Kyselisin tässä sellaista asiaa, että kuinka tiukkaa säästökuuria teidän lastenne kouluissa vedetään kouluruokailussa?
Onko lupa laittaa ruokaa pois, vai vahtaako opettaja vieressä joka lusikkapalaa?
On tullut ilmi monelta vanhemmalta, että lasta painostetaan koulussa syömään lautanen tyhjäksi vaikka lapsi ei enää jaksa, tai ruoka ei maittaisi muusta syystä.
Olisi milenkiintoista saada tietää, kuinka laajasta asiasta on kysymys esim. tuon kuntarimpsun alueella mikä tuossa vasemmassa ylälaidassa näkyy.
Myös se kiinnostaisi, miten pakkosyöttäminen saatiin aisoihin ja millaisia jälkitraumoja lapsellenne tuli ruokailuahdistelun seurauksena.
Sen verran on tullut jo muuta kautta tietoa, että ainakin meidän paikkakunnalla olisi jo ekaluokasta ollut monilla ahdistavia kokemuksia kouluruokailusta.Eikä kyse ole seitsämänkymmenluvusta tai kasariajasta vaan ihan nykypäivästä.
Ketokaas kokemuksianne, avataan tälla lailla asiaa.
Kouluruokailusta
3
145
Vastaukset
- 9-20=
Kun meidän lapsi aloitti koulun erään ison hämäläiskunnan koulussa, meni kaikki ensin ihan hienosti. Sitten kevätlukukaudella alkoi tulla ongelmaa, kun paljastui, että lapsi oli joutunut syömään sellaista mitä ei olisi halunnut. Lähinnä tämä tuli ilmi koulutoverin suusta, kun hän oli joutunut seuraamaan tätä ruokkimistilannetta. Lähinnä oli kyse suoranaisesta opettajapelosta. Ko. naisopetaja nautti tuossa koulussa arvovaltaa pitkän virkasuhteensa johdosta. Häntä ei hetkauttanut allergia-asiat tms.. kaikki toimi niin kuin hän itse tahtoi.
Asiasta piti keskustella opettajan kanssa useita kertoja kuitenkaan mitään hyödyttämättä- Lopulta miespuolinen rehtori pisti lopun tälle vanhanaikaiselle toiminnalle, kun ilmoitimme ttä asiasta tehdään virallisempi tutkinta jos ahdistaminen ei lopu. - ÄLÖMÖ
Meillä ala-asteella opetettiin, että kaikki on syötävä, minkä itse ottaa lautaselle. Jos joku toinen annostelee, niin sitten on oikeus heittää pois.
Aloittajalta jäin kaipaamaan tietoa, onko lapsi ITSE ottanut liikaa ruokaa vai onko se hänelle annosteltu. Tällä on mielestäni painoarvoa, sillä jo ala-asteikäisen mukulan olisi hyvä oppia ruoka-annosten sopiva koko itselleen. - kauan asunut
Ilmeisesti aloittaja tekee tutkimusta siitä, olisko tässä aihetta nostaa asiasta isompi keskustelu. Aihetta kyllä on ihan oikeasti.
Sen verran sanon että kyllä tällaista tuputtamista tapahtuu kouluissa vieläkin ja monelle, varsinkin ihan pienelle lapselle voi olla tällainen ruokalaepisodi jos se on jatkuvaa, hyvinkin traumaattinen alku tuleviin kouluongelmiin.
Janakkalassa ainakin on kouluruokailu aika jäykkää. Koulut muutenkin ovat kuin sisäoppilaitoksia, joissa tuntuu että vanhemmat eivät ole niihin tervetulleita, vaikka lapset sinne pitää viedä. Jopa autolla kouluun vieminen on valtasynti tässä niin kristillisyyttä uhkuvassa kunnassa.
Yläasteella ei edes tunnista kuka opettaa mitäkin ainetta lapselle, eikä opettajien pätevyyksistä ole mitään tietoa saati onko edes rikostaustoja selvitetty.
Eli aikas pussipäistä touhua.
Kyllä koulukiusaamisesta on tehty kovastikin mediashowta, mutta entäs jos kiusankappale onkin ope itte?
Jostain syystä täällä myös paljon masennusta nuorilla. Junienkin alle on menty. Että kyllä se aina pienestä siemenestä voi kasvaa pahakin peikko. Ihan hyvä jos joku tätä tunkioo vähän möyräisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631073Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ162997Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724