majakkaranta

täältä vain28

mitäs mieltä olette majakkarannasta?

32

6465

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pois jokirannasta

Hieno asuinalue.
      Mutta nyt Aurajokisuuhun rakennettavat uudet talot vievät kuulemma jalankulkijoilta jokirannan.
      Mielestäni rantabulevardia pitkin tulisi päästä Hirvensalon sillalle asti.
      Törkeää, jos jokiranta tosiaan suljetaan kaupunkilaisilta.

Vai mitä?

• mitä höpiset

Eikö se ole ollut suljettu jalankulkijoilta jo Wärtsilän ajoista. Ei siitä ole päässyt jokivartta pitkin kävelemään kuin joskus wuonna kivi ja keppi.

• free rivermouth.

ei suljeta,vaan rakennetaan kaupunkilaisille asuinalueeksi,ihan kenelle vaan..kautta historian se on ollut suljettu asiaankuulumattomilta.nythän tuo alue vapautuu teollisuuden ikeestä...mieti ennenkuin pamlaat.

• yks mielipide

....mieltä Majakkarannasta? Asunnoissa palelee, paitsi kesähelteellä. Kosteus ja veto epämiellyttävää. Sokeritoukkia keittiön kaapeissa, iljettävää.

• Freekö tosiaan?

Kevyen liiketeen reitti olisi ollut helppo sijoittaa rannalle, mutta rakennusliikkeet määräsivät päättäjät poistamaan sen kustannussyistä kaavasta. Lisäksi kaupunkialsiten vapaa kävely rannalla olisi sattanut kiukuttaa yksityisrannan ja yksityisten venepaikkojen avulla houkutteltavien uusien asuinrakennusten myyntiä.

• Kyyninen ihminen
        Freekö tosiaan? kirjoitti:

Kevyen liiketeen reitti olisi ollut helppo sijoittaa rannalle, mutta rakennusliikkeet määräsivät päättäjät poistamaan sen kustannussyistä kaavasta. Lisäksi kaupunkialsiten vapaa kävely rannalla olisi sattanut kiukuttaa yksityisrannan ja yksityisten venepaikkojen avulla houkutteltavien uusien asuinrakennusten myyntiä.

Mitä hyötyä muka on kevyenliikenteenväylästä tuollaisessa paikassa? Mihin siitä pääsee? Kevyenliikenteenväylätkään eivät ole ilmaisia. Rahoja on turhaa hukata sosialistisen ideologian takia (pahojen porvarien rantatontti) hyödyttömiin väyliin.

• olisihan se kiva
        Kyyninen ihminen kirjoitti:

Mitä hyötyä muka on kevyenliikenteenväylästä tuollaisessa paikassa? Mihin siitä pääsee? Kevyenliikenteenväylätkään eivät ole ilmaisia. Rahoja on turhaa hukata sosialistisen ideologian takia (pahojen porvarien rantatontti) hyödyttömiin väyliin.

Rantaa pitkin kulkevalla kevyenliikenteen väylällä olisi hyvä käydä lenkillä. En oikein ymmärrä että mitä kustannuksia siitä olisi muka tullut rakennusyhtiölle, kuten tuossa edellä väitetään. Rannan välittömään läheisyyteen ei kuitenkaan saa rakentaa ja kevyen liikenteen väylät rakentaa kaupunki eikä grynderi.

• Kyyninen ihminen
        olisihan se kiva kirjoitti:

Rantaa pitkin kulkevalla kevyenliikenteen väylällä olisi hyvä käydä lenkillä. En oikein ymmärrä että mitä kustannuksia siitä olisi muka tullut rakennusyhtiölle, kuten tuossa edellä väitetään. Rannan välittömään läheisyyteen ei kuitenkaan saa rakentaa ja kevyen liikenteen väylät rakentaa kaupunki eikä grynderi.

Minkä takia köyhän kaupungin vähiä rahoja tuhlattaisiin väylään, joka ei vie mistää mihinkään? Kun typerät väylätouhotukset jätetään pois, voidaan rakentaa rantaan asti.

Koko alueen kaavan on tehnyt joku maalta kotoisin oleva sosialidemokraatti. Kaikille pitäää saada yhtä huonot tontit. Ei tuolla tavalla rakenneta toimivaa kaupunkia.

• 6969
        yks mielipide kirjoitti:

....mieltä Majakkarannasta? Asunnoissa palelee, paitsi kesähelteellä. Kosteus ja veto epämiellyttävää. Sokeritoukkia keittiön kaapeissa, iljettävää.

Majakkarannassa on pari asuntoa vapaana nyt vuokrattavaksi. Ei ne kuulosta sen pahemmilta kuin muutkaan asunnot. Talvisin lämmitykset temppuilee niin Saton kuin TVT.nkin asunnoissa, ja kesähelteillä on kuuma, sen nyt sanoo järkikin.
        Sokeritoukkia tulee, jos ei itse siivoa tarpeeksi usein. Ja ne ovat vaarattomia jokatapauksessa, ei tarvi pelätä.
        Muuta pois, niin pääset valittamaan jostain toisesta asunnosta vaihteeks, ja joku muu pääsee nauttimaan merenrannasta.

• majakkaranta

oletko asunut majakkarannassa? olen harkinnut muuttavani sinne joten muitakin mielipiteitä olisi kiva saada:) Millaisia ihmiset siellä ovat? jotkut ovat sanoneet että ihmiset siellä ovat itsekkäitä, ylimielisiä....

• ok talo

majakkaranta on kuin varissuo.Ensin tehdään kalliimmat kämpät.Kun ne on myyty aletaan tekemään vuokrakerrostaloja köyhille.Merkkejä siitä on jo reilusti nähtävissä.Autohallit varustetaan nykyään kameroilla koska jatkuvasti murtoja autoihin.Ei siellä tosi rahaporukka asu vaan asuntolainaa maksavat tavikset.Markkinoimalla saadaan ihmeitä aikaan ja tavallista duunaria kusetetaan taas.

• Itse olen nyt viikon asunut ja ihan mukavalta mestalta vaikuttaa, enkä nyt ole huomannut mitään ylimielistä porukkaa, päinvastoin kaikki moikkailevat rapussa ja juttelevat hississä:) sokeritoukkia tai muitakaan itikoita ei ole tullut vastaan. Toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen asumisen aluevalintaan ja suosittelen.

• Exex-turkulainen

Myrkkymaalle rakennettu ( entisiä laivatelakkoja, huoltamo yms) eikä edes kunnon putsauksia saatika perustuksia. Halvalla rakennettiin ja nopeasti. Senhän näkee jo Sokea Reettakin!
      Myllupuron myrkyt ,Stadissa, myönnettiin ja putsattiin toisin kuin Majakkarannan.

• kohta vuoden

minä olen tässä nyt melkein vuoden asunut enkä vaihtaisi aluetta muuhun! Viihdyn täällä todella hyvin :) Olen myös tyytyväinen talon rauhallisuuteen eipä juuri melua kuulu, joka on todella hyvä asia. Naapurit moikkailevat aina kun näkee, toisin kun entisessä paikassa jossa asuin. Täällä tulee toimeen kaikkien kanssa. Joskus olen törmännyt näihin sokeritoukkiin kylppärissä, mutta en sanoisi niitä olevan häiritsevästi. Vetoa asunnossa en ole huomannut ollenkaan. Ainoa asia mikä minua häiritsee on se että talot ovat rakennettu ``liian`` lähekkäin, ei tule kovin mielellään mentyä parvekkeelle aamukahvin kera, varsinkin kun vastapäisessä talossa asuu kyyläävä vanhempi pariskunta :D
      Lyhyet matkat/hyvät bussiyhteydet ovat plussaa, vaikka itse omistan auton tulee helpommin myös kuljettua bussilla esim keskustaan :)
      Kauppa vieressä josta saa kaikentarvittavan, ei tarvitse aina lähteä pidemmälle kun haluaa täyttää kaappeja!
      Tervetuloa tänne vaan, suosittelen lämpimästi :)

• muuttaja

Hei, asutko kenties VASOn asunnoissa?
        Minulle on tarjottu niitä ja mietin kovasti muutaisinko.
        Onko Majakkarannassa muita liikkeitä, kuin tämä S-market?

• ahdasta on

Mieti mitä mööbeleitä otat muuttoon. Porraskäytävä on sen verran kapea, että siellä ei ihan mitä tahansa roudata. Ja asuntojen ovet sellain hooposti, että aina pitää olla tarkkana, ettei naapuria kopauta, kun ovesta kulkee, jos samaan aikaan sattuu käytävään pyrkimään.

Näköala sinänsä ei ole kummoinen. Vettä kyllä näkyy joistain ikkunoista, mutta muuten aika ikävän näköistä. Rompetta jokapuolella.

• kohta vuoden

vaikka viihdyn täällä todella hyvin tuosta näköalasta olen samaa mieltä! jos tykkää ikkunasta/parvekkeelta katsella naapuriaan sopiihan se :D mutta itse en valinnut asuntoa ``näköalojen`` vuoksi vaan sen vuoksi että pidin asunnosta kovin paljon sekä palvelut ovat kätevästi lähellä :)

• Hui hai

Vetrailitko mitä olisit voinut samalla rahalla saada muualta samalta etäisyydeltä keskustasta? Eikä olisi tarvinnut harmitella joka-aamuisia ruuhkiakaan. Kun et kerran näköalasta tai paikan satunnaísesta statuksestakaan tuon taivaallista piitannut?

Ettei eniten olisi vaan houkutellut kauppaneuvoksen osa-asumisoikeusomistustarjous, jossa maksat kymmenessä vuodessa kaksinkertaisena asuntosi hinnan neuvoksen tilille? Luulitko tosiaan, että kauppaneuvos antaisi jotain ilmaiseksi ihan hyvää hyvyyttään?

• Yksi Ö, kaksi Ötä!

Miksi suomalaiset tyytyvät niin vähään, mutta pirun kalliiseen? Ostetaan sitä samaa p*skaa mitä aina ennenkin on ostettu. Eikö meillä vapaa kilpailu pelaa lainkaan? Missä viipyvät tasokkaat, hyvin suunnitellut asunnot?

• kohta vuoden

Ensinnäkin muutin keskustasta pois aikoinani koska en tykännyt asua siellä. Koiraakin mukavampi lenkittää täällä kuin keskustassa!
      Enkä myöskään asu osa-asumisoikeusasunnossa vaan omassa! Ja mitäpä siitä jos joku ensinnäkin haluaa asua sellaisessa, onhan jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa, voisihan sitä ostaa vaikka uuden auton!

Ja eikö ole jokaisen oma asia missä haluaa asua/viihtyy! mielestäni sillä on merkitystä.

• Turun myllypuro

Majakkaranta = Turun Myllypuro. Sekava alue ja rumia vuokrataloja rakennettu myrkkyjen päälle. Keväisin parkkipaikoilla maa muljailee en suosittele ainakaan ostamaa asuntoa ko. alueelta, vuokrataloon voi muuttaa siitä pääsee pois kun myrkkyjen siivous aikanaan alkaa.

• Sepestian

Aika surkeilta ihmisten kommentit vaikuttavat. Muuta niihin punaisiin Ökyasuntoihin, ne ovat kuulemani mukaan laadukkaita ja täysin erillaisia äänieristyksiltäänkin kuin nämä 1990 luvulla rakennetut elementtitalot joita löytyy Majakkarannasta sekä pitkin Aurajoenvartta. Hinta melkein sama mutta aivan eri laatu! Kaiken kruunaa kulku parkkihallista suoraan asuntoon, roskalaatikot ovat sisätiloissa ja jos veneen omistat niin bootti makoilee leppoisasti 50m päässä. SUOSITTELEN!!!!!

• 24bfs

Taksikuski tiesi aikoinaan kertoa, että kuulema asuu paljon "rakkauden ammattilaisia". Asian paikkaansa pitävyydestä en sitten tiedä.

• KeskustaVille

NO suurin ongelmahan Majakkarannassa on sen sijainti kaukana keskustasta. Olen katsonut kartasta.
      Sinnehän tarvitaan jo passit ja kaikki?

• kaukanakaikki

Jos majakkarantaan tarvitaan passi, niin varissuolle tarvitaan jo juna. Ai mut ratikka onkin jo suunnitteilla...

• dlfjkgömvei

Kaameita ne punaiset talot rannassa,täysin huonosti rakennettu,lopputarkastuksessa monet kylpyhuoneet homeessa ja pintoja uusittu joka huoneistossa. Kaamea näköala,vanha rupinen telakka ja isot ruotsinlaivat,hyi yök! Kuka viitsii maksaa sellaisia hintoja niistä?!?!

• simeon1

Kaikki asioista tietämättämät ja internetin yleispätijät:

Majakkaranta on rauhallinen seutu asua, jossa ainoat "myrkyt" ovat rannassa kesäisin syömässä käyvät sorsat ja hanhet.

9 vuotta olen Majakkarannassa asunut enkä kertaakaan ole mihinkään ongelmaan törmännyt. Tosin jos vierasparkkipaikkojen vähyys lasketaan ongelmaksi, niin se on ainoa.

Keskustaan pääsee alle 10min sisällä pyörällä, kävellen se noin 30 minuuttia. Itse en keskustan sykkeessä halua asua, jonka takia tämä on sopiva paikka asua.

Lapsiperheille koulu on alle 1km päässä, hyvä lähikauppa aivan vieressä (S-Market) ja julkinen liikenne toimii loistavasti.

Olen monen naapuritalon asukkaan kanssa jutellut eikä heilläkään ole ongelmia ollut. Joten ne jotka täällä valittavat, itkevät ja pätevät - oletteko koskaan edes käyneet tällä alueella vai pelkästään kuulleet joltain rusina-aivokaveriltanne jotain satuja?

• jätemaa

Muutama vuosi sitten Majakkarannasta löytyi maaperästä runsaasti erilaisia myrkkyjä venetelakan jäljiltä. Asia kuitenkin painettiin villaisilla koska täyteen rakennetun alueen maaperän puhdistaminen maksaisi satoja tuhansia euroja.

Alue on siis periaatteessa asuinkelvoton, ainakin mitä tulee lasten leikkimiseen piha-alueella.

• abolainen

Grynderismin kukkanen.

Vie näkymät linnasta sillalla, näyttää järkyttävältä Ruissalosta, huh.

• Aurinko2

Ihme juttuja täällä! Kyllä merimaisemat ovat se syy miksi majakkarannassa asutaan. Jos merinäkymä ei kiinnosta niin halvempiakin alueita varmasti löytyy.

• Anonyymi

Todella hyvä paikka asua ei mitään valittamista

• Anonyymi

Hyvä rauhallinen paikka kivat kävely reitit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe