Heippa! Kertokaas, jos on kokemuksia, että miten on gordoninsetterin riistavietti säilyny jalostuksen kourissa näin niinkuin ihan oikeesti. Wikipediassa sitä kehuttiin noin kautta linjan. Tuossa noin eräs kasvattaja kertoi, että hänen pennut sopivat hyvin myös metsälle, mutta pentujen vanhemmat eivät ole metsästäneet. Näyttelykoiria.
Muitakin kokemuksia saa kertoilla, minkälainen ko. rotu on :)
Gordoninsetterin riistaviettisyys
4
196
Vastaukset
- hdjsghshs
Tietysti koirasta kuin koirasta voi yrittää kouluttaa metsästyskoiraa, ovat vanhemman sitten minkä rotuisia ja viettisiä hyvänsä, ei koira siitä kuinkaan kärsi. Eri asia onkin sitten se, oppiiko koira metsästystä. Eihän koirista oltaisi alunperinkään saatu kehitettyä metsästyskoiria, jos koirat eivät sellaista viettiä miellyttämisenhalun lisäksi luonnostaan omaisi. Tuttuni dobermanni ajoi luonnostaan jäniksiä ja sitä päätettiin alkaa käyttämään kanalintujen haukkumusessa sekä joskus vesilintujen noutamisessakin (tämä ei ole vitsi).
- Mettästäjän alku
Koira ei kärsi, vaikka sille mitä yrittäisi opettaa, mutta metsästäjä kyllä. Seurakoira ja muihin harrasteisiin sopiva koira jo löytyy, mutta metsästykseen siitä ei ole. Paras, kun löytyisi koira, jolla on vahva taipumus. Sitte vaa hiotaan loput.
- setteristi
Meillä oli joskus gordoni.
Oli riistaviettinen ja käytiin linnustamassa sen kans. Muutenkin mukava koirarotu.
Setterifoorumilta saat paljon enempi infoo ja nykypäivän kokemuksii.- Mettästäjän alku
No miksikäs tuo ei heti tullut mieleen :D Kaikilla on tietty tänä päivänä oma fooruminsa! Kiva kun herätit mut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510