Chinchillan hiekkakylpy

hiekkakylpy

Eli olen, ehkä hankkimassa chinchillaa, joten kysyisin siitä hiekkakylvystä, eli laitan chinchilla hiekkaa johonkin "kippoon" ja sitten chinchillat menevät siihen itse kylpemään(kö)? :)

3

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • accd

      Näin juuri. Kipossa tulisi olla tilaa sen verran, että siellä mahtuu kunnolla pyörimään ja kaivelemaan. Hyviä Suomesta saatavia hiekkoja ovat Carrera ja Wittemolen, liian hienojakoisia ja pölyäviä hiekkoja (esim. Puik) ei kannata hankkia.

      Itse olen käyttänyt tämän tyylisiä muovilaatikoita: http://www.orthex.fi/upload/koritjalaatikot/348x348/604.jpg

      Chinchillan voi päästää sinne kylpemään ja pitää kantta sen aikaa päällä, että hiekkaa ei tule joka paikkaan. Toiset päästää vapaasti kylpemään juoksutuksen aikana. Koko aikaa ei kylpyä kannata pitää esillä, sillä liika kylpeminen kuivattaa chinchillan ihoa. Yleensä chinchilloja ei tarvitse laittaa astiaan, vaan se innoissaan pomppii ja hyppää sinne itse. ;)

    • Minkaaaaa

      Itse käytän ihan tavallista leveää ja korkeaa lautasta enkä laita mitään kantta päälle koska mminulla on pahvi alla niin sen saa kätevästi takaisin kippoon:) Annan Chinchujen pyöriä hiekassa noin 1-3 minuuttia vaikka normaalisti ehkä 10 minuuttia. Mutta annan chinchillojen kylpeä sillonku ne haluavat. Sen huomaa siitä että ne alkaa pyöria häkissä levottomina. Hiekkaa tahvitsee olla noin puoli senttiä kipossa. Tavallinen hiekka ei kelpaa.

    • hiekkakylpy

      Kiitos paljon! Nyt on saatu tämäkin tylppä kynä teroitetua ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3730
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2920
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      2241
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      212
      1944
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1877
    Aihe