Hämeenlinnan Asunnot

Asuttaja

Hämeenlinna mainostaa itseään opiskelijakaupunkiksi tai sitten "Arjessa mukana" olevaksi. Nuori hakee Hämeenlinnan asunnoilta asuntoa, koska opiskelee Hämeenlinnassa ja omaan kotipaikkakuntaan on satojen kilometrien matka. Toimistossa sanottiin, että hae opiskelija-asuntolaan, johon nuori, että olen kuitenkin useamman vuoden vanhempi kuin muut opiskelijat, joten en haluaisi asua solussa. Toimistosta sanottiin, että ensisijaisesti valitsemme hämeenlinnalaiset ja opiskelijat...........hmmm hänhän on opiskelija. Nuori kysyy, että jos sitten muutan kirjat Hämeenlinnaan, niin toimistosta sanotaan, että ei auta, koska opintojen päättymisen jälkeen muutat kuitenkin pois Hämeenlinnasta (vaikka asiasta ei ole edes ollut puhetta). Eli näin Hämeenlinnan kaupunki on arjessa mukana ja pistää nuoren ihmisen asumaan pakosta toisten nurkissa.

10

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoksi

Vuokraa yksityisiltä markkinoilta kunnon asunto ja ota valtion takaamaa edullista opintolainaa. Sillä elät leveästi siihen asti, kun saat kunnon työn. Vuokra-asuntoja on pitkä rivi joka viikko lehdissä.

• Asuttaja

Nuori ja mies, ei ole parasta valuuttaa yksityisellä vuokra-asuntomarkkinoilla. Yritetty on.

• hämeenlinnalainen

Aika erikoista että Hämeenlinnassa asuvat ja Hämeenlinnassa opiskelevat laitetaan etusijalle :D sen pitäisi kyllä mennä toisinpäin. Asia riippuu tosin myös siitä mistä niitä asuntoja olet kysellyt.

Tokihan niitä asuntoja voi kysellä yksityisiltä eikä vain koulun opiskelija-asuntolasta.

• Asuttaja

Mutta tässä suhteessa ei kummatkaan käynyt. Opiskelija ja olisi muuttanut kirjat vaikka Hämeenlinnaan. Ja tämä kaupunki itseään markkinoi opiskelijakaupunkina. En tiedä ketä he sitten oikeasti ottavat asuntoihinsa? Yksityiselle on koko ajan haku päällä, mutta edelleen nuori ja mies, ei ole hyvä yhdistelmä näkemä yksityisille.

• KOKOOMUSNUORI

Jos omaa oikeasti potentiaalia ja opiskeluun pystyvät genomit, vanhemmat todennäköiseti ostavat sinulle opiskelupaikkakunnalta yksiön tai jonkun sijoitusmielessä, jossa asut. Josseivat vanhempasikaan ole tuohon ikään vaurastuneet siinä määrin, etteivät voi yhtä yksiötä sinulle hetkelliseen käyttöön ostaa, menisitkö vain oman paikkakuntasi ammattikouluun!

• Vaurastunut

Kela ei anna asumistukee jos vanhemmat omistavat asunnon, olisi kiva kuulla jonkun Sosiaalidemokraatin perustelut tuolle asialle. Riittäisi paremmin kunnan vuokra-asuntoja heidän lapsille.

• Asuja

HOPSin opiskelija-asunnoissa asuu paljon ihan aikuistakin väkeä, tosin suuri osa asunnoista on soluja mutta niissä on kyllä omat lukittavat huoneet. Itse ainakin viihdyin opiskelija-asunnossa oman opiskeluaikani hyvin.

• oooooooooooo o

KOKOOMUSNUORELLE. Aina kun melkein olen antamassa ääntäni Niinistölle, luen sinun kirjoituksesi ja vilun väreet kiirivät ihollani. Ei, en taidakaan olla kokoomuslainen, minulla on empatiankyky.

Pitäisikö äänestää Sari Essayahia...

• saastamoinen

Asuntoa ei saa Hämeenlinnan asunnolta vaikka olisit Hämeenlinnalainen, perheellinen yksinhuoltaja...ja mahdollisuutta ei muualta ole myöskään...ei toimiston mukaan taida rahat riitää vuokranmaksuun =(((..eli he saavat itse valita ketä he ottavat....

• Kelmien kaupunki

... ja ottavat tietysti omia kavereitaan/näiden kavereita/kaupungin palkkaamia kuleja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe