Ei haluton, vaan välinpitämätön

Nelkyt+

Meidän parisuhteessa on mielestäni tavallista haluttomuutta pahempi ongelma, nimittäin vaimon suuri seksuaalinen välinpitämättömyys. Mielestäni haluttomuus on todella ongelmallista, mutta tuolloin taustalla on kuitenkin ainakin joskus ollut aktiivinen seksuaalisuus. Välinpitämättömyydessä kyse on kokonaisvaltaisesta mielenkiinnottomuudesta kaikkea seksiä kohtaan. En usko vaimoni olevan aseksuaalinen, mutta vahvoja aseksuaalisia piirteitä hänessä on:
- Ei koe mitään tarvetta seksiin
- Ei halua koskaan kainaloon sängyssä tai muuallakaan; tunneköyhyys
- Ei tee koskaan aloitetta
- Aina pimeässä, jos vain mahdollista (silloin harvoin kun seksiä on)
- Ei käsitykseni mukaan harrasta koskaan itsetyydytystä
- Seksilelut ei kiinnosta
- Suuseksi niin saavana kuin antavana osapuolena ei kiinnosta
- Koskeminen minuun ei kiinnosta
- Jne. jne. jne.

Voin sanoa, että on mielenkiintoista olla tälläisessa suhteessa (not). Meillä on kuitenkin takana jo varsin pitkä avioliitto ja yhteinen lapsikin. Muutoin arkielämä sujuu oikein hyvin ja riitelemme todella harvoin. Silloin kun riitelemme, riitelemme seksistä. Vaihtaisin vaimoni seksuaalistatuksen välinpitämättömyydestä haluttomuuteen milloin vain. Haluton haluaisi olla seksuaalinen, mutta kun ei ole haluja. Välinpitämätön taas ei edes tunne tarvetta olla seksuaalinen.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Oletteko käyneet seksuaaliterapeutilla? Onko tilanne muuttunut koskaan?

14

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen jostain

      Minulla ei naisena ole kokemusta aiheestasi mutta muutama asia tuli mieleeni.Onko hän ollut seurustelunne alusta asti ns vähään tyytyvä?Vai onko asia pahentunut vuosien myötä? Onko vaimosi kunnossa? lihonut? väsynyt? masentuneen oloinen?Eikö asia häntä vaivaa? Ehkä yrittäisin suostutella vaimoa lääkäriin ja pyytää perusverikokeet ja kilpirauhas-arvot..Jos ne ok-sitten seksuaaliterapeutille.Onkohan vaimollasi joitakin seksuaalitabuja jotka vaikuttaa negatiivisesti seksuaalisuuteen..No toivon että saisitte apua tähän.,koska vaikuttaa tämä sinunkin elämänlaatuusi merkittävästi.

    • Nelkyt+

      Kyllä vaimo on ollut aina varsin vähään tyytyvä. Oikeastaan en usko kyseessä olevan mitään medikaalista hoitoa tarvitsevan tilan, vaan lähinnä tilanne on psykologinen. Vaimo on ihan kunnossa ja harrastaa kohtuullisesti liikuntaa. Rouvasta on ollut aina todella vaikea saada puristettua sanaakaan seksin suhteen. Käsitykseni mukaan hänellä ei ole minkäänlaisia fantasioita ja onkin sanonut, että voisi elää täysin ilman seksiä. Toisaalta onhan minulla tuossa melkoisen uskollinen aviopuoliso... ;)

      Olenkin oikeastaan lopettanut "ruinaamisen" ja seksi on meiltä lähes loppunut. Se vähä mitä meillä on, on todella kömpelöä. Vaimo on "sänkytaidollisesti" äärettömän rajoittunut, käytännössä lähetyssaarnaaja silmät tiukasti kiinni!

      Onhan tämä kaikki parisuhteen kannalta uskomattoman vaikea tilanne. Vaikka haluaisinkin jatkaa liittoa, niin pitkällä tähtäimellä se on kyllä todella vaikeaa. Mielestäni seksitön kaverisuhde ei ole oikea parisuhde.

      • Nelkyt+

        Lisäyksenä em. viestiin: Kun tätä nettiä on asian suhteen tullut selailtua, niin vaimoni käyttäytyminen viittaa melko voimakkaaseen aseksuaalisuuteen.


      • Wonderbra

        No miten toi asia on tullut ilmi vasta avioliiton aikana? Miten silloin kun seurustelitte? Oliko vaimosi silloin halukas? En käsitä miksi valitaan puolisoksi kumppani, jonka kanssa seksihalut eivät sovi yhteen.


    • aviomies

      Kyllähän se vaikuttaa aseseksuaaliselta mutta voiko vaimollasi olla tabuja seksin suhteen? Onko kotikasvatus ollut kovin ankaraa ja seksuaalisuuden kieltävää?..Miehenä tuntuu käsittämättömältä tuo sinun -teidän tilanne! Eikö sun tee jo mieli vilkuilla muita?..edes hetken helpotukseksi?..Yrittäisin viedä seksuaaliterapeutille ja saada selville onko vaimo aseksuaalinen vai mistä kenkä puristaa..tuo puhumattomuus ja silmät kiinni aktin aikana ei ole ok...

    • reynoh

      Mitä mieltä olette: Jos parisuhteen vaatimuksiin kuuluu seksuaalinen uskollisuus, eikö se velvoita puolisoita huolehtimaan toistensa seksuaalisista tarpeista?

      • pihtari pettäjänä

        kuuluu.


    • Apuva

      >AP:n kirjoitus on kuin minä olisin kirjoittanut ,niin samanlaiset tekstit voin vaimostani
      kirjoittaa. En tiedä miitä tekisin. Vaimoni sanoi tässä hiljattain ,että voisit hankkia
      varavaimon ,mutta tiedän sen vuorenvarmasti ,että tosipaikan tullen hän ei hyväksyisi
      sitä. Oletan hänen tunnustelleen tilannetta. Vaikea tilanne tälläiselle halukkaalle
      miehelle.

    • samaa huumaa jo 4 v

      Mun miesystäväni alkoi kyynelehtimään onnesta, kun ensimmäisessä yhdynnässämme sain orgasmin. Hän oli naimisissa 20 vuotta naisen kanssa, joka ei nauttinut seksistä eikä halunnut sitä. Nyt miehelle on oikea kunnia-asia tyydyttää minut ja samoin musta on ihanaa saada mies ja tyydytettyä. Kerron hänelle päivittäin, miten paljon haluan häntä. Ihanaa on.

    • pohtijaxx

      Noita seksin vähyydestä kärsiviä liittoja ja ihmisuhteita piisaa kummasti...osataanko me suomalaiset vaan olla hiljaisia sillä saralla?..tuntuisi ettei espanjalaiset tai italialaiset.lattarit yms kärsi seksin puutteesta..aurinko se taitaa saada hormonit ..

    • Erilainen tarve

      Meille tuli ero, koska mies ei saanut minulta tarpeeksi. En ole haluton, minulle riitti hyvin muutaman kerran kuukaudessa, mies halusi lähes päivittäin. Ja ongelmahan siitä tuli.
      Pyysin häntä ottamaan rakastajattaren. Kun otti, en kestänytkään sitä. Erottiin. Minä olen nyt yksin. Haluaisin kyllä tavata miehen, jonka kanssa olisimme samalla aaltopituudella seksin suhteen.
      Exäni nauttii olostaan, luulisin, ja etsii kumppaneita seksipalstoilta.Vaikuttaa tyytyväiseltä, vaikka mursikin sydämeni.

      Tällaista se elämä joskus on...

    • jääkuningatar

      Olen itse tuo välinpitämätön ja kylmä jääkuningatar. Olen kasvanut erittäin tiukassa liekassa ja seksistä tai mistään muustakaan ei kotona puhuttu, ratsastustallini omistaja mies käytti hyväksi meitä pieniä nuoria tyttöjä eikä uskallettu puhua kenellekään. Ei mitään isompaa kuin hiplailua ja hyväilyjä mutta tarpeeksi saamaan aikaan koko elämän kestävän halveksunnan miehiä kohtaan
      Olemme olleet naimisissa kauan ja lapsiakin on. Läheisyys loppui siihen kun mies luuli minun haluavan seksiä joka kerta kun menin halaamaan tai muuten lähelle. Kun kerran kieltäydyin hän saattoi olla muutaman kuukaudenkin edes yrittämättä. Itse en pysty puhumaan ja varsinkin kun minun pitöisi olla se aktiivisempi osapuoli ei keskustelusta tule mitään. Olen seksin suhteen aivan lukossa. Mies surffaa netissä katsomassa isoja tisseja ja tussuja ja minä hoidan talon ja lapset. Tässä sitä mennään kohti parempaa tulevaisuutta koska tästä huonommin ei paljon voi mennä.
      Ja vielä tuosta naisen käyttäytymisestä.. hänelläkin voi hyvin olla taustalla jotain traumaattista josta ei pysty puhumaan kenenllekään.Sitä ei voi myöntää että on antanut jonkun kohdella itseään niin. tsemppiä teille

    • Kierukan syy

      Hormonikierukka pilasi tämän liiton kokonaan. Nainen muuttui täysin tunneköyhäksi, itsekkääksi ja piittaamattomaksi. Ruoka maistuu, mutta mikään muu ei häntä kiinnosta. Vittusaatana. Kaulakiikkuun tässä on mentävä.

      • Hommataan uusi

        sama täällä,, mutta vaihtoon laitetaan pihtariakat,, mitään kaulakiikkuja ei tarvita, maailmassa on naisia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe