Mielipiteitä myyjistä

Student

Elikkäs mitäs ootte mieltä kosmetiikkaliikkeen asikaspalvelust. Voi ihan vastaa yleisesti liikkeiden asiakaspalveluist kans. Teen opinnäytetyötä nii ois ihmiste mielipiteet kiva tietää ettei tuu omalt näkemykselt kaikki vaa aika yleisesti.

Eli kun meette kosmetiikka liikkeeseen tai muuhun kauppaan ni jos tarviitte apua ja näätte et on nuori tyttö/poika ja vähän vanhempi nainen/mies vapaana niin kummalta menisitte kysymään neuvoa? Onko kiinni että miltä näyttää se ihminen tai et onko sillä väliä minkä ikänen myyjä on? Vai meettekö tyylii ekalta kuka kattoo teitä? Ootatteko et myyjä tulee kysymään teiltä tarviitteko apua vai meettekö iha ite kysyy ekan?

Sit semmosta että kuinka nopeesti myyjä saa tulla kysymään et voiko hän olla avuksi? Onko esim ahdistavaa jos tulee heti kysyy ku astuu liikkeeseen vai onko se ihan ok? Ja onko se ärsyttävää jos vahingossa tulee kaks eri myyjää kysymään?

Mitä ootte myös mieltä siitä et jos on harjottelija liikkeessä ni ärsyttääkö se et jos se joutuuki kysymään toiselta myyjältä, koska ei osaakkaan auttaa? Ymmärtääkö asikkaat sen et se on vaan harjottelemas ja yrittää oppia?
Esim kassatilantees jos on harjottelija nii sehän aina vähän hidastaa etenemistä ni oisko parempi et harjottelijat ei esim ois pahimpaan ruuhka aikaan siin kassal vaa sit ku on hiljasempaa?

Jos viittitte ni laittakaapas ootteko nainen vai mies ja ikänne kans. Ja voi myös kaikkee muutki mielee tulevaa kirjotella tänne vaikka jtn omia kokemuksia kirjotella!
Kiitos!

2

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jennnyyyy

Yleensä en kiinnitä ulkonäköön taikka sukupuoleen mitään huomiota, koska ei sillä ole mitään väliä. Myyjän asenteeseen ja ilmeisiin kiinnitän kylläkin huomiota, eli onko myyjä iloisen ja avoimen näköinen jne.

Jos olen etsimässä jotain tiettyä juttua, niin yleensä hakeudun itse myyjän juttusille. Mutta yleensä annan myyjän tulla itse kysymään minulta, tarvitsenko apua.
      Ja jos en tarvitse apua, niin ei se minua varsinaisesti ärsytä, vaikka kaksi myyjää tulisi vahingossa tarjoamaan apuaan. Mutta mielestäni myyjät voisivat antaa asiakkaan hetken katsella ympärilleen liikkeessä, eikä heti hyökätä kysymään tarvitseeko tämä apua.

Ja harjottelijat ovat mielestäni ok (jossainhan niidenkin täytyy oppia :D) Eli se on oikeastaan vain parempi, jos harjoittelija kysyy apua toiselta myyjältä, jos on epävarma jostain. Ja jos harjoittelija osaa käyttää kassaa sujuvasti, niin en näe syytä miksei harjoittelijatkin voisi palvella kassalla.

nainen, 18

• rouva x

Tällaisena keski-ikäisenä ihmisenä on tullut nähtyä ja koettua vähän kaikkea, eikä silti osaa itsekään läheskään kaikkia asioita. Olin itse viime vuonna harjoittelijana (kyseessä oli ammatinvaihto) ja jouduin kysymään kerran jos toisenkin apua muilta - mutta ainakaan itselleni ei siitä kuttuiltu ;) Ymmärrän kyllä että läheskään kaikkea ei voi aina tietää - eli pakko / hyvä kysyä ;)

En ole yleensä innostunut siitä että jos myyjä "hyökkää" heti kimppuun, kun astuu liikkeeseen - yleensä kysyn itse apua tarvitessani sitä, mutta toisaalta taas ei haittaa vaikka parikin myyjää olisi kysynyt avun tarvetta... Mitä tulee taas siihen, että keneltä kysyn apua, niin yleensä siltä joka on lähinnä - eli ei ole ikä-/sukupuolikysymys ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe