Robotti-imuri.

Kokemuksia?

Te, joilla on robotti-imuri niin kertokaahan kokemuksianne.
Kiitos jo etukäteen!

28

10325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ha lu an

      minäkii haluan!

      • Mä en halua

        Paljon helpompaa mopata staattisella liinalla. Minulla menee koko meidän huushollin moppaamiseen 5min. Turhaa kuluttaa sähköä johonkin pieneen huonotehoiseen imuriin, joka umpimähkään törmäilee mihin sattuu, ja ties vielä mikä lapsen "aarre" menee sen sisuksiin.


      • vai niin.
        Mä en halua kirjoitti:

        Paljon helpompaa mopata staattisella liinalla. Minulla menee koko meidän huushollin moppaamiseen 5min. Turhaa kuluttaa sähköä johonkin pieneen huonotehoiseen imuriin, joka umpimähkään törmäilee mihin sattuu, ja ties vielä mikä lapsen "aarre" menee sen sisuksiin.

        joopa.
        moppaappa iso omakotitalo viidessä minuutissa. Aika maratoonari saat olla..


      • Niinvainnn

        No sen ison omakotitalon moppaa tunnissa parissa, kokemusta on ja ei ollenkaan iso homma tai edes mainitsemisen arvoinen. Tosin tarpeeksi kun moppasin, päätin tilata siivoojan, joka käy kerran kuussa moppaamassa, se riittää vallan mainiosta.


    • juu ei meille

      En hankkisi, koska joka tapauksessa joutuu imuroimaan itse. Tuttavalla on sellainen ja pölyä on todellakin kaikki nurkat ja esim pöydän jalkojen ympärykset täynnä. Imuri kiertelee "sataan kertaan" saman reitin ennen kuin löytää uusille urille ja nurkat jäävät nuohoamatta. Puhaltaa sopivasti sen verran että pöly kerääntyy palloiksi nurkkiin. Kyllä se jotain tuntuu saavan saaliiksikin mutta todellakin vaikuttaa vähän brassailuvempeleeltä...

    • leikkikalu on

      Joo se ei pääse joka nurkkaan. Näkee jo koekäytössä. Tuolla leikki-imurin (ei ole tehoja) hinnalla saa melkein jo Dysonin. Itsellä on Dyson ja sitä en vaihda mihkään.

      • Saa Dysonin ja

        varmaan kolmekin.
        Meillä on Kärcherin robotti-imuri ja olen tyytyväinen, mutta hintaa on yli tonni.
        Menee ketterästi mattojen ja kynnysten yli, eikä jää pölyä nurkkiin. Itsekseen menee laturiin sitten kun virta alkaa hiipumaan.


      • tonnipa niin
        Saa Dysonin ja kirjoitti:

        varmaan kolmekin.
        Meillä on Kärcherin robotti-imuri ja olen tyytyväinen, mutta hintaa on yli tonni.
        Menee ketterästi mattojen ja kynnysten yli, eikä jää pölyä nurkkiin. Itsekseen menee laturiin sitten kun virta alkaa hiipumaan.

        Se ropotti ei vaan mee nurkkiin eikä siivoo pöydänjalkojen ympäryksiä ja mitään ahtaita paikkoja joita meillä ainakin on. Ens täytyis raivata koko huusholli tyhjäks että saa katella ropotti-imurin ihmeellisyyttä. Sen pitäis olla neliskulmainen, jotta menis nurkkiin. Jos joku pitää hienona sitä, että se menee ittekseen laturiin niin ihan ok. Mutta paikat pysyy pölysenä makso tonnin tai viis. Aikuisille keksitään aikuisten leluja. Kissa kyllä tykkää, kun saa kyytiä imurilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

        Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. =)


      • Häntämoppausta
        tonnipa niin kirjoitti:

        Se ropotti ei vaan mee nurkkiin eikä siivoo pöydänjalkojen ympäryksiä ja mitään ahtaita paikkoja joita meillä ainakin on. Ens täytyis raivata koko huusholli tyhjäks että saa katella ropotti-imurin ihmeellisyyttä. Sen pitäis olla neliskulmainen, jotta menis nurkkiin. Jos joku pitää hienona sitä, että se menee ittekseen laturiin niin ihan ok. Mutta paikat pysyy pölysenä makso tonnin tai viis. Aikuisille keksitään aikuisten leluja. Kissa kyllä tykkää, kun saa kyytiä imurilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

        Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. =)

        http://www.youtube.com/watch?v=LQ-jv8g1YVI&feature=endscreen&NR=1

        Hyvinhän se ropotti tuolla kissan hännällä moppaa...


      • "Saa Dysonin ja"
        tonnipa niin kirjoitti:

        Se ropotti ei vaan mee nurkkiin eikä siivoo pöydänjalkojen ympäryksiä ja mitään ahtaita paikkoja joita meillä ainakin on. Ens täytyis raivata koko huusholli tyhjäks että saa katella ropotti-imurin ihmeellisyyttä. Sen pitäis olla neliskulmainen, jotta menis nurkkiin. Jos joku pitää hienona sitä, että se menee ittekseen laturiin niin ihan ok. Mutta paikat pysyy pölysenä makso tonnin tai viis. Aikuisille keksitään aikuisten leluja. Kissa kyllä tykkää, kun saa kyytiä imurilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

        Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. =)

        Relax, relax!

        Sorry nyt, mutta me ollaan oltu ihan tyytyväisiä.
        Meillä ei tarvi raivata kun robotti imuroi keittiö-oh-eteistä, joka on n.80neliöö. Se on tila, joka näkyy ensimmäisenä kun meille sisään tullaan ja haluan sen olevan siisti.

        Emme ihaile robotin ihmeellisyyttä vaan se imuroi silloin kun olemme poissa. Täytyy sanoa, ettei minulla edes olisi aikaa moisen katselemiseen. Pari ekaa kertaa toki tsekkasimme, että laite pelittää niinkuin pitääkin.

        Ihan tyytyväinen olen sen siivoukseen myös nurkissa ja huonekalujen jalkojen ympäriltä. Toki imuroin kerran-pari viikossa "manuaalisella" imurilla, mutta nykyään sitä ei tarvi onneksi tehdä päivittäin.

        Itse pidän todellakin siitä, että se ehtii laturiinsa ennenkuin virta loppuu. Muutamalla tutulla on sellaisiakin robotteja, jotka eivät löydä asemaansa ajoissa. Jos laite on juuri silloin jossain piilossa niin eihän sitä edes huomaa laittaa latautumaan.

        Ikävää jos en ole kanssasi samaa mieltä, mutta eikö se ole vain hyvä, että löytyy muitakin mielipiteitä kuin oma? Eikä se tarkoita, että jompikumpi meistä olisi väärässä. Ei, vaan olemme vain eri mieltä asiasta.


      • Pölyrättipää
        "Saa Dysonin ja" kirjoitti:

        Relax, relax!

        Sorry nyt, mutta me ollaan oltu ihan tyytyväisiä.
        Meillä ei tarvi raivata kun robotti imuroi keittiö-oh-eteistä, joka on n.80neliöö. Se on tila, joka näkyy ensimmäisenä kun meille sisään tullaan ja haluan sen olevan siisti.

        Emme ihaile robotin ihmeellisyyttä vaan se imuroi silloin kun olemme poissa. Täytyy sanoa, ettei minulla edes olisi aikaa moisen katselemiseen. Pari ekaa kertaa toki tsekkasimme, että laite pelittää niinkuin pitääkin.

        Ihan tyytyväinen olen sen siivoukseen myös nurkissa ja huonekalujen jalkojen ympäriltä. Toki imuroin kerran-pari viikossa "manuaalisella" imurilla, mutta nykyään sitä ei tarvi onneksi tehdä päivittäin.

        Itse pidän todellakin siitä, että se ehtii laturiinsa ennenkuin virta loppuu. Muutamalla tutulla on sellaisiakin robotteja, jotka eivät löydä asemaansa ajoissa. Jos laite on juuri silloin jossain piilossa niin eihän sitä edes huomaa laittaa latautumaan.

        Ikävää jos en ole kanssasi samaa mieltä, mutta eikö se ole vain hyvä, että löytyy muitakin mielipiteitä kuin oma? Eikä se tarkoita, että jompikumpi meistä olisi väärässä. Ei, vaan olemme vain eri mieltä asiasta.

        Kylläpä jaksat siivota, ropotilla monta kertaa viikossa, ja pari kertaa viikossa itse imurilla. Mistä' teille niin paljon pölyä kertyy?
        Vähempikin jynssäys kyllä riittää.


      • perälä
        tonnipa niin kirjoitti:

        Se ropotti ei vaan mee nurkkiin eikä siivoo pöydänjalkojen ympäryksiä ja mitään ahtaita paikkoja joita meillä ainakin on. Ens täytyis raivata koko huusholli tyhjäks että saa katella ropotti-imurin ihmeellisyyttä. Sen pitäis olla neliskulmainen, jotta menis nurkkiin. Jos joku pitää hienona sitä, että se menee ittekseen laturiin niin ihan ok. Mutta paikat pysyy pölysenä makso tonnin tai viis. Aikuisille keksitään aikuisten leluja. Kissa kyllä tykkää, kun saa kyytiä imurilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

        Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. =)

        Ottaa nurkat, kiertää pöydän jalat ja puhdistaa nekin..
        Neaton d85. Ainoa huono puoli että laser tutka menee hajalle nopeasti...kolmas imuri vaihdettu.
        Muutoin en vaihtas.


    • monenlaista..

      halvalla ei saa hyvää. Juuri oli teknarissa tai jossakin muussa tekniikka-lehdessä arvostelu. Halvat kulkee ympyrää ja sahaa samaa reittiä, kallimmissa on enemmän älyä. Meillä ei ole alakerrassa kuin yksi matto eikä kynnyksiä lainkaan, huonekalutkin riittävä korkeita - meillä saisi siivottua koneella ihan säädyllisesti viikkosiivon - minäkin harkitsen. Mutta vasta sitten, kun on varaa ostaa "parempi" versio.
      Juu, eihän se kaikkia nurkkia siivoa. Mutta ei siinä pikaisessa viikkosiivossakaan tule tavallisellakaan imurilla aina kaikkia nurkkia koukittua - välillä tarkemmin, toisinaan sinne päin. Ja sitä sinnepäin - siivoa voisi ihan hyvin hoitaa kone päiväsikaan kun koti on tyhjä.

    • robo

      Meillä ollut käytössä semmonen 700€ vehje n. 3kk ja pelittää hienosti. Iso siivous täytyy edelleen tehdä väh. kerran kk, mutta päivittäiseen ylläpitosiivoukseen mahtava keksintö!!!!
      Matot pitää olla hapsuttomia, jää muuten kiinni niihin. Robotti imuroi silloin kun ei olla kotona, ei siis haittaa normielämää mitenkään.
      Suosittelen lämpimästi kaikille arkea helpottamaan=)

    • roppootti

      Mulla ollut kans robo melkein 2 vuotta. Alkuun toimi loistavasti, mutta nyt alkaa jättää "roskakekoja" sinne tänne, etenkin kun menee mattojen reunojen yli. Eli nykyisin tulee harvemmin sillä imuroitua. Ja kyllä se menee nurkatkin, kun siinä sellainen pyörivä harja sivussa, joka hoitaa nurkat.

    • sdjkjk

      Hei,
      kirjoitin aiheesta jo Plazalle mutta kopioinpa sen tännekin.

      Ostimme Robotti-imurin (Samsung) kevään 2012 Stokkan Hulluilta Päiviltä. Lähtötilanteessa usko laitteeseen oli luja; kuvittelin, että edessä ovat lupsakkaat kissanpäivät imuroinnin suhteen. Ajattelin, että kone voi kaapottaa ympäri asuntoa vaikka joka päivä. Käyttökokemuksen kautta on laitteeseen kuitenkin tullut paha pettymys enkä suosittele sitä kenellekään.

      Ison ongelma on se, että imuri haahuilee asunnossa suhteellisen epämääräisesti. Mikäli sen navigaattori havaitsee edessä jonkin esteen, esimerkiksi pöydänjalan, laite vaihtaa suuntaa ja etsii itsellee uuden reitin. Kaikki pöydänjalan tuolla puolella ollut tila jää siis imuroimatta. Tilanteessa täytyy siis käydä ottamassa robotti käteen ja kuljettaa se kohtaan, jonka se jätti juuri imuroimatta. Olo on kuin lastentarhanopettajalla, joka opastaa 6-vuotiasta kotiaskareisiin. Koko ajan täytyy ola kuulolla ja kulkea perässä. Noin 1 sentin korkuiset pörrömatot se pystyy ylitämään mutta jos maton nurkka on esimerkiksi rullalla, imuri jää kiinni. Imuri jää kiinni myös räsymattoihin ja sammuu. Kone jättää jälkeensä joskus pölyvanoja, jotka täytyy käydä pyyhkimässä itse pois tai nostaa laite uudelleen samalle reitille ja kohdentaa se kulkemaan juuri ko. pölyraidan ylitse. Jos haluat, että kone imuroi koko asunnon, on varauduttava siihen, että itse kuljettaa laitetta huoneesta toiseen ja muistaa sulkea oven perässään kiinni. Muutoin imuri saattaa kulkea huoneen päästä päähän kerran, ja navigoida itsensä ulos huoneesta avonaisen oven kautta.

      Akku kestää hämmästyttävän lyhyen ajan (noin 15min). Jos latauspiste on keskellä asuntoa (ruma!) laite osaa ryömiä sinne omin voimin. Ongelmana on kuitenkin se, että laite ei lähde sieltä jatkamaan matkaansa itsenäisesti akun latautumisen jälkeen. Eli jos ajattelit, että jätät imurin töihin työpäivän ajaksi ja iltapäivällä voisi tulla imuroitun kotiin, näin ei tödennäköisyydellä ole tapahtunut.

      Kokemus on, että samalla vaivalla - kun nyt kulkee imurin perässä ja paikkailee sen jälkiä, suuntaa sitä uudelleen yms - olisi imuroinut itse huomattavasti näppärämmin. Ja laadukkaammalla jäljellä. Itse olen perin rennolla asenteella siivoukseen suhtautuva tyyppi, mutta imurin siivousjälki on jopa minulle liian olematon. Laitteen pölylokero on todella pieni ja se täytyy tyhjentää tästä syystä usein. Pölyä sinne tosin kyllä kertyy ja lokeron tyhjentäminen on merkki siitä, että laite on jotain saanut edes jotain aikaan.

      Tällä kokemuksella sanoisin, että robotti-imuri on ollut taloudessamme lähes täydellinen susiostos. Kannattaa harkita, että ostaa robotti-imurirahalla laadukkaan, perinteisen imurin. Imuroinnin vaiva ei tunnu enää vaivalta laiskan ja suttuisen robotin paimentamisen jälkeen.

      • Voi harmi

        kun ostitte huonon imurin. Eivät kuitenkaan ole niitä halvimpia imureita!

        Meillä on Kärcherin imuri, joka maksoi muistaakseni jonkun 1200€ ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Ei sekään virheetön ole, mutta siivoustulos on ihan ok.
        Kärcherissä on sekin hyvä puoli, ettei pölysäiliötä tarvitse tyhjentää joka imuroinnin jälkeen. Kun robotti menee asemaansa niin asema tyhjentää robotin. Asemassa onkin sitten isompi säiliö, jota ei tarvitse niin usein tyhjätä.


      • susiostos

        joo samaa mieltä. laitteemme maksoi noin 300e ja säiliön puhdistus on todellakin ikävää joka kerran jälkeen. lisäksi hiukset tarttuvat kelaan ja niiden repiminen on todella ikävää. tuolla se nurkassa pölyyntyy.


    • hermot finito

      Mielenkiinnolla luin kommenttejanne, olen ostamassa roboo, miehellä on psoriasis ja sitä hilsettä on niin joka paikka täynnä, että hermot menee (jo 30 v.)

      tämä saitti on kuukausia vanha..on tullut paljon uusia virityksiä, niitä myydään jopa alle kolmellasadalla, ovatko sit ihan leluja....

    • Sami Niemi

      Meillä on ollut jonkin aikaa käytössä Samsungin Navibot, jossa on pölysäiliön tyhjentävä ja akun lataava telakka. Käyttökokemuksistani voit lukea blogistani:
      http://digiapuri.com/robotti-imuri-kotiin/

    • -KK-

      No nyt kun tämä ketju on noussut taas näkyviin, niin voinkin kysellä lisää:

      Onko kellään roboimurin omistajalla koiria?
      Meillä on kaksinkappalein, ja jättävät peräänsä sellaista leijuvaa, kevyttä karvaa. Se kulkeutuu ilmavirtojen mukana juurikin pöydänjalkojen ym. luo.
      Olen epäillyt roboimurin saavan noita haituvaisia kiinni, enkä siksi ole hankintaa tehnyt.

    • öufiöug

      no jaa..... miellä on vanha rintsikkatalo, eli tyypillisesti kynnyksiä on, ja niihin jumittaa... pitäs vedellä kynnykset sileiksi...

      Toinen kompastus on noi matot... jos ton koneen pistää rällättämään, niin tarttis matot rullailla... ja ylipäätään tarkistella ettei missään ole roikkuvia johtoja yms yms.. koska niihin jää taas kiinni...

      Sitten noi lasten lelutkin...

      Samoin talosta löytyy koloja johonka se ittensä kiilaa jumiin...
      Eli kauhee "roomba" ennen kun vekottimen saa pyörimään ympäriinä... ja silti sitä pitäs olla "vartioimassa".. nostella kynnysten yli, siirrellä mahdollisia tavaroita mitä se yrittää niellä ettei niihin jumita... ja olla repimässä sitä irti millon mistäkin... eikä imuteho siltikään ole mikään mahdottoman hyvä..

      Ton pitäs olla vielä hyvä tasonen.. mut en mä nyt oikein tiedä...

      Itse neuvon odotelemaan sen 10 vuotta että tekniikka kehittyy....

      Meillä toi ei oo enää vähään aikaan surissut, kun nopeammin käy että itseimuroi.. Rinnastan ton tuotteen turhakkeisiin.. kylhän se toimii mut parin kerran jälkeen jää pölyttymään.

      Kyllä mä ton pois aion myydä. Meillä ei oikein aja asiaa... ehkä jollain muulla sitten?

      • Etsilleenn

        Tässä kiva tarina robotti-imurista, naapurissa on koira ja robotimuri kerran koiralle tuli pas-ka hätä, kun on sisällä isäntäväelle ollessa työssä, no se koira pasko lattialle ja se imuri oli ohjelmoitu imuroimaan sinä päivänä ja se imuroi ja meni sen paskan yli monta kertaa, isäntäväki, kun tuli töistä niin sitä paskaa oli joka paikka täynnä ,kun se imuri levitti sitä jokapaikkaan.


    • Säynätsalo

      Meillä on robotti nimeltään Pirkko joka imuroi
      2 kertaa viikossa ja tamppaa matot vielä lauantaisin.

      Oon kyllä harkinnut että vaihtais sen nuorempaan, mutta olkoon
      nyt vielä kalustossa kun kohtuullisesti toimii eikä kuluta paljon.

      Alapää kyllä vähän falskaa..

    • mellepiljoona
      • Näinonjuu

        Keskuspölynimuria ei voita mikään.


      • RobotistaPuhe
        Näinonjuu kirjoitti:

        Keskuspölynimuria ei voita mikään.

        Ai saako sitäkin robottina?
        Minun keskuspölynimurissa on letku seinässä kiinni eikä se edes kulje mihinkään ilman ihmisen apua.


    • imurillinen

      Robotti-imuri oli elämäni paras joululahja. On kyllä moppi ja keskuspölynimurikin..ei robotti kaikkea hoida, mutta perussiivous parin päivän välein on hieno

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe