuoksi vähissä.- vain oma nimeni kort
Mun lapset ovat aikuisia, aviossa ja itsenäisiä eli napanuora on katkaistu.
Katson, ettei mulla ole edes oikeutta, toivottaa heidän puolestaan "Hyvää Joulua", omissa lähettämissäni korteissa.
Mielestäni se on heidän valintansa, kenelle joulutervehdyksen lähettävät. - n.iåm-.,µäpin
Miksi kaikesta pitää tehdä vaikeaa?
Se ja sama mitä korttiin kirjoittaa, kunhan se menee perille. - posti.tonttu
Joka joulu tekee etukäteislupauksen, ettei kirjoita ainuttakaan korttia. Niin vain alkaa tulla kiire kirjoittaa niitä, kun postin mukana alkaa tulla ensimmäiset.
Onhan mukava mietiskellä lähettäjää, vaikkei vähään aikaan yhteydessä ole oltukaan,
Perheen laitan saajan nimen perään, kun tiedän hällä jälkikasvua olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4105946Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1112747Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?382280Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251869- 61995
Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko108983- 59974
Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?109956- 78881
- 40865