Paras hinta/laatu -suhde?

Tietämätön kaipaa...

Minulla ei ole mitään kokemuksia navigaattoreista ja nyt pitäisi hommata joululahjaksi sellainen. Uskon että Euroopan kartaston sisältävä malli voisi olla sopiva. Millä navigaattorilla on tällä hetkellä paras hinta/laatu -suhde ja toimivat kartat?

9

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se alkuperäinen

      Garmin, TomTom, Navigon yms. Onko samaa paskaa eri paketissa vai onko tosiaankin joku parempi kuin toinen ajatellen kokonaisuutta kuten karttapäivitykset jne?

    • Garmin-12

      Ainakin Garminilla ja TomTomilla on toimivat karttapäivitykset ja muutoinkin laitteet ovat autonavikäytössä varsin samanlaiset. Garmin käyttää siis Navteqin karttoja ja TomTom TeleAtlaksen. Eipä niitä muita autonavien kartan valmistajia juurikaan ole.

      Hyvä yhdistelmä voisi olla jokin Garminin uudempi Nuvi malli, jossa LMU kartta (Lifetime Map Update). Tällainen on esim. Garmin Nuvi 1490T Europa LMU, noin 190 euroa. Tuohon hintaan kuuluu sii neljä karttapäivitystä vuodessa laitteen eliniän ajaksi.

      • nf8gf+

        taitaa sullaki tuo lifetime jäädä 2 max 3 vuoteen? eli maksaa monet turhasta..


      • Garmin-12
        nf8gf+ kirjoitti:

        taitaa sullaki tuo lifetime jäädä 2 max 3 vuoteen? eli maksaa monet turhasta..

        Ensimmäistä varsinaista autonaviani Garmin Quest-1 käytin vuodesta 2004 vuoteen 2010 eli liki 7 vuotta. Siihen olisi todella kaivannut lmu karttoja.

        Revi siis siitä!


      • ???

        Kannattaako tuollainen LMU? Paljonko kattapäivitykset sitten erikseen hankittuna maksavat?


    • adadakdkkadackc

      Kaikki navit toimivat loistavasti, mikä tahansa on hyvä. Itellä TomTom, se on toiminut ongelmitta, kuten varmasti muutkin ns. laatumerkit.

    • nfg3w8q0b

      1300 garmin riittää mulle... epävakaita tiedotuksia sun muita en tarvi. 79e missä lie halvin verkkokauppa? konebox?

    • ....

      Garmin 1300 sarjalaiset vaikuttavat ihan asiallisilta peleiltä. Täytyypi tutustua tarkemmin.

    • Garmin-12

      "Kannattaako tuollainen LMU? Paljonko kattapäivitykset sitten erikseen hankittuna maksavat?"

      Garminin kohdalla LMU (tai LMT) malli tuo lisähintaa jonkun kympin verrattuna tavalliseen malliin. Esim. Nuvi 1490T kohdalla LMU tuo lisähintaa 20 € (169->189 €). Sellainen Garminin one-time Euroopan karttojen päivitys kustantaa puolstaan 59 € ja life-time päivitys 89 €. Hinnat Marinean.

      Eli jos sitä naviaan yleensäkin aikoo kartoiltaan päivittää, niin kyllä se LMU mielestäni kannattaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe