ei kavereita koulussa

tttyyttööö

Mul ei oikeestaan oo ketää kunnon kaveria enää koulussa. Ne kenen kaa enne olin ei enää haluu olla mun kaa, ja kai se on tavallaa hyvä, koska ne vittuili mulle vaa suurimman osan aikaa ja jätti yksi aina ku oli pieninki mahollisuus. Tavallaa vaa roikuin niissä, ehkä mun on parempi ilman niitä.
On mul jotai sellasia kavereita kenen kaa voin joskus välkällä olla, mut niitäki on vaa pari ja niitten kaa oon harvoin. Ei se tavallaa haittaa olla yksin mut ois kiva jos esim. ryhmätöis ois joku kenen kaa olla. Välkällä ku istun yksin penkillä nii mietin vaa mitä ne muut ajattelee ku enne oli kavereita mut nyt oon yksin. Mitä te ajattelette niistä ketkä on välkät yksin ja onks noloo olla yksin (okei kuullostan vähä tyhmältä mut silti) ?
Vapaa-ajallakaan mul ei oo kavereita. Ku tuun kotiin nii teen läksyjä, katon telkkarii tai oon koneella :

24

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haistakaavittukaikki

      mulla iha sama tilanne,,, yks "kaveri" on koulussa , mut jos se on poissa nii joudun olemaan aivan yksin ja oon ahistunut ja varuillaan ja itkukurkussa, pelkään että joku kiusaa mun yksinäisyydestä,, ja vapaa aikana oon vaa kotona ku kukaan ei halua mua


      T; 15v yksinäinen tyttö

      • jassoo...

        Ja 15v yksinäinen tyttö-nimimerkin perusteella olet yksi niistä nettitrollaajista, eikö? Jos tuo olisi totta, se ei silti oikeuttaisi ärsyttää ulkopuolisia, jotka eivät tunne sinua entuudestaan, jota kuvittelisit "parantavasi" itsetuntosi. Jopa huonotkin mielipiteet ovat tavallaan kiusaaminen, vaikkei "virallisesti" olisikaan. Ei kukaan pahantekijöistä saisi purata kiukkunsa ulkopuolisiin, vaan pikemmikin niitä sellaisia, jotka ovat olleet toisten kanssa tekemisissä.

        Pahantekijät (kiusaajien lisäksi perheväkivalta yms) voisi todellakin miettiä mitä siitä voi seurata, joku voi olla hankalassa elämäntilanteessa muutenkin ja alentajat voivat ajaa herkän ihmisen todellakin alas ja seuraukset voivat olla kammottavat. Kuka ilkeilijöistä ja kiusaajista haluaisi taakakseen kantaa loppuelämän ajan esim sen että on ajanut toisen hulluksi hoito-osastoon tai kuolemaan? Onko kiusaus ollut silloin sen arvoista, että joutuu elämään sellaisen asian kanssa loppu elämän? Onko elämässään mitään merkityksiä, jos me kärsimme tai jonakin aikana kuolemme? Merkitseekö ihmisille mitään?

        Ihmisten pitäisi itse miettiä, miten haluaisivat, että heille vastattaisiin tai kommentoitaisiin heidän aloituksiinne? Kiroilemista, haukkumista ja mollaamistako haluavat kuulla? Heidän pitäisi kohdella toisiaan siten, miten itse toivoisivat kohtelevan! Näin juuri käy kun eräs kirjoittajan mukaan oli viiltänyt härnääjän kurkkua melkein kuolemaa, vaikka tämä jäi henkiin, koska hän ei jättänyt uhria rauhaan! Saatte itse päättää, oliko teko oikeudenmukainen vai ei! Anteeksi vain, jos tämä viestini on sekavan kuuloinen aloittajan viestin johtuen.


      • AI NIIN

        Se on tarkoitettu 15v yksinäiselle tytölle!!!


      • vastaa15vtyttö

        alkaako nimesi j-kirjaimella


    • jonne86

      Aika perus toi sun tilantees, luulisin. Oon ite jätkä ja siitä on aika kauan kun kävin yläastetta, mutta muistan kyllä että ku menin yläasteelle, ni kaverit väheni aika nopeesti. Ne kaverit keitä mul oli, oli eri luokilla. Aika ironista, että menin tuolle yläasteelle sillä perusteella, et "kaikki kaverit menee sinne", mut sit ku oon ollu siellä jonkin aikaa ni yhtäkkiä tuntuukin siltä et kaikki kaverit on vaan kadonnu johonkin.

      Ylästeella vissiin aika monet, vähänkin massasta poikkeavat yksilöt jäävät helposti yksin, eikä siihen välttämättä tarvita muuta kuin se, että oot oma ittes ja teet mieluummin omaa juttua ku nuolet laumanjohtajien persettä.

      Jos haluut uusia kavereita ni netti ei välttämättä oo kaikkein nopein tapa hankkia niitä... kantsii varmaan yrittää osallistua joihinkin tapahtumiin tai aloittaa joku uus harrastus, en tiiä. En vissiin oo itekkään mikään laumasielu ni en viitti kauheesti ottaa kantaa.

      Ei ole noloa olla yksin, toikin on vaan tommosta yläastementaliteettia. Yksilöllisyys ja subjektiivisuus kunniaan.

      En tiiä mitä muuta sanoa... toivoisin et löytäisit koulustas ees sen yhden hyvän kaverin :)

    • zeesus123

      Mul suunillee lähti kaikki kaverit silleen ku toi stn faijan pakotti perjaattees mut asumaan sen luona ja sit kaikki mun kaverit ketkä o mutsin luona on jääny ja niitten kaa ei oo enää melkee yhtää nii sit ne vaa katos jippiajee kiitos faija ammun sut kohta "codissa"

    • bodari make

      vedä turpaa vaa!

    • Renau

      Itselläni ei ollut yläasteella myöskään ketään, mutta lukioon mennessä löysin pari hyvää kaveria. Siellä oli jotenkin helpompaa ystävystyä, kun oli pieni lukio, samoista asioista kiinnostuneet oli samoilla kursseilla ja kaikki päänaukojat meni amikseen.

      Yläaste tuntuu olevan melkein kaikille aika vaikeaa aikaa, joten kannattaa vaan odottaa, parin vuoden päästä tilanne on luultavasti (toivon ainakin niin) paljon parempi.

    • T

      Joo, ite oon 13v ihan sama ongelma, ihan kaikki on samaa. Paitsi että pelaan välkän kännyl, ei oo muuta tekemistä.

    • 3 + 9

      Jos vaikka alotat jonku harrastuksen? Itekki aattelin taas alottaa ratsastaan, yleensä talleilla on semmosia mukavia ja rentoja ihmisiä jotka ei välitä mistään pukeutumisesta yms (: Suosittelen! Tai sitte meet vaikka salille johonki zumba tai vastaavaan ryhmään tai johonki tanssikurssille.

    • aege

      Halusit tietää et mitä niist ajatellaa ketkä istuu yksin.. Yleensä, ainaki mä, en oikee ota niitä silleen huomioon, mut jos satun miettimää sitä, ekaks tulee mielee et 95% semmosist ihmisistä haluu istuu yksin, jos meet puhumaa tai lähelle, ne vaihtaa paikkaa tai kököttää hiljaa siin.

      • Anonyymi

        Minä olen yksi semmonen tyypi koska mulla on hupparin huppu aina päässäni mut otan sen pois ruokalassa ja mää on lapinlahden alakoulussa kutossella


    • jebazzzzzzzzz

      Mul on ihan sama ongelma... kaikki kaverit sanoo et ala-aste oli perseestä, mulla se on toisinpäin koska minulla on yksinäistä :/ vaikka minulla onkin kavereita niin monet ovat eri luokilla... Välkät olin kaverien kanssa ylä asteen alussa ja nyt 2 parasta kaveriani hengaa ilman minua... Molemmat ovat täysiä kusipäitä ja soittaa minulle sillon kun ovat itse yksin... itse en voi tehdä samoin heille...

      No miten saan lisää kavereita? Olen myös huomannut että olen paljon hiljempi nykyään kuin ennen en viittaa luokassa ja olen muutenkin hiljaa jos ei minulta kysytä jotain... enimmäkseen osakseen vituttaa kun olen luokassa ja jaetaan parit ketään ei halua olla minun kanssa tai jos tehdään ryhmätöitä ei minulta kysy yleensä ketään... Miten saisin kavereita takaisin?

    • yx näkymätön

      Täälä on kans sama ongelma... tai siis mua kyllä haukuttiin viime vuonna ja tänä vuonna mua ei ees huomata. Musta tuntuu ku olisin muille joku iha näkymätön. Mä oon aina vimppa ku valitaan joukkueet tai sit mua ei kysytä ollenkaan. ja useesti mulle ei oo paikkaa siin ruokapöydässä mihin muut mun luokkalaiset menee... Mä en kehtaa sanoa tästä muille... en ainakaan opelle. Mä asun ihan tuppukylässä ... ei täälä mitään harrastuksii oo. Ja mun koulu on tosi pieni. Mä ootan et pääsen ens vuonnay seiskalle isompaan kouluun... ehkä sielä joku huomais mutki. Mut mitä mä teen et jaksasin tän kutosen lopun? Mä oon varmaan masentunu ja jotain...

    • haluaaseuraa98

      Mul on kyl kavereita koulus, mut ei sellasta OIKEETA ystävää... Mut jos mua kiusaa niin seurauksia tulee koska mun vanhemmat on sellasessa tilanteessä kuin villipetoja! :D Mä kyl välil oon niitten alaastekavereitten kaa välkil, mut ne on alkanu hengaa kaiken mailman kusipäiden kaa joten en aina jaksa. Mä vaan roikun tääl ja tutkin noita tutustumisilmotuksia yms. mut en kuitenkaa ikinä oo tarpeeks rohkee vastaa suoraan. Oon niin ujo verrattuna muihin seiskaluokkalaisiin poikiin.

    • yksinäinen tyttö 15v

      Mäkin oon aina yksin koulussa välkällä mut suljetaan pois ringistä ja sitten seison siinä muiden selkien takana tai joskus sit muut lähtee pois niin et jään yksin. Vapaa-ajallaki oon aina yksin ei oo kavereit joitte kaa vois ol ku kukaa ei haluu ol mukaa. Ja se et monilla on tosi paljon kavereita ja ei riitä aikaa niille kaikille mut mulla ei voi olla ees yhtä ystävää. Kotonaki asiat o täl hetkel niin huonosti ja kaikki on hajonnu iha palasiks mut koittaa jaksaa kyllää tää täst ja muistakaa että teissä ei oo mitää vikaa vaan se vika on niissä kiusaajissa arvostakaa itteenne ja tehkää asioita joista teille tulee hyvä mieli. Kyllä joku ihana ihminen huomaa pian kuinka ihania ihmisiä te olette. Voimia ja jaksamisia.

    • Yksinäinen 11v tyttö

      Koulun alussa mulla oli 2 hyvää ystävää Alina ja Liisa nyt ne viettää aikaa kahdestaan ja olen Saidon kanssa mut nykyään tuntuu siltä, että se ei haluais olla enään mun kaveri ja koko ajan se puhuu asioista joista mä en haluaisi puhua.

      Koko ajan luulen, että kaikki puhuvat mun selän takana pahaa.
      Oon luottanu ties kuinka monta kertaa kavereihini ja nykyään en voi luotta kehenkään, kun pelkään kaikkien huijjaavan mua.
      Saido haluaisi, että muuttuisin ja enhän mä siihen pysty ja aina, kun oon loukannut sitä se vaatii maksua takas esim. rahaa ja karkkia johon mulla ei yleensä ole rahaa.

      Ja sit se väittää et mä olen syyllinen siihen, että me ei päästä shoppaileen koska mulla ei ole rahaa.
      Saido myös lupas mulle maanantaiksi Cokista ja antoi muille jo tänään ja sit facessa se väittää et mä haluun ihan mitä vaan kunhan se on ilmasta enkä edes paheksunu sitä et se haluu IHAN kaiken ilmaseks ja mä viel sanoin, että voin maksaa sen rahan takas.

      Enimmäkseen olen tietokoneella, katon telkkuu, olen surullinen kun mietin kaveri asioita ja olen perheeni kanssa enimmäkseen koirani Murun kanssa.

      Toivoisin löytäväni 10-13 vuotiaita kamuja joihin voin luottaa eivätkä he petä minua niin kuin muut.

    • Aina yksinäinen!

      Moi!
      Oon varmasti säälittävän kuulonen,mut mua kiusataan koulussa vaikka oon 4:lk ja meen kohta jo vitoselle :(
      Mua on kiusattu jo eskarista asti,joten oon tottunu siihen et mun "parhaat kaverit" kiusaa mua!
      Ja vielä kun meidän luokka lähtee ensviikon Maanantaina Jyväskylään nii joudun olee siellä sit ihan yksin :(
      Ja sitten ne on potkinu mua,lyöny,haukkunu,lukinnu mut vessaan ja kaikkea mahollista,niin pelkään et ne tytöt lukitsee mut kauppakeskuksen vessaan ja linkka ehtii lähteä :(

    • Julma Avun Antaja

      "Ja sitten ne on potkinu mua,lyöny,haukkunu,lukinnu mut vessaan ja kaikkea mahollista,niin pelkään et ne tytöt lukitsee mut kauppakeskuksen vessaan ja linkka ehtii lähteä :("

      missä päin suomee asut?

      en nimittäi siedä sitä että kiusaajat lyö ja potkii tyttöjä tai maassa makaavia tai yleen säkkään kiusaamista

    • Anonyymi

      Mullakaan ei oo kavereita koulussa. Ylä-asteella hengasin mun vanhojen ala-aste frendien kaa, mutta ne ei ollu kiinnostuneita musta ja lopulta itse jätin ne. Olen yrittänyt saada kavereita mm.netistä mutta tuntuu että nettifrendit haluavat vaan seuraajia eikä edes niitä keskustella puhua. Ois kiva saada oikeita ystäviä. Mun mielestä teineillä pitää olla niin iso ego ja sopia porukkaan. En ole ikinä ollut koulukiusattu, mutta ei oo frendejä. Olen tietääkseni mukava ja sympaattinen ihminen. En seuraa massamuotia, varmaan siksi koska ei oo oikeen rahaa eikä hirveesti kiinnosta. En tee mitään mistä joku huomais mut. En oo cool. Eikä halua esittää jotta saisin ystäviä. Ja tää palsta on tosi vanha nii ei varmaa kukaa nää tätä.

    • Anonyymi

      Eii oo paha mutta mää on ollut 1 luokkasta asti yksin ja on nyt kutosella mutta mää aijon tehdä itsemurhan aikuisena kun ei vittu kiinnosta olla 13 vuotias poika suomes

    • Anonyymi

      Mää on yksin aina koulussa ja on joo tehnyt viiltoja käteen kun vittutaa ja on ahdistunt ja masentunut

    • Anonyymi

      Mää voisin just hyppätä koulun katolta ja sitten mietin että jäänkö henkin vai kuolenko tähän vittun paskaan maailman mä haluan nähdä ville nurmisen

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe